زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

7 نکته طلایی برای داشتن لبخند جذاب

7 نکته طلایی برای داشتن لبخند جذاب

7 نکته طلایی برای داشتن لبخند جذاب

لبخند زیبا، اعتماد به نفس محکم! آری، این عبارت حقیقت دارد. یکی از مهم ترین عواملی که در افزایش اعتماد به نفس افراد نقش دارد، لبخند زیبا می باشد که داشتن لبخند زیبا وامدار دندان های یک دست، خوش رنگ و زیبا است.

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که خیلی از افراد از بیان نظر خود در اجتماع امتناع می کنند و یا از خندیدن می پرهیزند و دلیل آن ها نداشتن دندان های خوش فرم و زیباست. چه کنیم که لبخند زیبایی داشته باشیم؟ درصورتی که از لبخند خود رضایت نداشته باشیم، می توانیم آن را تغییر دهیم و بهبود ببخشیم؟ اگر چنین امکانی وجود دارد، چگونه می توان این کار را انجام داد؟ چه راهکارهایی برای زیباتر و جذاب تر کردن لبخندمان وجود دارد؟

می دانیم که دندان پزشکی روش های نوینی برای درمان مشکلات سلامتی دندان هایمان ارائه می دهد. در سال های گذشته پیشرفت هایی که در این علم رخ داده است، راه حل های بی نظیری برای درمان اشکالات ظاهری دندان ها و لثه های بیماران در نظر گرفته شده است که می توان گفت لبخند زیبا به خواسته ای ممکن و در دسترس تبدیل شده است.

چگونه لبخندی جذاب داشته باشیم؟ در ادامه به 7 راهکار اشاره می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها لبخندی جذاب و گیرا به خود هدیه دهید.

  • وایتنینگ
  • بلچینگ
  • ارتودنسی
  • لمینت سرامیکی
  • کامپوزیت ونیر
  • روکش
  • جراحی لثه

وایتنینگ

یکی از زیباترین ویژگی های لبخند جذاب و زیبا، داشتن دندان هایی روشن و سفید است. همان طور که می دانید بعد از گذشت زمان در اثر مصرف مواد غذایی رنگی و یا مصرف دخانیات و بسیاری عوامل دیگر، رنگ دندان ها تغییر می کنند و این از زیبایی آن ها می کاهد. اما بهتر است این را بدانید که این آخر دنیا نیست! به راحتی می توان این تغییر رنگ را برطرف کرد. راه های بسیاری برای برطرف کردن تغییر رنگ دندان وجود دارد که ساده ترین، ارزان ترین و غیرتهاجمی ترین روش موجود، وایتنینگ یا سفید کردن دندان است. با استفاده از این روش، دندان های شما به رنگ اصلی خود باز گردانیده می شوند و زیبایی آن ها دو چندان می گردد.

بلچینگ

در صورتی که بیمار بخواهد دندان هایی روشن تر از دندان های طبیعی خود داشته باشد، می تواند به جای وایتنینگ، از بلچینگ استفاده کند که نسبت به سفید کردن دندان اندکی زمان برتر و تهاجمی تر است. در این روش با استفاده از قراردادن نوعی ماده ی پاک کننده بر روی دندان برای مدت زمانی خاص، رنگ دندان روشن تر شده و بر زیبایی و جذابیت آن افزوده می شود.

ارتودنسی

یکی دیگر از فاکتورهایی که به زیباتر شدن لبخند شما کمک می کند داشتن دندان هایی ردیف و منظم است. اگر دندان هایی منظم و مرتب ندارید، می توانید با استفاده از ارتودنسی آن ها را منظم و مرتب کنید. دندان هایی که فاصله ی بین آن ها زیاد باشد و یا بیش از اندازه به یک دیگر نزدیک باشند و روی هم افتاده باشند، با استفاده از اردوتنسی که عبارت است از تعدادی براکت و بریس، به هم نزدیک شده و یا از هم دور می شوند و در فاصله ی مناسب از یکدیگر قرار می گیرند. یکی از ویژگی های منفی ارتودنسی این است که زمان زیادی برای عملکرد آن نیاز است و اگر خواستار داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی مرتب در زمانی کوتاه هستید، این روش برای شما اثربخشی مناسبی ندارد.

لمینت سرامیکی

دیگر روشی که برای زیباسازی لخند شما استفاده می شود، لمینت سرامیکی است. لمینت سرامیکی یکی از بهترین پوشش های سطحی دندانی است که برای پوشانیدن اشکالات و ضعف های ظاهری دندان های شما استفاده می شود. لمینت سرامیکی یک پوشش بسیار نازک است که از نظر کارایی شباهت به لنز چشمی دارد. این پوشش نازک که رنگی زیبا و ویژگی ظاهری شبیه به مینای دندان دارد، بر روی سطح بیرونی دندان شما متصل می شود و هر آنچه که باعث نازیبایی لبخند شما شده است را می پوشاند. مثلا اگر دندان های شما تغییر رنگ داده باشند و این تغییر رنگ دائمی باشد، شکسته باشند، لب پریده باشند و یا فاصله ی نامناسب اندکی داشته باشند، می توان با استفاده از لمینت سرامیکی این اشکالات را پنهان کرد و لبخندی فوق العاده و بدون نقص به متقاضی هدیه کرد.

توجه داشته باشید که لمینت از روش های دائمی زیبایی می باشد و در صورتی که از این روش استفاده کنید، همیشه باید بر روی سطح بیرونی دندان های خود از ونیر استفاده بنمایید.

کامپوزیت ونیر

یکی دیگر از انواع ونیرها که برای زیبایی دندان های شما به کار برده می شود، کامپوزیت ونیر می باشد. این ونیر شباهت بسیاری به لمینت دارد اما از تفاوت های آن می توان به اختلاف قیمت، که نسبت به پرسلن ونیر بسیار ارزان تر است، استحکام و پایداری کمتر نسبت به لمینت سرامیکی و لایه لایه بودن آن اشاره کرد. کامپوزیت ونیر نیز همچون لمینت سرامیکی ایرادات ظاهری مشابهی را پنهان می نماید.

روکش

روکش دندانی یک کراون است که به طور کامل بر روی دندان شما قرار می گیرد و معمولا برای دندان های قابلیت استفاده دارد دندان آن ها دارای پوسیدگی های وسیع می باشد و ظاهر زیبایی ندارند، می توان از آن بهره برد. روکش به دندان استقامت و زیبایی می بخشد. در صورتی که دندان شما دارای حفره باشد و آن را پر کرده باشید، دیواره ی آن نازک می شود و نیاز به حمایت دارد. این حمایت می تواند توسط دیواره ی یک روکش اعمال شود. از بعد از جایگذاری روکش دندان شما برای مدتی طولانی تر عمر می کند و می توان آن را حفظ کرد.

جراحی لثه

جراحی لثه از معدود روش هایی است که برای زیباسازی لبخند لثه ای استفاده می شود. لبخند لثه ای لبخندی است که در آن با لبخند زدن لثه های فرد به مقدار زیاد قابل مشاهده است و از زیبایی لبخند فرد می کاهد. با جراحی لثه، خط لثه تغییر می کند و با جابجایی آن میزان کمی از لثه دیده می شود. بهتر است بدانید که این جراحی از نوع سرپایی است.

دکتر محمد نیک زاد، جراح دندانپزشک، دوران تحصیل خود را سال ۱۳۶۶ در دانشگاه تهران شروع کرده و سال ۱۳۷۲ با رتبه‌ی برتر از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است. وی از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود در زمینه دندانپزشکی را شروع کرده و با ۲۰ سال تجربه در حوزه ایمپلنت و زیبایی دندان و در حال حاضر یکی از بهترین دندان‌پزشکان سطح کشور شناخته می‌شوند.
دکتر نیک زاد دارای سه فلوشیپ معتبر به شرح زیر است:

  • دارای فلوشیپ ایمپلنت مشترک آلمان با تهران
  • دارای فلوشیپ لیزر جنوای ایتالیا
  • دارای فلوشیپ زیبایی دانشگاه تهران
    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود