زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ترفندها و اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

ترفندها و اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

ترفندها و اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

مهم نیست چه تعداد ویدئو از آرایش کردن بلاگرهای مختلف دیده باشید، وقتی می‌خواهید خودتان آرایش کنید همه چیز به آن آسانی که به نظر می‌رسد نیست. در میان اقلام آرایشی، یکی از سخت ترین‌ها، کشیدن خط چشم است. مایع یا مدادی؟ پلک بالا، پایین یا هر دو؟ باید با آن سایه بزنید یا نه؟ ریمل چطور؟ این‌ها سوالاتی است که اگر حرفه ای نباشید هر بار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه چندین ترفند و البته اشتباهاتی که هنگام کشیدن خط چشم با آن روبرو می‌شوید را شرح می‌دهیم.

کشیدن خط چشم

اشتباهات رایج هنگام خط چشم کشیدن

  1. کشیدن ریمل در ابتدا

استفاده از ریمل یکی از بهترین روش‌ها برای جذاب تر نشان دادن چشم‌ها است، اما نکته کلیدی این است که باید آن را در آخرین مرحله استفاده کنید نه در ابتدا. اگر بخواهید خط چشم را روی مژه‌هایی که از قبل با ریمل پوشانده شده اند بمالید ، ممکن است مانع شوند و خط کشیدن ریشه‌ها را دشوار کند. اگر ابتدا خط چشم بکشید بهتر متوجه می‌شوید که به چه مقدار ریمل روی مژه‌هایتان نیاز خواهید داشت.

  1. بستن چشم هنگام کشیدن خط چشم گربه ای

آرایش چشم گربه ای بسیار جذاب و البته کشیدن آن بسیار سخت است. در حالی که بستن چشم هنگام کشیدن آن بسیار وسوسه انگیز است اما در واقع این کار اشتباه است. اگر می‌خواهید خط چشم گربه ای بدون نقص داشته باشید، باید حتما چشمتان را باز نگه دارید، زیرا وقتی چشم بسته است نمی‌توانید محل دقیق چین و چروک گوشه چشم را ببینید بنابراین نمی‌توانید خط را به درستی رسم کنید.

  1. محو نکردن خط چشم

شاید پس از تلاش زیاد و صرف وقت برای کشیدن یک خط دقیق، آخرین چیزی که به آن فکر کنید محو کردن آن باشد، اما در واقع این کار لازم است. شما باید خط کشیده شده را با یک برس کوچک زاویه دار محو کنید تا لبه‌های تیز نرم و فاصله‌ها پر شوند و در کل ظاهر طبیعی تری ایجاد کنید. هنگامی‌که با استفاده از یک برس خط را محو می‌کنید، باید یک دستمال تمیز همراه خود داشته باشید و موهای برس را تمیز کنید تا همه جا کثیف نشود.

  1. عدم تغییر در آرایش چشم

شما به مدل‌های مختلفی می‌توانید برای خود خط چشم بکشید، از چشم گربه ای گرفته ای تا دودی و کلاسیک. مهم این است که با گذشت زمان مدل‌های مختلفی را امتحان کنید، زیرا خط چشمی که در دوران نوجوانی می‌کشیدید شاید مناسب سن حالای شما نباشد. با افزایش سن پوست ما رنگ خود را از دست می‌دهد بنابراین ممکن است رنگی که در گذشته استفاده می‌کردیم اکنون برایمان تیره باشد. پس با گذر زمان باید نوع آرایش چشم خود را تغییر دهید.

  1. کشیدن پوست گوشه چشم

بسیاری از افراد عادت دارند برای اینکه خط را راحت تر بکشند، پوست گوشه چشم را به سمت بیرون صورت می‌کشند. شاید بگویید بدون اینکار نمی‌توانید خطی درست بکشید اما در واقع این کار درست نیست. وقتی پوست را می‌کشید و آن را رها می‌کنید، علاوه بر اینکه پوست به حالت قبل خود برگشته و جمع می‌شود، خط چشم نیز همین اتفاق برایش می‌افتد. این اتفاق سبب می‌شود که خطی که رسم کرده اید ناصاف شده و شکل لنگر به خود بگیرد. به جای کشیدن پوست، به کمک انگشت پلک را به سمت بالا بکشید.

خط چشم کشیدن

ترفندهای استفاده از خط چشم

  1. برای ماندگاری بیشتر خط چشم، از یک سایه چشم با رنگ هماهنگ استفاده کنید.

ابتدا خط چشم را را روی پلک بکشید، سپس به آرامی پودر سایه چشمی که همرنگ با آن باشد را به آرامی بر روی آن بزنید تا مدت زمان بیشتری بدون تغییر روی پلک باقی بماند.

  1. از یک خط مدادی به عنوان یک راهنما برای خط چشم مایع استفاده کنید.

اگر هنوز به اندازه کافی برای استفاده صحیح از خط چشم مایع حرفه ای نیستید و یا دستتان چندان بی لرزش نیست، ابتدا یک خط با مداد روی پلک بکشید و سپس خط مایع را در امتداد آن بکشید.

  1. از ریمل به عنوان خط چشم استفاده کنید.

اگر خط چشم ندارید، می‌توانید به کمک یک براش مقداری از مواد موجود روی فرچه ریمل را برداشته و روی پلک‌ها خط بکشید.

خط چشم و ریمل

  1. به کمک یک قلم مرطوب و سایه چشم، خط چشم دلخواه خود را بسازید.

رطوبت قلم باعث می‌شود که رنگدانه‌های سایه تیره تر شده و رنگی شارپ همانند یک خط چشم ایجاد کند.

  1. اگر دارای پلک‌های افتاده هستید، به کمک یک خط ژله ای یا مایع، یک قوس نسبتاً ضخیم بکشید تا خط چشمتان عالی شود.

اگر پلک‌ها خط چشمتان را پنهان می‌کنند، یک خط کمان دار ضخیم بالای خط مژه خود بکشید. در این حالت وقتی چشمتان را باز کنید، خطی با ضخامت مورد نظرتان خواهید داشت.

  1. از یک خط چشم سفید به عنوان‌هایلایتر ابرو استفاده کنید تا حالت لیفت به چشم بدهد.

به کمک یک مداد با نوک ضخیم، در بالا و پایین ابروها خطی سفید بکشید. سپس به کمک یک براش اسفنجی آن را محو کنید. رنگ روشن ایجاد شده در اطراف ابرو باعث واضح تر شدن و در نتیجه ایجاد حالت لیفت در آن می‌شود.

  1. برای اینکه به راحتی یک خط مستقیم بکشید، می‌توانید ابتدا نقطه‌هایی روی پلک گذاشته و سپس آن‌ها را به هم وصل کنید.

فقط دقت کنید نقطه‌هایی که می‌گذارید خیلی بزرگ تر از خط چشمی که می‌خواهید بکشید نباشد.

  1. برای اینکه چشمتان درشت تر به نظر برسد، با رنگ‌های تیره و روشن خط چشم بکشید.

برای این کار با استفاده از یک خط چشم روشن مثلا سفید، روی سه چهارم ابتدایی(داخل چشم) پلک خط بکشید. سپس با استفاده از یک خط تیره، یک چهارم باقی مانده را بکشید. در انتها به کمک یک براش اسفنجی محل تلاقی دو خط روشن و تیره را محو کنید.

  1. به کمک یک قاشق به راحتی خط چشم گربه ای بکشید.

با استفاده از دسته قاشق یک خط زاویه دار رسم کنید. سپس به کمک قسمت منحنی قاشق یک کمان رسم کنید. در انتها حد فاصل بین این دو خط را پر کنید.

  1. اشکالات ایجاد شده را با استفاده از یک خط چشم رنگ پوست ترمیم کنید.

اگر خط چشم را بیش از اندازه محو و پخش کردید، به جای پاک کردن و دوباره کشیدن، روی آن را با یک خط چشم رنگ پوست بپوشانید.

  1. داخل خط اشک را با استفاده از یک مداد سفید بکشید تا چشمانتان درشت تر به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید آرایشی اسموکی داشته باشید، پوشاندن لبه‌های داخلی چشم با خط چشم تیره بهترین انتخاب است، اما این کار باعث می‌شود که چشم‌ها کوچک تر به نظر بیایند. اگر از خط سفید استفاده کنید چشم‌ها درشت تر و درخشانتر به نظر می‌آیند.

  1. برای جذاب تر شدن یک سایه چشم کمرنگ، ابتدا روی پلکتان یک لایه خط چشم سفید بکشید.

این کار باعث خنثی شدن رنگ طبیعی پوست پلک شده و کمک می‌کند سایه علاوه بر ماندگاری بیشتر، رنگ خود را بهتر نشان دهد.

منبع: فروشگاه اینترنتی شمال مال

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود