زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

طبیعت گردی در چابهار بدون تور و با تور

طبیعت گردی در چابهار بدون تور و با تور

طبیعت گردی در چابهار بدون تور و با تور

چابهار جزو مناطقی از کشور است که به‌دلیل دورافتاده بودن، کم‌تر کسی حاضر می‌شود به آن سفر کند. در این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد که بسیاری از افراد از آن‌ها بی‌خبر هستند. ما در این مطلب قصد داریم برخی از مهم‌ترین این مکان‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، ابتدا این مطلب را مطالعه کرده و با اطلاعاتی کامل آماده سفر شوید.

تالاب لیپار

این مکان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود که هنگام سفر با تور چابهار علی بابا باید از آن دیدن کنید. برای رسیدن به لیپار باید 15 کیلومتر از شرق چابهار خارج شوید. در این منطقه چشم‌نواز، جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. منطقه لیپار نزدیکی روستای رمین واقع شده است. این روستا در جاده ساحلی چابهار، گواتر قرار گرفته، این مسیر به‌تنهایی یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری چابهار محسوب می‌شود.

در لیپار دریاچه‌ای وجود دارد که رنگ آن به‌دلیل ترکیبات شیمیایی به صورتی تغییر داده شده است. این دریاچه محل زندگی پرندگانی مهاجر مانند چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل، عقاب دشتی، طاووسکن و باقرقره بوده که بر زیبایی این منطقه تاثیر زیادی دارند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به چابهار حتما از لیپار و زیبایی‌های آن دیدن کنید.

مسجد جامع دزک

هنوز اطلاعاتی درباره زمان ساخت این مسجد یافت نشده؛ اما برخی از مورخان معتقد هستند که مسجد جامع دزک در زمان صفویه ساخته شده است. اگر به‌ معماری مسجد توجه کنید، متوجه می‌شوید که برای این مکان از معماری خراسانی الگو گرفته شده و می‌توان نتیجه گرفت که آن را ابتدای ورود اسلام به ایران ساخته‌اند. مسجدجامع دزک در کل استان سیستان و بلوچستان زبان‌زد است و نمی‌توان مانند آن را در این استان یافت. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که این مکان تا قبل از سال 1307، تنها مسجد سراوان بوده است و افراد از جای‌جای این شهر برای اقامه نماز جمعه به این مسجد می‌رفتند.

طبیعت گردی در چابهار

نقشه ساخت این مسجد با مساجدی مانند مسجد جامع فهرج و تاریخانه داغان مشترک است. بومیان، ملک مسجد جامع دزک را متعلق به باباحاجی دزکی و فرزندش، شیخ اویس، می‌دانند؛ این افراد از سرشناسان روستای هیتوک بوده‌اند. این روستا در چند کیلومتری دزک واقع شده است. معماران در ساخت این مسجد از خشت و چینه استفاده کرده‌اند و برای سقف آن برگ نخل و خرما به‌کار رفته است.

غارهای بان مسیتی

غارهای بان مسیتی هم جز مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند که با شرکت در تور چابهار علی بابا حتما از آن‌ها دیدن می‌کنید. این غارها در فاصله پنج کیلومتری از شمال روستای تیس و در دامنه کوه‌های شهبازند واقع شده‌اند. غارهای بان مسیتی از دو غار طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند که غار طبیعی شکلی نیم‌دایره دارد و تراشکاری‌های داخل آن صورت گرفته تا محیط بزرگ‌تری برای گردشگران فراهم شود.

برخی از افراد این غار را به‌نام غارهای سه‌گانه تیس می‌شناسند و برای بازدید از شکوه آن‌ها به چاربهار سفر می‌کنند. یک غار مصنوعی کنار غار اصلی وجود دارد که آثار تراشکاری روی آن دیده می‌شود. غاری دیگر هم کنار این غار خودنمایی می‌کند که ورودی آن 20 متر قطر دارد؛ گردشگران می‌توانند به‌راحتی وارد آن شد و از این غار دیدن کنند.

گل افشان

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری زیبای چابهار، کوه‌های گل افشان هستند. مهم‌ترین این کوه‌ها در فاصله کمی از کنارک واقع شده‌اند و نام این منطقه بندر تنگ است. شما برای رسیدن به این منطقه باید مسیر 100 کیلومتری طی کنید. اگر این کوه 100 متری را فتح کنید، روی قله با منظره‌ای حیرت‌انگیز روبرو خواهید شد. روی سطح قله این کوه حوضچه‌هایی با عمق یک متر وجود دارد که در آن‌ها گل‌های زیادی خودنمایی می‌کنند.

جاهای دیدنی چابهار

اگر می‌خواهید این منظره منحصربه‌فرد را ببینید، باید در فصل‌های کم‌بارش به کوه گل افشان بروید. درحال‌حاضر این کوه‌ها بزرگ‌ترین گل افشان‌ها در جهان محسوب می‌شوند و دارای سه تپه کوچک هستند. یکی از این کوه‌ها اکنون فعال است و دو تپه دیگر فعال نیستند. این پدیده از تاثیرات ژئومورفولوژی محسوب می‌شوند. در این پدیده، گل‌های کوچک روی دهانه آتشفشان وجود داشته و سپس به هوا پرتاب می‌شوند. زمانی که گل‌ها در هوا پراکنده می‌شوند، صدایی مانند ترکیدن حباب را ایجاد می‌کنند.

طبیعت‌گردی در چابهار

به‌دلیل این که اطلاعات زیادی از جاذبه‌های گردشگری چابهار برای سفر شخصی وجود ندارد، بهتر است که با تور به این شهر سفر کنید. هنگام سفر با تور، یک راهنما همراه شما است که اطلاعات کامل از این مکان‌ها دارد و گرشگران را طبق زمان‌بندی معین به بازدید از مهم‌ترین آن‌ها می‌برد. پس اگر در تور چابهار علی بابا بهترین سایت رزرو تور چابهار شرکت نکرده باشید، نمی‌توانید به‌خوبی و سرفرصت از جاذبه‌های گردشگری موجود در این منطقه دیدن کنید. ممکن است هیچ اطلاعی درباره وجود برخی این مکان‌ها نداشته باشید و شانس بازدید از آن را از دست بدهید.

ما در این مطلب اطلاعاتی درباره مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر چابهار را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از هریک از مکان‌های گفته شده را دارید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود