هر آنچه باید در مورد لیفت مژه و اکستنشن مژه بدانید

لیفت و لمینت مژه دو نمونه از رایجترین روشهای کاشت مژه هستند که از آنها به منظور بلندتر کردن و حالت دادن به مژهها استفاده میشود. لیفت و لمینت میتوانند جایگزین مناسبتری نسبت به اکستنشن مژه باشند؛ زیرا هم کم ضررتر هستند و هم قیمت مناسبتری دارند. در بازار ایران نیز برند های معتبری مانند آردل محصولات با کیفیتی را ارائه می دهند.
افراد دارای مژههای کوتاه، مستقیم یا افتاده، به کمک این روشها میتوانند به مژههایشان حالت داده و زیبایی چشمهایشان را چند برابر کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به توضیحاتی در مورد هر یک از این دو روش بپردازیم و به تفاوتهای اساسی آنها اشاره کنیم.
لیفت مژه چیست؟
لیفت یکی از تکنیکهای بدون درد کاشت مژه است که توسط مراکز معتبر و تخصصی انجام میشود و هیچگونه عوارض نامطلوبی به دنبال ندارد. هنگام انجام این روش چشمها باید برای مدت حدود سی دقیقه بسته باشد. ماندگاری این روش بین 8 الی 12 هفته است و این تفاوت زمانی ممکن است به دلایلی همچون مراقبتهایی که فرد برای نگهداری از مژهها انجام میدهد باشد. چنانچه اثر لیفت از بین رفت و فردی خواست آن را تکرار کند، باید حداقل یک ماه به مژههایش استراحت بدهد و پس از این مدت اقدام کند.
لمینت مژه چیست؟
لمینت یکی دیگر از متدهای کاشت مژه است که طی آن به کمک موادی همچون کراتین و اسید آمینه، مژهها لایه برداری شده و در نتیجه صافتر و بلندتر میشوند. نوع بوتاکسی که برای مژهها استفاده میشود با بوتاکسی که برای صاف کردن پوست و از بین بردن چروکها مورد استفاده قرار میگیرد تفاوت دارد. بوتاکس مورد استفاده برای مژهها از مواد معدنی و ویتامینهایی تشکیل شده است که مژهها را تقویت و پرتر کرده و باعث رشد آنها میشود. ماندگاری این روش حدود 4 هفته است.
تفاوت لمینت و لیفت مژه
از هر دو روش لمینت و لیفت برای داشتن مژههایی زیباتر و بلندتر استفاده میشود. این دو روش علاوه بر شباهتهای بسیاری که به هم دارند دارای تفاوتهایی نیز هستند.
مهمترین تفاوت لیفت و لمینت در میزان ماندگاری آنهاست. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، لیفت نسبت به لمینت ماندگاری بیشتری دارد؛ اما پس از گذشت مدتی هر دو نیاز به ترمیم دارند. اگر فرد متقاضی بعد از انجام لیفت و لمینت، توصیهها را جدی نگیرد، مژهها زودتر از زمان مورد انتظار به ترمیم نیاز پیدا خواهند کرد.
یکی دیگر از تفاوتها مواد شیمیایی است که در هر یک از روشها مورد استفاده قرار میگیرد. مواد شیمیایی مورد استفاده در لیفت، از مواد شیمیایی مورد استفاده در لمینت متفاوت است.
نتیجه نهایی پس از انجام لیفت یا لمینت نیز نسبت به هم متفاوت است. در لیفت تمرکز روی حالت مژههاست، اما در لمینت تقویت مژهها و بر روی ضخیمتر شدن مژهها تاکید میشود.
از دیگر تفاوتها میتوان به این مورد اشاره کرد که بعد از انجام لیفت میتوان آرایش کرده و از ریمل استفاده کرد؛ اگرچه پس از انجام این روش مژهها به قدری زیبا میشوند که نیازی به ریمل زدن نیست. فقط توجه داشته باشید از ریملهای ضد آب استفاده نکنید، زیرا این نوع ریملها به مژهها آسیب میرساند و اثر لیفت را تضعیف میکند.
لیفت بهتر است یا لمینت؟
به طور کلی نمیتوان گفت کدام یک از این دو روش بهتر هستند؛ زیرا این موضوع تا حدود زیادی به خواسته فرد متقاضی بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از انجام هر یک از روشهای کاشت مژه، ابتدا با یک فرد متخصص مشورت کنید و بهترین روش را برای بلندتر کردن و ضخیمتر کردن مژههایتان انتخاب کنید.
جالب است بدانید که برخی از این افراد از هر دو این روشها به عنوان مکمل استفاده میکنند. به این صورت که بعد از انجام لیفت، برای تقویت و ترمیم مژههایشان از لمینت نیز استفاده میکنند.
مزایای لمینت مژه
از مهمترین مزایای این روش کاشت مژه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- طبیعیترین روش برای تقویت مژهها بوده و کمک میکند خود مژهها مجددا احیا شوند.
- مژهها را بلندتر و پرپشتتر میکند.
- رشد سریعتر مژهها را به دنبال دارد.
- از مژهها در برابر اثرات منفی عوامل خارجی همچون سرما، گرد و غبار و اشعه ماورا بنفش محافظت میکند.
- منجر به تغذیه پوست اطراف چشم نیز میشود.
- در این روش، مژهها بعد از خواب نیز حالت خود را حفظ میکنند.
- پس از انجام این روش بدون محدودیت میتوان از لنزهای تماسی استفاده کرد.
قیمت و هزینه لیفت و لمینت مژه
هزینه لیفت مژه با توجه به عوامل مختلفی همچون کلینیک یا آرایشگاه مورد نظر، مواد به کار برده شده و هزینههای دستمزد متفاوت است؛ اما به طور معمول چیزی حدود 200 الی 700 هزار تومان میباشد. برای کاهش هزینههایتان می توانید نسبت به خرید کیت و لوازم لیفت مژه آردل اقدام کنید و این کار را خودتان در خانه انجام دهید.
چرا خرید محصولات مژه و کاشت مژه از آردل؟
شرکت آردل صاحب برند محصولات تیک تولید کره و نماینده انحصاری محصولات مژه و کاشت مژه آردل است. محصولات این برند در دستههای مختلفی همچون انواع مژه مصنوعی، انواع مژه کاشت، انواع چسب مژه، انواع ابزار کاشت مژه، محصولات تاتو و میکروپیگمنت، محصولات لیفت و لمینت مژه، محصولات آرایشی، انواع لاک و محصولات کاشت ناخن و انواع ماسک صورت تنفسی حرفه ای جای میگیرند. شرکت آردل با دارا بودن دو شعبه فعال در تهران، امکان ارائه نمایندگی به شهرهای مختلف را دارد و محصولاتش را به صورت عمده به سالنهای زیبایی سراسر کشور عرضه میکند. ثبت سفارش محصولات این شرکت از طریق سایت انجام میشود.
اکستنشن مژه
اکستنشن مژه در واقع الیاف مصنوعی یا مشتق گرفته از حیوانات است که به صورت دستی روی مژههای طبیعی متصل میشود تا آنها را پرتر،بلندتر و زیباتر نشان دهد. انجام اکستنشن کمک میکند از شر آرایش روزانه چشم خلاص شوید و تاثیری ایجاد میکند که همه اطرافیان شما شگفت زده شوند. اما اینکه چگونه باید اکستنشن مناسب را انتخاب کنیم موضوعی است که در این مطلب از آردل تیک قصد داریم در موردش صحبت کنیم.
چگونه مژه مناسب اکستنشن مژه را انتخاب کنیم؟
اکستنشنهای مژه از نظر نوع مواد، حجم، طول و میزان فر با هم تفاوت دارند. توجه به هر یک از این موارد برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن ضروری است. از مهمترین موادی که برای ساخت اکستنشن مژه مورد استفاده قرار میگیرند میتوان به ابریشم، مینک(خز و مو)، فاکس مینک، مژههای مصنوعی(جنس پلاستیک) و سیبل(خز سمور) اشاره کرد. آردل تیک در مورد هر یک از این مواد با شما صحبت خواهد کرد و در نهایت مژههایی را استفاده میکند که بهترین گزینه برای شما هستند.
نتیجه گیری
سرمایه گذاری و صرف هزینه روی اکستنشن مژه به شما کمک میکند تا بدون زحمت مژههایی کلاسیک، طبیعی، دراماتیک یا پُرتر داشته باشید. علاوه بر این، در زمانی که برای آرایش چشم صرف میکنید، صرفه جویی خواهد شد. اگر این کار به درستی انجام شود، این امکان وجود دارد که بدون آسیب رسیدن به مژههای طبیعی، اکستنشن برای مدت طولانیتری همچنان عالی باقی بماند.
برای مشاهده و خرید اکستنشن مژه، کاشت مژه، لیفت و لمینت مژه توصیه می کنیم به یکی از سایت فروشگاه یکی معتبرترین شرکت های این حوزه در ایران مراجعه کنید. همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن آردل
