زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

علت ماندن کف در لباسشویی بوش چیست؟ + راه حل

علت ماندن کف در لباسشویی بوش چیست؟ + راه حل

علت ماندن کف در لباسشویی بوش چیست؟ + راه حل

شاید شما هم تا به حال با یک لباسشویی پر از کف پس از اتمام شستشو مواجه شده باشید اما ندانید که علت اصلی بروز آن چیست. در این حالت احتمالا روی لباس‌ها سفیدک به چشم می‌خورد و در حین شستشو دیگ کاملا غرق در کف است.

از آنجا که کف بیش از حد در داخل دیگ می‌تواند به برد و دیگر قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد کند پیشنهاد می‌شود که به دنبال پیدا کردن علت ماندن کف در لباسشویی خود باشید و آن را رفع نمایید. اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت ماندن کف در لباسشویی

کف موجود در داخل لباسشویی توسط مواد شوینده و حرکات دیگ پر از آب ایجاد می‌شود که می‌تواند انواع لکه‌های سخت را از بین ببرد. این کف در سیکل آبکشی از لباس جدا می‌شود تا شستشو تکمیل شود. اگر کف بر روی لباس و داخل دستگاه باقی بماند تاثیر منفی بر روی الیاف لباس، پوست شما و بدنه دستگاه خواهد داشت. در اکثر مواقع مشکل از دستگاه نیست و شما نیازی به مراجعه به نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش یا دیگر برندها را ندارید. 
از مهم‌ترین علت ماندن کف در لباسشویی و کف کردن زیادی در حین شستشو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  استفاده بیش از حد از شوینده 

شاید با خود تصور کنید که هرچه شوینده بیشتری بریزید لباس‌های تمیزتری را تحویل خواهید گرفت در حالی که این باور کاملا اشتباه است. پیشنهاد می‌شود که میزان شوینده خود را بر اساس تعداد لباس‌ها و میزان کثیفی تنظیم کنید و برای میزان دقیق‌تر آن بهتر است از دستورالعمل نوشته شده روی شوینده کمک بگیرید. اگر بیشتر از حد نیاز از شوینده استفاده کنید کف زیادی در داخل دیگ تولید می‌شود که با سیکل آبکشی از بین نمی‌رود. 
نکته: لازم به ذکر است که پارچه‌های بزرگ و نازکی مثل پارچه حریر پرده‌ها، اگرچه ممکن است دیگ را کاملا پر کنند اما به دلیل کثیفی کم و نازک بودن بافت خود نیاز به شوینده زیادی ندارند.

  •  استفاده از برنامه شستشوی کوتاه مدت 

در برخی از مواقع علت کف زیاد ماشین لباسشویی به استفاده از برنامه کوتاه مدت شستشوی لباسشویی باز می‌گردد. در این حالت سیکل آبکشی بسیار کوتاه است و کف‌ها به طور کامل از روی لباس برده نمی‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از برنامه‌های بلندمدت‌تر استفاده کنید و یا گزینه آبکشی اضافی را انتخآب نمایید تا کف زیاد ماشین لباسشویی را با خود حل کند. البته این مشکل با ریختن مواد شوینده کمتر تا حد زیادی قابل کنترل است.

چرا کف در لباسشویی میماند؟

  •  استفاده از مواد شوینده نامرغوب 

علت ماندن کف در لباسشویی می‌‎تواند به استفاده از مواد شوینده نامرغوب و غیر استاندارد مربوط باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از برندهای مطرح در بازار استفاده کنید که تاریخ انقضا آنها نرسیده باشد. استفاده از پودر و مایع شوینده ارزان قیمت و بی کیفیت می‌تواند باعث تولید کف زیاد ماشین لباسشویی در دیگ شود. 

  •  استفاده از پودر دستی یا صابون 

به یاد داشته باشید که برای شستشو لباس‌های خود در لباسشویی، تنها از شوینده‌های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید چرا که شوینده‌های دستی، شامپو و صابون کف بیشتری نسبت به شوینده‌های مخصوص دارند و می‌توانند علت کف زیاد ماشین لباسشویی شما باشند.

علت ماندن کف در لباسشویی

  •  وجود آب کمتر از حد لازم  در هنگام آبکشی 

احتمال دارد علت ماندن کف در لباسشویی به کم بودن آب آبکشی به دلیل خراب بودن شیر ورودی دستگاه بازگردد در این حالت کف شوینده بر روی لباس‌های باقی خواهد ماند و لباس کاملا تمیز نخواهد شد.
علت کف نکردن و باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس 
در برخی از مواقع کاربران از کف نکردن مواد شوینده خود گلایه دارند و حتی با باقی ماندن دانه‌های پودر بر روی لباس شسته شده خود مواجه می‌شوند. علت بروز این مشکل می‌تواند به چند مورد بستگی داشته باشد. 

  •  استفاده از مواد شوینده نامرغوب 

همان طور که گفتیم  بی کیفیت بودن مواد شوینده، علت ماندن کف در لباسشویی است اما در برخی از مواقع کیفیت پایین پودر باعث می‌شود که در آب به خوبی حل نشود و به صورت دانه‌های برف بر روی لباس‌ها باقی بماند. 

  • استفاده از برنامه‌های شستشوی با دمای پایین 

اگر دمای آب ماشین لباسشویی بسیار پایین باشد احتمال حل نشدن مواد شوینده و کف نکردن آن وجود دارد. لذا بهتر است از برنامه‌هایی با دمای آب ولرم یا داغ استفاده نمایید. 

  • استفاده از برنامه‌های شستشوی سریع 

از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث حل نشدن مواد شوینده و کف نکردن آنها شود، می‌توان به استفاده از برنامه‌های سریع و کوتاه مدت اشاره کرد که اجازه حل شدن کامل به شوینده نمی‌دهد. 

  •  ریختن لباس بیش از حد در داخل دیگ 

اگر لباس زیادی در داخل دیگ بریزید فضای کافی برای کف زیاد ماشین لباسشویی نمی‌دهید و دانه‌های شوینده در لابلای لباس‌ها باقی خواهد ماند. بهتر است نیمی از دیگ را برای جابه جایی راحت لباس‌ها و کف کردن مواد شوینده خالی باقی بگذارید. 
 نکته: تمام موارد گفته شده برای علت ماندن کف در لباسشویی مربوط به مواد شوینده و نحوه استفاده از دستگاه بود. لذا شما می‌توانید با دقت در انتخاب شوینده خود، انتخاب بهترین برنامه شستشوی مناسب و ریختن به اندازه شوینده از بروز دوباره این مشکل جلوگیری نمایید. 

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود