زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا

یکی از بخش های اساسی و بسیار مهم در اجرای یک ویلا، طراحی نمای ویلا می باشد. برای صاحبان ویلاها دستیابی به یک نمای زیبا و کاربردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چراکه هم آسایش و آرامش بیشتری را برای ساکنان ویلا به ارمغان می آورد و هم ارزش مادی ملک را ارتقا داده و به هنگام فروش ملک می تواند عاملی بسیار تأثیرگذار در جذب خریداران باشد.

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا، موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به ابعاد مختلف آن بپردازیم و جنبه زیبایی شناختی ترکیب این دو المان در طراحی نمای ویلا و نیز کیفیت و کارایی در عملکرد توأمان این دو مؤلفه منحصر به فرد را مورد بررسی قرار دهیم.

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا؛ زیبایی مسحور کننده

امروزه به دلیل تنوع در طرح و سبک و متریال مورد استفاده در طراحی نمای ویلا، از عناصر و المان های متنوع و مختلفی برای این کار بهره گیری می شود؛ اما از آنجایی که اکثر مردم تمایل به گذراندن بخشی از اوقات فراغت خود در حیاط خلوت یا محیط باز محوطه حیاط خانه دارند، از این رو استفاده از سایبان چوبی می تواند جذابیتی ویژه برای این دسته از افراد داشته باشد. چراکه پرگولا یک فضای اختصاصی و راحت و خاص را برای ساکنان فراهم می کند و می توانند زیر این فضای سایبان شکل زیبا، فعالیت های متفرقه و استراحت یا مطالعه خود را به راحتی صورت دهند.

همچنین فضای منحصر به فردی که پرگولا در اختیار افراد قرار می دهد، می تواند بستری زیبا و کاربردی و آرامش بخش را برای میزبانی از مهمانان در محوطه حیاط فراهم نماید. حال تصور کنید استراحت در فضای پرگولا را در حالی که صدای جریان آب به گوش می رسد. به عبارتی می توان گفت تلفیق پرگولا و آبنما آب و آتش می تواند دستیابی به حسی ناب، رمانتیک و بسیار بسیار آرامش بخش را پس از گذراندن ساعات کاری خسته کننده از یک روز شلوغ و پرمشغله، در یک فضای آرام و دنج برایتان امکان پذیر کند.

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا؛ جذابیت در عین کارایی

تلفیق سایبان چوبی و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا در واقع تلفیق دو المان کاملاً کاربردی و در عین حال جذاب و چشم گیر می باشد. همانطور که می دانید پرگولا (pergola) یک نوع ساختار خاص مستطیل شکل در فضای باز است که شامل دو بخش اصلی است؛ ستون های نگهدارنده و شبکه سقف که شامل تیرهای عمود بر هم یا مشبک می شود. بسته به ترجیحات مالک، شبکه سقف ممکن است باز یا بسته باشد. برخی از انواع پرگولا نیز به گونه ای طراحی می شوند که به ساختمان ویلا متصل شوند، اما اکثر آنها سازه های مستقل خود را در محوطه حیاط ویلا دارند.

 پرگولا با فضای سایبان مانندی که ایجاد می کند، محدوده میزبانی یا استراحتگاه شخصی شما را مشخص کرده و حد و مرز آن را تعیین می کند. تفاوت اصلی بین پرگولا و آلاچیق این است که با پرگولا شما می توانید بین بستن کامل سقف یا باز گذاشتن آن برای اجازه دادن به ورود نور و هوای بیشتری در زیر سقف خود یکی را انتخاب کنید، اما با آلاچیق فقط یک سقف کاملاً بسته و پوشیده خواهید داشت و بس.

حس خوب میزبانی در محوطه چشم نواز و آرامش بخش ویلا

هنگامی که از تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا استفاده می شود، این ترکیب و تلفیق منحصر به فرد با سایه و زیبایی، صدای جریان آب گوش نواز که حس زندگی و امید را در انسان زنده می کند و گرمابخشی و نورانیت آتش که انگیزه و هیجان بیشتری را القا می کند، مردم را به سمت خود جذب می کند. نتیجه این تلفیق، ایجاد یک نقطه کانونی است برای دور هم جمع شدن دوستان و خانواده و مکانی عالی برای غذا خوردن، نشستن یا بازی کردن. این المان های خاص و چشم نواز همچنین می توانند به عنوان یک ورودی دعوت کننده به باغ نیز مورد استفاده قرار گیرند.

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش

تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش؛ حس حضور در طبیعت

در حوزه تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا، هرچه از قدمت و کاربرد دو المان آب نما و آتش صحبت کنیم، کم است. از آن جایی که آب و آتش در کنار باد و خاک از دیرباز در فرهنگ و تمدن ایرانیان جزو چهار عنصر اصلی معماری در اماکن و بناهای مختلف بوده و کارایی ویژه ای از جمله پاکسازی و روشنی بخشی داشته اند، استفاده از آنها در طراحی نمای ویلا می تواند باب میل و پسند مردم ایران باشند.

آیا به دنبال ساخت روف گاردن میباشید؟

جستجو کافیست!گروه طراحی راد دیزاین با اختیار داشتن بهترین مهندسین در این زمینه بصورت تضمینی با بالاترین کیفیت ممکن مسئولیت تمام مراحل طراحی, اجرا و ساخت روف گاردن شما را بر عهده میگیرد.

شنیدن صدای آب می تواند عاملی انگیزشی در انسان برای رفع خستگی ها و کسب انرژی مجدد برای ادامه فعالیت های جدید باشد. حال فرض کنید در کنار صدای آب، صدای سوختن شعله های آتش نیز به گوش برسد. حسی از حضور در طبیعت و زنده و روشن شدن دل و جان در انسان ایجاد خواهد شد.

در کنار تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا، می توان با ست کردن این تلفیق با یک چیدمان غذاخوری چوبی با یک رنگ مشابه، حس هماهنگی جذابی را به فضای مورد نظر القا کرد. در واقع با افزودن سایر المان های کاربردی نظیر مبلمان راحت و جذاب، می توان تمام مؤلفه های مورد نیاز برای یک زندگی ساده اما شیک و کاربردی در فضای باز را در اختیار داشت.

طراحی حرفه ای نمای ویلا با المان های جذاب نظیر پرگولا و آبنمای آب و آتش

با توجه به مطالب گفته شده، تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا می تواند ترکیب فوق العاده زیبا و کاربرپسندی را خلق کند که محوطه ویلا را به مأمنی برای سپری کردن اوقات فراغت در آرامش و آسایش مبدل سازد. وقتی تلفیق پرگولا و آبنمای آب و آتش در طراحی نمای ویلا توسط یک تیم حرفه ای، متخصص، ایده پرداز و آشنا به اصول طراحی روز دنیا و به شیوه ای هنرمندانه انجام شود، می تواند نما، تجربه و حس محیط بیرونی خانه شما را تغییر دهد. جدای از جذابیت بصری آشکاری که به همراه خواهد داشت، صدای آبنما محیطی با طراوت ایجاد می کند، محیطی که صد در صد خوشایند و آرامش بخش است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود