زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آیا با لیزر تاتو کامل پاک می‌شود؟

آیا با لیزر تاتو کامل پاک می‌شود؟

آیا با لیزر تاتو کامل پاک می‌شود؟

امروزه خالکوبی و تتو بین جوانان طرفداران زیادی دارد؛ اشخاص بسیاری از تاتو برای یادآوری خاطرات، یک سمبل خاص و حتی پوشاندن جای زخم و اسکار استفاده می‌کنند. اما با گذشت زمان ممکن است دیگر علاقه‌ای به خالکوبی خود نداشته و از انجام دادن آن پشیمان شده باشند. یک تحقیق نشان می‌دهد حدود 75% از افراد دارای خالکوبی از انجام این کار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاك كردن خالكوبي هستند. امروزه متخصصین، پاك كردن خالكوبي با ليزر را به مراجعه کنندگان پیشنهاد می‌کنند؛ اما ایا با لیزر تاتو کامل پاک می‌شود؟

آیا خالکوبی پاک می‌شود؟ بررسی روش پاک کردن تاتو با لیزر

برای رسیدن به پاسخ پرسش ایا با لیزر تاتو کامل پاک میشود باید ابتدا چگونگی این روش را بررسی کنیم. شاید در دهه‌های گذشته روش موثری برای از بین بردن تاتو وجود نداشت، اما حالا اغلب متخصصین لیزر را بهترین روش سریع پاک کردن تاتو می‌دانند. در بسیاری از روش‌های قدیمی از بین بردن خالکوبی، متخصص باید پوست خالکوبی شده را با جراحی برداشته یا این ناحیه را با دستگاه مخصوص بتراشد.

اما در روش پاک کردن تتو با لیزر، هیچ برشی روی پوست بیمار ایجاد نشده و لایه‌برداری هم انجام نخواهد شد. پس می‌توان پاك كردن خالكوبي با ليزر را در دسته روش‌های غیر تهاجمی قرار داد. در این روش برای از بین بردن رنگدانه‌های تاتو که در لایه درم پوست ایجاد شده‌اند، از پرتو‌های قدرتمندی با طول موج یکسان استفاده می‌شود. به طور معمول خالکوبی‌هایی با جوهر مشکی سریع‌تر به پروسه درمانی و لیزر واکنش نشان داده و همه طول موج لیزر را به خود جذب می‌کنند. پس می‌توان گفت که هرچه جوهر تاتو مشکی‌تر باشد، طول موج بیشتری به خود جذب کرده و زودتر پاک می‌شود. برای پاک کردن سایر رنگدانه‌های تاتو باید از لیزر‌های دیگری استفاده کرد.

برای از بین بردن و پاك كردن تاتو با ليزر، فقط و فقط باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. از انجام این کار در آرایشگاه‌ها و مراکز ناشناخته پرهیز کنید، چرا که استفاده از خدمات افراد غیرحرفه‌ای فقط سلامت شما را به خطر می‌اندازد. متخصص ماهر با کمک دستگاه لیزر بروزی که دارد، بعد از بررسی سوابق و تاریخچه پزشکی شما درباره روند درمان به شما مشاوره می‌دهد.

از بین بردن خالکوبی با لیزر

چگونگی از بین بردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ

بعد از مشاوره با فرد متقاضی، پزشک براساس رنگ تاتو، اندازه و عمق آن، لیزر کیوسوییچ را انتخاب خواهد کرد. این لیزر از فناوری Q-switched استفاده کرده و علاوه‌بر پاک کردن تتو مانند روش جوانسازی هایفو برای درمان لکه‌های پوست، رفع چین‌و‌چروک و از بین بردن جای جوش هم به کار می‌رود.

در پاسخ به پرسش ایا با لیزر تاتو کامل پاک میشود اشاره کردیم که باید نور لیزر متناسب با رنگ تتو انتخاب شود. در طول جلسه بیمار باید محافظی روی چشمانش قرار دهد؛ سپس متخصص با قرار دادن هندپیس روی ناحیه مورد نظر در فواصل زمانی بسیار کوتاه، پالس‌های لیزر را روی نقش تاتو می‌تا‌باند. در این زمان است که پرتو‌های لیزر با قدرتی که دارند رنگدانه‌های تاتو را خرد کرده و به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. قطعات کوچک و خرد شده رنگدانه‌های تاتو در بدن پخش و به وسیله سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی هضم می‌شوند. ‌

عوارض پاك كردن تاتو صورت و بدن با ليزر

لیزر کیوسوئیچ نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی و جوانسازی پوست، یکسری عوارض دارد. البته این عوارض موقتی و کوتاه مدت بوده و به سرعت از بین می‌روند. به طور معمول ناحیه خالکوبی شده پس از لیزر، دچار تغییر رنگ شده و سفید به نظر می‌آید. این تغییر رنگ موقتی بوده و بعد از چند ساعت از بین می‌رود. سوزش، قرمزی و تاول نیز برخی دیگر از عوارض پاک کردن تاتو صورت و بدن با لیزر هستند. البته احتمال پوسته پوسته شدن ناحیه تحت درمان نیز وجود دارد. همه این عوارض موقتی و طبیعی بوده و فرد متقاضی نباید نگرانی بابت آن داشته باشد.

پاك كردن تاتو با ليزر

مراقبت های قبل و بعد از پاك كردن تاتو با ليزر

برای رسیدن به بهترین پاسخ و نتیجه از پرسش ایا با لیزر تاتو کامل پاک میشود، باید یکسری مراقبت‌ها را در نظر گرفت. در ادامه به برخی از این مراقبت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فرد متقاضی تا یک ماه قبل از لیزر درمانی، باید از سولاریم و برنزه کردن پرهیز کند.
  • یک روز قبل از لیزر درمانی فرد متقاضی باید ناحیه مورد نظر را اصلاح کرده و لوسیون و سایر مواد آرایشی را از روی آن پاک کند.
  • بعد از لیزر درمانی در صورت احساس درد، فرد می‌تواند از کمپرس آب یخ استفاده کند.
  • در سه روز اول بعد از لیزر و از بین بردن تتو، فرد باید ناحیه تحت درمان را با یک لایه پماد آنتی بیوتیک پوشانده و با گاز استریل پانسمان کند.
  • فرد باید ناحیه تحت درمان را تا حد ممکن تمیز و خشک نگه دارد.
  • تابش شدید نور خورشید می‌تواند به ناحیه تحت درمان آسیب وارد کند. فرد باید در زمان بیرون رفتن ناحیه تحت درمان را با یک لایه ضد آفتاب بپوشاند.
  • برای جلوگیری از عفونت زخم فرد نباید تا مدت مشخصی به جکوزی، سونا و استخر برود.
  • حمام آب داغ با بخار فراوان ممنوع بوده و فرد باید محل تحت درمان را با آب ولرم و شامپو بچه بشوید.
  • 8 ساعت بعد از لیزر احتمال تاول زدن در ناحیه تحت درمان وجود خواهد داشت. تاول‌ها بخشی از روند درمان بوده و بهبود آن‌ها 4 تا 6 روز طول می‌کشد. در طی این مدت از کندن و دستکاری تاول‌ها خودداری کنید.

پاک کردن همیشگی تاتو با لیزر؛ غیر ممکن را ممکن کنید!

حالا دیگر پاسخ پرسش ایا با لیزر تاتو کامل پاک میشود را دانسته و لیزر را بهترین روش برای رفع تتو می‌دانید. با وجود دستگاه‌های لیزر بروز و جدید، حالا دیگر کل زمان بهبودی پاک کردن تتو با لیزر در حدود 4 الی 8 هفته طول می‌کشد. رعایت مراقبت‌‌های پزشکی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در کنار مراجعه به کلینیک‌های معتبر شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند. کلینیک‌های معتبر و مطمئن از دستگاه‌های بروز و جدید لیزر شرکت آفتاب فروزان آریا استفاده می‌کنند. شرکت تجهیزات پزشکی و زیبایی آفا با بیش از 15 سال سابقه در این زمینه، بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه خواهد کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات پزشکی شرکت آفا از طریق شماره 02188107070 با مشاورین آفا در ارتباط باشید. 

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود