زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست؟

در سالهای اخیر و به دنبال پیشرفت تکنولوژی روش های متفاوتی برای جوانسازی و بازسازی شادابی پوست بوجود آمده که هرکدام به نوبه خود تاثیراتی داشته و افراد برای سلامت پوست صورت و حفظ زیبایی چهره شان از آنها استفاده میکنند.

اما همه این روش ها که در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار میگیرند دارای مزایا و معایبی می باشند و یا گاها به دلیل تاثیر کم، افراد به دنبال جراحی های زیبایی مانند کشیدن پوست برای از بین بردن چین و چروک های آن می گردند. در این میان یک روش فوق موثر که نیاز به جراحی نداشته و تا حد قابل ملاحظه ای پوست را شاداب کرده و تاثیر چشمگیر با ماندگاری زیاد دارد، هایفوتراپی بوده که در این مطلب به تشریح آن خواهیم پرداخت.

تحریک لایه زیرین پوست به کالیژن سازی (ماده ای که باعث ایجاد قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از شلی و افتادگی آن می گردد) توسط امواج را هایفوتراپی می نامند. البته روش های مشابه مانند آر اف نیز تا حد زیادی شبیه به هایفوتراپی می باشد اما عمق نفوذ، تاثیر و ماندگاری آن بسیار کمتر است.

از این رو بسیاری از افراد این روزها بجای انجام عمل جراحی برای کشیدن و سفت شدن پوست که نیاز به بیهوشی، بخیه، خونریزی و تحمل دوران نقاهت پس از عمل می باشد، ترجیح می دهند از هایفوتراپی که یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است استفاده کنند و تا حد مطلوبی نتیجه ای نزدیک به عمل جراحی را با هزینه ها و دردسر های خیلی کمتر داشته باشند بگونه ای که فرد بعد از انجام هایفو به فعالیت روزانه خود ادامه داده و نیاز به مرخصی یا هیچ دوره استراحتی ندارد و این امر نکته بسیار مهمی برای افراد می باشد چرا که مرخصی و استراحت های پس از عمل زیبایی باعث اختلال در زندگی روزمره و لطمه به درآمد ایشان بوده و همین امر باعث افزایش هزینه های جانبی عمل زیبایی برای انها می گردد.

حال به این بپردازیم که هایفوتراپی از چه تکنولوژی برای این منظور استفاده می کند و چرا تاثیر بیشتری از روش های مشابه بر روی پوست افراد دارد. در واقع دستگاه هایفو از طریق یک عدسی متمرکز کننده امواج فراصوت را در یک نقطه جمع نموده و به لایه زیرین پوست که وظیفه کالیژن سازی را داشته می تاباند.

غدد این لایه با توجه به بالا رفت سن افراد و نوع تغذیه آنها در طول سالیان کم کار شده و در نتیجه کالیژن کمی تولید می کنند که نتیجه آن شل شدگی و افتادگی پوست صورت و چانه می باشد که تحریک این غدد توسط امواج فراصوت باعث افزایش عملکرد آنها و ترشح بیشتر کالیژن و در نتیجه شادابی و جوانسازی پوست بصورت طبیعی توسط بدن شخص می گردد.

نکته جالب تر اینکه امکان تعین عمق تاثیر امواج در دستگاه هایفو وجود دارد بدین معنی که می توان برای چین و چروک های عمیق تنظیماتی را انجام داد تا نتیجه کار در این نواحی به مراتب بیشتر شود و این کار در هیچ روش منشابه ای تا این حد قابل تنظیم و اثرگذار نیست و شاید همین دلیل باعث گردیده تا هایفوتراپی نه تنها در حوزه جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی بلکه برای درمان اختلالات عصبی توسط جامعه پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

هایفوتراپی

در رابطه با تاثیر و ماندگاری و همچنین عوارض احتمالی هایفوتراپی نیز می بایست اینگونه گفت که از آنجایی که عمق نفوذ هایفو زیاد بوده و فرآیند جوانسازی پوست بصورت کاملا طبیعی انجام می شود نباید انتظار تاثیر فوری را در این روش داشت.

درواقع بعد از حدود چهل و پنج روز اولین تاثیرات هایفو قابل مشاهده و پس از حدود سه تا چهار ماه از انجام هایفوتراپی تاثیر آن بطور کامل قابل مشاهده می گردد و اثر آن حداقل یک سال باقی می ماند، بدین معنی که شما نیاز به تکرار آن در دوره های زمانی چند ماهه نداشته و سالی یکبار برای شادابی پوست شما کفایت می کند.

از این رو افرادی که به دنبال تاثیر فوری هستند این روش برای آنها مناسب نیست و می بایست از روش های دیگری استفاده کنند و این نکته را مدنظر قرار دهند که روش هایی که تاثیر فوری دارند معمولا ماندگاری زیادی نیز نداشته و به همان سرعت اثر آن فرآیند از بین خواهد رفت.

در رابطه با عوارض آن آنگونه که پس از حدود سی سال استفاده از روش هایفوتراپی در صنعت پزشکی نشان می دهد، عوارض خاصی گزارش نشده و کمی خارش و کبودی تا چند ساعت و حداکثر دو روز طبیعی است اما همیشه قبل از انجام هرکاری می بایست از پزشک متخصص مشورت گرفته و مورد معاینه قرار گیرید.

معمولا هایفو تراپی در مراکز تخصصی و در استان های مختلف در کلینیک زیبایی در رشت، تهران و سایر استان ها انجام می شود که این مراکز دارای پزشک متخصص پوست بوده و پس از معاینه این راهکار را به تشخیص خود پیشنهاد می دهد.
سوال دیگری که مطرح می شود این است که چه اشخاصی مجاز به استفاده از هایفوتراپی برای جوانسازی پوست هستند که در پاسخ اینگونه می توان گفت که هایفو را معمولا افراد میان سال انجام می دهند چرا که افراد جوان معمولا پوست صافی داشته و هنوز غدد پوستی آنها کالیژن سازی فعالی دارد اما بطور معمول این کار برای افرادی که دچار عارضه های پوستی بوده و در حال استفاده از دارو برای درمان هستند و یا خانم هایی که باردار یا در دوره شیردهی نوزاد بوده و همچنین افرادی که عارضه های قلبی دارند یا استفاده از هرگونه اشعه، امواج و لیزر برای ایشان ممنوع شده توصیه نمی گردد و حتما این کار می بایست با توصیه، تشخیص و تجویز پزشک انجام شود.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود