زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

دیگر از پد تنبلی چشم استفاده نکنید!

دیگر از پد تنبلی چشم استفاده نکنید!

دیگر از پد تنبلی چشم استفاده نکنید!

تنبلی چشم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به خصوص کودکان با آن روبرو می‌شوند. این بیماری شدت‌های مختلفی دارد که با توجه به آن‌ها درمان‌های مختلفی نیز روی چشم فرد انجام می‌شود.

یکی از این درمان‌ها استفاده از پد تنبلی چشم است. استفاده از پد تنبلی چشم در بسیاری از شرایط رایج است. با این حال افراد و والدین کودکان از نتیجه این درمان رضایت کافی را ندارند؛ در نتیجه بهتر است از روش‌های درمانی دیگری استفاده شود که تأثیر بسیار بیش‌تری هم روی چشم می‌گذارند.

یکی از این روش‌ها استفاده از نرم‌افزار سایکلاپس است که در آن با استفاده از واقعیت مجازی اقدام به درمان تنبلی چشم می‌نمایند. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از این روش نسبت به پد تنبلی چشم پرداخته شده است.

پد تنبلی چشم چیست؟

این پد روی چشم سالم گذاشته می‌شود و مهم است که در ساخت آن از مواد باکیفیتی استفاده شده باشد. این پد زمان زیادی روی چشم قرار می‌گیرد و به همین دلیل باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که از ورود نور به چشم جلوگیری کند اما رطوبت و جریان هوای اطراف چشم را حفظ نماید. همچنین به دلیل این که ممکن است پد از روی چشم بیفتد، چسبی در آن استفاده می‌شود که روی پوست قرار می‌گیرد. این پد‌ها یک بار مصرف بوده و بعد از هربار استفاده در مدت زمان معین، باید تعویض شوند.

پد تنبلی چشم چگونه باعث درمان تنبلی چشم می‌شود؟

مغز انسان به گونه‌ای طراحی شده است که با داشتن محدودیت در یک قسمت از بدن، در بخش‌های دیگر بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند. در نتیجه برای درمان تنبلی چشم، پدی روی چشم سالم گذاشته می‌شود. با محدود شدن بینایی چشم سالم، تمام انرژی و تمرکز مغز روی چشم بیمار گذاشته می‌شود. در نتیجه با گذشت زمان تنبلی چشم درمان شده و چشم معیوب، سلامت خود را به دست می‌آورد. زمان قرار گرفتن این پد روی چشم مقدار مشخصی ندارد و زمان آن با توجه به میزان مشکلی که چشم دارد، توسط پزشک تعیین می‌شود.

با توجه به آنچه که گفته شد با بستن پد تنبلی چشم روی چشم سالم کودک، سیستم‌های عصبی مغز سیگنالی از این چشم دریافت نمی‌کنند. در نتیجه مغز به طور کامل از چشم تنبل برای دیدن محیط استفاده می‌کند. با گذشت زمان سیستم‌های عصبی این چشم قوی‌تر می‌شوند و سیگنال‌ها را بهتر و کامل‌تر دریافت کرده و به مغز ارسال می‌کنند. در نتیجه تنبلی چشم درمان می‌شود. با این حال نتیجه این درمان برای بسیاری از افراد رضایت بخش نیست.

معایب استفاده از پد تنبلی چشم

این پد ممکن است نقش زیادی در درمان این بیماری ایفا کند اما همچنان نقاط ضعفی دارد و بهتر است در استفاده از آن تجدید نظر کنید.

  • سنتی بودن

این پد‌ها نسل قدیمی درمان تنبلی چشم هستند و با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش‌های جدیدتر، کاربرد خود را از دست می‌دهند. همچنین استفاده از این پد‌ها در آینده منسوخ خواهد شد و نرم‌افزار‌ها و تجهیزات مختلف جایگزین آن‌ها می‌شوند.

  • عدم رسیدن به نتیجه مطلوب

ممکن است استفاده از پد تنبلی چشم نتیجه برعکسی داشته باشد. در واقع ممکن است اصلاً باعث بهبود بینایی و درمان نشود. علاوه بر آن ممکن است به چشمی که مدت زیادی بسته باقی می‌ماند، آسیب برسد. همچنین رعایت بهداشت چشم، شست و شوی منظم آن و استفاده منظم از پد کار‌های ضروری هستند که هنگام استفاده از پد باید انجام شوند. سهل انگاری در انجام این کار‌ها ممکن است باعث عفونت چشم سالم شود. همچنین ممکن است هنگام خرید پد تنبلی چشم دقت کافی انجام نشود و پد‌هایی با کیفیت پایین خریداری شوند که باعث آسیب رسیدن به چشم می‌گردند.

  • جذب نکردن بیمار

تنبلی چشم در کودکان شایع‌تر است. به همین دلیل روش درمان این بیماری باید جذاب باشد تا کودک آن را انجام دهد. پد تنبلی چشم این جذابیت را ندارد. همچنین قرار گرفتن آن برای مدت زمان زیادی روی چشم کودک می‌تواند باعث آزار و ناراحتی کودک شود. به همین دلیل بسیار دیده شده است که کودک پد را از چشم خود در می‌آورد و درمان به درستی انجام نمی‌شود. همچنین قرار گرفتن پد روی چشم جذابیت ظاهری نیز ندارد وعامل دیگری برای دور کردن کودک از درمان است.

  • آسیب رسیدن به چشم

به دلیل این که این پد‌ها زمان زیادی روی چشم قرار می‌گیرند، ممکن است باعث رسیدن آسیب به آن و بروز بیماری‌ها و مشکلات دیگری شوند. به عنوان مثال یکی از مشکلات شایعی که استفاده از پد‌ها باعث ایجاد آن می‌شوند، انحراف چشم است. این موضوع می‌تواند ضربه روحی نیز به کودک وارد کند. این موارد دلایل مناسبی هستند که از این پد‌ها استفاده نکنید و جایگزین‌های بهتر و مدرن‌تر آن‌ها را امتحان نمایید.

پد تنبلی چشم

نرم‌افزار واقعیت مجازی سایکلاپس جایگزین پد تنبلی چشم

پیش‌تر به نقاط ضعف پد‌های تنبلی چشم و معایب آن اشاره شد. این معایب باعث شد تا استارتاپی یک نرم‌افزار طراحی کند که در آن با قرار دادن یک عینک واقعیت مجازی روی چشم کودک، تنبلی چشم او درمان می‌شود. این نرم‌افزار به صورت اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. بعد از نصب آن روی گوشی موبایل، کافی است تا عینک واقعیت مجازی را روی چشم کودک بگذارید و نرم‌افزار را به راه بیندازید. تنبلی چشم در این دنیای مجازی به صورت کامل درمان می‌شود.

مزایای استفاده از سایکلاپس

  • مدرن بودن

نرم‌افزار سایکلاپس به صورت هوشند طراحی شده است و روند درمان را درک می‌کند. در نتیجه با بهبود چشم روند درمان تفاوت پیدا می‌کند. همچنین این نرم‌افزار گزارش‌هایی نیز از روند درمان جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند برای بررسی پزشک بسیار مفید باشند.

  • جذابیت زیاد

برخلاف پد تنبلی چشم، استفاده از سایکلاپس جذابیت زیادی برای کودک خواهد داشت. در این درمان کودک با استفاده از بازی‌های مختلف و دیدن انواع انیمیشن‌ها درمان را انجام می‌دهد. به همین دلیل از درمان خسته نشده و اذیت نمی‌شود. در نتیجه بازدهی درمان نیز بسیار بالاتر می‌رود. همچنین عوارض خاصی نیز برای چشم‌های کودک ندارد.

نرم‌افزار واقعیت مجازی سایکلاپس

خرید نرم‌افزار سایکلاپس

برای خرید این نرم‌افزار و عینک مخصوص آن، می‌توانید به سایت سایکلاپس مراجعه نمایید. همچنین در این سایت می‌توانید با کارشناسان شرکت نیز در ارتباط باشید و سؤالات خود را راجع به این درمان جدید بپرسید. نرم‌افزار سایکلاپس توسط شرکت توسعه درمان سرو تولید شده است. این شرکت به طور کلی در زمینه سلامت و تکنولوژی‌های جدید مربوط به آن فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر درمان‌های مدرن زیادی را به عنوان جایگزین درمان‌های قبلی معرفی کرده‌اند. سایکلاپس نیز یکی از این درمان‌ها است که برای دریافت اطلاعات بیش‌تر راجع به آن می‌توانید به سایت سایکلاپس مراجعه نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود