زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بررسی 6 مزیت استفاده از قفل هوشمند باشگاهی

بررسی 6 مزیت استفاده از قفل هوشمند باشگاهی

بررسی 6 مزیت استفاده از قفل هوشمند باشگاهی

هنگام انتخاب و خرید سیستم کنترل دسترسی به بخش‌های مختلف یک فضای عمومی مانند باشگاه‌های ورزشی و دسترسی به داخل کمدها و کابینت‌ها که وظیفه اصلی آنها مراقبت از اموال شخصی افراد است؛ ایمنی، راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن بیش از هر زمان دیگری مهم است. در چنین فضاهایی معمولا تعدد کارکنان و مراجعین بسیار زیاد است و گاهی ممکن است تغییر برنامه‌های کاری مدیریت را مجبور کند که برای دسترسی‌ها محدودیت تعیین کند.

این موضوع در مورد استخرها، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای صاحبین چنین مشاغلی، اطمینان از ورود افراد مجاز به داخل ساختمان و دسترسی آنها به کمدهای شخصی، بسیار مهم است. اینجاست که اهمیت قفل‌های هوشمند تجاری مشخص می‌شود.

در واقع طی چند سال گذشته، با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته به صنعت تولید انواع قفل، دیگر نمی‌توان منکر تاثیر قفل های دیجیتال در پیشرفت باشگاه ها بود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد مزیت این ابزارهای مفید اطلاعات کسب کنید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

قفل هوشمند باشگاهی چیست؟

منظور ما از قفل هوشمند قفلی است که می‌توان آن را با گوشی هوشمند باز کرد. این مدل از قفل‌ها نه به کلید فیزیکی نیاز دارند و نه به شیوه قفل‌های سنتی باز می‌شوند. علاوه بر این، می‌توان دسترسی به آنها را از راه دور کنترل کرد. انواع مختلفی از قفل هوشمند در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند.

به عنوان مثال قفل‌های هوشمند خانگی مخصوص درب‌های ورودی آپارتمان هستند و قفل‌های باشگاهی برای اماکن عمومی طراحی شده‌اند. مدیران هوشمند می‌توانند با نصب قفل‌های باشگاهی جدید روی درب کمدها، نه تنها ایمنی لازم برای مراقبت از وسایل شخصی ورزشکاران را تامین کنند؛ بلکه کیفیت مجموعه تحت مدیریت خود را نیز ارتقا دهند.

چرا بهتر است از قفل هوشمند برای تامین امنیت فضای باشگاه استفاده کنیم؟

استفاده از قفل هوشمند در محل کار، دفاتر اداری، ساختمان‌های مسکونی آپارتمانی، سالن‌های بدنسازی، مراکز ورزشی، مهدکودک‌ها و مدارس، مراکز نگهداری از سالمندان، فروشگاه‌های محلی و موارد از این دست گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است که ارزش کسب و کار را افزایش می‌دهد.

بهره‌گیری از این تکنولوژی روز در باشگاه‌های ورزشی موجب می‌شود که ورزشکاران بیشتر به مجموعه اعتماد کنند و به مشتری ثابت برای شما تبدیل شوند. علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارد که به عنوان مزیت استفاده از قفل هوشمند باشگاهی شناخته می‌شوند. این مزایا عبارتند از:

قفل هوشمند باشگاهی

مدیریت و کنترل آسان ورودها و خروج‌ها

امروزه همه کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی برای کارآمدتر و ساده‌تر کردن امور مربوط به مدیریت مجموعه هستند. روش‌های سنتی کنترل دسترسی به فضاهای مختلف در یک کسب‌وکار مانند باشگاه ورزشی معمولا پیچیده بوده و کارکرد آنها به مراحل زیادی وابسته است.

این مراحل شامل ایجاد صدها پروفایل کاربری دقیق، تطبیق اعتبار، کلیدهای فیزیکی و کلیدهای کارتی با حساب کاربری ورزشکاران و تحویل آن اعتبار به کاربر است. قفل‌های هوشمند توانسته‌اند به طور چشمگیری این فرآیند را کوتاه کنند و نیاز به تماس فیزیکی را در این شرایط بحرانی بهداشتی به حداقل برسانند.

با استفاده از قفل هوشمند، کنترل دسترسی بسیار کارآمدتر می‌شود و کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در یک اپلیکیشن، نیازی به ایجاد پروفایل کاربری را از بین ببرند. آنها می‌توانند از هر جایی که امکان اتصال اینترنتی وجود دارد؛ به داخل کمدها یا بخش‌های مختلف باشگاه دسترسی داشته باشند.

 مدیران مجموعه نیز به سادگی قادر خواهند بود که  وارد نرم‌افزار کنترل دسترسی شده و تنها با چند کلیک، دسترسی مناسب را به ورزشکاران اعطا یا آن را لغو کنند. ضمن اینکه دسترسی برنامه‌ریزی شده را می‌توان با چند کلیک تغییر داد. همه این امکانات، بدون هیچ آموزش خاصی قابل استفاده هستند.

برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مدیریتی که روی قفل‌های هوشمند نصب می‌شوند به‌طور خودکار به‌روزرسانی شده و هر زمان که شخصی از برنامه برای باز کردن قفل درب کمد استفاده کند؛ تنظیمات به‌روز شده روی گوشی اعمال می‌شوند.

بهبود امنیت ساختمان باشگاه

قفل‌های هوشمند نیاز به هیچگونه کلید فیزیکی، کلید کارتی، تگ یا پین کد که به راحتی به اشتراک گذاشته یا کپی می‌شوند ندارند. با نصب قفل‌های هوشمند روی کمدهای باشگاه، گوشی شخصی ورزشکار به کلید هوشمند تبدیل می‌شود و از آنجا که تلفن همراه یک وسیله شخصی است و ورزشکاران آن را به سادگی در دسترس دیگران قرار نمی‌دهند؛ امکان کپی‌برداری از آن بسیار کم است.

بنابراین قفل هوشمند باشگاهی یک راه حل ایمن است که حتی با گم شدن گوشی، امکان لغو دسترسی آن گوشی خاص به قفل، وجود دارد. فقط کافیست که نکات نصب و تعمیر قفل باشگاهی را به دقت رعایت کنید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

هزینه نگهداری از سیستم‌های سنتی معمولا بسیار بالاست. به عنوان مثال قفل‌های فیزیکی کمدی خیلی زودتر خراب می‌شوند و کلید آنها معمولا در خطر گم شدن مکرر است. شاید در نگاه اول هزینه اولیه راه‌اندازی چنین سیستم‌هایی کم به نظر برسد؛ اما در دراز مدت و با گم شدن مکرر کلیدها و خرابی مکرر مغزی‌های مکانیکی این موضوع کم‌رنگ‌تر می‌شود.

ضمن اینکه معمولا برای رفع مشکلات این قفل‌ها حتما باید یک کارمندمتخصص در امور فنی استخدام کنید. سیستم‌های هوشمند هیچ کدام از این نقطه ضعف‌ها را ندارند و شما می‌توانید با چند کلیک ساده در نرم‌افزار مدیریتی آنها، دسترسی‌ها را لغو و یا ایجاد کنید.

قفل کمد باشگاه

نصب آسان

قفل هوشمند را هر کسی می‌تواند در عرض چند دقیقه و فقط با یک پیچ گوشتی معمولی نصب کند. فقط کافیست که قفل قدیمی را از روی کمدها برداشته و آن را با یک قفل هوشمند جدید جایگزین کنید. البته همیشه توصیه می‌شود که برای آشنایی بیشتر با نحوه کار این سیستم‌ها، نصب اولیه را به یک فرد متخصص بسپارید.

استفاده آسان

هنگامی که ورزشکاران می‌خواهند قفل هوشمند نصب شده روی کمد شخصی خود را باز کنند یا وارد یکی از سالن‌های دیگر باشگاه شوند؛ کافیست که اپلیکیشن گوشی خود را باز کرده و دکمه تعبیه شده را فشار دهند. به این ترتیب نیازی نیست که همراه خود کلید حمل کنند یا یک کد اختصاصی را به خاطر بسپارند.

امکان کنترل از راه دور

برخی از مدل‌های قفل هوشمند باشگاهی، با اتصال خود به سیستم مدیریتی از طریق Wi-Fi امکان کنترل از راه دور را برای مدیریت مجموعه فراهم می‌کنند. به این ترتیب می‌توان دسترسی‌ها را حتی در زمان عدم حضور خودتان کنترل کنید و به هر ورزشکار، بسته به نوع پروفایل و نوع عضویتش در باشگاه، دسترسی محدودی بدهید.

قفل‌های هوشمند به مدیران باشگاه‌ها اجازه می‌دهند که فرآیند ایجاد و لغو دسترسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داده و فعالیت‌های انجام شده در هر نقطه از باشگاه را از نزدیک رصد کنند. به این ترتیب مدیریت تبدیل به یک روند بدون دردسر، کم هزینه و کم خطر می‌شود. ضمن اینکه سیستم فوق پیشرفته این قفل‌ها، خطرات امنیتی را از طریق دسترسی شبکه‌ای به حداقل می‌رساند. قفل هوشمند مجهز به باتری روشی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش امنیت فضای ورزشی است. ضمن اینکه این قفل‌ها را می‌توانید در عرض چند دقیقه روی هر نوع دربی نصب کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود