زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چرا خوردن شیرینی مهم است؟

چرا خوردن شیرینی مهم است؟

سخت است که عاشق شیرینی‌هایی مانند باقلوا، قطاب یا نان نازک قزوین و غیره نشوید. آیا تا به حال در مورد کسی که از شیرینی متنفر است شنیده اید؟ نه، درست است. شیرینی ها در سراسر جهان به دلیل طعم خوشمزه‌‌شان محبوب هستند. اما علاوه بر مزه، خوردن شیرینی‌ها فواید بی‌شماری نیز دارد. شیرینی‌ها فواید متعددی برای قلب و سایر اندام‌های حیاتی بدن دارند. اجازه دهید نگاهی اجمالی به برخی از مزایای خوردن شیرینی در زیر بیاندازیم.

منبع انرژی فوری است

در رو‌زهایی که احساس ضعف می‌کنید برای شادی خود چه می کنید؟ گاهی اوقات نیز انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره خانه وجود ندارد. در این سناریوها، اکثر مردم یک فنجان چای یا قهوه قوی می نوشند. اما شیرینی‌ها جایگزین‌های بهتری هستند وقتی که احساس کمبود می‌کنید. غافلگیر شدید؟ اما حقیقت دارد. گلوکز منبع اصلی سوخت بدن ما است که به دلیل تجزیه قند به وجود می آید. ساکارز یا شکر از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. سپس بدن انسان مولکول‌های قند را تجزیه می کند، گلوکز را به سلول های مختلف منتقل می کند و آنها را به انرژی تبدیل می کند.

بدون گلوکز، انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را نخواهید داشت. پس در روزهای کم و افسرده ای که می خواهید انرژی خود را افزایش دهید، درنگ نکنید و فورا یک شیرینی بخورید!

خوردن شیرینی

خلق و خو را فوراً تقویت می کند

عجیب نیست که شیرینی ها همیشه ما را شادتر می کنند. به این دلیل است که هرگاه کسی شیرینی مصرف می‌کند، هورمون دوپامین را فعال می کند که مسئول بهبود خلق و خو است. اما باید به مقدار شیرینی که مصرف می کنید اهمیت دهید زیرا مقدار بیشتر نیز می تواند مشکل ایجاد کند. اگر نمی توانید در مقابل عادت خود به مصرف شیرینی مقاومت کنید، تا جایی که ممکن است از مصرف آن اجتناب کنید یا اراده خود را برای کنترل مقدار آن افزایش دهید.

به صرفه جویی در انرژی بعدی کمک می کند

قندهایی که از شیرینی ها مصرف می کنید نیز برای استفاده بعدی در بدن ذخیره می شوند. بدن انسان تمام انرژی را یکجا نمی دهد و در فواصل و مقادیر کم از آن استفاده می کند. این روش به نام گلیکوژنز شناخته می‌شود و به بدن اجازه می‌دهد برای مدت معینی بدون مصرف غذا برای مدتی کار کند. اما اگر مصرف شیرینی بیش از مقدار گلوکز مورد نیاز برای ذخیره در بدن باشد، برای سلامتی مضر خواهد بود. گلوکز ذخیره شده به دلیل خوردن شیرینی‌های زیاد به کلسترول بد تبدیل می شود.

محصولات شیرین شده طبیعی مفیدتر هستند

اگر می‌پرسید آیا شیرینی‌ها برای سلامتی شما مفید هستند، این بخش به شما کمک می‌کند تا پاسخ خود را دریافت کنید. به طور طبیعی، محصول شیرین شده می‌تواند به شما در افزایش توانایی‌های فکری کمک کند. بسیاری از شیرینی ها دارای طعم های طبیعی با آنتی اکسیدان هایی هستند که توانایی شناختی فرد را بهبود می بخشد.

شیرینی ها سرشار از مواد مغذی هستند

دلیل خاصی وجود دارد که بدن ما هوس برخی شیرینی‌های خوشمزه را دارد. افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند اغلب این واقعیت را نادیده می گیرند که گلوکز نیز یک ماده مغذی مهم برای بدن انسان است. انتخاب درست تعداد شیرینی ها می تواند به تقویت ذهن و بدن شما کمک کند. برخی از شیرینی‌ها حاوی تمام فیبرها، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های لازم برای رژیم هستند.

شیرینی ها همچنین ممکن است کنترل وزن را تسریع کنند

میل به شیرینی‌های مورد علاقه خود یکی از بزرگترین دلایل شکست در کنترل وزن است. وقتی کسی شروع به ترک کلی شیرینی می کند، در کوتاه مدت بهبود اهداف تناسب اندام خود را مشاهده خواهد کرد. با این حال، بر اساس برخی مطالعات، افرادی که در رژیم غذایی خود تعداد کمتری شیرینی مصرف می کنند، شانس بیشتری برای کاهش وزن در مدت زمان طولانی تری دارند. بدن به آرامی شروع به واکنش به مقدار کمتری از شیرینی ها می کند تا هوس خود را نسبت به آنها برطرف کند. شما می توانید رژیم غذایی خود را با تغذیه سالم و تمرینات منظم متعادل کنید که منجر به مصرف متوسط شیرینی ها یک بار در هفته بدون حذف آنها از زندگی شما می‌شود.

شیرینی ها همچنین جنبه‌های منفی رژیم را از بین می‌برند

اکثراً در مواقعی که افراد بیمار یا ناخوش هستند، به دلیل بیماری و اثر داروها گرسنگی خود را از دست می دهند. در این مدت، یک لقمه از شیرینی مورد علاقه آنها حتی مقدار کمی کربوهیدرات را به بدن می رساند. طبق گزارشات انجمن ملی اختلالات خوردن، کاهش سریع مصرف قند و کربوهیدرات ممکن است بدن انسان را از گلوکز و انرژی محروم کند. در نتیجه رژیم غذایی، می‌تواند  حواس پرتی و رخوت را افزایش دهد. بنابراین بیرون آوردن شیرینی مورد علاقه از جعبه همراه با یک رژیم غذایی متعادل شما را شادتر و سالم تر می کند.

برخی از شیرینی ها دارای طعم طبیعی میوه هستند

میوه یکی از حیاتی ترین بخش های دریافت روزانه مواد مغذی است که شما را قوی، سالم و در برابر برخی بیماری های خاص مصون نگه می دارد. بنابراین اگر هر شیرینی حاوی میوه طبیعی  هم به نفع شیرینی و هم برای سلامتی است.

شیرینی ها از سکته های مغزی محافظت می کنند

چند لقمه شیرینی در روز خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعه‌ای که در بخش مغز و اعصاب انجام شده است، افراد بین 45 تا 78 سال که هر روز مقداری شیرینی مصرف می‌کنند، خطر سکته مغزی را تا 17 درصد کاهش می‌دهند.

یک رژیم متعادل به شما بدهد

اگر در مورد اینکه آیا شیرینی‌ها برای سلامتی مفید هستند فکر می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید آنها بخشی جدایی‌ناپذیر از یک رژیم غذایی متعادل هستند. تغذیه سالم به این معنا نیست که باید در تمام طول روز سبزیجات سبز مصرف کنید. شیرینی‌ها همچنین می‌توانند به شما در دریافت مواد مغذی مورد نیاز کمک کنند. از آنجایی که بیشتر شیرینی‌ها از شیر یا پنیر تشکیل شده اند، سرشار از کلسیم و پروتئین نیز هستند.

نتیجه‌گیری نهایی

اکنون اگر رژیم دارید ناامید نشوید، زیرا راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید از مزایای خوردن شیرینی بدون اضافه وزن یا از بین بردن فرم بدن خود بهره مند شوید. در طول جشنواره، مناسبت‌ها یا هفته‌ای یک‌بار مقداری شیرینی برای خوردن غذا مصرف کنید تا به روحیه و بدن شما انرژی بخشد. اما به یاد داشته باشید، با وجود تمام مزایا، شما همچنین باید مصرف شیرینی خود را کنترل کنید. در غیر این صورت، ممکن است به شما  آسیب برساند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی شود
    تعداد نظرات (1)
    1. ماریا در 29 خرداد 1401
      چقدر عالی! من عاشق شیرینی هستم.مخصوصا باقلوا
      پاسخ