زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان

جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان

جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان

صرافی بایننس (Binance) یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط فردی چینی به نام چانگ پنگ ژائو راه‌اندازی شد و خیلی زود توانست رشد کند و با پشت سر گذاشتن بسیاری از رقبای قدرتمند خود لقب بهترین و بزرگ‌ترین پلتفرم خریدوفروش ارزهای دیجیتال در جهان را به دست آورد.

تا سال 2021 حجم معاملات این صرافی حدود 18 میلیارد دلار بوده است. بعد از اینکه در سایت بایننس احراز هویت برای کاربران اجباری شد، ایرانیان برای استفاده از این صرافی دچار محدودیت شدند. حال ما می‎خواهیم جایگزین‌های ایرانی برای صرافی بایننس معرفی کنیم. قطعاً در این معرفی به میزان نقدینگی بالا و تعداد زیاد خریداران و فروشندگان همانند صرافی بایننس توجه شده است.

ویژگی های صرافی بایننس

صندوق دارایی ایمن برای کاربران (SAFU)

بایننس 10 درصد از تمام کارمزدهای معاملاتی را در صندوق دارایی ایمن ذخیره می‌کند تا از سهمی از وجوه کاربر محافظت کند.

کنترل دسترسی شخصی

کنترل دسترسی پیشرفته به شما امکان می‌دهد دستگاه‌ها و آدرس‌هایی را که می‌توانند به حساب شما دسترسی داشته باشند را محدود کنید تا خیالتان راحت‌تر شود.

رمزگذاری پیشرفته داده ها

داده‌های تراکنش شما از طریق رمزگذاری سرتاسر ایمن می‌شوند و اطمینان می‌دهند که فقط شما به اطلاعات شخصی خود دسترسی دارید.

صرافی ارز دیجیتال

یک صرافی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بخواهیم به مقایسه صرافی‌ها بپردازیم باید به برخی ویژگی‌های آنها توجه داشته باشیم تا بدانیم این صرافی‌ها در چه جایگاهی قرار دارند. در ادامه ویژگی‌های مهم ذکر شده است.

امنیت بالا

مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال امنیت آن است. اگر صرافی موردنظر شما از امنیت بالایی برخوردار نیست قطعاً اعتماد کردن به آن یک اشتباه بزرگ است.

آیا شما تمام سرمایه‎تان را در اختیار صرافی می‌گذارید که قابل‌اعتماد نیست؟

برای اینکه سطح امنیتی صرافی را بسنجید می‌توانید به سایت رسمی صرافی مراجعه و اطلاعات امنیتی آن را مطالعه کنید. اگر سایت در این زمینه، اطلاعاتی را در اختیار شما نگذاشته بود می‌توانید به گذشته صرافی مراجعه کنید. وقتی گذشته صرافی را مطالعه می‌کنید متوجه می‌شوید که این سایت چند بار مورد حمله هکرها قرار گرفته است. در نتیجه می‌توانید از میزان امنیت صرافی مطلع شوید.

پشتیبانی از رمزارزهای مختلف

برخی از صرافی‌ها از تمام رمزارزها پشتیبانی نمی‎کنند. این سبب می‌شود که برای سرمایه‎گذاری نتوانید از اکثر رمزارزها استفاده کنید و سود کمتری دریافت کنید. قبل از انتخاب صرافی بهتر است که مطمئن شوید صرافی موردنظر اکثر رمزارزها را پشتیبانی می‎کند.

روش‌های ترید

روش‌های متفاوتی برای خرید ارزهای دیجیتال بین پلتفرم‌ها وجود دارد. برخی از پلتفرم‌ها از خریدوفروش مستقیم با ارز فیات پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر فقط از ارز دیجیتال برای خرید استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در سایت رسمی صرافی روشی که ترید انجام می‌گیرد را مطالعه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

کارمزد مورد قبول

از ویژگی‌های یک صرافی خوب کارمزد مناسب است. برای اطلاع از میزان کارمزد باید به سایت رسمی صرافی مراجعه کنید و در بخش کارمزد این میزان را ببینید.

حجم معاملات

یک صرافی خوب باید بهترین حجم معاملات را نیز داشته باشد. اگر حجم معاملات در صرافی موردنظرتان معقول بود به این معناست که مورد اعتماد است و می‌توانید با خیالی راحت سرمایه‎گذاری کنید.

میزان نقدینگی

نقدینگی یک صرافی، نشان‌دهنده اعتبار آن است. هر چه نقدینگی بیشتر باشد، حجم معاملات روزانه آن صرافی نیز بیشتر است و کاربران بدون نگرانی می‌توانند به خریدوفروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

ارائه امکانات مختلف

بهتر است که صرافی امکانات مختلفی داشته باشد در این صورت نیاز نیست که برای کارهای دیگر به صرافی‌های دیگری مراجعه کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید استیکینگ کنید حتماً صرافی را انتخاب کنید که استیکینگ انجام دهد.

بهترین جایگزین های بایننس

بهترین جایگزین های بایننس

جایگزین‌های زیادی برای صرافی بایننس وجود دارد اما ما با درنظرگرفتن فیلترهای زیادی مجموعه‌ای از آنها را گردآوری کرده‌ایم. از آن جایی که صرافی‌های خارجی امکانات ویژه‌ای در اختیار کاربران می‌گذارند، تمامی این صرافی‌ها خارجی هستند و مسئولیت تحریم و مسدودی حساب کاربر به عهده خود کاربر است.

صرافی کوین بیس (coinbase)

کوین بیس گزینه مناسبی برای جایگزین صرافی بایننس است. کوین بیس بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و برای مبتدیان گزینه مناسبی است. اپلیکیشن موبایل Coinbase  با رابط کاربری آسان نیز برای افراد در دسترس است.

همچنین دارای کیف پول اختصاصی به نام کیف پول کوین بیس است. این کیف پول به طور خودکار خریدهای شما از صرافی کوین بیس را در خود ذخیره می‌کند. البته در صورت تمایل می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید از این کیف پول به کیف پول شخصی خود نقل‌وانتقال داشته باشید. سرعت نقل‌وانتقال رمزارز در این صرافی بالاست.

صرافی کراکن (Kraken)

ثبت‌نام و احراز هویت در کراکن، سختی‌های صرافی بایننس را ندارد و معمولاً با سرعت بیشتری تأیید می‌شود. مزیت دیگر صرافی کراکن، ویژگی‌های امنیتی برتر آن است که آن را به گزینه خوبی برای کسانی که نگران امنیت و حفظ حریم خصوصی هنگام استفاده از بایننس هستند، تبدیل می‌کند. کراکن کارمزد بیشتری از بایننس دریافت می‎کنند.

صرافی کوکوین (Kucoin)

این صرافی نیازی به احراز هویت ندارید و صرفاً با ثبت‌نام اولیه می‌توانید از امکانات این صرافی استفاده کنید. اما برای معامله با حجم بالا و برداشت، نیازمند احراز هویت در این صرافی خواهید بود.

یکی از دلایل مثبت صرافی کوکوین استفاده از توکن بومی این صرافی یعنی KCS  است. این توکن مشابه توکن BNB است و شما با استفاده از آن می‌توانید معاملات آسان‌تری در صرافی کوکوین انجام دهید. شباهت دیگر KCS با  BNB کارمزدهای کم و سرعت انتقال بالا است. همچنین KCS بسیار ارزان‌تر از BNB است. در این صرافی امکان پشتیبانی از طرق چت و ایمیل برای تمام کاربران وجود دارد.

صرافی جیمنی (Gemini)

صرافی جیمنی توسط تایلر و کامرون وینکلووس تأسیس شد. ویژگی برتر این صرافی، امنیت بالای معاملات در آن است. این صرافی خرید ارز دیجیتال از طریق ارز فیات را در کنار مبادله رمزارزها ممکن می‎کند. کارمزدهای این صرافی در مجموع کمتر از سایر صرافی‌های بزرگ است، اما توکن‌های قابل معامله در آن فقط ۴۰ عدد است. برای استفاده از صرافی جیمنی شما نیاز به احراز هویت دارید. در این صرافی پشتیبانی از طریق ایمیل انجام می‌شود.

صرافی معتبر ایرانی

آیا شما هم به دلیل تحریم و مسدودی‌های اخیر برخی از صرافی‌های خارجی، نمی‌خواهید از طریق آنها سرمایه‎گذاری کنید و هنوز نمی‌دانید که کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟ پیشنهاد ما صرافی ارز دیجیتال تبدیل است. این صرافی با رقبای خارجی برابری می‌کند. از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارد. از بیش از 90 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و کارمزد حداقلی دریافت می‌کند. فرایند احراز هویت در این صرافی به‌راحتی انجام می‌گیرد.

کلام آخر

برای انتخاب یک صرافی معتبر باید به ویژگی‌هایی همچون امنیت، پشتیبانی از ارزهای مختلف، کارمزد مناسب و موارد دیگر توجه کنید. از آن جایی که در صرافی‌های خارجی احراز هویت ممکن است با محدودیت انجام شود و همچنین برای برداشت از ریال پشتیبانی نمی‌کنند و خطر بلوکه شدن سرمایه بالاست بهتر است با یک صرافی معتبر داخلی کار کنید. صرافی تبدیل در بستری امن و قابل‌اعتماد برای سرمایه‎گذاری شما آماده به خدمت است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. فرهاد در 16 تیر 1402
      من خیلی وقته از کوینکس استفاده میکنم و راضی ام
      پاسخ