زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ترمیم و احیای مو با کراتینه مو

ترمیم و احیای مو با کراتینه مو

ترمیم و احیای مو با کراتینه مو

برای داشتن موهایی صاف و درخشنده بهترین راه حل برای شما کراتینه مو می باشد، تا با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی هم موهای شما صاف و لخت شود، و نیازی به سشوار یا اتو نداشته باشد، و هم موهای شما احیا شود.

کراتینه کردن مو بسته به مواد مصرفی و هدف مشتری، به دو دسته کراتینه احیای مو و کراتینه صافی تقسیم می شود. کراتینه احیای مو بیشتر برای احیای موهای آسیب دیده ناشی از دکلره های اشتباه توسط خود شخص یا افراد غیر متخصص انجام میشود، و کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی باعث لخت شدن و به اصطلاح عامیانه شلاقی شدن مو استفاده می شود.

آیا کراتینه باعث ریزش مو می شود؟

حقیقتا کراتین یک پروتئین در ساختار مو، ناخن است که به طور طبیعی وجود دارد. کراتین مو سبب می شود که موی شما سالم باشد و در برابر خشکی و مجعد شدن مقاوم باشد، حال با اشتباهاتی یا مثلا در معرض نور خورشید قرار گرفتن باعث می شود کراتین مو شما کاهش یابد، و موهای شما خشک و وز شود، با کراتینه کردن مو، این پروتئین به موهای شما بر میگردد و یک عمل تقویتی-ترمیمی می باشد، موهای شما دوباره صاف و سالم می شود. لذا درمان کراتینه مو باعث افزایش این پروتئین می شود و پس از این روش موهای شما به راحتی شانه می شوند.

در نهایت باید متذکر شد که کراتینه کردن مو به تنهایی سبب ریزش مو نمی شود. بلکه مواد مصرفی و روش کار فردی که این فرآیند را انجام میدهد، باعث ریزش مو می شود.

چنانچه میخواهید کراتین تراپی انجام دهید، به سالن های معتبر مراجعه نمایید و با افراد دلسوز و باتجربه مشورت کنید. و به مطالبی مثل کراتینه مو خانگی یا کراتینه مو با سس مایونز توجه نکنید.

ترمیم و احیای مو با کراتینه مو در سالن زیبایی نیلسا

دلیل وز شدن مو بعد از کراتین چیست؟

وز شدن مو بعد از کراتینه به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل، انجام اشتباه کراتینه توسط فرد غیر متخصص که در این صورت، انجام فرایند کراتینه به درستی انجام نشده و در پایان کار سبب وز شدن مو شده است. در این شرایط، شما نه تنها با کراتینه باعث ترمیم و احیای مو خود نشده‌اید، بلکه باعث آسیب رساندن به موهای خود شده‌اید. عامل بعدی در وز شدن مو بعد از کراتینه، می‌تواند رعایت نکردن اصول مراقبتی بعد از کراتینه باشد. به طور مثال، ممکن است شما بعد از کراتینه، موهای خود را شسته باشید، استخر رفته باشید یا از شامپوهای نامرغوب استفاده کرده باشید.

کراتینه مو در سالن زیبایی نیلسا

آیا کراتینه موخوره را از بین میبرد؟

می بایست با خود صادق باشید، با توصیفاتی که در این مقاله کردیم، باید بدانید کراتینه مو به هیچ وجه نمیتواند موخوره را از بین ببرد، و هر کسی که به شما می گوید این امر ممکن است، با شما صادق نمی باشد. تنها راه حل از بین بردن موخوره فقط و فقط کوتاه کردن مو است.

کراتین بدون فرمالدئید چیست؟

فرمالدئید یک گاز بی رنگ است، که تاثیر به سلامتی دارد. کراتین های دارای فرمالدئید در اتحادیه اروپا و ایالات متحده ممنوع می باشند، و استفاده از کراتین بدون فرمالدئید باعث زحمت بیشتر کراتین کار می شود. به طور جدی به شما توصیه می شود از مواد کراتینه بدون فرمالدئید استفاده کنید تا سلامت شما به خطر نیافتد.

ترمیم مو با کراتینه در سالن زیبایی نیلسا

آیا از شامپو بچه برای موهای کراتینه شده می‌توان استفاده کرد؟

به طور کلی، همان‌طور که گفته شد شامپوهای مناسب برای موهای کراتینه شده، شامپوهای فری سولفات یا بدون سولفات هستند. شامپو بچه هم به دلیل پوست حساس کودک، فاقد سولفات است و اگر دقت کنید، مثل شامپوهای بدون سولفات کمتر کف می‌کند. پس در نتیجه شامپو بچه برای موهای کراتینه شده مناسب است و حتی می‌توانید از آن به طور روزانه استفاده کرده و نگران از بین رفتن اثر کراتین موهای خود نباشید. ولی به شما توصیه می شود از شامپوهای مخصوص بعد از کراتینه مو استفاده کنید.

منبع: سالن زیبایی نیلسا

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (3)
    1. ندا حسن زیاده در 21 مرداد 1401
      شامپو کراتینه مو از چه برندی توصیه می کنید؟
      پاسخ
      1. سالن زیبایی نیلسا در 14 شهریور 1401
        شامپو کراتینه مارک سیوید یکی از بهترین هاست.
        پاسخ
    2. سیمین نادری در 21 مرداد 1401
      ممنون بابت مطلب مفیدتون
      پاسخ