زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

معرفی 3 کیک خوشمزه و آسان برای صبحانه + طرز تهیه آن‌ها

معرفی 3 کیک خوشمزه و آسان برای صبحانه + طرز تهیه آن‌ها

معرفی 3 کیک خوشمزه و آسان برای صبحانه + طرز تهیه آن‌ها

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه است، با این حال خیلی‌ها آن‌طور که باید به آن اهمیت نمی‌دهند. اگر شما از دست افرادی هستید که در خوردن صبحانه تنبلی می‌کنند یا فرزندانتان پای میز صبحانه چندان دوام نمی‌آورند، کیک صبحانه را حتما باید امتحان کنید. چند برش کوچک از کیک خانگی سالم همراه با شیر، حتی بدذائقه‌ترین افراد را هم به خوردن صبحانه ترغیب می‌کند.  

1. کیک کشمش و گردو

کیک کشمش و گردو

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در برابر عطر و طعم هوس‌انگیز کیک کشمش و گردو بگذرد. برای درست کردن این کیک به آرد، مقداری کشمش و گردو، تخم مرغ، کره، شیر، شکر، وانیل، رنده پوست پرتغال، پودر هل، وانیل و بیکینگ‌پودر احتیاج دارید. همه مواد را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند و سپس از دستور زیاد برای پختن آن استفاده کنید.

قبل از هر چیزی فر را روشن کنید و روی دمای 175 درجه قرار دهید. سپس تخم مرغ‌ها را همراه با وانیل هم بزنید تا تخم مرغ‌ها پف کنند. کره و شکر ار در ظرف دیگری بریزید و آن‌ها را خوب با یگدیگر مخلوط کنید. مخلوط تخم مرغ و وانیل را آرام‌آرام به ترکیب شکر و کره اضاه کنید و آن‌ها را خوب با هم هم بزنید.

رنده پوست پرتغال را همراه با کشمش و گردو به مایه کیک اضافه کنید و مخلوط آرد و بیکینگ‌پودر را که قبلا الک کرده‌اید به این ترکیب اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شوند. سپس آن را داخل قالب بریزید و داخل فر قرار دهید. پس از آنکه خوب پخت و روی آن طلایی شد، آن را از فر دربیاورید و به ابعاد دلخواهتان برش بزنید. نوش جان.

2. کیک هویج و دارچین

کیک هویج و دارچین

کافی‌ست عطر دارچین در خانه‌تان بپیچد تا همه چیز رنگ‌وبوی دیگری به خودش بگیرد. این کیک طرز تهیه ساده‌ای دارد و با موادی که در هر یخچالی وجود دارد، درست می‌شود. برای تهیه این کیک، ابتدا باید مقداری آرد، دارچین، هویج، مغز گردو، تخم مرغ، روغن مایع، وانیل، شکر، بیکینگ‌پودر و نمک را آماده کنید و بیرون از یخچال قرار دهید تا دمای آن‌ها با محیط اطرافشان برابر شود.

ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و به آن شکر و وانیل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب کش‌دار و کرم‌رنگی به‌دست آید. سپس، روغن را به مخلوطتان اضافه کنید و مجددا هم بزنید. در ظرف دیگری، آرد، دارچین، بیکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و 3 بار الک کنید.

آرد را آرام‌آرام به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شوند. هویچ‌ها را پوست بکنید و رنده کنید. سپس آن را همراه با مغز گردو خردشده به مایه کیک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به‌خوبی به خورد هم بروند و مایه یکدستی به‌دست آید.

کیک را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و آن را در فری که قبلا گرم کرده‌اید قرار دهید. پس از آنکه کیک مغز پخت شد، آن را از فر دربیاورید و بعد از سردشدن آن، کیک هویج و دارچینتان را به دلخواه تزئین کنید و برش بزنید. نوش جان.

3. کیک زبرا (کیک دورنگ)

کیک زبرا (کیک دورنگ)

کیک زبرا یا کیک دورنگ، با ظاهر و مزه عالی‌ش، هر کسی را شیفته خود می‌کند. این کیک با مواد اولیه در دسترس درست می‌شود و بچه‌ها از آن به گرمی استقبال خواهند کرد. برای تهیه این کیک ابتدا باید آرد، بیکینگ پودر، وانیل، پودر کاکائو، تخم مرغ، روغن، شکر، ماست یا شیر را آماده کنید و از یخچال بیرون بیاورید.

تخ مرغ‌ها را همراه با وانیل و شکر داخل ظرف مناسبی مخلوط کنید و تا جایی که ترکیب کرم‌رنگ و کشداری به‌دست آید، آن را هم بزنید. سپس ماست یا شیر را اضافه کنید و مجددا هم بزنید. آرد را همراه با بیکینگ‌پودر چند بار الک کنید تا سبک شود و سپس آرام‌آرام به سایر مواد اضافه کنید.

پس از آماده‌شدن مایه کیک، آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از آن‌ها 3 قاشق پودر کاکائو و به دیگری 3 قاشق آرد اضافه کنید. هر دو مواد را خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. قالب مورد نظرتان را چرب کنید و به ترتیب از مواد ساده و کاکائویی به صورت یکی در میان داخل ظرف بریزید.

پس از آنکه هر دو مایه تمام شدند، ظرف کیک را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده است قرار دهید. پس از آنکه کیک به‌خوبی مغزپخت شد از فر خارج کنید و برش بزنید. توجه کنید که برای آنکه کیک ظاهر زیباتری پیدا کند، ترجیحا از قالب گرد استفاده کنید.

سخن پایانی

در کنار نان و پنیر و گردو یا کره و مربا که طرفدارن زیادی دارد، صرف کیک خانگی سالم با چای یا شیر نیز می‌تواند صبحانه بسیار مقوی و سالمی باشد. در مطلب حاضر، شما را با طرز تهیه 3 کیک خوشمزه و ساده که از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه هستند، آشنا کردیم. هر آنچه را که برای تهیه این کیک‌ها نیاز دارید، از اسنپ اکسپرس سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن در منزلتان تحویل بگیرید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود