زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

یخچال یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال، گران‌ترین لوازم خانگی شما به حساب می‌آید که می‌توانید بیش از ۱۰سال را با آن سپری کنید؛ بنابراین برای خرید یخچال مستلزم به صرف وقت و دقت کافی در راستای انتخاب بهترین برند موجود در بازارها خواهید بود.

با توجه به تنوع مدل، برند و قیمت یخچال مناسب، ممکن است هنگام انتخاب آن دچار سردرگمی شوید؛ ازاین‌رو این مجموعه قصد دارد در این محتوا شما را با بهترین برندها، مدل‌ها و هم‌چنین پرطرف‌دارترین یخچال‌های آسیایی، اروپایی، آمریکایی و محصولات سایر کشورها آشنا کند.

به‌این‌ترتیب در راستای راهنمای خرید یخچال، ویژگی‌های ضروری که لازم است هنگام خرید موردتوجه قرار دهید، در ادامه این محتوا گردآوری شده‌اند تا با معرفی تعدادی از بهترین مارک‌های یخچال‌ها (خارجی و ایرانی) به شما کمک کنیم تا محصولی متناسب با نیازهایتان تهیه کنید.

اندازه کلی یخچال

به یاد داشته باشید که اگر در خانه خود هنوز هم از یخچال های قدیمی استفاده می کنید می توانید برای تعمیر آن با تعمیرکاران این صنعت در ارتباط باشید. برای تعمیر یخچال ال جی خود می توانید با تیم فیکسی در ارتباط باشید.

با توجه ‌به این‌که خانواده شما چند نفر هستند، می‌توانید به انتخاب یخچال مورد نیاز خود بپردازید. در جدول راهنمای خرید یخچال از نظر تعداد افراد خانواده، یخچال در اندازه و ابعاد مختلف متناسب با نیاز شما در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود.

حجم توصیه‌شده برای تعداد افراد خانواده یک تا دو نفر ۳۸۰-۲۵۰ لیتر، تعداد خانواده سه تا چهار نفر ۵۳۰-۳۵۰ لیتر و خانواده‌هایی با بیش از پنج نفر ۴۴۰ لیتر به بالا است. در این میان به چند نکته باید توجه کنید:

  • محصول کوچک برای خرید توصیه نمی‌شود. چرا که به‌طورکلی به سمت بهره‌وری انرژی کمتر و کارایی کمتر متمایل هستند و در درازمدت شما هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهید شد.
  • به توصیه ما بهتر است آینده‌نگر باشید و اگر قرار است در آینده نزدیک به اعضای خانواده شما افزوده شود، برای هر عضو اضافی خانواده ۵ لیتر به‌علاوه فضای فریزر، حجمی را در نظر بگیرید.

خرید یخچال

آیا اندازه یخچال برای خانه من مناسب است؟

در مورد خرید یخچال موردنظر خود، بهتر است فضا را نیز در نظر بگیرید. چراکه یخچال باید با محیطی که قرار است یخچال خود را در آنجا قرار دهید متناسب باشد. در راهنمای خرید یخچال درنظر‌‌گرفتن آزاد‌‌بودن هوا و گردش آن در اطراف یخچال از مهم‌ترین موارد به‌شمار می‌رود. چراکه آزاد‌‌بودن هوا در اطراف یخچال، باعث می‌شود تا فضای کافی برای خروج گرمای موتور در پشت یخچال وجود داشته‌باشد. هم‌چنین یخچال باید حداقل از هر طرف به‌اندازه ۵ سانتیمتر از دیوار‌ها فاصله داشته‌باشد.

علاوه بر این نکات، باید با استفاده از یک متر، ابعاد درب ورودی و راهروها و هرجایی که قرار است یخچال از آنها رد شود را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که یخچال نو خود را می‌توانید سالم و بدون ایجاد خط بر روی بدنه آن به‌ جای موردنظر برسانید. در بخش‌‌های بعدی به مزایا و مدل‌های مختلف یخچال، کاربرد و راهنمای خرید یخچال فریزر باکیفیت بالا و... خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید یخچال و فریزر بالا(فریزر در بالای یخچال قرارداده شده‌است)

باتوجه ‌به این‌که قیمت کالا و فضایی که در نظر گرفته‌اید، از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نگرانی‌هایتان به‌شمار می‌رود، محل قرارگیری فریزر یخچال نیز از دیگر پارامترهای مهم هنگام خرید آن به‌شمار می‌رود. در ادامه با مزایا و معایب این نوع از یخچال‌ها آشنا خواهید شد.

مزایای یخچال فریزر بالا

  • ارزان‌ترین نوع یخچال برای خرید است.
  • از طیف وسیعی از برند‌ها و مدل‌ها برای انتخاب برخوردار است.
  • در دسته ارزان‌ترین نوع یخچال برای استفاده قرار گرفته‌است.

معایب یخچال‌های فریزر بالا

تنها مشکلی که این نوع یخچال‌ها دارند، این است که شما برای استفاده از خوراکی‌های داخل یخچال به‌خصوص در طبقات پایین‌تر مجبور می‌شوید مرتب خم و راست شوید؛ بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که زیاد به سراغ یخچال خود می‌روید، این نکته برای شما حائز اهمیت خواهد بود.

راهنمای خرید یخچال فریزر پایین (فریزر در پایین یخچال قرارداده شده‌است)

این مدل از یخچال‌ها بر خلاف یخچال فریزر بالا، قسمت فریزر آن در پایین طراحی‌شده و به‌خاطر استفاده زیاد از یخچال، مجبور نخواهید بود به‌طور مداوم برای خارج‌‌کردن خوراکی مدنظر خود خم و راست شوید.

مزایای یخچال‌های فریزر پایین

  • طراحی عاقلانه و منطقی باعث شده‌است تا به‌خاطر استفاده زیاد از یخچال و دسترسی به مواد غذایی قرارداده‌شده در یخچال، دچار کمردرد نشوید و طبقات تقریبا همسطح با چشمان شما باشند.
  • تنوع مدل و برندهای یخچال‌های فریزر پایین در حال افزایش است.
  • بخش فریزر اغلب به‌صورت کشویی طراحی می‌شود.

معایب یخچال‌های فریزر پایین

  • گران‌تر از سایر یخچال‌ها و فریزرها هستند.
  • در سردکردن به‌خصوص در بخش فریزر ممکن است کندتر عمل کند.

خرید یخچال فریزر پایین

راهنمای خرید یخچال سایدبای‌ساید

برای تعمیر یخچال ساید بای ساید ال جی روی لینک کلیک کنید. این نوع از یخچال‌ها که طرف‌داران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت به‌شمار روند. بااین‌حال باید ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرارداد؛ بنابراین به مزایای این محصول نیز خواهیم پرداخت.

مزایای یخچال‌های سایدبای‌ساید

  • باتوجه‌به راهنمای خرید یخچال، این محصول برای تمامی خانواده‌ها مناسب است.
  • ظرفیت ذخیره‌سازی خوبی دارد.
  • نمای شیک و زیبا را در آشپزخانه به ارمغان می‌آورد.
  • برای افراد ویلچری بهترین دسترسی را دارد.
  • آپشن‌ها و ویژگی‌های متنوعی مثل یخ‌ساز و آبسرد کن دارد.

همان‌طور که هر وسیله‌ای مزایا و معایبی دارد، این نوع از یخچال‌ها نیز معایبی دارند که قابل‌چشم‌پوشی نبوده و با بررسی این موارد می‌توانیم به مقصود خود برسیم. البته با وجود برخی معایبی که گفته‌شده و در ادامه نیز به آنها خواهیم پرداخت، ممکن است برای بعضی از هم‌میهنان عزیز ایرادی محسوب نشود. بااین‌حال انتخاب نهایی را شما خواهید کرد و راهنمای خرید یخچال تنها برای آشنایی بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

معایب یخچال‌های سایدبای‌ساید

  • یخ‌ساز، آبسرد کن و دستگاه تصفیه آب یخچال سایدبای‌ساید می‌تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند.
  • فضای داخلی به‌صورت باریک بوده و در بسیاری از مواقع برای قراردادن خوراکی‌های بزرگ‌تر ممکن است دچار مشکل شوید.

خرید یخچال سایدبای‌ساید

کلام آخر

فیکسی ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر و نصب هرگونه یخچال در محل شما می باشد. برای خرید مطمئن باید تمام جزئیات ذکر‌شده در این محتوا را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن‌ها، سایر ویژگی‌های آن مانند محفظه خنک‌کننده، محفظه لبنیات، گوشت، کشوی میوه و سبزیجات، دما، رنگ، جنس بدنه و ... باید به‌دقت بررسی شود. این امر با مطالعه راهنمای خرید یخچال بهتر انجام خواهد شد.

با ارائه مطالب فوق، امید است در انتخاب یخچال متناسب با نیازتان کمک کرده‌باشیم. شما هم‌وطنان عزیز و ارجمند با توجه‌ به هریک از ویژگی‌های ذکر‌شده، می‌توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب و از این مجموعه خریداری کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود