زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ماسک مو چه معایبی دارد و چطور می توان ضرر آن را به حداقل رساند؟

ماسک مو چه معایبی دارد و چطور می توان ضرر آن را به حداقل رساند؟

ماسک مو چه معایبی دارد و چطور می توان ضرر آن را به حداقل رساند؟

تا جایی که از منابع متعبر و حرف‌های متخصصین می‌توان دریافت، ماسک‌های مو از محصولات فوق‌العاده قدرتمند در روتین مراقبت از مو هستند و جز فواید متعدد، معایب بخصوصی ندارند که بخواهیم آنها را به حداقل برسانیم!

در واقع آنچه که انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها نمی‌توانند تقویت و ترمیم کنند، از عهده ماسک‌های مو به خوبی برآمده و این عادات غلط ما هستند که ممکن است ماسک‌های مو را بی‌تاثیر کرده یا حتی موجب شوند تاثیر منفی روی موهایمان بگذارند. با ما همراه باشید تا درباره ماسک‌های موی مرغوب و معایب احتمالی که هنگام استفاده از آنها ممکن است به آنها دچار شویم و همچنین راه رفع آنها بیشتر بدانید.

معایب ماسک مو؟!

معایب ماسک مو

همانطور که پیش‌تر اشاره نمودیم معمولا ماسک‌های مو به خودی خود، معایب و ضرری نداشته و تماما از فواید آنها سود می‌بریم. این محصولات کاربردی به گونه‌ای هوشمندانه طراحی شده‌اند که موها را در کمتر از 10 دقیقه به حالت ایده‌آل و سالمی که مدنظر داریم می‌رسانند. اما شاید بتوان یکی از مشکلات آنها را این دانست که معمولا افراد در استفاده از ماسک‌های مو افراط کرده و به خیال بیشتر موثر واقع شدن، هر روز آنها را روی موهای خود قرار می‌دهند.

در نتیجه متعاقبا با مشکلاتی چون حساس شدن موها، شکنندگی، بعضا ایجاد قارچ و حتی ریزش موها مواجه شده و در پی دست و پنجه نرم کردن با این عوارض، از افراد ناآگاه سوال پرسیده و به اشتباه تصور می‌کنند که ایراد از ماسک‌های مو می‌باشد، نه زیاده‌روی در مصرف ماسک‌های مو! البته اینکه چند بار در هفته باید از ماسک موی مناسب موهای خود استفاده کنید، کاملا به جنس موهای شما و شرایطی که هر روز در معرض آن قرار دارند بستگی دارد. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که بر اساس نوع مو، چقدر باید از ماسک‌های مو استفاده کنید که در نهایت، به ضرر شما تمام نشود.

موهای سالم: یکبار در هفته یا یک هفته در میان

کسانی که موهای سالمی دارند نیازی به استفاده مکرر از ماسک مو ندارند. برای این افراد استفاده از ماسک مو ترجیحا یکبار در هفته یا دو هفته یکبار ترجیح داده می‌شود. اساسا ماسک‌های مو مرغوب مانند ماسک مو شون، تمام رطوبت و درخشندگی را که موهای شما از دست داده‌اند به آنها بازمی‌گردانند. اما هنگامیکه موها سالم هستند، نیازی به هیدراتاسیون اضافی ندارند. در حقیقت به دلیل نبود آگاهی کافی و یا افراط در استفاده از ماسک‌های مو، کاری می‌کنیم که واقعا می‌تواند به تارهای مو آسیب وارد کند.

موهای آسیب‌دیده: دو تا سه بار در هفته

هرچه موهای شما آسیب بیشتری دیده باشند (به دلیل رنگ کردن‌های مکرر یا حالت دادن به آنها توسط اتو و سشوار با حرارت بالا)، استفاده منظم از ماسک مو در روتین مراقبت از موهایتان، سود بیشتری برایتان دارد. توصیه می‌کنیم دو تا سه بار در هفته از آنها استفاده کنید تا زمانی که وضعیت به حالت رضایت‌بخشی نایل شود. وقتی موهایتان به روزهای قبل از آسیب خود بازگشتند، می‌توانید کمتر از آنها استفاده نمایید. بدین منظور می‌توانید به فروشگاه مو تن رو برای مشاهده قیمت ماسک مو لورال مراجعه نمایید.

موهای نازک: هفته‌ای یکبار

موهای نازک می‌توانند از استفاده از ماسک مو برای مدت یکبار در هفته سود ببرند. اما استفاده زیاد از آنها می‌تواند تارهای موی شما را سنگین کند. یادتان باشد شما به دنبال تقویت کردن، آبرسانی و افزایش حجم به موهایتان هستید، نه وزن اضافی! در نتیجه مهم است که از ماسکی استفاده کنید که با موهای ظریف و نازک شما تناسب داشته باشد. بدین منظور برای شروع، ماسک مو فولیکای موهای مختلف، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

موهای پرپشت: یک یا دو بار در هفته

از آنجاییکه موهای پرپشت حجم زیادی دارند، یک یا دو بار استفاده از ماسک مو در هفته کافیست. البته اگر از ماسک‌های هدفمندتری استفاده می‌کنید، می‌توانید این مقدار را به دو بار در هفته افزایش دهید. اما یادتان باشد اگر از ماسک مو فقط برای رطوبت بیشتر استفاده می‌کنید، یکبار در هفته کفایت می‌کند.

موهای مجعد: هفته‌ای یکبار

یکبار در هفته استفاده از ماسک مو، یک قانون کلی برای کسانیست که موهای مجعد و فر دارند. هر چیزی بیش از یکبار در هفته باشد، موهای شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد و این چیزی است که هیچ نوع ماسک مویی نمی‌تواند آن را برطرف کند. علاوه‌برآن شما می‌بایست از ماسکی استفاده کنید که با توجه به نوع فر موهای شما طراحی شده باشد. همانطور که می‌دانید همه ماسک‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند.

موهای چرب: هفته‌ای یکبار

یافتن راه‌حل برای موهای چرب چندان آسان نیست. اما استفاده از ماسک‌های مو متناسب با موهای چرب، به کم‌رنگ‌تر شدن این مشکل کمک می‌کنند. فقط پس از یافتن ماسک مو مناسب، اطمینان حاصل کنید که بیش از یکبار در هفته استفاده نشود. علاوه‌برآن، ضروری است که از هیچ ماسک موی چرب‌کننده‌ای استفاده نکنید. در واقع باید ماسکی که چربی موهای شما را کنترل می‌کند بیابید، نه اینکه آنها را بیشتر از قبل چرب کنید. بدین ترتیب اگر ماسک موی اشتباهی را انتخاب نمایید، تصور می‌کنید استفاده از ماسک مو ضرر داشته است!

موهای خشک: دو بار در هفته

موهای خشک نیاز به دوز اضافی رطوبت دارند و ماسک‌های مو به خوبی برای این منظور ساخته شده‌اند. در حالیکه سایر انواع مو نباید به دفعات متعدد از این نوع ماسک‌ها استفاده کنند، افرادی که موهای خشک دارند می‌توانند هفته‌ای دو تا سه بار از این ماسک‌ها استفاده کنند. البته باز هم دقت داشته باشید که این رویه تا زمانی ادامه می‌یابد که موهای شما ترمیم شده و رطوبت لازم را بدست آورد، وگرنه دوباره روی ماسک مو عیب می‌گذارید که بیش از اندازه موها را چرب کرده است! بنابراین در انتهای پروسه درمانی، هنگامی که ماسک مو کار خود را به خوبی انجام داده است، ترجیحا هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

تقویت و زیبایی موها، با ماسک‌های موی مو تن رو

ماسک مو برای تقویت موها

دانستیم اقدامات نادرستی که منجر به کم‌رنگ‌تر شدن فواید ماسک مو و القای این تفکر نادرست که ماسک‌های مو معایبی دارند می‌شوند، به نحوه استفاده از آنها توسط خودمان بازمی‌گردد. بنابراین برای به حداقل رساندن این ضررها، از افراط در دفعات و افزایش مدت زمان استفاده از ماسک‌های مو خودداری کرده، به دنبال استفاده از ماسک‌های مویی که مناسب موی شما نیستند نبوده، شب و روز تست کردن ماسک‌های موی مختلف را کنار گذاشته، در ساخت ماسک‌های مو از به کار بردن مواد شیمیایی و غیرطبیعی پرهیز کرده و در نهایت ابتدا نوع موهای خود را شناخته و سپس از نوع نچرال و مغذی‌ ماسک‌ها بهره ببرید. بدین منظور فروشگاه مو تن رو در کنار شماست و با هدف جلب رضایت‌مندی حداکثری شما، مجموعه‌ای از بهترین ماسک‌‌های مو را برای شما فراهم نموده است.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود