زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

انواع تیشرت زنانه و روش های نگهداری از آن ها

انواع تیشرت زنانه و روش های نگهداری از آن ها

انواع تیشرت زنانه و روش های نگهداری از آن ها

در میان لباس های زنانه، تیشرت ها یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین لباس ها محسوب می شوند. تنوع تیشرت ها در رنگ و مدل بسیار بالا است. این تنوع در تیشرت های زنانه، بسیار بیشتر از تیشرت های مردانه دیده می شود.

تیشرت ها را می توان با انواع شلوار و در موقعیت های کژووال به راحتی استایل کرد. این لباس معمولا از جنس پارچه های سبک و خنک دوخته می شود و بسیار راحت است. در ادامه این مطلب قصد داریم از انواع تیشرت زنانه و اصول نگهداری صحیح از آن ها بگوییم. با ما همراه باشید.

تیشرت چیست و چه تاریخچه ای دارد

تیشرت در واقع نوعی بالاپوش راحت زنانه و مردانه است. این بالاپوش به دلیل نداشتن آستین و شکل T مانندی که دارد، تیشرت نام گذاری شده است. تیشرت های زنانه، از پرفروش ترین آیتم های پوشاک در جهان هستند.

خاستگاه تیشرت ها به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی گردد. زمانی که کارگران لباس های سرهمی خود را دو قسمت می کردند تا در ماه های گرم سال در طول سال خنک بمانند. تیشرت های اولیه، در زمان جنگ مکزیک و آمریکا در سال های  ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۳ به عنوان زیرپیراهن های استاندارد اختراع شدند. پس از آن کم کم تیشرت ها به عنوان لباسی مستقل در بین عموم مورد استفاده قرار گرفتند. در سال ۱۹۲۰ نیز کلمه ی تیشرت برای نخستین بار در فرهنگ های لغت جای گرفت. پیش از آن اسکات فیتز جرالد، در یکی از آثار خود از کلمه ی تیشرت استفاده کرده بود.

انواع تیشرت زنانه

در ادامه به معرفی چند تیشرت پرکاربرد برای کمدهای لباس تان می پردازیم.

  • تیشرت یقه گرد

از راحت ترین و کاربردی ترین انواع تیشرت زنانه، می توان به تیشرت یقه گرد اشاره کرد. این تیشرت ها علاوه بر راحتی، بسیار خنک هستند و می توانند گزینه ی بسیار خوبی برای روزهای گرم تابستانی باشند. مدل های ساده و تک رنگ این تیشرت، برای استایل شدن با دیگر لباس ها و استایل های لایه ای بسیار مناسب هستند. تیشرت های یقه گرد همچنین بالاتنه را خوش فرم تر و پُرتر نشان می دهند و به افراد با بالاتنه ظریف پیشنهاد می شوند.

  • تیشرت ورزشی

تیشرت های ورزشی، از جمله تیشرت هایی هستند که برای ورزش و باشگاه طراحی شده اند. این تیشرت ها معمولا از پارچه های کشی دوخته می شوند و حالتی جذب تر از دیگر تیشرت ها دارند؛ به همین دلیل برای انجام حرکات ورزشی مناسب هستند. تیشرت های ورزشی همچنین دارای مواد قابل تنفسی هستند که در هنگام تعریق کمک زیادی به خنک ماندن شما می کنند. این مواد همچنین تاثیر زیادی در وزن کم تیشرت های ورزشی دارند. به همین دلیل این تیشرت های الیاف مصنوعی، بیشتر از تیشرت های نخی مناسب ورزش هستند.

  • پولوشرت

پولوشرت ها از دیگر انواع تیشرت زنانه و مردانه هستند، که معمولا هنگام انجام ورزش هایی مانند تنیس، چوگان و گلف استفاده می شوند. البته این لباس علاوه بر دنیای ورزش در دنیای مد هم کاربردهایی دارد. پولوشرت ها در واقع تیشرت هایی یقه دار و دارای چند دکمه در قسمت یقه هستند. تفاوت اصلی پولوشرت و تیشرت، در همین وجود و عدم وجود یقه است. این لباس جذاب معمولا از جنس جودون دوخته می شود و ممکن است دارای یک جیب در قسمت سینه نیز باشد.

تیشرت یقه V

  • تیشرت یقه V

تیشرت های یقه V یا هفت، مدل دیگری از انواع تیشرت های زنانه هستند که یقه یV  شکل دارند. یقه ی این تیشرت ها، گردن را کشیده تر از حالت معمول نشان می دهد و یک گزینه مناسب برای افراد قد کوتاه با بالاتنه کوتاه است. همچنین کشیده و ظریف نشان دادن این مدل تیشرت، آن را به آیتمی مناسب برای افراد تپل، اندام سیبی شکل و اندام مثلث وارونه تبدیل کرده است. یقه ی هفت همچنین جلوه‌ ای مجلسی تر از یقه های گرد دارد.

تیشرت لانگ

  • تیشرت لانگ

یکی دیگر از مدل های تیشرت دخترانه جدید، تیشرت لانگ است که امروزه در بین جوانان محبوب و ترند است. تیشرت های لانگ تیشرت هایی اوورسایز هستند که قد و سایزی بزرگ تر از تیشرت های معمولی دارند. این تیشرت ها دارای سرشانه ی افتاده و قدی تا نزدیک زانو هستند. این تیشرت ها حالتی غیر رسمی دارند و با آیتم های کژووال استایل می شوند. تیشرت لانگ را می توان با شلوار های جذب، یا شلوارهای آزاد مانند شلوار بگی به زیبایی استایل کرد.

تیشرت کراپ

  • تیشرت کراپ

تیشرت های کراپ، مدل های جذاب و متنوعی هستند که امروزه در بازار به وفور یافت می شوند. تیشرت کراپ در واقع همان تیشرت نیم تنه است که قدی کوتاه تر از قد معمول دارد. به عبارتی دیگر نیم تنه ها قسمت شکم و پهلو را کامل نمی پوشانند. مدل نیم تنه نخستین بار در زمان جنگ جهانی دوم و به دنبال کمبود پارچه رواج یافت. پس از آن نیز این مدل خاص مورد توجه طراحان مد و لباس قرار گرفت. این مدل جذاب تیشرت دخترانه را می توان در انواع مجلسی، فانتزی و اسپرت در بازار دید.

اصول نگهداری از تیشرت ها

از آن جایی که بیشتر تیشرت ها از الیاف طبیعی نخ پنبه دوخته می شوند، به دلیل حساسیت پارچه شان زودتر از بقیه لباس ها فرسوده می شوند. برای جلوگیری از فرسودگی و افزایش طول عمر تیشرت، بهتر است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.

  • جلوگیری از فرسودگی

ممکن است پس از مدتی متوجه سوراخ های کوچک و ریزی در تیشرت هایتان شوید. این سوراخ های ریز به دلیل چند عامل مهم ایجاد می شوند. جنس پارچه ی نازک، جذب بودن زیاد و گیر کردن تیشرت از عوامل ایجاد سوراخ در تیشرت هستند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است هنگام خرید تیشرت زنانه از کیفیت جنس تیشرت و همچنین سایز مناسب آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این برای جلوگیری از بد ریخت شدن تیشرت سعی کنید همیشه تیشرت را از چوب لباسی مناسب آویزان کرده یا آن ها را طبق اصول تا کنید.

  • شستشوی مناسب

قبل از شستشوی تیشرت، سعی کنید ابتدا برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید. بر روی این برچسب ها دستور العمل شستشو و نگهداری لباس ها درج شده است. اگر تیشرتی برچسب مراقبتی نداشت، برای شستشوی آن از آب ولرم رو به سرد و شوینده های ضعیف و بدون آنزیم استفاده کنید. همچنین از آن جایی که تیشرت های نخی جنسی ظریف و نازک دارند، برای جلوگیری از فرسودگی، از شستشوی آن ها همراه با پارچه های زمخت بپرهیزید. بهترین حالت این است که تیشرت ها با دست شسته شوند و بر روی سطحی صاف خشک شوند. همچنین برای عمر بیشتر تیشرت سعی کنید آن ها را اتو نکنید؛ چرا که حرارت بالا به بافت لباس آسیب می زند.

با رعایت اصولی که در بالا ذکر شد، می توانید تا مدت ها از تیشرت های مورد علاقه تان استفاده کنید. در این مطلب انواع تیشرت زنانه و اصول نگهداری صحیح آن ها را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود