زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری داخلی کدامند؟

محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری داخلی کدامند؟

محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری داخلی کدامند؟

ایران پر از جاذبه ‌های دیدنی است که مطمئنم خیلی از افراد حتی تا به حال نام آن‌ها را نیز نشنیده‌اند. اگر اهل سفر هستید، شاید بهترین گزینه تجربه بازدید از شهرهای کشور خودمان باشد یا دست کم باید محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری ایران را ببینید، تا بعد‌ها از حضور در مقاصد گردشگری خارجی، به زیبایی، پیشینه و هویت تاریخی وطن خود افتخار کنید. شیراز، اصفهان، تهران، یزد و... هر کدام جاهای دیدنی مخصوص به خود را دارند. در ادامه با محبوب ‌ترین مقصد گردشگری داخلی آشنا شوید.

۱. سفر به مشهد در میان محبوب ترین گزینه ها

مشهد، یکی از محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که سالانه گردشگران زیادی برای زیارت امام رضا (ع)، به آن سفر می‌کنند. البته این شهر زیبا، جاذبه ‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیادی نیز دارد؛ به همین دلیل، مقصدی عالی برای یک سفر زیارتی و سیاحتی است. اگر تعطیلات و یا ایام خاصی در پیش باشد، بلیط تهران مشهد و حتی بلیط هواپیما مشهد تهران و در عین حال از مقاصد دیگر به این شهر خیلی زود پر می‌شود، بنابراین هرچه زودتر پرواز خود را رزرو کنید.

۲-  اصفهان از توریستی ‌ترین شهر‌های ایران

حتی اگر از یک توریست خارجی درباره جاذبه‌ های گردشگری ایران بپرسید، بی‌شک نام نقش جهان را خواهید شنید. اصفهان، نصف جهان، شهر هنر و معماری یکی از زیباترین و محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری ایران است که باید به آن سفر کنید.
میدان نقش جهان با ۴ اثر معماری مهم از عصر صفوی، خانه‌ها و یادگاری‌های زیبا از دوره‌های مختلف تاریخی ایران، زاینده رود و طبیعت بسیار زیبا، دلیلی کافی برای سفر به این شهر را به شما می‌دهد. در سفر خود به اصفهان، لذت طعم لذیذ بریانی را از دست ندهید. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل های اصفهان با بهترین قیمت هستید، حتما سری به سایت فلای تودی بزنید.

جاهای دیدنی شیراز

3. جاهای دیدنی شیراز را هیچ کجا نمی توان یافت

شیراز شهری که حافظ هرگز آن را ترک نکرد و تا آخر عمر در آن ماند. شهری که در طول تاریخ شاعران و بزرگان زیادی را پرورانده است. اگر در فکر سفر به یک مقصد گردشگری داخلی هستید، بدون معطلی، بلیط شیراز رزرو کرده و خود را برای شگفتی‌های این شهر آماده کنید. عطر بهار نارنج شیراز، اگر در فصل بهار سفر کنید، هرگز از خاطر شما نخواهد رفت.

4. سیستان و بلوچستان از بهترین مقاصد گردشگری داخلی

شاید دیدن نام سیستان و بلوچستان در این لیست کمی برای شما عجیب باشد؛ اما بله سیستان پر از جاذبه‌ های دیدنی خاص و بکر است که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. ساحل زیبای روستای دَرَک محل تلاقی کویر و دریا، تصویر تک درخت نخل روستا و... برای همیشه در خاطر شما خواهد ماند.
ساحل زیبای دریای عمان، غروب‌های بی‌نظیر، دریاچه صورتی چابهار، قلعه پرتغالی ها، ساحل شب تاب و کوه‌های مریخی، ساحل بریس و غروب زیبایش تنها بخشی از جاذبه ‌هایی است که در این استان می‌توانید ببینید. البته نباید از چشیدن طعم متفاوت غذا‌های بلوچی نیز غافل شوید.

5. تفریحات کیش را در تابستان از دست ندهید

جزایر زیادی در دریای خلیج فارس به نام ایران وجود دارد، اما بدون شک، کیش یکی از زیباترین آن‌ها است. جزیره‌ای مرجانی با مساحتی کم که یک مقصد عالی برای یک سفر تفریحی و لاکچری محسوب می‌شود. علاوه بر جاذبه‌ های دیدنی و طبیعی کیش، فرصت تجربه تفریحات مهیج زیادی در جزیره خواهید داشت.

البته برای خرید بلیط کیش و سفر به این جزیره باید توجه کنید که آب و هوای جزیره، گرم و شرجی است. بنابراین سفر در تابستان می‌تواند کمی برای شما دشوار اما ارزانتر باشد. بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا، اواسط پاییز تا اواخر بهار است.
کیش در مقایسه با قشم جاذبه‌ های تاریخی کمتری دارد، اما همانطور که اشاره کردم، با سفر به کیش فرصت تجربه تفریحات مهیج و یک سفر لاکچری در هتل‌ های 5 ستاره کیش را خواهید داشت. کیش یکی از محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری داخلی است و تقریبا در همه فصول سال (با وجود گرمای هوا) پر از گردشگر است.

جزایر قشم

6. جزایر قشم در میان گردشگران بسیار محبوب هستند

قشم نیز یکی از مقاصد گردشکری محبوب داخلی ایران است که با جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی بسیار، یک مقصد جذاب برای یک سفر داخلی محسوب می‌شود. حتی اگر یک هفته به این جزیره سفر کنید، برای دیدن تمام جاذبه ‌های دیدنی قشم زمان کم خواهید داشت.

پس پیشنهاد می‌کنم که در زمان سفر به قشم، به زمان بندی خود دقت کرده و حتما از جنگل حرا، روستای زیبای طبل، دره ستارگان، تنگه چاه کوه، جزیره ناز، جزیره هنگام و ساحل دلفین‌ها دیدن کنید. اگرچه قشم به تنهایی جاذبه‌های بسیاری دارد اما حتما به جزایر نزدیک قشم نیز سر بزنید.

7. لرستان یک مقصد تابستانی خنک

اگر اهل طبیعت گردی باشید، حتما یا به لرستان سفر کرده و یا برنامه سفر به آن را دارید. لرستان به شهر آبشار‌ها معروف است و از آبشار بیشه گرفته تا آبشار گریت، جاذبه ‌های طبیعی بی‌نظیری هستند که باید در این شهر ببینید.
البته ناگفته نماند که لرستان یکی از قدیمی ‌ترین سکونتگاه ‌های بشر در سال‌های ابتدایی تمدن نیز به شمار می‌رود. بنابراین نه فقط جاذبه‌ های طبیعی، که با سفر به این مقصد، جاذبه‌ های تاریخی و فرهنگی بیشماری در انتظار شما است. قلعه فلک الافلاک، غار کلماکره، پل‌های تاریخی و غیره از مهمترین جاذبه ‌های دیدنی این شهر زیبا به شمار می‌روند.

ایرانگردی را پیش از سفر به هر کشوری تجربه کنید

ایرانِ زیبا پر از شگفتی است؛ به هر گوشه، به هر روستا و آبادی در دورترین و مرزی‌ترین نقطه ایران هم که بروید، از زیبایی‌های آن غافلگیر خواهید شد. اگر شرایطش را دارید، دست کم یکی از مقاصد گردشگری که در این مطلب معرفی کردیم را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید. برای خرید بلیط ارزان و رزرو هتل مناسب نیز، فلای تودی بهترین مرجع شما است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود