زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بررسی علت نگرفتن ایمپلنت + علائم

بررسی علت نگرفتن ایمپلنت + علائم

بررسی علت نگرفتن ایمپلنت + علائم

این روزها برای کاشت دندان از روش ایمپلنت استفاده می‌کنند. در این روش ایمپلنت‌ها را در داخل فک استخوان قرار می‌دهند. ایمپلنت دندان عملکردی مشابه دندان طبیعی دارد اما بعضی از اوقات کسانی که ایمپلنت کرده‌اند بعد از چند ماه و یا چند سال با مشکلاتی مواجه خواهند شد که ریشه در عوامل مختلفی دارند.

علت نگرفتن ایمپلنت هرچه که باشد باعث اعمال هزینه‌های بسیار زیادی بر فرد خواهد شد. پس بهتر است از همان اول علت پس نگرفتن ایمپلنت دندان را بشناسیم و از آن جلوگیری کنیم. در این قسمت تصمیم داریم در مورد علت نگرفتن ایمپلنت و دلایل عدم موفقیت آن مطالبی را ارائه دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا با تمام عواملی که باعث نگرفتن ایمپلنت می‌شوند آشنا شوید.

در کلینیک دندانپزشکی روشا می توانید با خیال راحت به درمان های دندانپزشکی خود بپردازید بدون اینکه نگرانی از بابت تجهیزات، تجربه و تبهر داشته باشید و تمامی درمان های ارتودنسی، لمینت، کامپوزیت ونیر و ایمپلنت توسط متخصصین مجرب برای شما انجام خواهد شد.

علت نگرفتن ایمپلنت

علت نگرفتن ایمپلنت به دلیل عفونت و بیماری‌های لثه

یکی از علت‌های نگرفتن ایمپلنت بیماری‌‌های لثه است. در حقیقت بیماری‌‌های لثه به صورت غیرمستقیم در نگرفتن ایمپلنت تاثیر زیادی می‌گذارند. یکی از دلایل ایجاد عفونت و بیماری در لثه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. استفاده درست از نخ دندان و مسواک، خطر ابتلا به بیماری‌‌های لثه را کاهش می‌دهد. همچنین بهداشت مداوم روزانه دهان و دندان یکی از مهمترین عواملی است که از عفونت لثه و شکست ایمپلنت جلوگیری می‌کند.

دلیل عدم موفقیت ایمپلنت 

اگر برای کاشت ایمپلنت به سراغ بهترین دندانپزشک بروید و او از بهترین مواد برای کاشت ایمپلنت استفاده کند، اما بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید بعد از مدتی با شکست درکاشت ایمپلنت مواجه خواهید شد. به همین دلیل می‌توان گفت که یکی از مهمترین علت‌های نگرفتن ایمپلنت، عدم استفاده از دهانشویه، مسواک و نخ دندان است.

علاوه بر این کسانی که با توصیه پزشک از رژیم غذایی خاصی استفاده می‌‌کنند باید به رژیم خود وفادار باشند. کیفیت پایین استخوان یکی از دلایل مهمی است که موجب جوش نخوردن دندان ایمپلنت می‌شود. علاوه بر این عوامل دیگری مانند بیماری لثه و دندان قروچه از دیگر دلایل مهم جوش نخوردن دندان هستند. 

بررسی مهمترین علت نگرفتن ایمپلنت

عوامل زیادی موجب عدم موفقیت کاشت ایمپلنت می‌شوند. در حقیقت پوکی استخوان، عدم وجود بافت کافی کنار ایمپلنت و گیر کردن غذا در کنار اطراف ایمپلنت موجب شکست ایمپلنت خواهند شد. همانطور که مشاهده کردید علت نگرفتن ایمپلنت در بعضی از مواقع ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

کسانی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهند باید به بهداشت فردی دهان و دندان توجه زیادی داشته باشند. البته مصرف داروهای خاص و وارد شدن فشار به ایمپلنت در دوره بهبود و داشتن آلرژی ناشناخته و همچنین وجود عفونت پیش از جراحی از دیگر عوامل مهم علت نگرفتن ایمپلنت هستند.

چرا بعد از چند ماه و چند سال ایمپلنت استحکام خود را از دست می‌دهد؟ 

در بعضی از مواقع پیش می‌آید که بعد از کاشت ایمپلنت و جوش خوردن آن با استخوان فک چند ماه و چند سال بعد افراد متوجه می‌شوند که ایمپلنت استحکام خود را از دست داده و استخوان پیرامون آن دچار تحلیل شده است. در واقع علت نگرفتن ایمپلنت شامل سهل انگاری در مراقبت از ایمپلنت، برخورد ضربه شدید به ایمپلنت، دندان قروچه، فشردن دندان‌ها و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و ... می‌باشد. علاوه بر این ناصاف بودن دیگر دندان‌ها، نبود استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت‌ها و عفونت‌های باکتریایی از دیگر عوامل مهم علت نگرفتن ایمپلنت هستند. 

علائم عدم موفقیت ایمپلنت

پیش آمده است افرادی بعد از کاشت ایمپلنت به دلایل مختلفی با شکست ایمپلنت مواجه شده‌اند. علت نگرفتن ایمپلنت بسیار زیاد است. اما در مورد علائم شکست کاشت ایمپلنت می‌توانیم به ایجاد درد و ناراحتی در دندان و التهاب لثه‌ها و مشکل در غذا خوردن و گاز زدن غذا اشاره کنیم.

همانطور که می‌دانید وجود درد و ناراحتی در طول دوره بهبود دندان بعد از کاشت ایمپلنت کاملاً طبیعی است. اما اگر این درد زیاد باشد می تواند یکی از نشانه‌های شکست ایمپلنت به حساب بیاید. درد طبیعی بعد از کاشت ایمپلنت طی چند روز از بین خواهد رفت. اما اگر این درد بعد از چند مدت که از کاشت ایمپلنت گذشته است بروز پیدا کند یکی از نشانه‌های مهم شکست ایمپلنت است.

دلیل نگرفتن ایمپلنت

 

راه‌های کاهش خطر نگرفتن ایمپلنت

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم یک علت شکست ایمپلنت عدم حفظ بهداشت دهان است. به همین دلیل توجه داشته باشید که اگر ایمپلنت بشکند نتیجه آن عفونت و التهاب است. بهترین کاری که می‌توان برای کاهش خطرات شکست ایمپلنت انجام داد حفظ بهداشت دهان و دندان است. از این رو حفظ بهداشت دهان خطر عفونت دندان را کاهش خواهد داد.

همچنین عوامل دیگری نیز هستند که موجب عفونت دندان می‌شوند. به همین دلیل برای کاهش خطر شکست ایمپلنت و عفونت دندان باید کشیدن سیگار و عادات بدی که عملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت کاهش می‌دهند را کنار بگذارید. در این صورت خطراتی که از شکست ایمپلنت ناشی می‌شوند را تا حد امکان کاهش خواهید داد.

اطلاعاتی در مورد کاشت ایمپلنت

عدم استعمال دخانیات یکی از راهکارهای جلوگیری از شکست و ناموفق بودن ایمپلنت است. البته علت نگرفتن ایمپلنت ممکن است به عوامل متفاوتی وابسته باشد. بعضی از این عوامل از سمت بیماری ناشی می‌‌شود. اما در بعضی از مواقع شکستن ایمپلنت از سمت پزشک صورت می‌گیرد. از این رو انتخاب پزشک متخصص اهمیت بسیار بالایی برای انجام کاشت ایمپلنت دارد. البته کیفیت ایمپلنت‌ها هم از مهمترین مواردی هستند که برای کاشت ایمپلنت باید مد نظر قرار بگیرند.

تغذیه مناسب و رعایت بهداشت دهان و دندان در جوش خوردن بخیه ایمپلنت و گرفتن آن تاثیر بسیار زیادی دارد. استعمال دخانیات نیز می‌تواند مهمترین علت نگرفتن ایمپلنت باشد. اگر شما هم سیگاری هستید حتماً یک ماه قبل از ایمپلنت سیگار نکشید و سپس ایمپلنت نمایید.

جمع بندی 

امروزه برای کاشت دندان از روشی استفاده می‌کنند که به آن ایمپلنت می‌‌گویند. در این روش ایمپلنت‌ها را درون استخوان قرار می‌‌ دهند که حالت طبیعی دندان را داشته باشد. با رعایت بهداشت فردی دهان و دندان و رژیم غذایی مناسب و عدم استعمال دخانیات ایمپلنت موفقیت آمیز عمل خواهد کرد. اما در بعضی از مواقع افراد با شکست ایمپلنت مواجه خواهند شد.

علت نگرفتن ایمپلنت بسیار زیاد است.‌ این عوامل شامل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، بیماری‌های لثه مانند عفونت، سهل انگاری در مراقبت از ایمپلنت است. ناصاف بودن دیگر دندان‌ها، نبودن استخوان کافی، ایجاد عفونت‌‌های باکتریایی و برخورد ضربه شدید به ایمپلنت از دیگر عوامل نگرفتن ایمپلنت هستند. دندانپزشکان معمولاً توصیه‌های لازم برای جلوگیری از این مشکل را به بیماران خود می‌کنند.

مراجعه به یک دندانپزشک متخصص از اهمیت زیادی برخوردار است. قطعاً تجربه و تخصص دندانپزشک متخصص و تجربه‌های او تاثیر زیادی در جلوگیری از این مشکل دارد. علت نگرفتن ایمپلنت از مهمترین مشکلاتی است که باعث مراجعه دوباره و یا تغییر دندانپزشک می‌شود. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های خود به دندانپزشکان عمومی مراجعه می‌کنند. برای ایمپلنت مراجعه به دندانپزشک متخصص بسیار لازم و ضروری است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود