زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی + قیمت و خرید

مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی + قیمت و خرید

مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی + قیمت و خرید

برای ساخت یک درب ضد سرقت سفارشی استاندارد، 4 مرحله اصلی باید طی شود که در این مقاله به صورت مفصل آنها را شرح داده‌ایم.

اگرچه درب‌های ضد سرقت در حال حاضر بهترین و ایمن‌ترین درب‌های ورودی موجود در بازار هستند؛ اما وقتی نوبت به تعویض درب‌های اصلی یک ساختمان قدیمی می‌رسد گاهی مشتریان با مشکلی به نام عدم هماهنگی در ابعاد مواجه می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از این افراد تمایل دارند که در روند بازسازی ساختمان، حداقل میزان تخریب را انجام دهند. به همین خاطر برای تعویض درب ورودی، به جای تخریب و تعویض چهارچوب، به سراغ سفارش دربی با ابعاد دلخواه می‌روند.

با این روش، میزان تخریبی که برای نصب درب ضد سرقت نیاز است به شدت کاهش پیدا می‌کند. اگر علاقمند هستید که درب ورودی ساختمان خود را تعویض کنید؛ اما اطلاعات زیادی در مورد درب ضد سرقت و شیوه ساخت آن ندارید؛ ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید. در این پست، ضمن توضیح مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی در مورد شیوه خرید و قیمت این محصول نیز صحبت می‌کنیم.

مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی

به طور کلی، درب‌های ضد سرقت از یک ساختار کاملا پیچیده‌ای برخوردار هستند که بر اساس اصول مهندسی طراحی شده و در برابر عواملی مانند ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند. مزایای نصب این درب‌ها و ویژگی‌های فنی کاملا متمایزی که این محصولات نسبت به درب‌های معمولی دارند سبب شده که بسیاری از سازندگان و صاحب‌خانه‌هایی که در حال بازسازی ساختمان خود هستند؛ خرید این محصول را در اولویت خود قرار دهند.

به طور کلی، بدنه درب‌های ضد سرقت را یا از چوب و فرآورده‌های تولید شده از آن می‌سازند یا از فلز مقاوم برای طراحی این بخش از محصول استفاده می‌کنند. در هر حال، مراحل ساخت یک درب ضد سرقت فلزی با یک درب ضد سرقت چوبی تفاوت زیادی ندارد. به طور کلی، تمام این محصولات طی مراحل زیر ساخته می‌شوند:

ساختار درب ضد سرقت

  • ساخت استراکچر

استراکچر یا شاسی، داخلی‌ترین قسمت درب‌های ضد سرقت است که استحکام محصول، تا حدود زیادی به کیفیت ساخت و متریال مورد استفاده در آن بستگی دارد. این بخش از درب‌های ضد سرقت با استفاده از ورق فلز ساخته می‌شود. بعد از ساخت این شاسی، داخل ساختار درب با استفاده از ورقه کرکره‌ای پوشیده و پروفیل‌های 20 در 40 از قبل آماده شده به آن جوش داده می‌شود. در این مرحله، فضای خالی بین اجزای مختلف این ساختار با استفاده از یونولیت یا پشم سنگ پوشانده می‌شود تا درب عایق‌بندی مناسبی پیدا کند.

  • نصب رویه و روکش

بعد از اینکه استراکچر آماده شد؛ با استفاده از ورق MDF هشت میل، روی آن پوششی کشیده می‌شود تا هم مقاومت و هم زیبای درب چند برابر شود. در این مرحله، اگر قرار است محصول تبدیل به درب ضد سرقت فلزی شود؛ دیگر خبری از ورق MDF نیست و این روکش توسط ورق‌های فلزی اجرا می‌شود. معمولا درب‌هایی که بدنه‌شان از جنس MDF است؛ نقاط ضعفی مانند مقاومت کمتر در برابر رطوبت دارند. به همین خاطر، قبل از خروج محصول از این مرحله، درب با استفاده از ورق‌های روکش مانندی که معایب ام‌دی‌اف را پوشش می‌دهند؛ روکش می‌شود.

روکش‌های متعددی در بازار وجود دارد که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاصی دارند. به عنوان مثال، برخی از روکش‌ها از جنس خاصی تولید شده‌اند که در برابر تماس با رطوبت بسیار مقاوم هستند و برخی نیز روکش ساخته شده از مواد طبیعی‌اند و زیبایی ظاهری بیشتری دارند.

  • رنگ‌آمیزی

در مرحله رنگ‌آمیزی که تقریبا فنی‌ترین و تخصصی‌ترین مرحله ساخت درب ضد سرقت سفارشی است؛ روی روکش نهایی کار، رنگی برای محافظ بیشتر و پوشاندن ایرادات ظاهری جزئی روکش، روی درب زده می‌شود. در این مرحله، هر چقدر از رنگ باکیفیت‌تر و درجه یک‌تری استفاده شود؛ ظاهر درب شکیل‌تر شده و ایرادات احتمالی آن کمتر نمایان می‌شود.

  • نصب یراق‌آلات

یراق‌آلات یکی از مهم‌ترین بخش‌های درب هستند که کیفیت آنها مستقیما روی عمر مفید محصول اثرگذار است. این موضوع در میزان مقاومت درب در برابر عوامل بیرونی نیز تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، قفل که اصلی‌ترین یراق‌آلات مورد استفاده در ساختار درب ضد سرقت محسوب می‌شود؛ باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. تعداد زبانه‌ها، جنس بدنه و مکانیزم داخلی که در طراحی و ساخت این قفل مورد استفاده قرار گرفته است؛ تضمین‌کننده میزان مقاومت آن در برابر عواملی مانند ضربه و دیلم کردن است.

هر چقدر جنس قفل بهتر و از برند معروف‌تری باشد؛ امکان تخریب آن با استفاده از اعمال فشار و ضربه کمتر است. در حال حاضر قفل‌های ساخت کشور ترکیه، جزء بهترین‌ها هستند؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنید که متاسفانه نمونه تقلبی از محصولات برندهای ترک نیز در بازار به وفور یافت می‌شوند. بنابراین، اگر قصد سفارش درب ضد سرقت را دارید؛ باید به سراغ تولیدکننده‌ای بروید که مطمئن هستید از یراق‌آلات، به خصوص قفل‌های تقلبی برای تولید محصولات خود استفاده نمی‌کند.

درب ضد سرقت فلزی

نحوه خرید و قیمت درب‌های ضد سرقت سفارشی

در حال حاضر، واحدهای صنعتی و کارگاهی متعددی در کشور وجود دارد که در حال فعالیت در زمینه تولید انبوه و سفارشی انواع درب ضد سرقت هستند. عدم وجود انحصار در بازار باعث شده که مشتریان حق انتخاب بیشتری داشته باشند و بتوانند از بین تولیدات و برندهای متنوع، محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. در مورد قیمت درب‌های سفارشی نیز باید به این نکته توجه کنید که سفارش درب با ابعاد، طرح و ظاهری متفاوت، معمولا گران‌تر تمام می‌شود.

از آنجایی که ابعاد چارچوب ساختمان شما ممکن است با ابعاد درب‌های آماده یکسان نباشد؛ در گام اول باید نصاب محل ورودی و چارچوب قدیمی را از نزدیک بررسی کرده تا مطمئن شود امکان نصب درب ضد سرقت در این محل وجود دارد. بعد از این مرحله، اندازه‌گیری‌ها باید با دقت انجام شود. این اندازه‌ها نشان می‌دهد که ورودی ساختمان به درب چند لنگه نیاز دارد. اگر عرض چهارچوب، بیشتر از حد استانداری باشد که برای تولید هر لنگه درب تعریف شده است؛ باید درب سفارش را به صورت یک و نیم لنگه یا دو لنگه تولید کرد. در این صورت هزینه ساخت اعم از دستمزد و میزان متریال مورد استفاده در تولید، به شدت افزایش پیدا می‌کند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود