زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ده نکته ای که سرمایه گذاران باید در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) بدانند

ده نکته ای که سرمایه گذاران باید در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) بدانند

ده نکته ای که سرمایه گذاران باید در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) بدانند

شیبا اینو (Shiba Inu) به عنوان رقیب دوج کوین (Dogecoin) و به عنوان یک شوخی راه اندازی شد. شیبا اینو و دوج کوین هر دو در دسته میم کوین ها قرار می گیرند. اگر قصد خرید شیبا اینو (Shiba Inu) و سرمایه گذاری در آن را دارید این مقاله میتواند برای شما مفید باشد.

شیبا اینو با 43 میلیون بازدید بیشتر از بیت کوین، محبوب ترین رمزارز در سال 2021 بود. شیبا یک آلت کوین یا میم کوین مبتنی بر اتریوم است که از نژاد سگ ژاپنی به نام شیبا اینو الهام گرفته است. شیبا در سال 2021 با افزایش بیش از ده برابری قیمت در اکتبر 2021 در میان کاربران محبوب شد.

چه ویژگی خاصی در مورد این میم کوین وجود دارد که ممکن است پیشگامانی مانند بیت کوین را شکست دهد؟ شیبا اینو چگونه به اینجا رسید؟

ویژگی های اصلی شیبا اینو

شیبا اینو یک آلت کوین مبتنی بر اتریوم است که نام آن از سگ نژاد ژاپنی شیبا اینو الهام گرفته شده است.

به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای Dogecoin در نظر گرفته می شود و توسط حامیان آن، جامعه ای به نام ارتش شیبا SHIBArmy، به عنوان "قاتل دوج کوین" معرفی می شود.

شیبا اینو در آگوست 2020 توسط فرد یا گروهی به نام ریوشی ایجاد شد.

قیمت شیبا اینو در 29 اکتبر 2021 بیش از ده برابر شد و ارزش بازار آن 41 میلیارد دلار بود. حتی با کاهش شدید ارزش بازار به 6 میلیارد دلار هنگان نگارش این مقاله ( 31 مه 2022)، شیبا اینو همچنان با این معیار در بین تمام ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم، درست پس از Dogecoin در رتبه دهم قرار دارد.

برای پاسخ به سوالات شما در خصوص این میم کوین، به 10 نکته ای که باید در مورد شیبا اینو (SHIB) بدانید می پردازیم.

شیبا اینو یک توکن است، نه یک کوین

چیزی که توکن را از کوین متمایز می کند این است که کوین ها بلاک چین های خاص خود را دارند، در حالی که توکن ها بر بستر بلاک چین های موجود ایجاد می شوند. شیبا اینو نیز بلاک چین خود را ندارد.

این توکن بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. رمزارزهای محبوب مانند DOGE و BTC دارای بلاک چین های خاص خود هستند و بنابراین به آنها کوین می گویند. توکن‌های محبوب دیگری که این مفهوم را دنبال می‌کنند عبارتند از BAT، Tether، USD Coin، Binance USD و غیره...

قاتل دوج کوین (DOGECOIN KILLER

وب سایت رسمی شیبا اینو، SHIB را برای مدت طولانی به عنوان قاتل دوج کوین معرفی کرده است. در میان شیبا اینو ، فلوکی اینو Floki Inu، دوج دش Doge Dash  و دوج ایلان مارس  Dogelon Mars، شیبا تنها موردی است که دوج کوین را به چالش می‌کشد.

اما از آنجایی که دوج کوین مشابه بیت کوین است، همچنان در ویژگی های زنجیره ای مانند قراردادهای هوشمند محدود است. شیبا یک توکن مبتنی بر اتریوم با قابلیت‌های قرارداد هوشمند است که آن را به رقیب/قاتل دوج کوین تبدیل می‌کند.

بنیانگذار ناشناس

دنیا هنوز نمی‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست، جز اینکه او خالق بیت‌کوین است. مانند بیت کوین، شیبا اینو نیز به صورت ناشناس از سوی شخصی با نام مستعار ریوشی ایجاد شد و جهان مغزهای پشت این اکوسیستم را نمی شناسد. همانطور که می دانیم، ریوشی می تواند یک فرد یا یک گروه باشد.

اکوسیستم چند توکنی

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن تشکیل شده است: شیبا اینو (SHIB)، لیش (LEASH) و بون (BONE). توکن شیبا برجسته ترین جزء اکوسیستم شیبا اینو است.

اکوسیستم شیبا اینو همچنین شامل موارد زیر است:

  • شیباسواپ (ShibaSwap): هدف پلتفرم DeFi ShibaSwap ارائه مکانی امن برای معامله ارزهای دیجیتال و در عین حال غیرمتمرکز ماندن است. SHIB و LEASH بهتر است از طریق ShibaSwap خریداری و فروخته شوند.
  • انکوباتور شیبا اینو (Shiba Inu Incubator): هدف انکوباتور این است که تمرکز را فراتر از اشکال هنری رایج مانند نقاشی، عکاسی، و رندر دیجیتال تغییر دهد و راه‌هایی را برای ارج نهادن به خلاقیت و نبوغ کشف کند.
  • شیبوشی ها (Shiboshis): شیبوشی ها 10000 توکن غیرقابل تعویض (NFT) تولید شده توسط Shiba Inu هستند که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اند، با ویژگی های مختلف که هر شیبوشی را منحصر به فرد و کلکسیونی می کند.
  • از محصولات خاص دیفای Defi پشتیبانی می کند.
  • Shiba Inu از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آنها را وام دهند و به اشتراک بگذارند و درآمد غیرفعالی را در قالب هزینه‌های مکرر کسب کنند.

ارز دیجیتال ایلان ماسک محور

اگر یک ارز دیجیتال از حمایت ایلان ماسک برخوردار باشد، تایید شده است. ایلان ماسک و توییت‌هایش پتانسیل زیادی در موفقیت یا شکست یک ارز دیجیتال دارند. در توییت های مثبت ایلان ماسک به شیبا اینو اشاره شده است. او حتی در مورد سرپرستی یک سگ شیبا اینو توییت کرد، که موجب رشد 300 درصدی قیمت شیبا شد.

اکوسیستم مبتنی بر سودمندی

علیرغم باور عمومی مبنی بر اینکه قیمت یک میم کوین مانند SHIB صرفاً توسط هیجان و احساسات موجود در بازار هدایت می شود، این اکوسیستم در واقع از تعدادی ابزار مفید از جمله NFT و یک پلتفرم Defi در شیباسواپ ShibaSwap پشتیبانی می کند. ماموریت ShibaSwap ارائه یک محیط امن برای معاملات ارزهای دیجیتال و در عین حال غیرمتمرکز است.

کریپتوکارنسی پر نوسان

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت بی ثبات بازار و همچنین فقدان مقررات خطرناک است. و آلت کوین ها یا میم کوین ها یک چالش بزرگتر محسوب می شوند. حتی صرافی هایی که میم کوین ها را فهرست می کنند، آنها را با احتیاط به لیست خود اضافه می کنند. این امر به این واقعیت منجر می‌شود که علی‌رغم کاربردهای مفید، عرضه کل نزدیک به 550 تریلیون و ارزش بازار بالای 19 میلیارد دلار، شیبا اینو همچنان یک دارایی دیجیتال سوداگرانه باقی می‌ماند، هرچند با ویژگی کاهش‌دهنده تورم.

ویتالیک بوترین

خالق شیبا اینو، ریوشی، 50 درصد از توکن های شیبا را برای ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال کرد.

به طور قطع نمی دانیم که آیا توکن ها برای نگهداری ارسال شده بود یا به منظور بازاریابی. اما پس از این اقدام، بوترین بیش از 50 تریلیون شیبا اینو را به صندوق امداد COVID-19 در هند اهدا کرد. مدت کوتاهی پس از آن، بوترین 90 درصد باقیمانده عرضه را با فرستادن به کیف پولی مربوط به توکن سوزی، برای همیشه از گردش خارج کرد.

نتیجه گیری

با روندی که Shiba Inu در سال 2022 داشت، می‌توانیم به جنبه‌های فنی و موارد خاص این توکن امیدوار باشیم. اگر به فکر سرمایه گذاری در ارز شیبا Shiba هستید، توصیه می کنیم تحقیقات خود را انجام دهید. این توصیه برای همه کوین ها، توکن ها یا هر دارایی دیجیتال دیگری صدق میکند.

منبع: nipoto.com

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود