زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

اهمیت چکاپ سلامت

اهمیت چکاپ سلامت

اهمیت چکاپ سلامت

اگر چکاپ سلامت به‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شود، از بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک پیشگیری می‌شود. چند سال پیش، مردم تنها زمانی که بیمار می‌شدند، به‌دنبال درمان یا مشورت با پزشک بودند؛ اما امروزه افراد در مورد سلامتی خود آموزش‌های بیشتری پیدا کرده‌اند و اهمیت معاینه‌های پزشکی را بیشتر درک می‌کنند. پزشکان توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامتی باید به‌طور منظم آزمایش پزشکی انجام شود. چکاپ سلامت چندین مزیت مهم برای شخص دارد که در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره شده است:

1. از سلامتی خودتان مطلع می‌شوید

بیشتر مردم بدون توجه به بسیاری از علائم هشداردهنده بدن به کارهای روزمره خودشان مشغول می‌شوند. این بی‌توجهی، وضعیت بیماری را حادتر می‌کند و حتی درمان آن را از کنترل خارج می‌کند. پس هر فرد با انجام چکاپ سلامت، به‌صورت منظم از وضعیت سلامتی خود مطلع می‌شود. در صورتی‌که مشکلی داشته باشد می‌تواند از پزشک مشاوره بگیرد.

2. از بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند

معاینه‌های منظم به پزشک کمک می‌کند تا علائم اولیه بیماری را شناسایی و درمان مناسب را برای شخص تجویز کند. به‌عنوان ‌مثال، شما می‌توانید چکاپ را به‌صورت آزمایش درب منزل انجام دهید. اگر در یکی از این چکاپ‌ها مشخص شود که فشارخون دارید، می‌توانید با دریافت درمان‌های مناسب از بدترشدن آن جلوگیری کنید.

3. سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارد

خطر ابتلا به بیماری در کسانی که به‌طور منظم چکاپ سلامت را انجام می‌دهند، کمتر است؛ چراکه این افراد عادت‌های سالمی دارند و سیستم ایمنی بدن‌شان قوی است بنابراین آن‌ها کمتر مستعد ابتلا به عفونت و سرماخوردگی هستند و می‌توانند برنامه‌های روزمره خودشان را به‌صورت مرتب انجام دهند.

4. روحیه شما را تقویت می‌کند

گاهی اوقات ممکن است که شما چکاپ را به‌صورت آزمایش در منزل انجام دهید. بعد از این‌که جواب حاضر می‌شود و نتایج مثبت آن را می‌بینید، احساس خوبی پیدا می‌کنید. پس می‌توان گفت، این کار حتی روحیه شما را بیشتر می‌کند و قطعا با شور و اشتیاق بیشتری زندگی را ادامه می‌دهید.

اهمیت انجام چکاپ سالیانه

5. هزینه‌های پزشکی را کاهش می‌دهد

کسی که چکاپ سلامت را انجام نمی‌دهد و آن را حذف می‌کند، احتمالا در آینده باید هزینه بیشتری را پرداخت کند. شما می‌توانید چکاپ را حتی به‌صورت آزمایش در خانه انجام دهید و از وضعیت کلی خودتان مطلع شوید. چکاپ‌های منظم باعث تشخیص سریع بیماری‌ها می‌شود و شما را از هزینه‌های بالای درمان در آینده نجات می‌دهد.

6. به تعادل وزن کمک می‌کند

زمانی‌که افراد اضافه وزن دارند، در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی قرار دارند. در هنگام چکاپ سلامت، پزشک وزن شخص را نیز بررسی می‌کند و درصورت نیاز به کاهش وزن، توصیه‌های لازم را برای این کار به شخص می‌دهد. همچنین می‌تواند بیمار را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد تا برای داشتن یک برنامه غذایی سالم به او کمک کند.

7. سبک زندگی را بهبود می‌بخشد

اگر تصمیم دارید سبک زندگی خودتان را تغییر دهید، نتایج آزمایش پزشکی به شما کمک می‌کند. برای مثال، قصد دارید در آینده‌ای نزدیک سیگار را ترک کنید. ‌یک متخصص می‌تواند بر اساس هدف شما و نتایج چکاپ، توصیه‌هایی برای تغییرات طولانی مدت به شما ارائه دهد.

8. طول عمر را افزایش می‌دهد

چکاپ منظم آرامش خاطر را برای افراد به‌همراه دارد. این آزمایش‌ها به شما کمک می‌کند که سلامتی خودتان را حفظ کنید و اجازه نمی‌دهید بعضی کارها سلامتی‌تان را تهدید کند. پس شخصی که چندین سال این برنامه را رعایت کند، عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

انجام آزمایش چکاپ در منزل

دکترنکست آماده ارائه انواع چکاپ در محل است

انواع آزمایش در محل تیم دکترنکست شامل موارد زیر است:

  • چکاپ سلامت جنسی؛
  • چکاپ سلامت سالمندان؛
  • چکاپ سلامت آقایان و بانوان؛
  • تست آنتی‌بادی، تست PCR؛
  • تست PCR پروازی؛
  • تست PCR و آنتی‌بادی.

در هر کدام از این آزمایش‌ها‌، آیتم‌های حیاتی بررسی خواهد شد و نتایج آن در اختیار شخص قرار می‌گیرد. اگر به هر یک از این خدمات آزمایش آنلاین نیاز دارید، می‌توانید وارد وبسایت drnext شوید و از صفحه آزمایش در محل درخواست خودتان را ثبت کنید. بعد از اینکه مشخصات و آدرس خودتان وارد کردید، تیم ما در اسرع ‌وقت جهت نمونه گیری در محل حاضر می‌شوند.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود