زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر روشی مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن است، چه عوارضی دارد؟ آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟ آیا لیزر موهای زائد به بدن آسیب میزند؟ آیا ممکن است بعد از لیزر موهای زائد دچار مشکل شویم؟ قصد داریم تمام این سوالات و ابهامات را پاسخ دهیم. 

لیزر محبوب ترین روش از بین بردن موهای زائد بدن، موثرتر و ماندگارتر از روش های دیگر است. لیزر با اثر بر روی فولیکول مو، رشد مو را مهار می کند. قبل از شروع هر رژیم درمانی باید عوارض جانبی و موارد منع مصرف آن را در نظر گرفت. برای اکثر افراد، لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن، دائمی، بدون درد و عاری از عوارض جانبی خطرناک است. البته برخی افراد بعد از لیزر دچار مشکلاتی می شوند که در این صورت باید با متخصص پوست مشورت کنند. پزشک معمولاً ناحیه‌ای از پوست را در معرض لیزر قرار می‌دهد تا واکنش پوست را کنترل کند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

چند روز پس از لیزر ممکن است پوست این ناحیه ملتهب و قرمز شده و علائمی مانند آفتاب سوختگی را نشان دهد. در هر صورت، عمل لیزر به خودی خود دردناک نیست.

البته تمام اینها درصورتی است که درمان لیزر خود را در کلینیک معتبر و دستگاه لیزر مطمئن و استاندارد انجام دهید، سایت شرکت کارمانیا طب واردکننده دستگاه های لیزر موهای زائد و نمایندگی دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم و دستگاه لیزر کندلا در ایران میتواند به شما در انتخاب کلینیک مطمئن و معتبر و دستگاه استاندارد جهانی و بین المللی کمک کند.

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

بعد از لیزر، عوارض جزئی وجود دارد که اغلب موقتی هستند. این عوارض باید با یک متخصص در میان گذاشته شود.

1. قرمزی و التهاب پوست

هدف اصلی لیزر فولیکول های مو است. بدن به انرژی لیزر واکنش نشان می دهد و برخی افراد در ناحیه مورد نظر دچار حساسیت، قرمزی یا تورم پوست می شوند. این علائم برای مدت کوتاهی ظاهر می شوند و مشابه عوارض اپیلاسیون و حذف مو هستند. پزشکان اغلب از داروهای بی حس کننده و ضد التهابی برای پوست های حساس استفاده می کنند. دوش آب سرد دو ساعت بعد از لیزر می تواند این علائم را تسکین دهد.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا شرکت کارمانیا طب جز دستگاه هایی در کشور میباشد که بر خلاف سایر دستگاه ها دارای استانداردهای بین المللی میباشد که از التهابات و قرمزی جلوگیری میکند.

2. رنگ پوست ناحیه تحت لیزر تغییر میکند

بعد از لیزر موهای زائد بدن، گاهی نواحی پوست تیره یا روشن تر می شوند. در افراد با رنگ پوست روشن لکه های قهوه ای و در افرادی که رنگ پوست تیره دارند لکه های سفید ظاهر می شود که در مدت کوتاهی به حالت عادی برمی گردد.

دستگاه های لیزر شرکت کارمانیا طب نه تنها دارای عوارض تغییر رنگ پوست نیستند بلکه دارای خاصیت روشن کنندگی پوست میباشند که کاربر پس از لیزر مو احساس درخشندگی و روشن شدن در پوست خود میکند. 

3. پوسته پوسته شدن ناحیه تحت لیزر

پوست پوست شدن عضو تحت درمان با لیزر یک عارضه کم خطر اما ناخوشایند است که در صورت عدم رسیدگی باعث آسیب و جای زخم می شود. استفاده از مرطوب کننده می تواند کمک کننده باشد و ناحیه را از حالت پوسته پوسته خارج میکند

4. اختلال در بینایی و چشم ها

لیزر مجموعه ای از پرتوهای پرانرژی است که می تواند آسیب جدی به چشم ها وارد کند، به خصوص اگر ناحیه لیزر رو به چشم باشد. پزشک و فرد باید از محافظ چشم استفاده کنند.

دستگاه های لیزر دارای عینک های مخصوص هستند که از چشم ها محافظت میکنند.

5. عفونت پوست

مانند سایر روش های از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر نیز می تواند باعث عفونت فولیکول مو شود. عفونت باید تا زمان درمان کامل درمان شود. در نهایت، آنتی بیوتیک های OTC نباید در ناحیه آلوده استفاده شود.

اثرات مخرب حذف موهای زائد بدن با لیزر

برخی از افراد پس از لیزر عوارضی را تجربه می کنند، این این عوارض به دلیل آموزش ندیدن اپراتورهای لیزر و استفاده از دستگاه های بی کیفیت لیزر میباشد. شرکت کارمانیا طب با واردات دستگاه های با کیفیت از کمپانی های معتبر بین المللی باعث شده استاندرادهای درمان با لیزر در کشور بالا برود.

اما برخی از کلینیک ها باعث به وجود آمدن عوارضی در پوست مراجعه کنندگان خود میشوند از جمله:

1.سوختگی و ایجاد تاول

اگر لیزر توسط یک فرد آموزش ندیده و بدون شرایط پزشکی انجام شود، می تواند باعث سوختگی و تورم پوست شود. با این حال، این عارضه به ندرت رخ می دهد لیزرهای قدرتمند می توانند باعث سوختگی پوست های حساس شوند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این امر، پزشک از یک عامل خنک کننده استفاده کند. 

2.ایجاد جای شبیه خراش و یا قرمزی پوست

معمولا بعد از لیزر جای آن روی پوست نمی ماند. بعد از لیزر لازم است از آفتاب دور باشید، از مرطوب کننده استفاده کنید و تا دو ساعت به آب دست نزنید تا جای لیزر از بین برود.

دستگاه های لیزر شرکت کارمانیا طب با وجود تکنولوژی خنک کنندگی پوست و کولینگ فوق پیشرفته هوشمند این مشکلات را به طور کلی حل کرده است. 

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

تفاوت لیزر و الکترولیز چیست؟

الکترولیز مانند لیزر یکی از راه های از بین بردن موهای زائد بدن است، اما کمی متفاوت است. لیزر برای از بین بردن موهای زائد خوب است، اما روشی دائمی نیست. معمولاً پس از چند جلسه لیزر درمانی، موها کمتر و نازکتر می شوند، اما همچنان رشد می کنند. پس از چندین جلسه متوالی، لیزر می تواند تا 80 درصد موهای زائد را از بین ببرد. همچنین لیزر درمانی روی موهای تیره تاثیر مضاعف دارد و افرادی که موهای خاکستری یا سفید دارند تغییرات قابل توجهی در رشد موهای خود تجربه نمی کنند.

امروز با پیشرفت تکنولوژی و به کمک شرکت کارمانیا طب و ورود دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی سه بعدی و طول موج های مختلف برای از بین بردن موها این مشکلات نیز برطرف شده است و دستگاه های لیزر موها را به طور کامل از بین خواهند برد.

حقایق غیر واقعی در مورد لیزر

انسان ها معمولا شایعه سازی را دوست دارند و همیشه با ورود تکنولوژی های جدید شاهد مقاومت هایی از سوی برخی برای پذیرش آن هستیم. لیزر درمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و حرف های نادرست و شایعاتی در پی آن است که ما آنچه در مورد لیزر درمانی می شنوید درست نیست را در زیر آورده ایم:

1. لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

از آنجایی که لیزر فقط فولیکول مو را تحت تاثیر قرار می دهد، نمی تواند باعث سرطان شود. همچنین انرژی لازم برای لیزر مو به اندازه کافی قوی نیست که بتواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. هیچ مطالعه ای این موضوع را تایید نکرده است.

2. دستگاه های لیزر خانگی بهتر از دستگاه های کلینیکی هستند

کسانی که می خواهند بدون مراجعه به پزشک از دستگاه خانگی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنند، به نتیجه مطلوب نمی رسند، زیرا قدرت آن بسیار کم است.

پس دستگاه هایی که در کلینیک ها استفاده میشوند هم قدرت بیشتری دارند و هم جوابدهی مطلوبی خواهند داشت که البته به برند و کیفیت دستگاه نیز بستگی داردکه شرکت کارمانیا طب بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد و دستگاه های جوانسازی مانند: دستگاه هایفو 7 بعدی را در اختیار کلینیک های زیبایی قرار میدهد.

3. لیزر باعث ناباروری می شود

اشعه لیزر به اندام های داخلی بدن نمی رسد و نمی تواند باعث ناتوانی جنسی شود. لیزر همچنین یک روش بی خطر برای از بین بردن موهای زائد است.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

پزشکان لیزر درمانی را برای زنان باردار توصیه نمی کنند، اما هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد. بارداری با تغییرات هورمونی در بدن همراه است و این منجر به افزایش رشد مو در بدن انسان می شود. اگرچه افزایش رشد موهای ناخواسته می تواند ناراحت کننده باشد، اما معمولاً پس از بارداری به خودی خود این موهای ناخواسته ناپدید می شود. در غیر این صورت، چند هفته پس از زایمان، پزشک لیزر درمانی را توصیه می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

هرکسی که بعد از لیزر درمانی متوجه تغییرات پوستی قابل توجهی می شود باید با پزشک مشورت کند. عوارضی مانند قرمزی یا التهاب را می توان در خانه درمان کرد، اما موارد عفونت باید توسط پزشک درمان شود. خانم هایی که می خواهند در آینده نزدیک باردار شوند باید روش های دیگری را برای از بین بردن موهای زائد امتحان کنند، زیرا لیزر در چند مرحله انجام می شود که در دوران بارداری توصیه نمی شود.
در نهایت لیزر روشی موثر و ایمن برای از بین بردن موهای زائد بدن است به شرطی که توسط افراد واجد شرایط یا پزشکان انجام شود. این روش تضمینی برای دائمی بودن آن نیست، اما اغلب موها را از بین می برد یا رشد آنها را کند می کند. در صورت مشاهده علائم عفونت یا چرک، باید به پزشک مراجعه کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. مهمان میترا در 27 شهریور 1402
      من مراجعه کردم به یه مرکز تبلیغ دستگاهشون رو خیلی میکردن بعد از انجام لیزر دچار عوارض و سوختگی بدی شدم قبلش فکر میکردم عوارض طبیعیه بعد فهمیدم دستگاهشون استاندارد نبود و تولید و مونتاژ ایران بوده و معمولا هم این مدل دستگاه ها تاییدیه های جهانی ندارن. الان برای لیزر جای دیگه ای میرم و خیلی راضیم. خواستم به دخترا بگم حواستون باشه جای معتبر با دستگاه معتبر لیزرتون رو انجام بدین، سوختگی های ناشی از لیزر ممکنه جاش تا مدت زیادی بمونه
      پاسخ