زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 ایده کسب درآمد از اینستاگرام + راهنمای شروع

10 ایده کسب درآمد از اینستاگرام + راهنمای شروع

10 ایده کسب درآمد از اینستاگرام + راهنمای شروع

به سادگی وقت خود را در اینستاگرام سپری نکنید! در عوض آن را به درآمد تبدیل کنید. از فروش کالا تا تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، می‌توانید روش‌های متعددی را برای کسب درآمد در اینستاگرام انتخاب کنید.

چطور در اینستاگرام کسب درآمد داشته باشیم؟ روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ در دنیای امروز، اینستاگرام نه تنها یک پلتفرم اشتراک تصاویر است بلکه به یک ابزار قدرتمند برای کسب درآمد تبدیل شده است. از تبلیغات گرفته تا فروش محصولات و حتی بازاریابی بازار هدف، اینستاگرام به افراد اجازه می‌دهد تا به عنوان اینفلوئنسرها یا کسب‌وکارها درآمدزایی کنند.

فهرست مطالب

در این مقاله از سایت زوم لایف به معرفی ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام به همراه آموزش آنها پرداختیم. اگر علاقمند هستید که با روش‌های درآمدزایی از اینستاگرام آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

مزیت کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی کسب و کار میزان هزنیه اولیه آن است. حالا همین مسئله در اینستاگرام کمی متفاوت است و شما برای راه‌اندازی کسب و کار خودتان در این پلتفرم نیازی به سرمایه اولیه بالا ندارید. حتی با یک گوشی متصل به اینترنت می‌توانید فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کنید.

چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

  1. فروش دوره آموزشی
  2. فروشگاه اینستاگرام
  3. کسب درآمد از تبلیغات
  4. فروش غیرمستقیم کالا یا خدمات
  5. برندسازی در اینستاگرام
  6. همکاری در فروش
  7. فروش خدمات
  8. تولید محتوا
  9. هدایت ترافیک به سایت یا اپلیکیشن
  10. ادمین اینستاگرام

در ادامه درباره این روش‌ها بیشتر توضیح دادیم.

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

در این بخش مرسوم‌ترین راه‌های درآمدزایی از طریق اینستاگرام را بخوانید:

1. فروش دوره آموزشی

فروش محصولات آموزشی در اینستاگرام با امکانات گسترده و تعداد بالای کاربران این پلتفرم، یک فرصت مهم برای کسب درآمد است. یکی از مزایای برجسته این رویکرد امکان استفاده از محتوای چندرسانه‌ای برای جلب توجه و ارتباط نزدیک با مخاطبان است. ویدئوها، پادکست‌ها، و تصاویر آموزشی می‌توانند تجربه یادگیری را تحول بخش کنند.

کدام دوره‌های آموزشی در اینستاگرام فروش می‌رود؟

تقریباً در هر حوزه‌ای می‌توانید محتوای آموزشی تولید کنید. از پرورش و نگهداری از گل، مرغ، ماهی، دیجیتال مارکتینگ، طلا، تناسب اندام، سلامت، تعمیر ماشین، ورزش و... می‌توانید دوره‌های آموزشی تهیه کنید و مخاطبان این حوزه‌ها را به پیج خود جذب کنید.

برخی از دوره‌های پرفروش در اینستاگرام

  • دوره‌های بازاریابی دیجیتال: دوره‌هایی که به افراد یاد می‌دهند چگونه در بازاریابی دیجیتال موفق باشند و از ابزارهای مختلف بهره‌مند شوند.
  • دوره‌های برنامه‌نویسی و توسعه وب: آموزش‌های مرتبط با برنامه‌نویسی، توسعه وب و طراحی وب که همیشه درخواست بالایی دارند.
  • دوره‌های زبان‌های خارجی: آموزش‌های زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و زبان‌های دیگر که توسط مربیان ماهر ارائه می‌شوند.
  • دوره‌های راه‌اندازی کسب و کار: آموزش‌های مرتبط با راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار که برخصوص در دنیای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • دوره‌های موسیقی و هنر: آموزش‌های مرتبط با نواختن ساز، طراحی گرافیک، عکاسی و هنرهای دیگر.
  • ابزارها و قالب‌های آموزشی: فروش ابزارها و قالب‌های کاربردی که به افراد کمک می‌کنند مهارت‌های خاصی را یاد بگیرند.
  • مشاوره آنلاین: ارائه خدمات مشاوره آنلاین در حوزه‌هایی مانند زندگی شخصی، حرفه‌ای یا سلامت روانی.

برای موفقیت در اینستاگرام باید مخاطبان هدف را با پست‌های مفید و انتخاب هشتگ مناسب به سمت پیج خودتان جذب کنید. با استفاده از استراتژی‌های مناسب و ارائه محتوای ارزشمند، فروش محصولات آموزشی در اینستاگرام می‌تواند به یک منبع درآمد پایدار تبدیل شود.

2. یک فروشگاه اینستاگرام باز کنید

اگر فروشنده هستید و به دنبال تبلیغ محصولات خود برای فروش بیش‌تر می‌گردید توصیه می‌کنیم یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام بسازید. برای راه‌اندازی فروشگاه و فروش محصولات در اینستاگرام نیازی به  فروشگاه فیزیکی ندارید. پیجی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید و پست‌های شما همان ویترین فروشگاه شماست و استوری اینستاگرام راه ارتباطی و اطلاع‌رسانی محصولات جدید، تخفیفات و... به دنبال کنندگان شما است.

برای راه اندازی و فروش محصولات در اینستاگرام کار نیاز به یادگیری بازاریابی و کار با پلتفرم، توانایی تولید محتوا و ارتباط خوب با فالوورهای پیج دارید. سعی کنید برای فروش بیشتر با فالوورهای پیج خود تعامل برقرار کنید زیرا این کار از مهم‌ترین فاکتورهای درآمدزایی اینستاگرام به شمار می‌آید.

نکات مهمی که به فروش محصولات شما کمک می‌کند:

  • استفاده از تبلیغات هدفمند: تبلیغات هدفمند بر روی اینستاگرام با استفاده از هدفگذاری دقیق، می‌تواند باعث افزایش دیده شدن و جلب مشتریان جدید شود.
  • ارائه محتوای جذاب: ارسال محتوای جذاب، تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات دقیق درباره محصولات می‌تواند جذب توجه مخاطبان شود.
  • تعامل فعال با مشتریان: پاسخگویی به کامنت‌ها، دایرکت‌ها و تعامل فعال با دنبال‌کنندگان به افزایش اعتماد و رشد فعالیت فروشگاه کمک می‌کند.
  • استفاده از هشتگ‌ها و لوکیشن: افزایش دیده شدن با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و لوکیشن‌های مهم در محتوا.

به طور کلی، با استفاده از استراتژی‌های صحیح، فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام می‌تواند یک کانال موثر برای به دست آوردن درآمد باشد.

نکته: در ایران، امکانات خرید درون برنامه‌ای اینستاگرام غیرفعال است اما می‌توانید با درج لینک سایت یا دوره آموزشی در بخش بیوگرافی اقدام به فروش محصولات آموزشی کنید.

3. کسب درآمد از تبلیغات

یکی از امیدوارکننده‌ترین راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر یا نانو اینفلوئنسر است. به عنوان هر یک از این نوع اینفلوئنسرها، در ازای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای جذاب برای یک برند یا کسب و کار، پول دریافت خواهید کرد.

این تبلیغات ممکن است به شکل پست‌های حمایت‌شده، استوری یا ریلیزهایی باشد که درباره یک نام تجاری یا محصول در حساب اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید.

تبلیغات اینستاگرام به دلیل ماهیت بصری جذاب و حضور زیاد مخاطبان می‌تواند برای کسب و کارها مفید باشد. اگر یک پیج حرفه‌ای دارید و تعامل خوبی با مخاطبان برقرار کردید، می‌توانید تبلیغات مرتبط با حوزه کاری خودتان را قبول کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

قانون این روش به‌این‌صورت است که درآمد شما بر اساس میزان بازدید پست و استوری و یا مدت زمانی که پست در پیج شما قرار می‌گیرد محاسبه می‌شود. برای این کار ضروری است آموزش‌های لازم برای ارتقا پیج و هم‌چنین مهارت‌های بازاریابی را کسب کنید.

به طور معمول، با تعداد فالوورها و نرخ تعامل شما، به ازای هر پست پولی دریافت خواهید کرد. در خارج از کشور اینفلوئنسرهای نانو که 500 تا 10000 دنبال کننده دارند، برای هر پست بین 10 تا 100 دلار دستمزد دریافت می‌کنند. اینفلوئنسرهای میکرو بین 10000 تا 50000 فالوور دارند و در هر پست حدود 100 تا 500 دلار درآمد دارند.

مقیاس قیمت‌گذاری برای هر پست که توسط اینفلوئنسر مارکتینگ هاب منتشر شده است، نشان می‌دهد با توجه به نوع اینفلوئنسر چقدر می‌توانید در اینستاگرام درآمد کسب کنید.

درآمد انواع اینفلوئنسرها به ازای هر پست

4. فروش غیرمستقیم کالا یا خدمات

بسیاری از افرادی که فالورهای زیادی دارند از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. از جمله این افراد می‌توان به سلبریتی‌ها یا بلاگرهای با فالور بالا اشاره کرد. برای انجام این کار به طور غیرمستقیم خدمات یا کالای مورد‌نظر تبلیغ می‌شود.

کسب درآمد با معرفی غیرمستقیم محصولات یک روش مرسوم است. به‌ عنوان مثال افرادی که کلیپ‌های طنز تولید می‌کنند در محتواهای سرگرم کننده خود به برند خاصی اشاره می‌کنند و باعث معرفی این برند‌ها به مردم می‌شوند.

5. برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام می‌تواند به‌ طور غیرمستقیم به افزایش درآمد شما کم کند. در این روش با راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی و سپس برندسازی آن در اینستاگرام می‌توانید درآمد خوبی در آینده به دست آورید.

برندینگ باعث افزایش فروش و درآمد بالاتر می‌شود و هم‌چنین اعتبار شما را نزد مشتریان بالا می‌برد. به این نکته توجه داشته باشید که این کار در طولانی‌مدت تاثیر گذار است و باعث ماندگار شدن اسم برند شما در خاطر مخاطب می‌شود.

برندسازی در اینستاگرام می‌تواند به چندین شکل موجب کسب درآمد شود:

  • جلب توجه و افزایش دیده شدن: برندسازی مناسب باعث ایجاد تشویق در مخاطبان می‌شود و با افزایش دیدرس، فرصت‌های کسب و کار نیز افزایش می‌یابد.
  • اعتبار و اعتماد به برند: برندسازی قوی باعث افزایش اعتماد مخاطبان به برند می‌شود و این اعتماد می‌تواند به افزایش معاملات و فروش منجر شود.
  • تعامل فعال با دنبال‌کنندگان: برندسازی کیفیت تعامل با دنبال‌کنندگان را تقویت می‌کند و این تعامل می‌تواند به فهم بهتر نیازها و ترجیحات مخاطبان و در نتیجه بهبود محصولات و خدمات منجر شود.
  • تبلیغات هدفمند: برندسازی به ساختار و شناخت هدف مخاطبان کمک می‌کند و تبلیغات هدفمندتر و موثرتر را امکان‌پذیر می‌سازد.
  • همکاری با اینفلوئنسرها: برندسازی در اینستاگرام می‌تواند در ایجاد همکاری با اینفلوئنسرها تاثیرگذار باشد و این همکاری‌ها می‌توانند به افزایش فروش و درآمد کمک کنند.

6. همکاری در فروش

بر خلاف اینفلوئنسر شدن و دریافت پول به ازای هر پست، به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین از فروش محصولات پورسانت دریافت کنید. میانگین نرخ کمیسیون بین 5 تا 30 است. فروش شما اغلب با یک کد تبلیغاتی منحصر به فرد یا پیوند utm پیگیری می‌شود.

همکاری در فروش در اینستاگرام به سرمایه اولیه و محصول خاصی نیاز ندارد و فقط از طریق بازاریابی برای محصولات دیگران درآمد کسب می‌کنید و به ازای فروش هر محصول پورسانتی توافقی دریافت می‌کنید. افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی بدون سرمایه و محصول است. به ‌عنوان مثال برای این کار می‌توانید محصولات سایت دیجی‌کالا را در پیج اینستاگرام خود بفروشید و پورسانت دریافت کنید.

7. فروش خدمات

افرادی که می‌خواهند وارد فضای کسب و کار اینستاگرام شوند یا کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند ممکن است نیاز به خدماتی داشته باشند.

این خدمات می‌تواند شامل گزینه‌های زیر باشد:

  • تجاری کردن اکانت
  • بهینه‌سازی اکانت
  • مشاوره برای افزایش فالوور
  • ساخت استراتژی تولید محتوا
  • طراحی پست و استوری
  • ساخت کلیپ ویدیویی معرفی محصول یا برند
  • بازیابی اکانت

افرادی که در حوزه مشاوره، طراحی گرافیک، بازاریابی و فروش، ترجمه ، تولید محتوا و … فعالیت می‌کنند به راحتی می‌توانند از طریق راه‌اندازی پیج خدماتی خود کسب درآمد کنند.

8. تولید محتوا

همانطور که در بالاتر توضیح دادیم یکی از روش‌های ارائه خدمات و کسب درآمد در اینستاگرام تولید محتوا است. اگر به مهارت‌های لازم برای تولید محتوا و طراحی مسلط باشید می‌توانید درآمد خوبی از این راه کسب کنید.

تولید محتوا می‌تواند شامل پست، استوری و ریلیز باشد و کسب درآمد از طریق تولید محتوا در اینستاگرام نیاز به خلاقیت و نظم کاری دارد. هرچقدر محتوا خلاقانه‌تری تولید کنید درآمد بیشتری هم خواهید داشت و به عنوان نمونه‌کار می‌توانید کارهای بیشتری بگیرید.

طراحان گرافیک هم‌چنین می‌توانند برای سایر پیج‌های کسب‌و‌کار در زمینه طراحی و تولید محتوا کار کنند یا با ساخت کلیپ‌های آموزشی این مهارت‌ها را آموزش دهند.

نکات کلیدی برای تولید محتوا در اینستاگرام:

  • تعریف هدف و مخاطب: هدف گذاری و تعیین مخاطب اصلی که می‌خواهید به آنها محتوا ارائه دهید، ابتدایی‌ترین مرحله است.
  • ارائه محتوای ارزشمند: محتوایی که ارزش افزوده داشته باشد و به مخاطبان کمک کند، جلب توجه بیشتری خواهد کرد.
  • استفاده از تصاویر و ویدئوها: استفاده از تصاویر جذاب و ویدئوهای جذاب به دلیل جاذبه بیشتر این نوع محتوا.
  • استفاده از فیلترها و افکت‌ها: استفاده از فیلترها و افکت‌های جذاب برای بهبود ظاهر تصاویر.
  • منظم و پایدار بودن: منظم بودن در ارسال محتوا و انتشار طبق برنامه کمک می‌کند تا فالوورها با نظم شما جلو بروند.
  • پیگیری ترند‌ها: دنبال کردن و استفاده از ترند‌ها و مسائل مطرح در جامعه برای جلب توجه.

9. ترافیک را به وب سایت یا اپلیکیشن خود هدایت کنید

در آخرین بررسی‌های انجام شده 87 درصد از افراد گفتند که اینستاگرام به آنها کمک می‌کند محصولات یا خدمات مورد نیازشان را پیدا کنند. بدیهی است که هرچه افراد بیشتری برند شما را در اینستاگرام ببینند، شانس بیشتری برای خرید از وب سایت یا اپلیکیشن شما خواهند داشت.

برای کمک به کسب درآمد بیشتر آنلاین، می توانید از اینستاگرام به صورت غیرمستقیم برای هدایت ترافیک به وب سایت یا نصب اپلیکیشن خود استفاده کنید. با کمک بازدیدکنندگان اینستاگرام خود، می‌توانید لیست بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهید و جامعه مشتریان وفادار خود را گسترش دهید.

افراد مورد بررسی گفتند که پس از دیدن یک محصول یا خدمات در اینستاگرام، اقدامات زیر را انجام دادند:

بررسی رفتار کاربران در اینستاگرام برای خرید محصول

10. ادمین اینستاگرام

تمام روش‌های کسب درآمدی که بالاتر توضیح دادیم نیاز به زمان و مهارت دارند. بیشتر افراد دوست دارند که از طریق اینستاگرام کسب و کار خودشان را گسترش دهند اما زمان کافی ندارند. در این شرایط نیاز به کسی است که بتواند پیچ آنها را مدیریت کند.

ادمین اینستاگرام عبارت است از فرد یا تیمی که مسئولیت مدیریت و راهبری حساب اینستاگرام یک شخص یا کسب‌وکار را بر عهده دارد. این نقش شامل بسیاری از وظایف مختلف در زمینه مدیریت اینستاگرام می‌شود.

ادمین شدن اینستاگرام نیز به سرمایه اولیه خاصی نیاز ندارد برای انجام این کار شما باید با وظایف ادمین اینستاگرام آشنایی پیدا کنید.

برای آشنایی بیشتر چند مورد از وظایف ادمین اینستاگرام را نام می‌بریم:

  • مدیریت و تنظیمات پروفایل: ادمین اینستاگرام مسئول تنظیمات پروفایل، اطلاعات تماس و دیگر جزئیات مربوط به حساب است.
  • ارسال و مدیریت محتوا: ایجاد و ارسال محتواهای جذاب و مرتبط با هدف‌ها و مخاطبان، همچنین مدیریت زمانبندی ارسال‌ها.
  • پاسخگویی به نظرات و پیام‌ها: پاسخ به نظرات و پیام‌های دنبال‌کنندگان و ایجاد تعامل فعال با آنها.
  • مدیریت تبلیغات: درصورت نیاز، اجرای تبلیغات در اینستاگرام و مدیریت این فعالیت‌ها.
  • تحلیل عملکرد و آمار: بررسی آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد پست‌ها و فعالیت‌ها به منظور بهبود استراتژی‌ها.
  • همکاری با برندها و همکاران: ارتباط مستقیم با برندها، همکاران، اینفلوئنسرها و پیگیری همکاری‌های تبلیغاتی.
  • برنامه‌ریزی و استراتژی‌گذاری: تعیین استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی فعالیت‌های آینده بر اساس هدف‌ها.
  • حفظ امنیت حساب: اطمینان از امنیت حساب و جلوگیری از هرگونه تهدید امنیتی.
  • مانیتورینگ رقبا: پیگیری فعالیت رقبا و تحلیل رفتار آن‌ها به منظور بهبود استراتژی‌های محتوا.

انجام تمام این وظایف الزاماً با ادمین اینستاگرام نیست و در هنگام مذاکره باید درباره این مسائل هم صحبت شود.

چطور در اینستاگرام بیشتر بفروشیم؟

چطور در اینستاگرام بیشتر بفروشیم؟

در ادامه به چند نکته اشاره کردیم که رعایت آنها می‌تواند به افزایش دیده شدن و فروش بیشتر شما در اینستاگرام کمک کند:

  • ساخت پروفایل قوی: اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما تجاری است و حاوی اطلاعات دقیق و جذاب درباره محصولات آموزشی شما است.
  • محتوای ارزشمند: ایجاد محتوای آموزشی با ارزش بالا که به دنبال‌کنندگان شما کمک کند و اعتماد آن‌ها را جلب کند.
  • تبلیغات هدفمند: استفاده از تبلیغات هدفمند با استفاده از هدفگذاری دقیق برای جذب مخاطبان متناسب با محصولات شما.
  • برگزاری قرعه‌کشی و مسابقات: این روش می‌تواند تعامل دنبال‌کنندگان را افزایش داده و به ترویج محصولات شما کمک کند.
  • تعامل فعال با دنبال‌کنندگان: پاسخگویی به نظرات و سوالات دنبال‌کنندگان و ایجاد ارتباطات فعال.
  • استفاده از هشتگ‌ها و لوکیشن: جلب توجه بیشتر با استفاده از هشتگ‌ها مرتبط و لوکیشن‌های مهم در محتوای شما.
  • تحلیل و بهبود مستمر: استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام برای ارزیابی عملکرد و بهبود راهکارهای فروش.
  • فعالیت منظم: برنامه‌ریزی منظم برای ارسال محتوا و برگزاری فعالیت‌های آموزشی باعث افزایش تعامل و در نتیجه، افزایش فروش خواهد شد.

با اجرای این استراتژی‌ها و توجه به نکات مذکور، می‌توانید به افزایش کسب درآمد خود در اینستاگرام کمک کنید.

حرف پایانی

امیدواریم معرفی این روش و رعایت نکات گفته شده باعث کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام شود. روش‌های دیگری هم وجود دارد مثل فروش لایک، فالوور و ویو اینستاگرام که به‌دلیل حفظ اخلاق در این مقاله اشاره نکردیم.

اگر کسب و کاری در اینستاگرام راه‌اندازی کردید توصیه می‌کنیم سراغ خرید لایک، فالوور و ویو در اینستاگرام نروید. استفاده از روش‌های تقلبی که ممکن است به مخاطبان خدشه وارد کند، توصیه نمی‌شود. در عین حال، ارائه محتوای ارزشمند و تبلیغات شفاف باعث افزایش اعتماد مخاطبان و در نهایت کسب درآمد پایدار خواهد شد.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. مهمان Alireza در 17 آذر 1402
    راه های کسب درآمد خوبی رو گفتید اما بهترین روش تو ایران اینه که امید فروشی کنی. یعنی ماشین کرایه کنی و از روشهای پولسازی بگی بعد دوره بفروشی.
    پاسخ