زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بورسیه جهان سوم ایتالیا چیست؟

بورسیه جهان سوم ایتالیا چیست؟

بورسیه جهان سوم ایتالیا چیست؟

بورسیه جهان سوم ایتالیا که به نام بورسیه استانی ایتالیا نیز شناخته می شود و با نماد اختصاری DSU به ثبت رسیده است، یکی از روش های بی نظیر تحصیل در ایتالیا است. اگر مشکل شما فقط پول است این موقعیت را از دست ندهید!

بورسیه جهان سوم ایتالیا چه مشخصاتی دارد؟

وقتی بورسیه جهان سوم ایتالیا دریافت می کنید یعنی کمک بزرگی به هزینه تحصیل و زندگی شما می شود. و میتونید به راحتی به تحصیل در ایتالیا برسید. موضوع جالب اینکه رشته تحصیلی، زبان تحصیل و حتی مقطع تحصیلی برای دریافت بورسیه جهان سوم ایتالیا اهمیتی ندارد و حتی سوابق تحصیلی شما نیز بررسی نمی شود.

حال بگذارید بگوییم که بورسیه جهان سوم ایتالیا چیست و چه شرایطی دارد. ایتالیا در لیست کشورهایی استفاده که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را مورد پذیرش تحصیلی قرار می دهد. دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های برتر قرار دارد به طوری که سهم مشخصی از درآمد کشور هر ساله برای تحصیل دانشجویان است.

اما موضوع از این قرار است که سهم درآمد ناشی از تحصیل دانشجویان بین المللی در ایتالیا به نسبت کشورهای آمریکا و کانادا و انگلیس و ... کمتر است و دولت ایتالیا برای اینکه سهم بازار دانشجویان بین المللی را بیشتر نماید اقدام به اجرای طرح بورسیه استانی ایتالیا کرده است تا هم کمک و تشویق دانشجویان برای ادامه تحصیل صورت بگیرد و هم هزینه های تحصیل مورد پوشش قرار بگیرد.

بورسیه جهان سوم

دلیل نامگذاری بورسیه جهان سوم ایتالیا

بورسیه جهان سوم ایتالیا بر پایه نیاز فرد است و برای اینکه شخص به دلیل نیاز مالی نمی تواند تحصیل کند، از آن استفاده نماید. عبارت جهان سوم در این بورسیه به معنی نیاز و شرایط بدن جهان سوم در نظر گرفته شده است. بررسی ها نشان می دهد که بورسیه جهان سوم ایتالیا بر پایه سطح نیاز مالی شخص ارزیابی می شود.

بیشتر بخوانید: تحصیل در روسیه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی

چگونه بورسیه جهان سوم ایتالیا بگیریم

اصل اول از شرایط اخذ بورسیه جهان سوم ایتالیا "نیاز" یا " NEED-BASED" است. یعنی دانشجو قصد تحصیل دارد اما شرایطش را ندارد و نیازمند است. در این پروسه چیزی به اسم سوابق تحصیلی اهمیتی ندارد. این بورسیه شامل حال دانشجویانی می شود که توانایی تحصیل دارند اما وضعیت مالی آنها برای تحصیل در ایتالیا مناسب نیست. در واقع این دانشجویان نبود بودجه مالی را مانع دستیابی به موفقیت می دانند. در این مدل از بورسیه، دانشجو هنوز تحت پوشش والدین خود است و والدین نیز به دلیل مشکلات مالی نمی توانند هزینه تحصیل فرزند خود را تامین نمایند. یک سری فاکتورهای دیگر برای پذیرش بورسیه جهان سوم ایتالیا مدنظر است مثلاً شرایط سنی، میزان درآمد سالانه خانواده و وضعیت مسکن فرد و همینطور تعداد برادران و خواهران متقاضی.

در صورتی که دانشجو شغلی داشته باشد مدارکی مبنی بر سطح درآمد دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد.

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که حتی اگر سوابق تحصیلی و کاری مناسبی ندارید اما از نظر علمی قوی هستید و قصد تحصیل در ایتالیا دارید اما بودجه شما کم است می توانید از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنید.

خبر خوب اینکه اگر متقاضی سوابق تحصیلی خوبی داشته باشد علاوه بر بورسیه جهان سوم ایتالیا می تواند از بورسیه شایستگی که با عنوان MERIT-BASED از آن یاد می شود استفاده نماید. این بورسیه بر اساس دوره تحصیلی و دانشگاه در اختیار فرد قرار می گیرد.

وقتی بورسیه جهان سوم ایتالیا دارید یعنی:

  • نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه نخواهید داشت.
  • خوابگاه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد
  • در روز یک وعده غذای رایگان به شما ارائه می شود.
  • در سال کمک هزینه نقدی تا 3000 یورو به شما تعلق می گیرد.
  • می توانید از طرح های تخفیف استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تحصیل در چین به راحتی و با کمترین هزینه

بورسیه جهان سوم ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ بورسیه جهان سوم ایتالیا

پیش از اینکه در مورد مدارک لازم بورسیه جهان سوم ایتالیا صحبت کنیم، یک نکته را به شما بگوییم که، اولین قسط از بورسیه استانی ایتالیا پس از 3 ماه از شروع تحصیل به شما ارائه می شود پس برای ماه های نخست باید مبلغی در نظر داشته باشید.

حال نوبت به تنظیم مدارک لازم برای بورسیه جهان سوم ایتالیا رسید:

1- نیاز است که در یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرفته شوید. در صورتی که پذیرش از یکی از آکادمی های هنری و کنسرواتوارهای موسیقی دولتی ایتالیا باشد نیز شرایط اخذ بورسیه استانی ایتالیا را خواهید داشت.

2- نیاز است که نامه Admission letter در اختیار شما قرار بگیرد.

3- می بایست فیش حقوق سرپرست خانواده ارائه شود. در این فیش حقوقی باید مشخص باشد که درآمد سالانه کمتر از 18000 یورو یعنی 85 میلیون تومان است.

4- اجاره نامه محضری مربوط به سال قبل می بایست ارائه شود.

5- شناسنامه سرپرست خانواده و پرینت حساب سرپرست خانواده باید ارائه شود.

6- برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا نیاز به هیچ مدرک زبانی ندارید!

7- معمولاً این بورسیه برای افراد کمتر از 35 سال شانس بیشتری دارد.

8- شرط معدل در این بورسیه اهمیتی ندارد.

9- در صورتی که بتوانید مدرکی مبنی بر تعداد افراد تحت تکفل سرپرست خانواده ارائه دهید شانس شما بیشتر خواهد بود این مدرک را می توانید از دفترخانه اسناد رسمی دریافت کنید.

10- این بورسیه برای تحصیل در رشته های پزشکی نیز اجرا می شود اما باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید.

بورسیه استانی ایتالیا

خلاصه نکات مقاله

  • برای بورسیه جهان سوم ایتالیا نمرات، معدل، سوابق تحصیلی و مدرک زبان مهم نیست.
  • نیاز است ثابت کنید از نظر مالی ضعیف هستید.
  • نیاز به پذیرش در یکی از دانشگاه های ایتالیا دارید.
  • با این بورسیه شهریه دانشگاه و هزینه خوابگاه برای شما رایگان است و به شما حقوق داده می شود و هزینه حمل و نقل نیز با تخفیف همراه است.
کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. رزا در 5 دی 1401
    سلام در بورسیه جهان سوم شرایط سنی هم مطرح هستش؟
    پاسخ