زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آیا تحصیل حقوق در کانادا تصمیم درستی است؟

آیا تحصیل حقوق در کانادا تصمیم درستی است؟

آیا تحصیل حقوق در کانادا تصمیم درستی است؟

امروزه درخواست برای ادامه تحصیل در رشته‌های متنوعی در کشورهایی همچون کانادا به طور روز افزونی در حال افزایش است هرچند حقوق، برخلاف اقتصاد، پداگوژی، مدیریت مالی و ... رشته پرطرفداری نیست و دانشجویان بسیاری آن را برای ادامه تحصیل در کانادا انتخاب نمی‌کنند، اما شکی نیست که حقوقدانی و وکالت یکی از پردرآمدترین شغل‌ها است.

 متوسط درآمد سالانه یک حقوقدان تقریباً 112000 دلار کانادا است. به‌علاوه دانشگاه‌های حقوق کانادا شهرت جهانی دارند؛ بنابراین اگر کانادا را برای تحصیل در رشته حقوق انتخاب کنید، در محیط آموزشی و پرورشی بسیار جدی و دقیق تحصیل خواهید کرد. پس اگر به این رشته علاقه دارید، با مشاورین مجرب اپلای استار در امر اخذ پذیرش از دانشگاههای حقوق کانادا تماس بگیرید.

1. نگاهی کوتاه به تحصیل در رشته حقوق در کانادا

دانشجویانی که قصد دارند در رشته حقوق در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند، از میان گرایش‌های مختلفی مانند حقوق بین‌الملل، حقوق تجاری، حقوق علیت، حقوق مالکیت معنوی یا حقوق محیط زیست حق انتخاب دارند. از این گذشته در کانادا دانشگاه‌های حقوق معتبر فراوانی مانند دانشگاه کلگری، سنت توماس، کمبرین، وسترن و آلبرتا وجود دارد؛ این دانشگاه‌ها در سطح کانادا و جهان اعتبار بالایی دارند.

تحصیل رشته حقوق  در کانادا علاوه بر این که موجب می‌شود دانشجویان بین‌المللی بر نظام حقوقی و قضائی مسلط شوند، فرصت بی‌نظیری را نیز برای تقویت مهارت‌های پایه زبان انگلیسی در محیط بومی در اختیارشان قرار می‌دهد. از این گذشته دانشجویانی که در دانشگاه‌های کانادا در رشته حقوق تحصیل می‌کنند، مهارت‌های ضروری برای حقوقدانان مانند واکنش سریع، تفکر انتقادی هوشیارانه، دانش گسترده و مهارت‌های ارتباطی قوی را نیز می‌آموزند.

2. دوره‌های حقوق در کانادا

رشته حقوق در دانشگاه‌های کانادا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

  • دوره کارشناسی حقوق معمولاً سه سال طول می‌کشد و دانشجویان دانش عمومی را درباره حوزه‌های حقوقی و قانونی مختلف با بهره‌گیری از راهنمایی و مشاوره استادان حقوق یاد می‌گیرند. همچنین دانشجویان دوره کارشناسی در فعالیت‌هایی مانند مذاکره، مواجهه، تهیه پیش‌نویس‌های اسناد حقوقی و مدیتیشن شرکت می‌کنند که در پرورش مهارت‌های قانونی به آنان کمک می‌کند.
  • دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام دوره کارشناسی می‌توانند به مدت دو سال دیگر نیز در دوره کارشناسی ارشد حقوق تحصیل کنند. دوره کارشناسی ارشد حقوق تجربه یادگیری ارزشمندی است که در پرورش مهارت‌های کاربردی حقوقی و تسلط بر این مهارت‌ها به دانشجویان کمک می‌کند. همچنین دانشجویان در دوران تحصیل به درک عمیقی از خط‌مشی‌های قانونی می‌رسند. از این گذشته رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کانادا با دنیای کسب و کار هماهنگ است تا دانشجویان در طول تحصیل و آموزش، مهارت‌های لازم را در حوزه‌های تخصصی‌تری مانند حقوق عمومی و خصوصی نیز کسب کنند.    

3. مزایای تحصیل رشته حقوق در کانادا

سیاست‌های باز برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل رشته حقوق در کانادا

برنامه ویزای جریان مستقیم دانشجویی (SDS) در سال 2018 رسماً معتبر اعلام شد و از آن پس در سطح گسترده به مرحله اجرا گذاشته شده است. این سیاست امکان تحصیل در کانادا را برای دانشجویانی فراهم کرده است که پول کافی برای عملی کردن رویای خود برای تحصیل در خارج از کشور ندارند. مزایای سیاست SDS به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به گواهی اثبات تمکن مالی؛
  • عدم نیاز به تهیه برنامه تحصیلی؛
  • درخواست پذیرش بدون محدودیت از اکثر دانشکده‌های کانادا و
  • آیلتس بالای 6.0 (نمره پایین‌تر از 6.0 قابل قبول نیست).

البته در نظر داشته بشید که همچنان نیاز به برخی پیش‌نیازها از قبیل بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی مقاطع پیشین، اخذ ویزای تحصیلی، بیمه تحصیلی و ... دارید.

دانشگاه‌های معتبر حقوق در سطح جهان

دانشگاه‌های حقوق معتبر فراوانی در کانادا وجود دارد؛ بنابراین دانشجویانی که کانادا را برای تحصیل در رشته حقوق انتخاب می‌کنند، در محیطی پیشرفته مشغول به تحصیل می‌شوند، به مهارت‌های کاربردی و عملی و دانش حقوقی مسلط می‌شوند، می‌توانند خود را به چالش بکشند و ابراز وجود کنند و در این مدت منابع لازم را برای دستیابی به عملکرد تحصیلی و حرفه‌ای عالی در آینده در اختیار دارند. مدرک حقوق کانادا در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان حقوق از دانشگاه‌های کانادا آینده شغلی درخشانی پیش روی خود دارند. بنابراین دریچه فرصت‌های شغلی در زمان تحصیل حقوق در کانادا کاملاً باز است.

فرصت‌های شغلی فراوان

وکالت و حقوقدان بودن یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا است و حقوق صنعتی است که کانادا در آن زمینه با کمبود منابع انسانی روبه‌رو است. به همین دلیل دانشجویان فرصت‌های شغلی بسیاری پس از فارغ‌التحصیلی خواهند داشت.

دانش‌آموختگان رشته حقوق می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مناسب فراوانی مانند کمیسر نوآوری حقوقی، مدیر دفتر روابط عمومی، وکیل، پژوهشگر، سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار، مدیریت کسب و کار، قاضی، دبیر کل و ... مشغول به کار شوند. همچنین فارغ‌التحصیلان رشته حقوق می‌توانند در بهترین و مشهورترین شرکت‌های حقوقی استخدام شوند یا جزء کارکنان واحد حقوقی شرکت‌ها و کسب و کارها باشند.

4. شرایط و پیش‌نیازهای حقوقدان شدن در کانادا

برای آن‌که در کانادا حقوقدان شوید، ابتدا باید در رشته حقوق در دوره کارشناسی تحصیل کنید. رشته حقوق در مقطع کارشناسی در بسیاری از دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. البته پیش‌نیازها و شرایط پذیرش در رشته حقوق نسبت به رشته‌های دیگر بالاتر است.

حقوقدان شدن در کانادا

همچنین برای دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند و فقط مدرک کارشناسی ارشد و دکترای حقوق دارند، تا زمانی‌که دوره کارشناسی پایه حقوق را نگذرانده باشند، پروانه صادر نمی‌شود.

ضمناً حقوقدانان باید بر دانش قانونی و اخلاق حرفه‌ای مسلط باشند. بنابراین دانشجویان برای حقوقدان شدن در کانادا باید یک دوره تحصیل و تمرین جدی را پشت سر بگذارند و مهارت‌های پایه و دانش اساسی را بیاموزند.

البته شرایط حقوقدان شدن در تمام بخش‌های کانادا یکسان نیست. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که در کدام استان یا قلمروی کانادا می‌خواهید حقوقدان شوید. برای مثال اگر می‌خواهید در کبک حقوقدان شوید، باید از یکی از دانشکده‌های حقوق کبک فارغ‌التحصیل شوید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود