زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

5 نکته حیاتی که قبل از اخذ ویزای کار کانادا باید بدانید!

5 نکته حیاتی که قبل از اخذ ویزای کار کانادا باید بدانید!

5 نکته حیاتی که قبل از اخذ ویزای کار کانادا باید بدانید!

اگر روند اخذ ویزای کار کانادا خود را طی می‌کنید، احتمالاً به خوبی می‌دانید که گاهی مشکلاتی در این مسیر پیش می‌آید. کوچکترین خطا در حین جمع آوری مدارک و اسناد، ضرب‌الاجل‌های دقیق برای تحویل مدارک، آزمون و تأیید صلاحیت‌ها، ممکن است تمام تلاش‌هایتان را هدر دهد. در میان انواع ویزای کانادا، اخذ ویزای کار ممکن است کمی پیچیده‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، شرایط اخذ ویزای کار کانادا به صورت مداوم تغییر کرده و این شرایط برای اخذ انواع مختلف ویزا متفاوت است. 

اما نباید اجازه دهید تا هر عامل کوچکی سد راه شما برای رسیدن به رؤیاهایتان شود. شما مدت‌ها برای اخذ ویزای کار خود برنامه‌ریزی، تلاش و پس‌انداز کرده‌اید و نباید به هر دلیلی از هدف خود دست بکشید. رعایت برخی نکات اساسی قبل از اقدام برای اخذ ویزا، به شما در تسهیل روند انجام کارها کمک می‌کند. از این رو، در ادامه 5 نکته حیاتی قبل از اخذ ویزای کار کانادا را بررسی می‌کنیم که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید. این نکات به شما برای تسریع و سادگی اخذ ویزا کمک می‌کند. 

چرا ویزای کار کانادا می‌گیریم؟

ویزای کار کانادا مهری است که در پاسپورت شما قید شده و به معنای اجازه ورود به این کشور است. ویزای کانادا مجوز قانونی ورود به این کشور و اقامت موقت یا دائم در آن، برای کار را به شما می‌دهد. تشخیص این که شما واجد شرایط اخذ ویزای کانادا هستید، برعهده کنسولگری یا سفارت کانادا در کشور مبدأ است. برای اخذ این نوع ویزا باید توجه کنید که برای کدام نوع ویزای کار درخواست می‌دهید. این یکی از اولین مواردی است که برای تأیید درخواست شما توسط سفارت باید به آن توجه کنید.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

بسته به نوع ویزای کاری که درخواست می‌کنید، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید. علاوه بر شرایط خاص هر نوع ویزای کار کانادا، همه متقاضیان باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • گذرنامه ای با اعتبار 6 ماه یا بیشتر
  • نداشتن هرگونه محکومیت کیفری یا مرتبط با مهاجرت
  • متقاعد کردن افسر مهاجرت برای ارتباط با کشور مبدأ
  • اثبات ترک کشور کانادا بعد از منقضی شدن ویزای کار
  • اخذ گواهی‌های پزشکی و سلامتی با توجه به کشور محل اقامت یا شغل مورد نظر شما
  • واجد شرایط بودن کارفرما

مزایای داشتن ویزای کانادا

بسیاری از مهاجران با دریافت ویزای کانادا در این کشور زندگی، کار و یا تحصیل کرده و از مزایای اقامت در این کشور بهره‌مند می‌شوند. از جمله مزایای اصلی اخذ ویزای کار کانادا عبارتند از:

  1. حق زندگی و کار در کانادا
  2. مزایای اجتماعی قابل توجه از جمله؛ مشاغل پردرآمد، تخفیف‌های مالیاتی، حقوق‌های بازنشستگی و ... .
  3. امکان اقدام برای اخذ شهروندی کانادا
  4. امکان سفر راحت در سراسر کانادا و یا خارج از آن
  5. امکان راه‌اندازی کسب و کار شخصی
  6. بهره‌مندی از محیط امن و آرام برای زندگی

اخذ ویزای کار کانادا

5 نکته اساسی در اخذ ویزای کار کانادا

حالا که با ویزای کار کانادا و مزایای آن بیشتر آشنا شدیم، بیایید به بررسی 5 نکته حیاتی بپردازیم که برای اخذ این ویزا به آن نیاز دارید.

1. انتخاب ویزای کار مناسب

احتمالاً این نکته را تابحال نمی‌دانستید، اما برای رفتن به کانادا و گرفتن ویزای کار آن، چندین روش مختلف وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها شرایط خاص و معیارهای واجد شرایط بودن مختص به خود را دارند که برای اخذ ویزای کار باید کاملاً رعایت شوند. علاوه بر این، انواع ویزای کانادا به شما اجازه انجام کارهای متفاوتی را می‌دهند.

در نتیجه قبل از اقدام برای اخذ ویزای کانادا باید حتماً انواع آن را شناخته و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. به این ترتیب، زمان خود را برای درخواست ویزای کاری که مجوز اقدامات مورد نظر در کانادا را به شما نمی‌دهد، تلف نمی‌کنید. مطالعه و جستجو در اینترنت و بررسی وب‌سایت‌هایی مانند موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com/) به شما برای کسب اطلاعات بیشتر کمک می‌کند.

2. دریافت مشاوره از RCICها

مشاوران رسمی عضو شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا (ICCRC) که به اصطلاح "RCIC" گفته می‌شوند، قابل اطمینان‌ترین راهنماهای شما در روند اخذ ویزای کار کانادا هستند. یک مشاور مهاجرتی RCIC، یک متخصص مهاجرت حرفه‌ای است که اختیارات قانونی برای کمک به شما در گرفتن ویزای کانادا را دارد. اگر RCIC در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا (ICCRC) ثبت نام کرده باشد، می‌توان به حرفه‌ای بودن آنها اطمینان پیدا کرد.

3. آشنایی با PNPها

PNPها یا همان برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا، یکی از روش‌های سریع برای دریافت اقامت و اخذ ویزای کار کانادا هستند. طی این برنامه‌ها، شما ایالت یا مناطقی از کانادا را که به کار در آن علاقمند هستید، انتخاب می‌کنید. تقریباً تمام ایالت‌های کانادا PNPهای مختص به خود را برای پذیرش کاری مهاجران دارند. طی این برنامه‌ها، افرادی که تخصص و مهارت کافی برای مشاغل مورد نیاز در این ایالت‌ها را دارند، برای اقامت، کار و زندگی در آنجا پذیرفته می‌شوند.

یکی از راه‌های مهاجرت از این طریق، اخذ جاب آفر از ایالت‌های کانادا است. جاب آفر کانادا همان پیشنهاد شغلی است که از سمت یک کارفرمای مورد تایید برای کار در کانادا به متقاضی داده می‌شود. با داشتن شرایط مورد نیاز و پیدا کردن یک پیشنهاد شغلی در کانادا می‌توانید ویزای جاب آفر کانادا یا ویزای کاری کوتاه مدت کانادا بگیرید.

4. اقدام سریع‌تر تا حد امکان

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از درخواست اخذ ویزای کانادا و یا هر کشور دیگری باید آن را رعایت کنید، این است که تا حد امکان زود اقدام کنید. هرچه زودتر برای درخواست خود اقدام کنید، زمان بیشتری برای رفع اشتباهات و خطاهای احتمالی خواهید داشت. خصوصاً برای گرفتن ویزای کار کانادا، باید در زمان‌های دقیقی در این کشور حاضر باشید در نتیجه اقدام سریع‌تر، اهمیت پیدا می‌کند. اگر به هردلیلی درخواست ویزای خود را به تعویق بیاندازید، احتمالاً برای تکمیل مدارک در ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده توسط سفارت با کمبود وقت مواجه می‌شوید.

5. کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای مهاجرت

مشاوران مهاجرت حرفه‌ای کسانی هستند که اطلاعات آن‌ها در این زمینه کافی و به‌روز بوده و تجربه لازم را در این زمینه داشته باشند. آن‌ها به عنوان راهنمای شما در مسیر اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور، باید تمام سردرگمی‌ها و ابهامات را رفع کرده و روند را ساده کنند.

شما به سادگی می‌توانید به جای سردرگمی از تفاوت انواع فرم‌های مهاجرت کاری، تنها روند درخواست را به یک حرفه‌ای بسپارید. مسیر اقدام برای مهاجرت کاری و اخذ ویزا به اندازه کافی سخت و پراسترس است و شما برای کم کردن این میزان از فشار، تنها کافی است از یک موسسه معتبر کمک بگیرید. یک موسسه شناخته شده مانند موسسه پارسی کانادا با اعتبار و تجربه خود در زمینه مشاوره مهاجرت، در این راه به شما کمک خواهد کرد.

سخن نهایی

درظاهر ممکن است که فرآیند اخذ ویزای کار کانادا بسیار ساده به نظر برسد، اما گاهی می‌تواند به یک چالش تبدیل شود. در حالی که بسیاری از افراد تنها به اتفاقات بعد از مهاجرت و سختی‌های آن فکر می‌کنند، مراحل اولیه اخذ ویزای کار و اقدام برای آن می‌تواند سخت‌تر باشد. متأسفانه لازم است بدانید که امکان رد شدن درخواست ویزای کاری شما همواره وجود دارد. برای جلوگیری از این مسئله، باید سعی کنید قبل از اقدام به برخی نکات اساسی دقت کنید. در این مقاله، 5 نکته حیاتی توضیح داده شده که قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار کانادا باید آن‌ها را بدانید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود