زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آشنایی با بهترین برند‌های بخاری نفتی و ویژگی هر کدام

آشنایی با بهترین برند‌های بخاری نفتی و ویژگی هر کدام

آشنایی با بهترین برند‌های بخاری نفتی و ویژگی هر کدام

با وجود انتقال گاز به مناطق مختلف هنوز شهرها و روستاهایی هستند که از نعمت گاز بی بهره اند. بنابراین بهترین گزینه برای گرم کردن این مناطق در فصول سرما، استفاده از بخاری نفتی است. هم چنین بخاری نفتی یکی از بهترین و کم مصرف ترین بخاری هاست که راندمان و کارایی بسیار بالایی دارد و برای مصارف خانگی، کارگاه ها و مراکز عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.  

تنوع برند‌های مختلف بخاری نفتی در بازار، شاید باعث شود که برای خرید آن کمی دچار سردرگمی شوید، به همین دلیل ما در این مقاله نام چند تا از بهترین برند‌ های بخاری‌ نفتی را به همراه ویژگی های آن، به شما معرفی می کنیم تا در هنگام خرید، بهترین و مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

برند های معروف بخاری نفتی عبارتند از:

  • اترا
  • پلار
  • سولان
  • تیوست
  • ارج
  • ایمن گاز مشهد
  • بخاری نفتی کارگاهی انرژی

مشخصات بخاری نفتی اترا

ابتدا از ظاهر این بخاری نفتی شروع می‌کنیم طراحی زیبا و رنگ بدنه جذاب بخاری نفتی آترا چشم هر بینده‌ای را به خود جذب می‌کند. خوشبختانه کار کردن با بخاری نفتی آترا بسیار ساده و آسان است. سوخت استفاده شده در این بخاری، نفت سفید می باشد که کاملا در دسترس است و قیمت مناسبی نیز دارد. این بخاری دود نمی‌ کند و بوی نفت را در فضا پخش نمی کند.

نگران زود تمام شدن سوخت مصرفی بخاری نفتی اترا نباشید چرا که اترا کم مصرف است و با وجود مخزن 6 لیتری و پر کردن آن، بخاری به طور میانگین 18 تا 20 ساعت روشن می ماند هم چنین امکان تنظیم شعله به صورت دستی نیز در بخاری نفتی اترا وجود دارد که این کار باعث می شود تا سوخت داخل مخزن دیرتر تمام شود.

فن دار بودن بخاری نفتی اترا شما را از خطرات احتمالی حفظ می‌کند هم‌چنین مسائل امنیتی دیگر مانند: مخزنی از جنس فلز و نسوز، فاصله کافی مخزن تا شعله، داشتن درجه و نشان‌گر سوخت، وجود محفظه فلزی شعله، داشتن محفظه خارجی برای ایمنی بیشتر و عدم تماس با شعله و .. در این بخاری نفتی بدون دودکش کاملا رعایت شده است. بخاری نفتی اترا به طور میانگین 12 فضایی بالغ بر 12 الی 24 متر مربع را گرم می کند.

مهمترین نکته برای انتخاب این بخاری این است که شما می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و آن را به صورت اینترنتی از سایت سراچین خریداری کنید.

بخاری نفتی اترا

مشخصات بخاری نفتی پلار

بخاری نفتی پلار دارای دو مخزن نفت می باشد یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. فتیله این بخاری داری نخ نسوز ژاپنی است که این ویژگی باعث عمر زیاد فتیله می شود. حمل و نقل بخاری پلار بسیار آسان و سریع است. استفاده از این بخاری در محیط‌های کوچک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

این بخاری سیستم کنترل مصرف نفت دارد و تحت لیسانس شرکت تویوتومی ژاپن است.

مشخصات بخاری نفتی سولان

بخاری نفتی سولان در دو رنگ قرمز و سبز به بازار عرضه شده است. سوخت این بخاری بوسیله نفت می‌باشد و امکان تنظیم شعله را نیز دارد. مدت مصرف سوخت این بخاری بدون دودکش 300 میلی‌متر در ساعت است. مخزن سوخت بخاری سولان 6 لیتر  می‌باشد که باعث می‌شود بخاری 18 تا 20 ساعت روشن بماند.

مشخصات بخاری نفتی تیوست

این بخاری نفتی بدون دودکش ساخت کشور ژاپن است و از نفت برای روشن کردن آن استفاده می شود. ظرفیت مخزن این بخاری حدود 4 لیتر و زمان مصرفی نفت مخزن حدود 14 ساعت می باشد. این بخاری سبک و قابل حمل می‌باشد و دارای تنظیم شعله است.

مشخصات بخاری نفتی ارج

ارج یک برند نام آشنا برای همه ایرانیان است و ما را به خاطرات دور به خانه پدر و مادربزرگ‌هایمان می برد. این برند قدمت طولانی دارد. بخاری های نفتی ارج وزن سنگینی دارند و قابل حمل و جابه‌جایی نمی باشند. این بخاری دارای دود کش است و سوخت آن بوسیله نفت انجام می شود. این بخاری مناسب مکان های کوچک نیست‌.

مشخصات بخاری نفتی ایمن گاز مشهد

ایمن گاز مشهد دارای دو مدل بخاری نفتی است، بدون دودکش و با دودکش. بخاری نفتی بدون دودکش ایمن گاز مناسب مکان‌ های نسبتا بزرگ است و هم چنین قابل حمل و  قابل جا به جایی می باشد. سوخت این بخاری نیز بوسیله نفت است.

بخاری نفتی ایمن گاز مشهد

مشخصات  بخاری نفتی کارگاهی انرژی

بخاری نفتی کارگاهی انرژی مخصوص مکان هایی است که دارای تهویه هوای کافی باشند. جنس بدنه بخاری از فلز و نوع سوخت این بخاری کارگاهی نفت/گازووئیل می باشد. وزن این بخاری سنگین است و به همین دلیل چرخ هایی در زیر آن تعبیه شده است تا در هنگام جا به جایی آن دچار مشکل نشوید. این بخاری بوسیله برق 220 ولت کار می کند. این بخاری مناسب مکان هایی است که تهویه کافی داشته باشند و برای استفاده از در فضاهای بسته حتما باید دودکش نصب شود.

نکات ایمنی برای استفاده از بخاری نفتی

در هر صورت وجود مشعلی که با سوزاندن سوختی از نفت سفید ایجاد می شود می تواند شرایط امنیتی خاصی را ایجاد کند که با رعایت نکات زیر می توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد:

  • انتخاب هر بخاری باید متناسب با مکان مورد نصب بخاری باشد به عنوان مثال بخاری‌ هایی با اندازه بزرگ را نمی توان در مکان‌ های کوچک استفاده کرد و بالعکس. 
  • هنگام استفاده کردن از بخاری‌ های نفتی بدون دودکش حتما نکاتی ایمنی را که داخل برشور آن نوشته شده است رعایت کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • به هیچ عنوان نباید لباس های خیس را برای خشک کردن در نزدیکی و یا روی بخاری نفتی قرار داد.
  • اگر به هر دلیلی بخاری نفتی آتش گرفت هرگز برای خاموش نمودن آن از آب استفاده نکنید در این مواقع با کمک یک پتوی خیس آتش را خفه کنید.
  • محل قرار گرفتن بخاری نفتی باید ثابت باشد تا از هر گونه واژگونی احتمالی جلوگیری شود هم چنین بخاری را در کنار وسایل قابل اشتعال مانند پرده  قرار ندهید. 
  • بخاری نفتی به گونه ای طراحی شده است که مخزن نفتی را همواره به همراه خود دارد و در صورت جابه جایی، مخزن نیز تکان می خورد و جابه جا می شود به همین دلیل شرایط اصول ایمنی آن نسبت به وسایل گازسوز به مراتب سختگیرانه تر است.
  • در هنگام خروج از خانه یا کارگاه حتما بخاری نفتی خود را خاموش کنید.
    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. اسلام امینی در 24 آبان 1400
      ایا امکان فقط فروش مخزن پلار وجود دارد و قیمت آن چند است
      پاسخ