زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان چقدر است؟

چرا تحصیل در انگلستان؟

با داشتن بیش از چهارصد هزار دانشجوی بین المللی که هر ساله انگلستان را برای تحصیل خارج از کشور انتخاب می کنند، این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است.

دلایل اصلی برای تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  • دانشگاه های برتر: 18 دانشگاه انگلستان جزو لیست 100 دانشگاه برتر جهان هستند ( بر اساس آمارسال 2021 موسسه ی کاکارلی سیموندز- معتبرترین و مهم ترین نظام رتبه بندی و طبقه بندیِ سالانۀ جهانی دانشگاه ها)
  • آموزش در سطح جهانی : دارای استانداردهای بالای آموزشی و تحقیقاتی است.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه : دریافت مدرک دانشگاهی از کشور انگلستان در کمترین زمان ممکن.
  • موقعیت های عالی شغلی : فارغ التحصیلی با مدرک معتبر و شناخته شده در سطح جهانی.

در انگلستان تحصیل کنید، فرهنگ جدیدی را تجربه کنید

ما در ویزا موندیال آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه تحصیل در هر نقطه از بریتانیا هستیم. در اسکاتلند یا در ایرلند شمالی یا هر کجای بریتانیای کبیر را که برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که هر یک از این کشورها چند ملیتی و چند فرهنگی هستند و این موضوع آنها را به مقاصد متنوع و هیجان انگیزی برای تحصیل تبدیل کرده است.

  • شهرهای جذاب و کلانشهر های مدرن متشکل از ملتی سنتی و در عین حال مدرن.
  • قلعه ها، اماکن باستانی و خانه های باشکوه در سراسر کشور که بیانگر تاریخ غنی بریتانیا است.
  • موزه ها و گالری های درجه یک-که بسیاری از آنها رایگان هستند-به علاوه تئاتر، سینما، جشنوارها، کنسرت و موارد دیگر.

هزینه زندگی دانشجویان در انگلستان

طبق مقررات کنونی ویزای دانشجویی انگلستان شما باید حداقل مبلغ1015 پوند (معادل 1435 دلار آمریکا) اعتبار برای هر ماه زندگی در انگلستان بجز لندن را در حساب بانکی خود داشته باشید. این مبلغ برابر سالانه 12180 پوند (معادل 17200 دلار آمریکا) است.

در صورت تمایل به تحصیل در لندن، نیاز به بودجه بسیار بیشتری خواهید داشت. حداقل1265  پوند (معادل 1800 دلار آمریکا) برای هر ماه و مبلغ 15180 پوند (معادل 21500 دلار آمریکا) برای یک سال.

در این کشور، می توانید با استفاده از مزایای تخفیفات دانشجویی هزینه های زندگی در انگلستان را مقرون به صرفه کنید (هزینه هایتان را کاهش دهید). برای مثال، دانشجویان در لندن می توانند با ارائه ی کارت دانشجویی مثبت 18 سال اویستر تا 30 درصد از تخفیفات بلیط های مقاصد داخل شهر و بلیط های اتوبوس- تراموا برخوردار شوند، و حتی دانش آموزان در سراسر کشور می توانند جهت هزینه های کمتر برای دریافت کارت اتحادیه ملی دانشجویان اقدام کنند.

تحصیل در انگلستان

یکی دیگر از راه های صرفه جویی در هزینه تحصیل در انگلستان، تحصیل در قسمتی از انگلستان است که هزینه زندگی در آنجا نسبت به بقیه مناطق کمتر تر است. براساس آمار منتشر شده سال 2017 از هزینه های زندگی دانشجویی، شهرکاردیف پایتخت ولز، مقرون به صرفه ترین شهر برای دانشجویان در انگلستان است، و به دنبال آن، آبردین در اسکاتلند و دورهام در شمال شرقی انگلیس جزو سه شهر بالای لیست از لحاظ زندگی مقرون به صرفه برای دانشجویان قرار گرفتند.

محل اقامت

اکثر دانش آموزان در سال اول در خوابگاه های دانشگاه ها زندگی می کنند و در سالهای بعد به محل اقامت خصوصی و اجاره ای می روند. بسیاری از دانشگاه ها دارای خوابگاه برای دانشجویان هستند که در بعضی از این خوابگاهها خدمات غذایی نیزارائه می دهند، در حالی که هزینه غذا جدا از هزینه اقامت محاسبه میشود.

بیشترین تفاوت در هزینه زندگی در لندن نسبت به بقیه شهر های انگلستان در اجاره بهای آنهاست. در کالج دانشگاهی لندن (UCL) هزینه های اسکان را برابر 8073 پوند (معادل 11400دلار آمریکا) برای هر سال تحصیلی (نه ماه یا 39 هفته) برآورد کرده است. با این حال، ممکن است بتوانید گزینه های مقرون به صرفه تری نظیر اقامت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یا اجاره مکانی با چند شخص (همخانه ای شدن) را ترجیح دهید.

طبق نتایج نظر سنجی و بررسی ملی اسکان دانشجویی 2017، دانش آموزان به طور متوسط 125 پوند (معادل 175 دلار آمریکا) در هفته برای اجاره بها در انگلستان هزینه می کنند (البته با در نظر گرفتن تفاوت‌های قیمتی که در مناطق مختلف وجود دارد) دانشجویان ایرلند شمالی فقط 91 پوند (معادل 129 دلار آمریکا) در هفته هزینه می کنند که این مبلغ  نصف مبلغ ذکر شده برای زندگی در لندن است (182 پوند یا 257دلار آمریکا)،  مگر اینکه هزینه قبوض خدماتی و اینترنت را هم به آن اضافه کنیم که در این صورت هزینه اجاره بها (91 پوند) بعلاوه ی ماهیانه 70 پوند (معادل 100 دلار آمریکا) مجموع آن میشود.

سایر هزینه های متوسط زندگی در انگلستان

  • هربار خرید مواد غذایی هفتگی به احتمال زیاد حدود 30 پوند یا 42 دلار برای شما هزینه خواهد داشت و یک وعده غذایی درر ستوران می تواند حدود 12 پوند یا17 دلار باشد.
  • بسته به ترم تحصیلی شما، به احتمال زیاد ماهیانه حداقل 30 پوند برای کتاب و سایر مطالب درسی هزینه خواهید کرد.
  • هزینه قبض تلفن همراه شما به احتمال زیاد حداقل 15 پوند یا22  دلار در ماه خواهد بود.
  • هزینه عضویت در باشگاه ورزشی تقریباً 32 پوند یا 45 دلار در ماه است، اما ممکن است بتوانید از تخفیف دانشجویی برخوردار شوید.
  • یک شب تفریح معمولی خارج از لندن در کل حدود 30 پوند یا 42  دلار هزینه دارد.
  • از نظر سرگرمی، اگر می خواهید در اتاق خود تلویزیون تماشا کنید، به مجوز استفاده از تلویزیون نیاز دارید - این مبلغ 147 پوند یا  107دلار آمریکا در سال است. بلیط سینما تقریباً 10 پوند یا 14  دلار هزینه دارد.
  • بسته به خریدهایی که از روی عادت برای خود میکنید، ممکن است هر ماه  35 تا 55 پوند معادل 49 تا 77 دلار آمریکا یا حتی بیشتر برای خرید پوشاک هزینه کنید.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه شهریه در دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان انگلستان/اتحادیه اروپا

شهریه در دانشگاه های دولتی انگلستان به دو دسته تقسیم میشود: هزینه شهریه برای دانشجویان داخلی (که این مورد شامل دانشجویان اتحادیه اروپا هم میشود) و هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی. برای دانشجویان داخلی، موسسات آموزشی انگلستان می توانند حداکثر تا 9250 پوند یا 13050 دلار آمریکا در سال برای مقطع کارشناسی هزینه شهریه داشته باشند. در ولز، حداکثر شهریه 9000 پوند یا 12700 دلار آمریکا است، در حالی که در ایرلند شمالی شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خود دانشجویان اهل ایرلند شمالی4160  پوند یا 5900 دلار آمریکا و برای بقیه دانشجویان حاضر در انگلستان تا 9250  پوند است.

دراسکاتلند، اخذ مدرک کارشناسی برای دانشجویان اسکاتلندی و دانشجویان اتحادیه اروپا تقریبا رایگان است و این به لطف کمک هزینه تحصیلی از سوی آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند (SAAS) میباشد. آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند همچنین وام شهریه تا سقف 5500  پوند معادل 7770 دلار آمریکا برای دانشجویان داخلی مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

شهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی

برای دانشجویان بین المللی، هزینه مقطع کارشناسی برای سال2017/18  از حدود 10000  پوند معادل 14130  دلار آمریکا رشته های عمومی و علوم انسانی شروع شده و تا 38000 پوند معادل 53700  دلار آمریکا یا حتی بیشتر برای رشته های پزشکی در مقطع پزشکی عمومی افزایش میابد.

در مقطع کارشناسی ارشد، شهریه های دانشجویان بین المللی برای رشته های کلاس محور در سال 2017/18  از حدود11000 پوند 15545 دلار آمریکا شروع شده و تا 32000  پوند 45200  دلار آمریکا افزایش میابد. برای رشته های آزمایشگاهی و کارگاهی، میانگین شهریه سالانه از متوسط سالیانه 12000  پوند معادل 16940 دلار آمریکا تا 27200 پوند معادل 38400 دلار آمریکا متغیر است.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود