زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

راهنمای انتخاب بهترین تخت بیمارستانی در منزل

راهنمای انتخاب بهترین تخت بیمارستانی در منزل

راهنمای انتخاب بهترین تخت بیمارستانی در منزل

برای نگهداری و مراقبت از فرد بیماری که در خانه دارید لازم است حتما از یک تخت بیمارستانی استفاده کنید تا خواب و همچنین نشست و برخاست بیمارتان به راحتی انجام گیرد و شما هم بتوانید مراقبت‌های لازم را از وی به عمل آورید. یکی از بهترین انواع تخت بیمارستانی نوع برقی آن است، زیرا با استفاده از آن می‌توان به آسانی و با فشردن یک کلید تشک تخت را برای بیمار به حالت نشسته و یا خوابیده در آورد.

ما در این مطلب به بررسی انواع تخت‌های بیمارستانی پرداخته و به شما خواهیم گفت چنانچه برای منزل و یا مراکز درمانی و .. قصد خرید تخت بیمارستانی دارید، لازم است به چه نکاتی توجه کنید. همچنین فروشگاهی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید قیمت تخت بیمارستانی برای منزل را در این سایت ببینید و با توجه به نوع تختی که مدنظر شماست، خرید خود را انجام دهید.

بررسی انواع تخت بیمارستانی

پیش از آن که به ویژگی‌های یک تخت بیمارستانی بپردازیم لازم است ببینیم تخت بیمارستانی دارای چه مدل‌هایی است و هر یک از آن‌ها برای چه نوع مصرفی مناسب است.

تخت‌های مکانیکی: این دسته از تخت‌های بیمارستانی ساده‌ترین تخت‌های بیمارستانی به شمار می‌آیند که می‌توان با استفاده از یک اهرم و یا دستگیره‌های مکانیکی و غیر الکترونیکی که برای تخت در نظر گرفته شده ارتفاع بخش بالایی و پایینی تخت را تنظیم کرد.

تخت نیمه الکتریکی: یکی دیگر از انواع تخت بیمارستانی موجود در بازار تخت نیمه الکتریکی است. این تخت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنظیم ارتفاع آن‌ها را باید به صورت دستی انجام داد و تنظیم قسمت سر و پای تخت به صورت الکتریکی و با فشردن یک کلید انجام می‌پذیرد.

تخت‌های الکتریکی: سومین دسته از انواع تخت بیمارستانی، تخت‌ بیمارستانی برقی هستند که تنظیم تمامی قسمت‌های آن‌ها به صورت الکتریکی و تنها با فشردن کلیدهای مخصوص انجام می‌گیرد. استفاده از تخت بیمارستانی برقی در منزل بسیار کارآمد خواهد بود و به پرستار و یا اعضای خانواده کمک می‎کند مراقبت و نگهداری بهتری از بیمار داشته باشند.

تخت بیمارستانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تمامی انواع تخت بیمارستانی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، می‌توانند از ویژگی‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نیز برخوردار باشند. تخت‌های بیمارستانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اغلب در قسمت سر و یا پا قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. این ویژگی سبب می‌شود تا بیمار احساس راحتی بیشتری داشته و بتواند برای غذا خوردن، خوابیدن و یا تغییر قسمت دست و پا از این قابلیت‌ها استفاده نماید. هنگامی که برای خرید تخت بیمارستانی به مراکز فروش تجهیزات بیمارستانی مراجعه می‌کنید لازم است به نوع شکن تخت توجه کنید.

برخی از تخت‌ها تک شکن هستند یعنی یک قسمت تغییر زاویه در قسمت فوقانی تخت در نظر گرفته شده و در این صورت می‌توان بخشی که سر بیمار روی آن قرار می‌گیرد را تنظیم کرد. این ویژگی کمک می‌کند بیمار به حالت نشسته درآمده و بتواند به راحتی غذا میل کرده و یا با دیگران گفتگو کند و به تماشای تلویزیون بپردازد. تخت بیمارستانی دو شکن نیز قابل تنظیم زاویه از دو قسمت سر و پای بیمار می‌باشد و بیشتر برای بیمارانی که دچار عارضه و آسیب در قسمت پا هستند مناسب می‌باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توان پاها را حرکت داد تا خون در این قسمت به راحتی به گردش درآید.

نوع دیگری از تخت بیمارستانی با طراحی سه شکن نیز در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد که از سه قسمت می‌توان ارتفاع آن را تغییر داد. در این نوع تخت علاوه بر قسمت سر و پا، یک شکن هم در قسمت وسط تخت وجود دارد که برای بیمارانی که دچار مشکل در قسمت کمر یا پا هستند و نیاز به استراحت طولانی مدت دارند مناسب است.

تخت بیمارستانی چهارشکن یکی دیگر از انواع تخت بیمارستانی به شمار می‌آید که دارای چهار قسمت تغییر زاویه می‌باشد و هر یک از این قسمت‌ها را می‌توان تنها با فشار یک کلید بالا و پایین آورد. این تخت برای بیمارانی که نیاز به استراحت مطلق دارند مناسب می‌باشد و بهتر است برای بیمارانی که دچار شکستگی در ناحیه کمر و لگن شده‌اند از این تخت‌ها استفاده شود.

تخت بیمارستانی

برای خرید تخت بیمارستانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

این مورد که بیمار شما چه سن و سالی دارد و اینکه لازم است دوره کوتاه مدتی را در تخت بگذراند و یا برای مدت طولانی نیاز به استفاده از تخت دارد نکات مهمی است که در مورد خرید تخت باید به آن توجه کرد. ما در ادامه به نکاتی که به شما کمک می‌کند تخت بیمارستانی کارآمدی را خریداری کنید، اشاره خواهیم کرد.

  • مدتی زمانی که بیمار در تخت می‌گذراند

اگر بیمار شما نیاز به استراحت مطلق دارد و یا به صورت مادام‎العمر باید در تخت بماند، نوع تخت بیمارستانی که انتخاب می‎کنید اهمیت دارد. زیرا تخت‎های چند شکن و یا تخت بیمارستانی برقی در منزل کمک می‎کند حرکت دادن بیمار و برقراری شرایط رفاه وی به آسانی صورت گیرد و شما بتوانید مراقبت و پرستاری آسان‌تری از وی به عمل آورید. همچنین انتخاب نوع تشک نیز اهمیت دارد به طوری که برخی تشک‎ها از ایجاد زخم بستر برای بیمار جلوگیری می‌کنند. دیگر آن که چنانچه بیمار شما برای یک مدت کوتاه نیاز به بستری در منزل دارد بهتر است یکی از انواع تخت بیمارستانی که کاربرد ساده‌تری دارند و از نظر قیمت تخت بیمارستانی برای منزل مقرون به صرفه‌ترند استفاده نمایید.

  • توجه به زیبایی ظاهر تخت

شاید اولین نکته‌ای که در خرید تخت بیمارستانی به آن توجه می‌کنیم قیمت مقرون به صرفه و کاربرد آن باشد در حالی که توجه به زیبایی ظاهری تخت نیز مهم است به دلیل آن که این موضوع در روحیه بیمار بخصوص بیماری که لازم است وقت زیادی را در تخت بگذراند، تاثیر دارد. در حال حاضر تخت‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به راحتی با سایر وسایل اتاق هماهنگ کرد تا بیمار در مدت استفاده طولانی حس بدی نداشته باشد.

  • محدودیت‌های حرکتی بیمار را در نظر بگیرید

هنگام خرید تخت بیمارستانی بهتر است محدودیت بیمار خود را در انجام حرکات مختلف در نظر بگیرید اگر بیمار شما قادر به حرکت چندانی نیست بهتر است از تخت بیمارستانی برقی و یا چند شکن استفاده نماید تا حرکت دادن وی برای شما ساده‌تر باشد.

شرایط پرستار بیمار

این مورد در انتخاب تخت تا موثر است. اگر پرستاری که برای بیمار خود استخدام کرده‌اید قادر به حرکت دادن بیمار است می‌توان از تخت‌های نیمه برقی یا مکانیکی استفاده نمود اما اگر پرستار شما قادر به حرکت دادن بیمار نیست بهتر است از تخت بیمارستانی برقی در منزل استفاده کنید.

  • تخت امکان سقوط بیمار را نداشته باشد

اگر هنگام خواب احتمال سقوط بیمار از روی تخت وجود دارد بهتر است تختی دارای محافظ‌های کناری تهیه کرده و یا تشک را از نوع کم ارتفاع انتخاب نمایید.

  • تجهیزاتی که باید کنار تخت نصب شود را در نظر بگیرید

چنانچه به استفاده از کپسول اکسیژن و یا دستگاه‌های دیگری برای بیمار نیاز دارید، لازم است تختی خریداری کنید که اتصال این دستگاه‌ها در کنار آن به راحتی مهیا شود.

  • قد و وزن بیمار را در نظر بگیرید

هنگام خرید تخت بیمارستانی، چنانچه بیمار شما وزن بالایی دارد این نکته را با فروشنده در میان بگذارید و تختی را خریداری کنید که قرارگیری بیمار روی آن به راحتی صورت گیرد.

  • تخت امکان جابجایی داشته باشد

برای تمیز کردن اتاق بیمار بهتر است تختی خریداری کنید که قابلیت جابجایی داشته باشد. در این صورت می‌توانید به راحتی اتاق بیمار را تمیز کرده و یا برای تغییر روحیه بیمار گاهی تخت را به جای دیگری انتقال دهید.

خرید تخت بیمارستانی

نگهداری از بیمار علاوه بر همراه شدن با رنجی که بیمار تحمل می‌کند، می‌تواند با سختی‌های مختلفی در خصوص نگهداری و مراقبت از وی نیز همراه باشد. فروشگاه پنبه رو با ارائه محصولات و دستگاه‌های مختلف در این حوزه کمک کرده تا شرایط نگهداری از بیمار برای پرستار و یا اعضای خانواده وی راحت‌تر صورت گیرد. اگر به سایت پنبه رو  مراجعه کنید با طیف وسیعی از لوازم مصرفی پزشکی، تجهیزات پزشکی مانند انواع تخت بیمارستانی و ابزار جراحی و .. روبرو می‌شوید که فروشگاه پنبه رو آن‌ها را با کیفیت بالا و با نازل‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده است و هنگامی که خرید شما از طریق فروشگاه انجام پذیرد، در کمترین زمان به دست شما خواهد رسید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود