زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آیا کاشت ابرو خوب است؟ - مزایا + معایب

آیا کاشت ابرو خوب است؟ - مزایا + معایب

آیا کاشت ابرو خوب است؟ - مزایا + معایب

تأثیر ابروها در زیبایی ظاهر بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ ولی به دلایل مختلف افراد ممکن است از ظاهر خود راضی نباشند. ممکن است ابروهای شما تراکم لازم را به خاطر علت‌های ژنتیکی نداشته باشند و یا ممکن است به خاطر سانحه، تصادف، آتش سوزی، شیمی درمانی و ... بخشی از ابروهای خود را از دست داده باشید.

استفاده از لوازم آرایش برای پر کردن ابروها، ممکن است تا حدی این مشکل را برطرف کنند ولی همواره داشتن ابروهای پرپشت طبیعی، زیباتر است. برای افرای که می‌خواهند ابروهایی با ظاهر طبیعی و پرپشت داشته باشند، کاشت ابرو یکی از بهترین راهکارهای پیش رو است.

به نقل از کلینیک ترانسپلنت، شما را با کاشت ابرو آشنا کرده و بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو، در واقع برداشت فولیکول‌های مو از سر و انتقال آن به ابروهاست. در این عمل، ابتدا بانک موی مناسب و قسمت‌های اهداکننده مو مشخص شده و سپس به کمک پانچ‌های مخصوص، فولیکول‌های مو از این قسمت برداشت می‌شوند. عمل کاشت ابرو بدون جراحی انجام می‌شود؛ یعنی نیازی به برش و بخیه پوست وجود ندارد و دوره نقاهت نیز معنی پیدا نمی‌کند و شما بلافاصله بعد از عمل کاشت ابرو می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

پس از برداشت فولیکول‌های مو از بانک موی فرد، این موها به ابروها انتقال داده می‌شوند. تبحر پزشک در طبیعی شدن نتیجه عمل کاشت ابرو، در این مرحله اهمیت پیدا می‌کند. پزشک متخصص، باید فولیکول‌های مو را با جهت مناسب به ابروها پیوند بزند تا ابرو، خواب مناسبی داشته باشد و این کار نیازمند تخصص، مهارت و تجربه بسیار زیادی است؛ بنابراین مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک متخصص، یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای کاشت ابرو باید به آن توجه داشته باشید.

عوارض کاشت ابرو نیز در صورت انتخاب کلینیک معتبر، به حداقل می‌رسند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

کلینیک سعادت آباد با حضور بهترین تیم پزشکی در سرتاسر کشور، می‌تواند به شما کمک کند تا با ابروهایی پرتراکم و طبیعی، به ظاهر ایده آل خود برسید.

دلایل و عوامل ریزش ابرو

دلایل مختلفی ممکن است باعث ریزش ابروهای ما شوند. سبک زندگی ناسالم، یکی از مهم‌ترین این دلایل است. غذای نامناسب مثل فست فود ها و نرسیدن مواد مغذی لازم از طریق تغذیه، خواب ناکافی، استعمال دخانیات، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، اضطراب و استرس زیاد از حد و به طور کلی، عادات ناسالم و نادرست، از رایج‌ترین دلایل ابتلای مردم به ریزش مو و ابرو هستند.

به جز این موارد، مسائلی مثل ژنتیک نیز تأثیر بسیار زیادی روی تراکم ابروها دارد. به طور مثال ممکن است تمام افراد خانواده شما ابروهایی کم پشت داشته باشند و یا برعکس، همه خانواده ابروهایی پرتراکم و پرپشت داشته باشند.

به جز این موارد، برخی بیماری‌ها، سرطان و شیمی درمانی، سانحه، تصادف، سوختگی و ... نیز می‌توانند باعث ریزش ابرو شوند.

نکته‌ای که درباره عمل کاشت ابرو وجود دارد این است که زمانی باید برای آن اقدام کنید که ریزش ابروهای شما متوقف شده باشد، وگرنه بعد از کاشت نیز ابروهای کاشته شده دچار ریزش می‌شوند و عمل شما بی نتیجه می‌ماند.

در این باره، بهتر است پیش از هر کس دیگری با پزشک خود مشورت کنید. برای دریافت وقت مشاوره حضوری رایگان از کلینیک سعادت آباد می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۶۱۸۳۲ تماس بگیرید و یا از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ با کارشناسان ما در تماس باشید.

چه افرادی بهتر است ابرو بکارند؟

همه افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش ابرو شده‌اند، برای داشتن ابروهایی ضخیم و پرپشت می‌توانند ابرو بکارند ولی به شرط این که بیماری آن‌ها برطرف شده باشد، دارای سلامت عمومی باشند، به بیماری‌های پوستی و یا بیماری‌های خاص مبتلا نباشند و بانک موی مناسبی نیز داشته باشند تا بتوان موها را از آن قسمت برداشت کرده و به ابروها انتقال داد.

برای کاشت ابرو، چند مورد ممنوعیت وجود دارد که در ادامه، آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

افرادی که دچار مشکلات زیر هستند، نباید عمل کاشت ابرو انجام دهند:

  • افرادی که دچار اختلالات هورمونی هستند.
  • افراد مبتلا به فشار خون
  • افرادی که دچار بیماری‌های پوستی هستند.
  • افراد دچار نارسایی‌های کلیوی
  • افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند
  • افرادی که در سن بلوغ هستند (به علت وجود اختلالات هورمونی خیلی زیاد)

با مطالعه این موارد تا حدی می‌توانید پی ببرید که کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا خیر، ولی در کلینیک و تحت نظر پزشک و با ارائه آزمایش‌های لازم، می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کاشت ابرو برای شما پاسخگو و مناسب هست یا خیر.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

کاشت ابرو یکی از کم عارضه ترین عمل‌های زیبایی است که با نشانه‌های بسیار اندکی همراه است. ولی به هر حال چند مورد از عوارض کاشت ابرو وجود دارند که ممکن است برای هر کسی پیش بیایند. در ادامه این عوارض را بررسی خواهیم کرد:

  • قرمز شدن پوست
    سه تا چهار روز بعد از کاشت ابرو، ممکن است محدوده اطراف ابرو کمی قرمز شود و دچار لکه‌های ریز شود. این عوارض دائمی نیستند و پس از مدت کوتاهی از بین خواهند رفت ولی در صورت ادامه دار شدن، می‌بایست به پزشک مراجعه نمایید.
  • ظاهر نامطلوب ابرو
    این مورد تنها در صورتی رخ می‌دهد که کاشت ابرو به درستی انجام نشده باشد و جهت خواب ابرو توسط پزشک اشتباه تشخیص داده شده باشد.
  • ظاهر غیرعادی ابروها
    این مورد به این خاطر رخ می‌دهد که جنس و نوع موهای کاشته شده به ابرو، با جنس ابروهای عادی تفاوت دارد و بنابراین، ممکن است در روزهای اول، مدل ابروها غیر طبیعی به نظر برسد. ولی با گذر زمان، ابروهای کاشته شده در سایر ابروها می‌خوابند و حالتی طبیعی ایجاد می‌کنند.
  • تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده و طبیعی
    این مورد نیز مانند مورد قبلی، امری طبیعی است که به خاطر تفاوت جنس و رنگ ابروهای طبیعی و ابروهای کاشته شده ایجاد می‌شود. رنگ کردن ابروها یکی از راهکارهای پیش روی شماست.
  • خون ریزی
    با مصرف نکردن داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین E و آسپرین می‌توانید این عارضه را کنترل و از وقوع آن جلوگیری کنید.
  • تورم
    برای این که از ایجاد تورم در ناحیه ابروها جلوگیری کنید سعی کند تا چند ساعت بعد از کاشت ابرو به هیچ عنوان خم نشوید. استفاده از کمپرس آب گرم نیز در کنترل تورم مؤثر است.
  • خارش در ناحیه ابروها یا بانک مو
    اولین نشانه خوب شدن زخم، خارش است؛ بنابراین طبیعی است که در ناحیه کاشت و برداشت مو دچار خارش شوید. ولی سعی کنید به هیچ عنوان به این ناحیه‌ها دست نزنید تا نتیجه عمل دچار مشکل نشود.
  • پوسته پوسته شدن ابروها
    برای برطرف شدن این پوسته‌ها باید تا دو هفته صبر کنید و به هیچ عنوان آن‌ها را نکنید. در عوض می‌توانید از کرم آلوئه ورا برای تسریع ترمیم استفاده کنید.
  • فولیکولیت ابرو
    این حالت، ظاهری شبیه به آکنه روی ابرو ایجاد می‌کند که برای درمان آن باید هر روز به مدت ۱۵ دقیقه یک پارچه تمیز مرطوب را روی ابروها قرار دهید و آنتی بیوتیک مصرف کنید.

مزایای کاشت ابرو چیست؟

از بهترین مزایا و فواید کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراکم ابروها با انجام عمل کاشت ابرو بسیار افزایش می‌یابد.
  • با عمل کاشت ابرو می‌توانید مدل و طرح ابروی خود را اصلاح کنید.
  • افرادی که در ناحیه ابروها دچار زخم و اسکار شده‌اند و در این نواحی، ابروهای آن‌ها رشد نمی‌کند با کمک عمل کاشت ابرو می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.
  • چهره افراد به خاطر افزایش زیبایی ابروها، زیباتر و جذاب تر دیده می‌شود.
  • اعتماد به نفس افراد بعد از کاشت ابرو افزایش پیدا می‌کند.
  • کاشت ابرو به جوان سازی چهره کمک می‌کند.
  • نتیجه عمل کاشت ابرو دائمی است و از بین نخواهد رفت.

کاشت ابرو با چه روش‌هایی مؤثرتر است؟

متدهای برداشت مو در عمل کاشت ابرو، دقیقاً مانند متدهای کاشت مو هستند. تشخیص این که کدام روش کاشت برای شما مناسب‌تر است باید با پزشک متخصص شما باشد ولی ما در اینجا روش‌های مؤثر کاشت ابرو را به طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم:

  • روش کاشت نواری یا FUT
    در این روش برای برداشت مو، پوست سر برش داده می‌شود و این روش کاملاً به صورت دستی انجام می‌شود.
  • روش کاشت FUE
    این روش بون برش و جراحی است و موها به صورت جداگانه برداشت می‌شوند.
  • روش کاشت SUT
    این روش و روش‌های مبتنی بر آن مانند روش‌های Micro FIT، FIT و SUPER FUE بر پایه استخراج فولیکول‌ها به صورت جداگانه و با دستگاه‌های دقیق هستند.

جمع بندی

کاشت ابرو و کاشت مو در تهران در کلینیک ترانسپلنت یکی از عمل‌های پرطرفدار زیبایی است که عوارض چندانی نیز ندارد. این عمل، برای کسانی مناسب است که به علت‌های مختلف مانند سبک زندگی ناسالم، ژنتیک، بیماری، تصادف و آتش سوزی و ... ابروهای خود را از دست داده‌اند. تشخیص این که شما کاندیدای مناسبی برای انجام عمل کاشت ابرو هستید یا نه با پزشک متخصص است بنابراین بهتر است پیش از هر کاری با یک پزشک ماهر در این باره مشورت نمایید.

منبع: کلینیک ترانسپلنت

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود