زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چرا به اهدافمان نمی‌رسیم؟ پاسخ جالب آنتونی رابینز

چرا به اهدافمان نمی‌رسیم؟ پاسخ جالب آنتونی رابینز

چرا به اهدافمان نمی‌رسیم؟ پاسخ جالب آنتونی رابینز

آنتونی رابینز را می‌شناسید؟ از رابینز سؤال شد چرا به اهدافمان نمی‌رسیم؟ تا ایان این مطلب همراه من باشید.

سال‌ها قبل وقتی با روانشناسی موفقیت آشنا شدم، تصورم این بود که همه‌چیز فقط و فقط به تکنیک‌های ذهنی مربوط می‌شود. البته حق داشتم. با یک نگاه گذرا به کتاب‌های این حوزه مشخص می‌شود که تأکید اکثر آن‌ها به قدرت ذهن برای رسیدن به موفقیت است. این نگرش باعث شده بود از جسم خودم غافل شوم. غافل شدن از جسم همانا و خوردن به در بسته همانا!

من یک مشکل اساسی داشتم که احتمالاً شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید. مشکل استمرار نداشتن! همه‌چیز خوب بود، اهداف مشخص بود، مسیر رسیدن به اهداف را می‌دانستم، تجسم خلاق، تصویرسازی ذهنی، عبارت‌های مثبت و از این قبیل کارها برای رسیدن به اهدافم انجام می‌دادم اما هنوز به هدفم نرسیده خسته می‌شدم! گاهی همان اوایل حرکت دست، گاهی اواسط مسیر و گاهی یک‌قدمی رسیدن به هدفم دست از حرکت برمی‌داشتم. این توقف ناخودآگاه اتفاق می‌افتاد و از همه بدتر اینکه نمی‌دانستم چرا این اتفاق رخ می‌دهد!

برای شما هم پیش‌آمده است؟

اینکه کاری را با انگیزه خیلی زیاد شروع کنید ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی سرد و بی‌انگیزه شوید؟ من تصور می‌کردم این مشکل ذهنی است! آن‌قدر که همه‌چیز ا فقط به ذهن ربط داده بودند، این‌طور فکر می‌کردم. تصورم این بود که شاید باوری در ناخودآگاهم دارم که مانع ادامه حرکت می‌شود اما این‌طور نبود. تا اینکه یک روز به‌صورت اتفاقی یک ویدیو از آنتونی رابینز دیدم که دقیقاً جواب سؤال من بود. البته این ویدیو از خود تونی رابینز نبود، استاد بهزاد حسینی از زبان تونی رابینز نقل کرده بود.

موضوع ویدیو این بود:

  • چرا به اهدافمان نمی‌رسیم؟
  • چون عزت‌نفس نداریم؟ نه!
  • چون اهداف مشخصی نداریم؟ نه!
  • چون قانون جذب بلد نیستیم؟ نه!
  • فقط به دلیل اینکه از نظر جسمی انرژی لازم برای رسیدن به مقصد را نداریم! تمام!

برای من خیلی عجیب بود. در دنیایی که 99 درصد اساتید موفقیت روی ذهن و تکنیک‌های ذهنی تأکید داشتند، آنتونی رابینز مربی شماره یک موفقیت دنیا نگاه متفاوتی داشت. رابینز معتقد است بزرگ‌ترین مشکل اغلب مردم این است که باوجوداینکه همیشه اهداف خوب و مهمی در سردارند و برنامه‌های درستی هم برای رسیدن به اهدافشان دارند، انرژی لازم جهت تلاش برای رسیدن به این اهداف را ندارند!

تفاوت عمره افراد موفق با دیگران همین است. آن‌ها قادر هستند تا هنگام رسیدن به مقصد دست از حرکت برندارند و ادامه دهند، درحالی‌که دیگران یک جایی از مسیر متوقف می‌شوند. نه به این دلیلی که توانایی، استعداد یا مهارت‌های لازم جهت رسیدن به اهدافشان را ندارند بلکه به این دلیلی ساده که انرژی جسمانی‌شان کمتر از حدی است که بتوانند ادامه دهند.

بله! دلیل اصلی شکست اغلب افراد جسم ضعیف آن‌هاست. تشبیه تونی رابینز این است :

آن‌ها درست مانند دونده‌ای هستند که هن و هن کنان وسط جاده ایستاده و به سبقت گرفتن دیگران نگاه می‌کند. مسلماً شما نمی‌خواهید جزو این دسته باشید. درست است؟ چه‌بسا از این وضعیت خسته شده‌اید. از اینکه نمی‌توانید به مقصد برسید.

بزرگ‌ترین دزد انرژی بدن شما

پاکسازی جسم

میدانید بزرگ‌ترین چیزی که هر روز انرژی جسم شما را تحلیل می‌برد چیست؟ پدیده‌ای به نام صبحانه کامل! بله! همان وعده غذایی مهمی که از قدیم توی مغز ما فروکرده‌اند که باید کامل و مفصل خورده شود چون صبحانه مهم‌ترین وعده است!

اتفاقاً چون صبحانه مهم‌ترین وعده است باید روی آن حساس باشیم. صبحانه کامل یعنی چای، نان و پنیر، کره و مربا، تخم‌مرغ، شیر و از این قبیل چیزها نه‌تنها یک صبحانه سالم نیست بلکه به‌شدت انرژی جسمانی شما را نابود می‌کند! من خودم طرفدار پر و پا قرص صبحانه کامل بودم! یعنی خیلی می‌خواستم خودم را تحویل بگیرم، یک صبحانه کامل و مشتی به بدن خودم هدیه می‌دادم! غافل از اینکه این صبحانه چه بلایی سر سیستم دفع بدن من می‌آورد! این نکته حیاتی را زمانی متوجه شدم که به اهمیت جسم پی بردم و به دنبال پاکسازی جسمم بودم. پاکسازی خانه‌ای که چه‌بسا سال‌ها زباله‌های آن بیرون ریخته نشده است!

تصور کنید! تصور کنید زباله‌های خانه شما یک ماه تخلیه شود! مگر می‌شود در آن خانه زندگی کرد؟! حالا تصور کنید همین اتفاق نه یک ماه، نه یک سال که چندین و چند سال برای خانه جسم ما افتاده است. اینجاست که اهمیت پاکسازی جسم روشن می‌شود. وقتی به ارزش و قدرت جسم برای رسیدن به خواسته‌ها پی بردم، پاکسازی را در اولویت زندگی قراردادم و به‌عنوان یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌های عمرم، در دوره پاکسازی 3 گانه استاد بهزاد حسینی شرکت کردم. چرا؟ چون به نظرم این دوره یکی از کامل‌ترین دوره‌های پاکسازی است که تک‌بعدی نیست. با پاکسازی جسم شروع می‌شود، بعد سراغ پاکسازی ذهن می‌رود و درنهایت پاکسازی نفس را دنبال می‌کند. من همان هفته اول این دوره تجربه باورنکردنی داشتم. فقط به یک دلیل ساده: وعده صبحانه را اصلاح کردم، همین! در مبحث پاکسازی جسم یاد گرفتیم که دقیقاً چه صبحانه‌ای با سیستم گوارشی جسم سازگاری دارد. اگر شما هم به اهمیت پاکسازی، مخصوصاً پاکسازی جسم واقف هستید، بدون شک دوره پاکسازی 3 گانه را به شما پیشنهاد می‌کنم.

قدم صفر در جذب سلامتی با قانون جذب

اما صبر کنید. قبل از هر کاری و هر تصمیمی برای جسم ارزشمندتان، لازم است که قدم صفر را بردارید. قدم صفر در جذب سلامتی، پایه و اساس همه‌چیز است. نه‌فقط پاکسازی، بلکه هر روش دیگری را که می‌خواهید برای بالا بردن انرژی جسمانی خودتان انجام دهید، باید اول قدم صفر را بردارید. برای اینکه بدانید قدم صفر چیست و با تمرین آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم فرصت را غنیمت بشمارید و روی لینک زیر کلیک کنید و این مقاله جذاب را از دست ندهید:

قانون جذب سلامتی چیست؟ همراه با برنامه قدم‌به‌قدم

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود