زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نکات مهم دوران سالمندی که باید به آن توجه کرد

نکات مهم دوران سالمندی که باید به آن توجه کرد

نکات مهم دوران سالمندی که باید به آن توجه کرد

از نظر روانشناسان ورود به دنیای سالمندی از سن 60 الی 65 سالگی آغاز می‌شود؛ اما به طور دقیق نمی‌توان رده سنی تعیین کرد زیرا یک فرد 65 ساله ممکن است امید به زندگی بسیار قوی برای 15 سال آینده خود داشته باشد و حتی ممکن است یک شخص 80 سال برای 10 سال آینده خود هم  بسیار امیدوارانه زندگی کند.

جامعه سالمندان از حساس‌ترین دسته‌های جامعه هستند که بسیار نیازمند توجه و مراقبت هستند؛ در زبان ساده پیری برای تمامی افراد است و هر شخص دیر یا زود بالاخره پا به این دوران خواهد گذاشت. پس اگر ما یک فرد جوان، نوجوان یا میان‌سال هستیم نباید از توجه به این قشر حساس غافل شویم.

کارت منزلت چیست؟ چرا باید از آن استفاده کرد؟

کارت منزلت کارتی است برای شناسایی سالمندان بالای 65 سال و افراد بازنشسته است؛ که با داشتن این کارت، قشر سالمند جامعه می‌توانند از خدمات رفاهی بسیار استفاده کنند.

این کارت از طریق سازمان فرهنگی، هنری شهرداری‌ها و سازمان‌ صندوق بازنشستگی کشور صادر می‌شود و خدماتی بصورت رایگان یا با تخفیف بالا برای این قشر ارائه می‌شود.

زمانی که افراد پا به دوران سالمندی خود می‌گذارند، دغدغه وضعیت رفاهی و زندگی آینده کمی برای آن‌ها نگران‌کننده می‌شود و باعث ایجاد درگیری فکری برای آن‌ها می‌شود. استفاده از کارت منزلت می‌تواند بخشی از این دغدغه و نگرانی را کاهش دهد و با فراهم کردن برخی امکانات رایگان و تخفیف‌های مناسب، بخشی از این پیچیدگی‌های ذهنی آن‌ها را کاهش دهد.

اگر شما یک فرد سالمند هستید یا در خوانواده خود دارای افراد سالمند می‌باشید؛ پس از گرفتن کارت منزلت برای آن‌ها غافل نشوید.

قند خون سالمندان چه زمانی باید چک شود؟ میزان قند خون نرمال در سن 50 سالگی چقدر است؟

دیابت یا بیماری قند خون یکی از بیماری‌های سخت و پنهان درمانی است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است؛ شیوع جدی دیابت در سالمندان از سن بالای 60 سال رخ می‌دهد. بیماری دیابت نوعی اختلال متابولیک است که در آن بدن قادر به تولید انسولین کافی نیست و یا نمی‌تواند از آن به درستی استفاده کند.

ضعف و ناتوانی و اختلال در عملکرد فیزیکی مشکلاتی است که ناشی از کهولت سن افراد سالمندی است که مبتلا به دیابت هستند و با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. پس این افراد برای کنترل دیابت نیاز به مراقبت‌های ویژه و چک کردن قند خون بصورت ماهانه دارند.

جدول پزشکی

برای خیلی از افراد بالای 40 سال این دغدغه وجود دارد که از چه زمانی باید مراقب وضعیت دیابت خود باشند و به بررسی‌ نکات پزشکی این حوزه بیش از پیش دقت کنند، باید بگوییم که 50 سالگی درواقع پیشواز شروع دوران سالمندی است و در این سن ممکن است بیماری دیابت سلامت بسیاری از آن‌ها را به خطر بیندازد؛ پس از 50 سالگی به نکات پیشگیری از دیابت بسیار دقت کنید.

بهتر است تمامی افراد در سنین 50 سالگی و بالاتر نسبت به قند خون خود حساس باشند و از سلامتی خود مراقبت کنند. جالب است بدانید میزان قند خون نرمال در سن 50 سالگی، برای مرد و زن تفاوتی ندارد و پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که قند خون نرمال در سن 50 سالگی در محدوده 70 تا 100 میلی گرم بر دسی لیتر برای افراد سالم در نظر گرفته می‌شود.

پس اگر شما یک فرد 50 ساله به بالا هستید، با چکاپ ماهانه قند خون خود، از بررسی وضعیت آن هرگز غافل نشوید.

خانه سالمندان کجاست؟ هزینه آن در چه رنجی قرار دارد؟

خانه سالمندان محلی است که در آن از افراد سالخورده نگهداری می‌شود؛ برخی سالمندان به حضور در این محیط علاقمند هستند زیرا بسیاری از هم‌سالان و هم‌زبانان خود در آنجا قرار دارند؛ اما برخی از افراد سالمندان به حضور در این مکان، هیچ علاقمند ندارند.

افراد پیر

انتخاب حضور یا عدم حضور در خانه سالمندان بر عهده خود فرد سالمند است؛ پس اگر شما یک فرد سالمند در منزل خود دارید هرگز چیزی را به او اجبار نکنید.

بسته به محل و نوع امکانات خانه سالمندان، هزینه خانه سالمندان می‌تواند متفاوت باشد؛ اما بصورت کلی می‌توان هزینه نرمال 3 تا 6 میلیون را بطور ماهانه برای حضور یک فرد سالمند در خانه سالمندان در نظر گرفت.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود