زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

فروش اینترنتی چه تاثیری در افزایش مشتری دارد؟

فروش اینترنتی چه تاثیری در افزایش مشتری دارد؟

فروش اینترنتی چه تاثیری در افزایش مشتری دارد؟

اگر شما هم صاحب کسب‌وکار خاصی بوده و یا مدیریت و بازاریابی شرکتی را در دست گرفته‌اید، حتما اهمیت داشتن مشتری را درک می‌کنید.

مشتریان مانند رگ‌های حیاتی یک سازمان و یا مشاغل شناخته شده که در صورت کاهش و یا قطع شدن، کسب‌وکار به طور کلی از هم پاشیده و نابود می‌شود.

امروزه متاسفانه بسیاری از مغازه دارها، اجبارا به جای فروش محصولات، وقت زیادی را صرف استراحت و کارهای متفرقه کرده و در آخر شب دست خالی به خانه باز می‌گردند.

اما خوشبختانه با ورود فروشگاه اینترنتی در زندگی مردم، کمی از این مشکلات برطرف شده است؛ زیرا فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید آسان‌تری را برای مردم فراهم کرده می‌کند. باید بدانید قیمت طراحی سایت خیلی کمتر از فروشگاه حضوری است و از این نظر هم مناسب‌تر است. اما برخی از افراد هنوز هم بین راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و یا کسب‌وکارهای حضوری دچار شک می‌شوند.

در این مقاله مزایای فروش‌های حضوری و آنلاین را به شما معرفی کرده و موثرترین راه برای افزایش مشتری را به شما نشان می‌دهیم:

کسب‌وکار آنلاین

مزایای کسب و کار حضوری

کسب وکارهای حضوری به عنوان قدیمی‌ترین راه برای فروش، دارای مزایایی بوده که به شرح زیر است:

1. امکان بررسی بیشتر مشتریان از محصول

در خرید حضوری، افراد به طور مستقیم کالا را لمس کرده و با اطمینان بیش‌تری خرید می‌کنند.

2. دسترسی فوری و بدون معطلی

به دلیل وجود مغازه‌های موجود در سراسر شهر، مشتریان با پرداخت محصول در همان مکان، کالای خود را دریافت کرده و معطل نمی‌شوند.

3. صرفه جویی در هزینه حمل و نقل

در فروشگاه‌های حضوری به دلیل مراجعه مستقیم افراد به مغازه‌ها، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل ندارند.

4. احتمال بازگشت کمتر کالا

به دلیل مشاهده مستقیم مردم، امکان بازگشت کالا کمتر بوده و اطمینان در خرید بیش‌تر است.

مزایای کسب‌وکار آنلاین

مزایای کسب‌وکار آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین دارای مزایایی بوده که به مراتب بیشتر از فروشگاه‌های حضوری است:

1. دسترسی دائمی و همه روزه

یکی از ویژگی‌های برتر فروشگاه‌های آنلاین، دسترسی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل بوده که دلیل جذب بیش‌تر مشتریان می‌شود.

2. راحتی بیشتر در خرید محصولات

یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه‌های آنلاین، در قابلیت راحتی خرید محصولات است؛ به طوری که همه افراد در خانه و در هر محل دیگر، به راحتی قادر به سفارش محصول خود هستند.

فروش آنلاین برای افراد بیمار که توانایی بیرون آمدن از خانه را نداشته، بهترین گزینه بوده و قطعا انتخاب اول آن‌ها برای نوع خرید محصولات مورد نیازشان است.

3. صرفه‌جویی در وقت

اکثر مشتریان و به خصوص افراد شاغل، با وجود فروشگاه‌های آنلاین، هرگز حاضر به تلف کردن وقت شان در بازارهای شلوغ نشده و ترجیح به خرید آنلاین دارند؛ از همین رو این عامل را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش مشتری هم دانست.

4. امکان دسترسی به مکان‌های مختلف

فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی قابلیت خرید کالا از شهرهای مختلف را هم فراهم کرده و با این کار دسترسی تمامی مناطق جغرافیایی را آسان می‌کند؛ بنابراین مشتریان بیش‌تری را نسبت به فروش حضوری به خود جذب می‌کند.

کدام نوع کسب و کار در افزایش مشتری نقش مهم‌تری را دارد؟

شما باید با خواندن مزایای هر دو روش برای فروش، خودتان به نتیجه درستی رسیده باشید. اما در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

فروشگاه آنلاین

اگر در تمامی این مطالب دقت کرده باشید، تمامی مزایای هر دو نوع فروش، وابسته به مشتریان است. زمانی که شما برای طراحی سایت و راه‌اندازی فروشگاه حضوری و یا آنلاین اقدام می‌کنید، نیاز به مخاطبانی برای دیده شدن دارید. تا زمانی که مشتریان به شما مراجعه نکنند، کسب‌وکارتان به هیچ عنوان رشد نکرده و شکست می‌خورد. یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب مشتری را هم می‌توان به راحت کردن مراحل خرید آن‌ها اشاره کنیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در فروش اینترنتی، این اصل بیش‌تر رعایت شده و طبیعتا تاثیر مثبت‌تری را هم در افزایش مشتری دارد. استفاده از اینترنت را می‌توان به عنوان راه کسب درآمد در خانه هم اشاره کنیم؛ از همین رو با وجود این همه مزایا، فروش آنلاین برتری بیش‌تری دارد.

اما چگونه فروشگاه آنلاین بسازیم؟

در گذشته ساخت فروشگاه آنلاین ( https://www.portal.ir/ecommerce) پروسه طولانی مدتی داشته و بدون تخصص کافی امکان‌پذیر نبوده است؛ اما امروزه با وجود فروشگاه سازها، ساخت سایت با قالب سایت متنوع و حرفه ای، این کار به آسانی صورت می‌گیرد بنابراین سایت ساز با پرتال را حتما امتحان کنید. اگر شما هم فروش آنلاین را برای ارائه محصولات و خدماتتان انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه ساز پرتال است.

پرتال دارای قالب‌های متنوعی برای فروشگاه دلخواهتان بوده و روند ساخت فروشگاه را به کمتر از یک روز می‌رساند. هم‌چنین با طراحی سایت رایگان به شما اجازه استفاده هفت روزه از فروشگاه ساخته شده‌تان را می‌دهد.

شما می‌توانید برای مراجعه به فروشگاه ساز پرتال، به وب‌سایت www.portal.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید. خبر خوب این است که خوشبختانه تیم پشتیبانی پرتال، به طور دائمی پاسخگوی تمامی مشتریان بوده و پس از ارائه فروشگاه مورد نظرتان، شما را همراهی می‌کند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود