زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

20 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می آید

20 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می آید

20 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می آید

وقتی‌که قیمت ساعت‌های هوشمند را ببینید، شاید با خودتان بگویید که چرا باید چنین هزینه‌ای را بابت یک ساعت هوشمند بپردازم؟ شاید با این قیمت بتوانید یک ساعت کلاسیک برند بسیارعالی را تهیه کنید. این در حالی است که ساعت‌های هوشمند امکاناتی دارند که ساعت‌های کلاسیک به شما ارائه نمی‌دهند.

با کمک ساعت‌های هوشمند، زندگی برای شما ساده‌تر خواهد شد. مخصوصاً اگر وابستگی بسیاری به دنیای تکنولوژی دارید، قطعاً به ساعت هوشمند اعتیاد پیدا خواهید کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا 20 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که در زندگی روزمره به شما کمک می‌کند را بشناسید.

1. نشان دادن زمان

خب اسمش روش است، ساعت هوشمند! پس حتماً می‌توانید برای دیدن زمان روی آن حساب باز کنید. البته این نوع ساعت‌ها، یک ساعت معمولی نیستند. جالب است بدانید برخی ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دارند که موقعیت مکانی شما را با کمک GPS شناسایی می‌کنند و ساعت را به ساعت محلی تغییر می‌دهند.

2. پاسخ به تماس‌ها

لازم به ذکر است که این قابلیت به دو روش مختلف ارائه می‌شود. اول اینکه برخی ساعت‌ها دارای اسپیکر و میکروفون داخلی هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانید از آن‌ها به‌صورت مستقل برای مکالمه استفاده کنید. برخی دیگر از اسپیکر گوشی برای پخش صدا استفاده می‌کنند و فقط میکروفون داخلی دارند.

3. ضبط یادداشت صوتی

برخی از انواع ساعت‌های هوشمند، همانند اپل واچ سری 6، مجهز به تکنولوژی ضبط یادداشت هوشمند هستند. ضبط یادداشت صوتی یا همان Voice Memos برای افرادی که بسیار سرشان شلوغ است، بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای ضبط افکار، جلسات مهم و ... بدون نیاز به خارج کردن گوشی از جیبتان، می‌توانید صدا را ضبط کنید.

4. کنترل میزان صدای گوشی

اگر به گوش دادن به موسیقی عادت دارید، این قابلیت نیز می‌تواند به کارتان بیاید. با کمک کنترل میزان صدای گوشی، می‌توانید از طریق ساعت هوشمند، صدای موسیقی را بدون خارج کردن گوشی موبایل از جیبتان کنترل کنید. این موضوع مخصوصاً هنگام ورزش می‌تواند بسیار مفید باشد.

5. استفاده از ماشین‌حساب

برخی انواع ساعت‌های هوشمند، به ماشین‌حساب نیز مجهز هستند. به‌این‌ترتیب در هر لحظه بدون آنکه بخواهید گوشی را از جیبتان دربیاورید، می‌توانید از ماشین‌حساب استفاده کنید. این قابلیت برای کسانی که اهل کسب هستند و مدام به محاسبات نیاز پیدا می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

6. چالش‌های گروهی

این قابلیت در حال حاضر فقط برای اپل واچ وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید یک چالش هفتگی یا به هر مدت‌زمانی که می‌خواهید به وجود بیاورید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای مثال چالشی طراحی کنید که در عرض یک هفته باید 10 کیلومتر راه بروید و دوستان خود را به این چالش دعوت کنید. سپس اپل واچ متوجه می‌شود چه کسی زودتر این چالش را به پایان رسانده است. به‌این‌ترتیب برنده را اعلام می‌کند.

7. استفاده از چراغ‌قوه ساعت‌های هوشمند

برخی ساعت‌های هوشمند همانند اپل واچ، مجهز به چراغ قهوه هستند. این چراغ‌قوه همانند فلاش گوشی قدرتمند نیست؛ اما در شرایط اضطرار می‌تواند حسابی کار شما را راه بیندازد. پس درصورتی‌که دلتان می‌خواهد در شرایط اضطرار از یک چراغ‌قوه کاربردی استفاده نمایید، می‌توانید روی انواع ساعت‌های هوشمند حساب باز کنید.

8. قابلیت ضد آب بودن

برخی مدل‌های جدید و گران‌قیمت ساعت‌های هوشمند، کاملاً ضدآب هستند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد. وقتی‌که ساعت هوشمند ضدآب باشد، می‌توانید از آن در شرایط مختلفی استفاده کنید. برای مثال از اپل واچ می‌توانید حین شنا تا عمق 50 متری استفاده کنید.

9. محاسبه مسافت پیموده بدون نیاز به گوشی

برخی انواع ساعت‌های هوشمند همانند ساعت‌های اپل واچ، بدون نیاز به اتصال به گوشی می‌توانند مسافت پیموده شما را محاسبه کنند. این موضوع برای کسانی که به ورزش روزانه عادت دارند و درعین‌حال نمی‌خواهند گوشی خود را همراه بیاورند، یک قابلیت بسیار عالی محسوب می‌شود.

10. کنترل ضربان قلب

کنترل ضربان قلب با ساعت هوشمند

برخی افراد دچار بیماری‌های قلبی هستند. برخی دیگر ورزش می‌کنند و باید حین ورزش، ضربان قلب خود را کنترل کنند. این موضوع می‌تواند اهمیت بسیاری برای ورزشکاران و بیماران قلبی داشته باشد. با کمک اکثر ساعت‌های هوشمند، می‌توانید در هر لحظه ضربان قلب خود را کنترل کنید. انگار که به یک دستگاه بیمارستانی همیشه متصل هستید!

11. کنترل سطح استرس

جالب است بدانید که برخی انواع ساعت‌های هوشمند، قابلیت کنترل سطح استرس را دارند. آن‌ها از دمای بدن، ضربان قلب و سایر پارامترهای مرتبط برای کنترل سطح استرس استفاده می‌کنند. افرادی که دچار پنیک اتک و استرس‌های شدید می‌شوند، می‌توانند از این قابلیت به‌خوبی استفاده کنند.

12. نظارت بر روند ورزشی

با کمک بسیاری از ساعت‌های هوشمند، می‌توانید بر روند فعالیت‌های ورزشی خود نظارت کنید. یک ساعت هوشمند دارای پروفایل و حافظه است. به‌این‌ترتیب نرخ فعالیت‌های روزانه شما را ثبت می‌کند. به‌این‌ترتیب یک مجموعه کامل از تمامی فعالیت‌های فیزیکی خود خواهید داشت.

13. خواندن پیام‌ها

بسیاری از ساعت‌های هوشمند از اپل واچ تا سامسونگ گیر، این قابلیت را دارند. با کمک این قابلیت، می‌توانید پیام‌های خود را روی صفحه ساعت‌های هوشمند بخوانید. پیام‌های متنی می‌توانند به‌صورت SMS یا پیام واتساپ یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر باشند. پس بدون آنکه گوشی خودتان را از جیبتان دربیاورید، می‌توانید پیام‌های متنی خود را نیز بخوانید.

14. نظارت بر سیستم خواب ‌و بیداری

اگر به‌صورت 24 ساعته ساعت هوشمند خود را به دست داشته باشید، این ساعت به‌صورت کاملاً خودکار، سیستم خواب‌وبیداری شما را کنترل می‌کند. این موضوع برای کسانی که به دنبال ایجاد یک الگوی مناسب برای خواب هستند، بسیار ضروری خواهد بود.

15. ارسال صدای ضربان قلب برای دیگران

این یک قابلیت جدید و بسیار جذاب ساعت‌های اپل واچ است. به‌این‌ترتیب حین فعالیت‌های ورزشی، می‌توانید صدای ضربان قلب خود و میزان ضربان خود را با دیگران حین فعالیت‌های ورزشی به اشتراک بگذارید. این قابلیت بسیار کاربردی است. در وهله اول می‌توانید ضربان قلب خود را حین فعالیت‌های سنگین ورزشی با پزشک یا مربی خود به اشتراک بگذارید.

16. مسیریابی

مسیریابی از دیگر امکاناتی است که به برخی جدیدترین ساعت‌های هوشمند اضافه کرده‌اند. با کمک این قابلیت، دقیقاً صفحه گوگل مپ روی صفحه ساعت شما به نمایش درمی‌آید. به‌این‌ترتیب بدون آنکه برای مسیریابی نیازی به خروج گوشی شما از جیبتان باشد، می‌توانید مسیر خود را روی نقشه پیدا کنید. این موضوع برای کسانی که پشت فرمان ماشین یا موتور هستند و نمی‌توانند گوشی دستشان بگیرند، بسیار کاربردی خواهد بود.

17. اتصال به ماشین

جالب است بدانید برخی انواع ساعت‌های هوشمند، همانند اپل واچ، می‌توانند به سیستم خودروهای جدید متصل شوند. به‌این‌ترتیب مثلاً وقتی‌که درب خودرو باز باشد، از آن مطلع می‌شوید. حتی باز و بسته کردن درب خودرو با کمک اپل واچ نیز ممکن خواهد بود.

18. دریافت هشدارهای گوشی

با کمک ساعت هوشمند، می‌توانید تمام هشدارها و اعلان‌های گوشی خود را روی ساعت ببینید. ساعت روی مچ دستمان است. به‌این‌ترتیب همیشه می‌توانید با یک نیم‌نگاه، اعلان‌های خودمان را متوجه شویم. اگر جزو افرادی هستید که همیشه تماس و پیام از‌دست‌رفته دارید، این قابلیت حسابی به دردتان می‌خورد!

19. به اشتراک گذاشتن لوکیشن فعلی

گاهی ممکن است حین پیدا کردن آدرس دچار مشکل شده باشید و نمی‌توانید آدرس جایی که هستید را به دیگران بگویید. با کمک ساعت‌های هوشمند می‌توانید در لحظه، موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال کنید.

20. بررسی اینستاگرام

امکانات ساعت هوشمند

برخی ساعت‌های هوشمند می‌توانند به اینستاگرام متصل شوند. اینستاگرام ازجمله مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. بااتصال اکانت اینستاگرام به ساعت هوشمند خود، می‌توانید از اطلاعیه و اعلان‌های صفحه اینستاگرام خود روی ساعت هوشمند اطلاع پیدا کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود