زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چند راهکار برای داشتن شکمی صاف

چند راهکار برای داشتن شکمی صاف

چند راهکار برای داشتن شکمی صاف

معمولا یکی از سخت‌ترین قسمت‌های لاغر کردن بدن برای همه افراد، از بین بردن چربی شکم، برای داشتن شکمی صاف است. از روش‌های موثر و ایمن می‌توان به عمل لیپوماتیک در کرج اشاره کرد که می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی را از این روش شاهد باشید.

تجمع چربی در شکم زیبایی ظاهری شما را از بین می‌برد و همچنین باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌های خطرناک می‌شود.

با وجود اینکه داشتن شکمی صاف کمی دشوار به نظر می‌رسد؛ اما، در صورت رعایت چند نکته که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کردن می‌توانید چربی‌های شکم خود را آب کنید.

  1. تمرینات هوازی

ورزش‌های هوازی راهی عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت قلب است. بسیاری از این دسته تمرینات می‌تواند برای قسمت میانی بدن، به خصوص برای داشتن شکمی صاف بسیار موثر باشد.

نمونه‌ای از این تمرینات شامل دویدن، پیاده روی و شنا کردن است. تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که ورزش هوازی متوسط تا شدید می‌تواند چربی ایجاد شده را کاهش دهد، حتی بدون اینکه نیاز به کاهش کالری مصرفی دریافتی باشد.

  1. مصرف فیبر بیشتر

مصرف فیبر به افراد کمک می‌کند تا طی مدت طولانی‌تری سیر بماند و احساس نیاز به میزان غذایی را که در طول روز می‌خورند را کاهش می‌دهد.

همچنین به افراد جهت عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. با داشتن سیستم گوارشی سالم نفخ کاهش می‌یابد و می‌توانید شکمی صاف داشته باشید.

  1. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌ها منبع انرژی برای بدن هستند؛ اما، این نکته را به خاطر داشته باشید که همه کربوهیدرات‌ها به یک اندازه سالم نیستند.

بدن کربوهیدرات‌های خاصی مانند نان سفید و ماکارونی سفید را به گلوکز تبدیل می‌کند. زمانی که فردی بیش از حد گلوکز مصرف می‌کند، بدن مقدار بیش از اندازه را به عنوان چربی ذخیره خواهد کرد.

فردی که به دنبال راهکارهای برای شکم صاف و بدون چربی است، باید مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهد.

اسلیو معده در کرج

  1. مصرف پروتئین را باید افزایش دهید

مصرف پروتئین به رشد و ترمیم ماهیچه‌ها کمک می‌کند و فرد را طی طولانی مدت سیر نگه می‌دارد. مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، نشان داد افرادی که پروتئین‌های با کیفیتی مانند شیر، تخم مرغ و گوشت گاو مصرف می‌کنند، چربی کمتری در شکم خود دارند.

  1. تمرینات ایستاده انجام دهید

هنگام بلند کردن وزنه یا تمرینات مقاومتی باید بایستید. ایستادن در حین انجام برخی از حرکات به شما کمک می‌کند، قسمت شکم نیز در حین تمرینات درگیر شود.

این درگیری در ناحیه میانی به تقویت عضلات مرکزی کمک می‌کند. عمل‌های جراحی مثل عمل اسلیو معده در کرج هم می‌تواند در کاهش وزن موثر عمل کند.

  1. اسیدهای چرب تک اشباع بیشتری مصرف کنید

مصرف اسیدهای چرب تک غیر اشباع که عنوان چربی خوب شناخته می‌شوند نیز توصیه می‌شود. منابع سالم اسیدهای چرب تک غیر اشباع به شرح زیر است:

  • آووکادو
  • روغن زیتون
  • آجیل
  • روغن کنجد
  • کره بادام زمینی
  1. تحرک بیشتری داشته باشید

افرادی که می‌خواهند شکمی صاف و بدون چربی داشته باشند، باید در طی روز تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشند، به خصوص اگر بیشتر روز را در محل کار می‌گذرانند. 

نمونه از فعالیت‌های موثر و کوچکی که می‌توانید در طی روز داشته باشید:

  • استفاده از پله به جای آسانسور
  • پیاده روی
  • تا حد امکان کار کردن به صورت ایستاده
  • انجام حرکات کششی در طی روز
  1. به اندازه کافی آب بنوشید

افراد می‌توانند با نوشیدن آب فراوان، نفخ ایجاد شده در شکم را به حداقل برسانند. نفخ شکم باعث بزرگتر نشان داده شدن شکم می‌شود.

نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند به پر شدن معده کمک کند و نیاز به مصرف غذای کمتری داشته باشید. می‌توانید آب ساده بنوشید یا آب را با مرکبات، خیار یا توت فرنگی طعم‌دار و در طی روز از این نوشیدنی سالم میل کنید.

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی از دیگر راهکارهای عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن است.

  1. خواب کافی داشته باشید

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کمبود خواب بر هورمون‌هایی که اشتهای فرد را تنظیم می‌کند، تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث گرسنگی در فرد شود.

بای پس معده در کرج

با بهبود کیفیت خواب می‌توانید کاهش وزن و به دنبال آن شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید. برای اینکه خواب با کیفیتی داشته باشید باید به این موارد توجه کنید:

  • دور نگه داشتن وسیله الکترونیکی از اتاق خواب
  • 30 تا 60 دقیقه زودتر از روزهای دیگر به رختخواب بروید.
  • قبل از خواب حرکات کششی آرامبخش یا مدیتیشن داشته باشید.
  • به اندازه کافی در طول روز زیر نور خورشید باشید.
  • ورزش به صورت منظم انجام دهید.
  • از مصرف کافئین و الکل قبل از خواب خودداری کنید.
  1. استرس خود را کاهش دهید

استرس می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات شود که یکی از این موارد افزایش وزن و تجمع چربی در شکم است. در واقع زمانی که فردی دچار استرس می‌شود، بیشتر از روزهای عادی غذا می خورد.

خوردن زیاد هنگام استرس می‌تواند به دلیل ترشح کورتیزول باشد، هورمون استرس که می‌تواند استرس را افزایش دهد. راهکارهای کاهش استرس به شرح زیر است:

  • انجام تمرینات هوازی
  • صحبت کردن با دوستان
  • اولویت بندی کارهای مهم
  • خودداری از تعهدهای بیش از حد توان
  • وقت گذاشتن برای تفریح یا سرگرمی
  • و...      

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام عمل‌های جراحی لاغری به سایت بیمارستان مریم مراجعه کنید:

https://maryamhospital.ir/

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود