زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

انتخاب میز پذیرش با توجه به فضای کاری

انتخاب میز پذیرش با توجه به فضای کاری

انتخاب میز پذیرش با توجه به فضای کاری

میز پذیرش یا کانتر یکی از بهترین راه های معرفی شما به مشتریان می باشد. بنابراین طراحی و هماهنگی آن با محیط اطراف از اهمیت زیادی برخوردار است. میزهای پذیرش در هر شرکت و سازمانی با توجه به شرایط و نوع مشتریان متفاوت است و طراحی آن در انواع مختلف چهار گوش، منحنی و قوس دار، استند و ... صورت می گیرد. چنان چه به دنبال راهنمایی برای خرید یک میز پذیرش متناسب با فضای کاری خود هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت میز پذیرش در محیط کار

میز پذیرش در هر شرکت دارای کاربرد متفاوتی است، در واقع مبلمان اداری و هم چنین دکوراسیون اداری در نمایش اراده و توانایی شرکت ها تاثیر بسزایی دارد. میز پذیرش نیز به عنوان یک میز اداری است که اولین برخورد را با مراجعه کنندگان دارد. بنابراین در انتخاب نوع کانتر باید دقت لازم را به عمل آورید. در ادامه به بررسی نکاتی که باید پیش از خرید به آن توجه داشته باشید، پرداخته ایم.

مهم ترین نکات در خرید انواع میزهای پذیرش

زمانی که تصمیم به تهیه یک میز پذیرش دارید، در ابتدا باید یک لیست از آن چه که برای شما اهمیت دارد تهیه کنید. همان طور که پیش تر اشاره شد، میزهای کانتر در طرح ها و اندازه های مختلفی ارائه می شوند و شما گزینه های بسیاری را برای انتخاب خواهید داشت. پس بهتر است مهم ترین فاکتورهای خود را لیست کنید. به طور کلی می توان چهار فاکتور اصلی را در انتخاب مناسب میز پذیرش مد نظر قرار داد:

ابعاد میز پذیرش

بر اساس استانداردهای موجود در ارتباط با این نوع میز اداری، بهترین ابعاد شامل 180 سانتی متر طول، 140 سانتی متر عرض و 75 سانتی متر ارتفاع می باشد. ارتفاع کم تر یا بیش تر از حد استاندارد می تواند باعث خستگی و آسیب های فیزیکی برای منشی گردد.

میز پذیرش

مقدار فضای اختصاص یافته برای میز پذیرش

آن چه که در حال حاضر به یک فاکتور مهم در مبلمان اداری تبدیل شده، قابلیت همه کاره بودن مبلمان است. مسلما افراد تمایل دارند تا یک میز پذیرش با فضای کافی و طراحی زیبا داشته باشند، در این صورت شما باید به ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز خود در زمان خرید کانتر توجه داشته باشید. باید مشخص نمایید که آیا برای نگهداری وسایل به کشوهای بزرگ نیاز دارید؟ آیا کشوهای موجود برای منشی شما مناسب است؟ آیا فضایی برای قرار دادن پرینتر و اسکنر نیاز دارید؟ انتخاب یک میز اداری با فضای ذخیره سازی بالا، بدون آن که فضای بیش تری از محیط کار را اشغال نماید، ایده آل ترین گزینه است.

طرح و رنگ مناسب

جذابیت و زیبا بودن میز اداری نیز از فاکتورهای مهم محسوب می شود. در واقع میز پذیرش بخش مهمی از دکوراسیون محیط کاری شما را تشکیل می دهد. به همین خاطر انتخاب طرح و رنگ آن بایستی در هماهنگی با دکور محیط باشد. با توجه به رنگ دیوارها می توان مناسب ترین رنگ را برای میز در نظر گرفت.

متریال در میز پذیرش

در ساخت میز اداری و کانتر از انواع متریال شامل چوب، فلز، لمینت، سنگ و حتی پلاستیک می توان استفاده کرد. در ساخت کانترهای سنتی عموما از چوب استفاده می شود. این متریال به راحتی در دسترس است و دوام مناسبی نیز دارد. انتخاب چوب در بین سایر متریال ها به عنوان یک گزینه کارآمدتر در نظر گرفته می شود، چرا که به راحتی با محیط اطراف خود هماهنگ می شود. در صورتی که به دنبال دوام بیش تر هستید، انتخاب فلز مناسب تر است.

انواع میز پذیرش

میزهای پذیرش دارای تنوع بسیاری در طرح و کاربرد هستند، در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین آن ها پرداخته ایم.

میز پذیرش کوچک

استفاده از این نوع میز پذیرش در موسسه هایی که مراجعین کم تری دارند و هم چنین فضای کاری محدودی در اختیار دارند، بسیار مناسب است. عموما کاربرد آن ها در لابی ساختمان های کوچک با تعداد واحد کم است.

میز پذیرش کلاسیک

میز پذیرش کلاسیک

سبک های کلاسیک همواره مورد علاقه بسیاری از افراد هستند و می توانند جذابیت خاصی به محیط ببخشند. عموما از چوب یا MDF در ساخت این سبک از میزها استفاده می شود تا بتوانند ریزه کاری مورد نظر را به خوبی جلوه دهند. در واقع میز اداری کلاسیک می تواند وقار بیش تری به محیط کاری شما بدهد. لازم به ذکر است که میزهای کلاسیک عموما نیازمند فضای بزرگ تری هستند، چرا که ابعاد آن ها در مقایسه با سایر میزها بیش تر است.

میز پذیرش مدرن

سبک مدرن امروزه می تواند فضای منحصر به فرد و شیکی را برای کسب و کار شما ایجاد نماید. این جذابیت محیطی تاثیر بسیاری بر جذب مشتری دارد و می تواند جایگاه سازمان شما را ارتقا دهد. طراحی های مدرن با استفاده از متریال های مختلف قابل اجرا می باشند و نظم خاصی را در محیط شما ایجاد می نمایند.

میز پذیرش فانتزی

میزهای فانتزی با توجه به خلاقیتی که در طراحی آن ها به کار رفته، می توانند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. به علاوه این خلاقیت می تواند ذهن کارکنان شما را نیز باز کند و تاثیر مثبتی بر روند کاری آن ها داشته باشد. میزهای فانتزی شامل دو بخش هستند:

  • میزهای با طرح و مدل فانتزی
  • میزهای با رنگ و تصاویر فانتزی

برای مثال می توان از طرح های سه بعدی کارتونی برای میز مورد استفاده در مهد کودک ها و آموزشگاه ها استفاده کرد.

میز پذیرش مطب

در مطب پزشکان، میزهای پذیرش محلی است که با مراجعین ارتباط می گیرند و اطلاعات آن ها را ثبت می نمایند. بنابراین این میزها باید کارایی بالایی داشته باشند، چرا که عموما تعداد مراجعین زیاد است و لازم است تا فضایی مناسب را ایجاد کرد. زیبا بودن میزهای پذیرش تاثیر بسیاری در جلب توجه مراجعین دارد و می تواند نام و برند مطب شما را در ذهن افراد نگه دارد.

میز پذیرش بانک

میزهای پیشخوان بانکی از چند میز مشابه تشکیل شده  است. تولید میزهای پیشخوان بانکی باید با ابعاد دقیق صورت بگیرد تا بتواند فاصله مناسب بین کاربر و کارمند را ایجاد نماید. در طراحی این نوع میزها حتما باید فضایی برای یادداشت کردن در سمت مشتری وجود داشته باشد. در نظر گرفتن ابعاد و ارتفاع مناسب می تواند تاثیر بسیاری در جذابیت و زیبایی محیط کاری شما داشته باشد.

در صورتی که قصد خرید میزهای پذیرش، میز اداری و سایر مبلمان اداری را دارید، می توانید با مراجعه به وبسایت " اداری نت "، پس از مشاهده نمونه کارها و دریافت مشاوره از کارشناسان ما، سفارش خود را ثبت نمایید.

با سپاس از همراهی شما

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود