زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ایده‌های چیدمان جذاب پذیرایی منزل | سه ایده ناب برای منزل شما

ایده‌های چیدمان جذاب پذیرایی منزل | سه ایده ناب برای منزل شما

ایده‌های چیدمان جذاب پذیرایی منزل | سه ایده ناب برای منزل شما

برترین ایده‌های روز دنیا برای داشتن یک سالن پذیرایی شیک

در هر خانه‌ای پذیرایی به عنوان بخش اصلی آن خانه شناخته می‌شود و بخش زیادی از روزهایی که در منزل هستیم را در این فضا سپری می‌کنیم. به همین خاطر طراحی دکوراسیون پذیرایی برای همه ی افراد حائز اهمیت است. برای یک طراحی زیبا و منحصر در نظر ساکنین و مهمانان خانه حتما لازم نیست که به سراغ آیتم‌های خیلی لوکس و گران بروید. شما با چند تغییر اساسی می‌توانید به چیدمان منزل کمک کنید و یک طراحی زیبا و چشمگیر داشته باشید.

ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون پذیرایی‌های کوچک

سالن پذیرایی کوچک نیاز به روشنایی و نور زیاد دارد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که کوچک بودن پذیرایی خیلی به چشم نیاید بهتر است از تعدادی لامپ پر نور و کم مصرف استفاده کنید تا روشنایی و نور خانه افزایش یابد. اما برای مصرف کمتر توصیه می کنیم که اقدام به آینه‌کاری قسمت‌هایی از خانه کنید. با این کار بازتاب نور به خوبی صورت می‌گیرد دیگر و نیازی به تعداد بالای لامپ نیست.

پذیرایی خانه‌های کوچک نیاز به مبلمان زیادی ندارند

پذیرایی خانه‌های کوچک نیاز به مبلمان زیادی ندارند. توصیه می‌کنیم که با مبل تمام خانه را پر نکنید زیرا هم زیبایی و جذابیت خانه کاهش پیدا می‌کند و هم رفت و آمد در خانه مختل می شود. توصیه ما به شما این است که در کنار مبل خود تعدادی پاف تهیه کنید. پاف جایگزین مبل شده و جای کمتری می‌گیرد و هم یک آیتم لوکس به شمار می‌آید.

یکی دیگر از نکات چیدمان پذیرایی کوچک انتخاب میز جلو مبلی مناسب است. این میزها در اشکال مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و اشکال ترکیبی ساخته می‌شوند. بهترین گزینه‌ها در این زمینه برای خانه‌های کوچک، میزهای جلومبلی بیضوی، مستطیلی و مربعی کوچک هستند. میزهای شیشه‌ای نیز می‌توانند انتخاب مناسبی باشند زیرا فضا را کوچک جلوه نمی‌دهند.

ایده برای دکوراسیون پذیرایی

پرده‌های قدی را انتخاب کنید

پذیرایی شما ممکن است پنجره بلندی نداشته باشد. به همین دلیل برای خرید پرده باید به سراغ پرده‌هایی بروید که قدی هستند. یعنی از سقف تا زمین کشیده شده‌اند. هرگز به سراغ پرده‌های کوچک نروید. زیرا هم باعث کاهش زیبایی خانه می‌شوند و هم اینکه کوچک بودن آن را بیشتر جلوه می‌دهند.

حال و هوایی مدرن به دکوراسیون پذیرایی خود بدهید

یکی از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیون پذیرایی، سبک مدرن است. این سبک تابع خلوتی و سادگی است. به همین خاطر نیاز به آیتم‌های زیادی ندارد. سبک مدرن اصولا نیاز به فضای روشن و و پر نور دارد. به همین دلیل باید یک یا چند رنگ روشن که مکمل هم هستند را انتخاب کنید و در سبک مدرن پذیرایی خود از آن استفاده کنید.

رنگ‌های زیر بیشترین کاربرد را در پذیرایی‌های مدرن دارند:

  • سفید
  • طوسی
  • کرم

مبل چستر؛ انتخابی مناسب برای دکوراسیون مدرن

مبل چستر یکی از آیتم‌های دکوراسیون است که در هر دو سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک کاربرد دارد. از یک سو وجود لمسه‌دوزی در این آیتم مبلمان با سبک کلاسیک همخوانی دارد. از سوی دیگر، پرهیز از جزئیات زیاد و طراحی پیچیده و ویژگی راحتی این مبل، آن را به آیتمی محبوب در دکوراسیون مدرن تبدیل کرده است. قیمت مبل چستر نیز به مواردی مانند: جنس رویه، کیفیت ساخت، نوع لمسه‌دوزی و ابعاد مبل بستگی دارد.

عناصر چیدمان دکوراسیون پذیرایی‌های کلاسیک

سبک کلاسیک برای دکوراسیون داخلی منزل غالبا در بین ایرانیان طرفدار دارد. زیرا علایق و سلیقه مردم به این سبک نزدیک‌تر است و تمایل دارند دکوراسیون پذیرایی خود را با این سبک طراحی کنند. سبک کلاسیک از سبک های لاکچری به شمار می‌آید که برای طراحی آن باید آیتم‌های زیادی در اختیار داشته باشید. به همین دلیل سبک کلاسیک به عنوان سبکی پرهزینه شناخته می‌شود.

آیتم‌ها در سبک کلاسیک اهمیت زیادی دارند

سبک کلاسیک برای دکوراسیون پذیرایی زمانی زیبا است که بتوانید آیتم‌های آن را به خوبی در کنار هم قرار بدهید تا موجب نمایان شدن این سبک و زیبایی پذیرایی شوید. مبلمان سلطنتی، پرده با طرح کلاسیک و نورپردازی با دو رنگ از جمله مواردی است که در سبک کلاسیک باید دیده شود بنابراین اگر انتخاب شما این سبک زیبا است باید به سراغ این آیتم‌های کلاسیک بروید.

صندلی راک؛ یکی از آیتم‌های محبوب دکوراسیون کلاسیک

صندلی راک، صندلی ننویی یا صندلی گهواره‌ای یکی از خاطره‌انگیزترین آیتم‌های مبلمان است که ناخودآگاه افراد را به‌یاد سبک‌های سنتی دکوراسیون و خانه‌های قدیمی می‌اندازد. این آیتم همچنین یکی از آیتم‌های لوکس و زیبا برای دکوراسیون کلاسیک به‌شمار می‌آید. پیش از خرید این آیتم پیشنهاد می‌کنیم فضایی را که قرار است این صندلی در آن قرار بگیرد تعیین کنید تا بتوانید یک صندلی راک با ابعاد مناسب را برای این فضا انتخاب و خریداری کنید.

برای چیدمان پذیرایی باید به چه آیتم‌هایی توجه کنیم

دکوراسیون پذیرایی از طریق آیتم‌ها جلوه جذاب‌تری پیدا می‌کند به همین دلیل باید به چیدمان این المان‌ها توجه کنید تا پذیرایی خانه زیباتر شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید آیتم‌ها را با مشورت طراحان برتر این حوزه انجام دهید. زیرا شما هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک از این المان‌ها می‌پردازیم.

کاغذ دیواری پذیرایی

دیوار پذیرایی از نقاط چشمگیر در هر خانه است. به همین دلیل باید یک کاغذ دیواری شیک و زیبا برای آن در نظر بگیرید. کاغذ دیواری پذیرایی باید با سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی سازگاری داشته باشد. این یعنی اگر سبک دکوراسیون داخلی شما مدرن است باید یک کاغذ دیواری مدرن و جدید برای آن تهیه کنید.

کفپوش در دکوراسیون پذیرایی

نگاهی به کفپوش در دکوراسیون پذیرایی

کفپوش پذیرایی از دیگر المان‌های اصلی است که در انتخاب و خرید آن باید کمی حساسیت به خرج دهید. زیرا کفپوش مدام در حال استفاده است و باید بهترین جنس و کیفیت را داشته باشد. به ویژه برای پذیرایی خانه‌هایی که با آشپزخانه یکی هستند باید تلاش کنید بهترین کفپوش را تهیه کنید تا هم با دکوراسیون آشپزخانه و هم با دکوراسیون پذیرایی همخوانی داشته باشد.

با محصولات ایران دکور از یک دکوراسیون جذاب لذت ببرید

از دیگر آیتم‌های اصلی در پذیرایی می‌توانیم به مبلمان اشاره کنیم. برای تهیه مبلمان باید در مرحله اول به متراژ فضا نگاه کنید و سپس اقدام به خرید کنید. زیرا بعضی از مبل‌ها مناسب سبک دکوراسیون پذیرایی خانه شما هستند اما اندازه بزرگی دارند و مناسب این متراژ پذیرایی نیستند پس باید به سراغ نمونه هایی بروید که جای کمتری را اشغال می‌کنند.

ایران دکور فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون است. با ایران دکور به مجموعه کاملی از محصولات معتبرترین تولیدکنندگان حوزه مبل راحتی، کلاسیک، استیل و تمامی المان‌های دکوراسیون دسترسی دارید. ایران دکور به منظور آسودگی خاطر و رفاه حال کاربران، امکان مراجعه به مراکز فروش و خرید حضوری برخی از وسایل و لوازم مانند کالاهای دسته مبلمان (که نیاز به انتخاب رنگ و جنس رویه از نزیک را دارند) را فراهم کرده است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود