زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چگونه از چمن مصنوعی در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

چگونه از چمن مصنوعی در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

چگونه از چمن مصنوعی در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

یکی از دلایل اصلی انتخاب چمن مصنوعی به خاطر مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی است که باعث شده، تغییر دما هیچ تاثیری روی ظاهر این محصول نداشته باشد. این امر موجب شده، چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی مدت بیشتری سالم بماند و نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد. اگرچه مراقبت از چمن مصنوعی در زمستان کم است اما نکات و ترفندهایی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

نگهداری از چمن مصنوعی در زمستان

همانطور که اشاره کردیم، نگهداری از چمن مصنوعی در تمام طول سال بسیار راحت است و فقط هرزگاهی نیاز به نظافت و مراقبت دارد. اما ممکن است در فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی، چمن مصنوعی شما مرطوب شود و باعث یخ زدن الیاف چمن شود؛ در این صورت نیاز به مراقبت بیشتر دارد تا چمن شما آسیب نبیند.

1. زمان یخ زدن چمن مصنوعی

زمان یخ زدن چمن مصنوعی

زمانی که چمن مصنوعی در اثر سرمای زیاد یخ می زند، اولین نکته ای که باید برای محافظت از این محصول در نظر بگیرید، راه نرفتن روی آن است. نکته قابل توجه در این است که برای زودتر آب کردن برف روی چمن به هیچ عنوان از ضد یخ استفاده نکنید؛ زیرا بکار بردن مواد شیمیایی ممکن است اثرات مضری برای چمن مصنوعی داشته باشد. اگر تردد شما دچار مشکل شد، در این صورت می توانید از نمک استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نمک زیاد باعث مشکلاتی در زهکشی می شود.

2. زمان برف باریدن

برف به تنهایی باعث آسیب رساندن به چمن مصنوعی نمی شود، بلکه راه رفتن روی آن می تواند به چمن آسیب برساند؛ زیرا برف می تواند فشرده شود و لایه ای در چمن مصنوعی شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، شما می توانید با استفاده از بیل پلاستیکی برف ها را به آرامی کنار بزنید اما زمان انجام این کار مواظب الیاف های چمن باشید. بهتر است اجازه دهید برف به طور طبیعی آب شود و یا قسمتی که می خواهید در آن رفت و آمد کنید را پارو بزنید.

3. طوفان شدید

باد شدید باعث می شود برگ درختان اطراف، روی چمن مصنوعی شما بریزد. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم، هر چند وقت یکبار چمن خود را جارو کنید تا از جمع شدن برگ ها جلوگیری شود. وقتی که این برگ ها زیاد شوند، ممکن است زمان بارندگی، زهکشی چمن دچار مشکل شود و آب نتواند به درستی تخلیه شود.

همچنین این امر می تواند، باعث ایجاد علف های هرز در چمن مصنوعی شود. جارو، برس یا حتی یک دستگاه دمنده برای حل این مشکل بسیار مناسب می باشد. اما نکته قابل توجه در این است که از چنگک فلزی برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث آسیب رساندن به الیاف های این محصول می شود.

اگر با همچین مشکلی مواجه هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله روش های جلوگیری از علف هرز در چمن مصنوعی و نحوه حذف آن را مطالعه نمایید.

4. هنگام بارندگی یا سیل

چمن مصنوعی در صورتی می تواند در برابر باران یا سیل مقاومت خوبی داشته باشد که زمان نصب، زهکشی بصورت درست و اصولی انجام گیرد. در غیر این صورت، زمان بارندگی چمن غرق آب شده و بعد از مدتی رطوبت زیاد باعث کپک زدن چمن می شود. علاوه بر نصب صحیح، برای جلوگیری از این امر بهتر است، هرزگاهی زباله های روی چمن مصنوعی خود را تمیز کنید تا زهکشی چمن شما به مرور زمان دچار مشکل نشود.

دلایل انتخاب چمن مصنوعی

دلایل انتخاب چمن مصنوعی

تیغه های این محصول با استفاده از مواد مصنوعی همچون پلی اتیلن و نایلون ساخته و تولید شده است. این ویژگی باعث شده، الیاف های چمن پس از طوفان های سیل آسا سالم بمانند و به سرعت خشک شوند. به غیر از تیغه های مقاوم در برابر آب، چمن مصنوعی دارای یک لایه متخلخل است که آب باران را از سطح به زیر خاک می کشد و خطر آسیب را کاهش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع تیغه ها و کاربرد هر یک در محیط های مختلف، مقاله شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد را از سایت فوت و فن مطالعه نمایید.

مناطقی که آب و هوای بسیار گرمی دارند، استفاده از چمن مصنوعی بجای چمن طبیعی پیشنهاد می شود؛ زیرا این محصول به گونه ای ساخته شده است تا برابر نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد. همین امر سبب شده، این محصول در طولانی مدت در اثر گرمای زیاد بر خلاف چمن طبیعی تغییر رنگ ندهد.

مکان های مورد استفاده از چمن مصنوعی

  • زمین بازی گلف
  • بازی پینت بال
  • فضای مهد کودک
  • تراس و روف گاردن
  • محیط های اداری
  • زمین فوتبال و ....

خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک کاربردی متفاوت نسبت بهم دارند. به عنوان مثال، چمن مصنوعی که برای محیط مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد با چمنی که برای زمین گلف تهیه می شود، متفاوت است. به همین دلیل، برای خرید این محصول باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بسته به پروژه و بودجه خود چمن مصنوعی مورد نظر را انتخاب کنید.

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی بسته به عوامل مختلفی همچون نوع برند، الیاف، جنس نخ، میزان کیفیت، استفاده از لایه پدینگ و ... متغیر است. اگر به دنبال چمن مصنوعی ارزان و با کیفیت مناسب هستید، ما به شما چمن مصنوعی خانه چمن را پیشنهاد می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات و قیمت آن به سایت این مجموعه به نشانی https://khanechaman.com/ مراجعه نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود