بیلبورد های تبلیغاتی به اتاق نشیمن شما نفوذ می کنند!

یک استارتاپ جدید به نام تلی (telly) در یک استراتژی جدید، پرسه ارسال تلویزیون های هوشمند رایگان را به خانه های ایالت متحده آمریکا شروع کرده است!
پس از مورد توجه قرار گرفتن تبلیغات در تلویزیون های شهری، این بار این شرکت قصد دارد تا با هدف نمایش تبلیغات هدفمند، تلویزیون های رایگانی را به خانه ها روانه کند!
اگر این اتفاق در ایران بیفتد، آیا شما قبول می کنید که یکی از این تلویزیون ها را در خانه تان داشته باشید؟
طبق قصد استارتاپ تلی، این کار باعث حفظ حریم شخصی تبلیغ دهندگان و تماشاگران تبلیغ می شود.
همین حالا، پلتفرم یوتیوب در حال انجام چنین کاری است! تبلیغاتی که باید ببینید در ازای محتوای رایگان!
کمپانی تلی در زمینه تلویزیون های تبلیغاتی چه کرده است؟
تلی، در اوایل سال جاری، برای کسانی که داوطلب شده اند، تلویزیون شهری رایگان 55 اینچی را در اختیارشان قرار داده است!
این تلویزیون ها، وضعیت آب و هوا، اخبار، رویداد های ورزشی و ... را در کنار نمایش تبلیغات، نشان می دهد!
شما هم حتما مثل من قبول دارید که این کمپانی حتما اطلاعاتی از خانواده هایی که برایشان تلویزیون تبلیغاتی می فرستند دارند.
اما این چه کمکی به تلی می کند؟
تلویزیون ها = بیلبورد های تبلیغاتی
آیا میدانید بیلبورد تبلیغاتی چیست؟
اگر نمی دانید، سری به میدان های شلوغ تهران، تبریز و اصفهان بزنید!
این بیلبورد ها می توانند ویدئو ها و تصاویر را با رنگ های جذاب و پویا نمایش دهند!
این کار کمک می کند که تبلیغات بهتر دیده شوند.
در ایران این بیلبورد ها تحت عنوان تلویزیون شهری شناخته می شود و برند asi وارد کننده این تلویزیون ها می باشد.
کمپانی تجاری تلی نیز هدفش از واگذاری این تلویزیون ها، ایجاد یک شبکه تبلیغاتی هدفمند بر اساس نیاز خانواده می باشد.
شاید یک خانواده هیچ علاقه ای به ورزش فوتبال نداشته باشند! بنابراین صرف هزینه برای نشان دادن تبلیغات فوتبالی به این خانواده، عملا بی فایده می باشد.
بنابراین چه بهتر که تبلیغات برای هر خانواده، بر اساس نوع دغدغه ها نیاز های آن خانواده باشد.
قول هایی که تلی از مخاطبان می گیرد!
استفاده کنندگان از این بیلبورد های تبلیغاتی خانگی، باید قول بدهند که اطلاعاتی درباره در آمد و خودشان به تلی بدهند!
همچنین آن ها قول می دهند که تلویزیون را تغییر ندهند!
همچنین این مخاطبان نباید روی تلویزیون نرمافزار خاصی را نصب کنند و یا برنامه مسدودسازی تبلیغات را روی آن بریزند!
تلی به مخاطبان می گوید" تلی اولین تلویزیونی خواهد بود که تبلیغ کنندگان هزینه آن را می پردازند، نه شما !"
همکاری تلی با کمپانی kia
حتما kia را می شناسید، خودرو اوپتیمای موجود در بازار ایران و ده ها خودرو دیگر، محصول کیا موتورز هستند!
کمپانی کیا برای تبلیغات خود، با تلی همکاری می کند.
البته تلی، اعلام کرده است که قبل از همکاری با هر کمپانی یا شرکتی، تبلیغات را به صورت تخصصی کنترل و وارسی می کند.
بعد از اعلام تایید، این تبلیغات پخش خواهند شد.
آینده تلویزیون های تبلیغاتی تلی
آیا ممکن است که تلی با بازاریابات شخصی همکاری کند؟
آیا تلی کار خود را با کمپانی های خودرو سازی ادامه خواهد داد؟
آینده تبلیغات در تلویزیون های تبلیغاتی تلی چگونه خواهد بود؟!
آیا تلی اصلا آنقدر ها مشتری و متقاضی دارد؟
مرحله تست تلویزیون های تلی به کجا رسیده است؟
این ها تماما سوالاتیست که مردم از این مجموعه دارند.
تلی می گوید که در حال حاضر 250000 در 50 ایالت مختلف، برای دریافت ست های تلی ثبت نام کرده اند.
تلی قصد دارد تا ابتدای سال جاری، 500000 دستگاه برای مصرف کنندگان ارسال نماید.
به گفته تلی، ثبت نام ها فراتر از حالت انتظار این استارتاپ بوده است!
آینده این نوع تبلیغات در ایران
آیا شرکت های ایرانی همچون سازندگان تلویزیون شهری asi در آینده چنین کاری را انجام می دهند؟
تجربه به کرات ثابت کرده است که ایران، بعد از وارد شدن موج جدیدی از تکنولوژی، در این عرصه فعال می شود.
تلویزیون های شهری در ایران پس از آمریکا و اوروپا رواج یافت!
ممکن است برند های مطرح بیلبورد های تبلیغاتی در آینده چنین دورنگاری را داشته باشند.
اگر این مطلب را می خوانید و قصد سرمایه گذاری روی استارتاپی را دارید، چه بسا این یکی از ویژه ترین پیشنهادها برای سرمایه گذاری بلند مدت و پر بازده است.
به گفته ایلیا پوزین ...
بنیانگذار استارتاپ تلی، این مجموعه، تبلیغ دهندگان را به مخاطبان هدفمند وصل می کند.
ایشان سر بسته اعلام کرده اند که تلویزیون های تلی، برای کسانیست که مخاطب تلویزون های شهری و ویدئو وال ها نیستند!
سوالات تبلیغاتی telly از مخاطبان
مصرف کنندگان بیلبورد های خانگی telly ، باید به سوالاتی پاسخ بدهند.
و اما نمونه ای از این سوالات تبلیغاتی:
-
نوع ارائه دهنده شبکه تلفن همراه
-
مالکیت خانه
-
مالکیت وسیله نقلیه
-
میزان درآمد خانوار
-
تعداد فرزندان
-
داشتن یا نداشتن حیوانات خانگی
-
و ...
تبلیغ دهندگان، از این اطلاعات برای نمایش هدفمند تبلیغ در تلویزیون های تبلیغاتی استفاده می کنند.
پوزین درباره toyota ...
بنیانگذار telly یک مثال جالب می زند!
اگر تویوتا هستید و می خواهید تبلیغات خود را به کسانی که هوندا دارند نمایش بدهید، ما این کار را برایتان خواهیم کرد!
و اگر می خواهید تبلیغاتتان فقط در بین دو نیمه فوتبال نمایش داده شود، این کار نیز شدنیست!
حسگر های تشخیصی تلویزیون های تلی!!!
به گفته تلی، تلویزیون های این استارتاپ قابلیت بسیار جالبی دارند!
با ظهور تکنولوژی هایی مثل هوشمند سازی، این تلویزیون ها مجهز به حسگر های بخصوصی می شوند که تشخیص می دهد آیا کسی رو به روی تلویزیون در حال تماشای آن است یا خیر!
تلی می گوید، ما نمی توانیم بفهمیم که چه کسی رو به روی تلویزیون است! فقط می توانیم بفهمیم کسی هست یا خیر!
این حسگر بر اساس حرکت عمل می کند.یعنی حرکت ها را تشخیص می دهد.
دوربین های تلویزیون های تلی
تلی اعلام کرده است که برای کار هایی مثل تماس های ویدئویی و ... یک دوربین با یک شاتر فیزیکی عرضه می گردد.
البته این دوربین ها بهصورت پیش فرض بسته هستند و مصرف کننده به وضوح به هنگام استفاده از آن، مطلع می شود.
