زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

13 ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست + روش استفاده

کلینیک زیبایی

13 ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست + روش استفاده

13 ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست + روش استفاده

کدام ماسک صورت خانگی برای منافذ باز مناسب است؟ برای کوچک کردن منافذ باز پوستی چه کنیم؟ آیا استفاده از ماسک برای بستن منافذ پوست موثر است؟ بهترین ماسک برای بستن منافذ باز پوست چیست؟ روش‌های زیادی کوچک کردن منافذ باز پوست وجود دارد که بهترین روش استفاده از ماسک صورت خانگی است. برای این منظور ماسک‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که می‌توانید برای کوچک کردن منافذ پوست صورت خود از آنها استفاده کنید.

علت باز بودن منافذ پوست شما هرچه باشد، استفاده منظم از ماسک صورت می‌تواند به کاهش این منافذ پوست کمک کند. در ادامه با 13 ماسک که برای بستن منافذ باز پوست صورت معجزه می‌کنند آشنا شوید.

ماسک صورت خیار و آبلیمو

1. ماسک صورت خیار و آبلیمو

ماسک صورت خیار برای بستن منافذ پوست بسیار موثر است. همچنین خیار به دلیل آبرسانی پوست و خاصیت آنتی اکسیدانی از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

روش استفاده ماسک خیار:

برای تهیه این ماسک صورت، 4 یا 5 برش خیار را با 2 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس این خمیر را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

از این ماسک صورت خیار می‌توانید هفته‌ای دوبار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ماسک صورت آرد نخودچی

2. ماسک صورت آرد نخودچی

شاید برایتان جالب باشد که چرا آرد نخودچی برای منافذ پوست مفید است! آرد نخودچی مانند یک اکسیدکننده طبیعی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و همچنین باعث سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوست می‌شود.

روش استفاده از ماسک آرد نخودچی:

برای تهیه این ماسک صورت به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی؛
  • 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه؛
  • 1 قاشق غذاخوری کشک؛
  • 2-3 قطره روغن زیتون تصفیه نشده.

طرز تهیه این ماسک صورت:

  • مواد را با هم مخلوط کنید سپس به آرامی در تمام نقاط صورت خود بمالید.
  • بعد از 25 دقیقه صورتتان را با آب معمولی بشویید.
  • صورت خود را با حوله خشک کنید و سپس از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
  • برای دریافت بهترین نتیجه، هر هفته 2-3 بار از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک صورت زردچوبه

3. ماسک صورت زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای کاهش منافذ باز پوست صورت در طب سنتی، شناخته می‌شود.

روش استفاده از ماسک زردچوبه:

به‌مقدار مساوی زردچوبه و آب (به جای آب می‌توانید از شیر یا گلاب استفاده کنید) را با هم ترکیب کنید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند سپس صورتتان را با آب معمولی بشویید. از ماسک صورت زردچوبه می‌تواند هر هفته 2 بار استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و آبلیمو

4. ماسک گوجه فرنگی و آبلیمو

ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست چرب بسیار مناسب است. گوجه فرنگی به دلیل مقادیر بالای آب که دارد باعث آبرسانی و کاهش انقباض پوست شده، اسیدهای طبیعی موجود در آن، چربی پوست را کاهش می‌دهند و به درمان منافذ باز پوست صورت کمک می‌کنند.

همچنین لیمو علاوه بر کاهش دهنده‌ی منافذ پوست، برای از بین بردن انواع آکنه‌های خفیف تا متوسط نیز کاربرد دارد همینطور لکه‌های تیره‌ی روی پوست را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پوستی روشن و جوان‌تر داشته باشید.

روش استفاده از ماسک گوجه فرنگی و آبلیمو:

یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را با 2 الی 4 قطره آبلیمو ترش تازه در یک ظرف بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید. برای تاثیر کارآیی و گرفتن نتیجه‌ی بهتر، از آب لیمو ترش تازه به جای آب لیموهای صنعتی استفاده کنید.

مخلوط آبلیمو ترش و گوجه فرنگی را 15 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید، سپس صورتتان را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت موز

۵. ماسک صورت موز برای بسته شدن منافذ پوست

ماسک موز می‌تواند به درمان منافذ بزرگ شده پوست کمک کند. همچنین لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در پوست موز است که به همراه پتاسیم می‌تواند باعث جوانسازی پوست و سفت شدن منافذ شود.

روش استفاده از ماسک صورت موز:

یک عدد پوست موز رسیده را انتخاب کنید و قسمت داخلی پوست موز را به آرامی بر روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت روغن آرگان

۶. ماسک صورت روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای پوست، مو و سلامت بدن بسیار زیاد است. یکی از خواص روغن آرگان برای پوست، بسته شدن منافذ پوست صورت است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب مفید است که پوست را آبرسانی می‌کند و در نهایت منافذ بزرگ پوست را کاهش می‌دهد.

روش استفاده از ماسک روغن آرگان:

برای تهیه این ماسک ۲-۳ قطره روغن آرگان را روی صورت خود بمالید و با نوک انگشتانتان به آرامی ماساژ دهید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید.

این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید.

ماسک عسل و دارچین

7. ماسک عسل و دارچین برای منافذ سر سیاه

برای از بین بردن منافذ سرسیاه پوست و همچنین لایه برداری پوست می‌توانید از ماسک عسل و دارچین استفاده کنید.

روش استفاده از این ماسک صورت:

برای تهیه این ماسک سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین پودر شده مخلوط کنید. این ماسک نوعی اسکراب بوده و برای لایه‌برداری پوست هم می‌توان از آن استفاده کرد. ماسک را روی پوست بمالید و بعد از آن که خشک شد به خوبی بشویید.

ماسک صورت با ماست

8. ماسک صورت با ماست

این یک ماسک صورت ماست، یک ماسک خانگی ساده برای کوچک کردن منافذ پوست است.

روش استفاده از این ماسک صورت:

مقدار مناسبی از ماست حاوی پربیوتیک را به خوبی هم بزنید و روی پوست خود بمالید. بعد از حدود 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. از این ماسک صورت ساده می‌توانید هفته‌ای 2 بار استفاده کنید.

بستن منافذ پوست با عسل

9. بستن منافذ پوست با عسل

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی و همچنین پاک‌کننده‌ها است که باعث بهبود کیفیت پوست می شود. به همین دلایل عسل یکی از ساده ترین درمان های خانگی منافذ باز روی بینی و گونه ها است.

عسل یک منقبض کننده طبیعی است که می تواند پوست را محکم کرده و منافذ آن را ببندد.

روش استفاده از عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل را روی صورت خود بمالید. عسل را به وسیله در حرکات دایره‌ای به ویژه در نزدیکی بینی و گونه‌ها ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید و در نهایت صورتتان را با آب سرد شستشو دهید تا منافذ آن محکم شود.

از ماسک صورت عسل می‌توانید هفته‌ای 3 مرتبه استفاده کنید.

ماسک صورت جوش شیرین

10. ماسک صورت جوش شیرین

لایه برداری با جوش شیرین به کوچک شدن منافذ کمک می‌کند. جوش شیرین توازن pH پوست را تنظیم کرده و مواد آلوده روی سطح پوست را جدا می‌کند. اگه پوست حساسی دارید، باید مراقب حساسیت‌های ناشی از جوش شیرین باشید.

روش استفاده از ماسک جوش شیرین:

برای تهیه این ماسک صورت، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی صورت بمالید و در جهت‌های دایره وار ماساژ دهید. بعد از 20 ثانیه، صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت زرده تخم مرغ و آبلیمو

11. ماسک صورت زرده تخم مرغ و آبلیمو

برای از بین بردن و کاهش منافذ پوست می‌توانید از ماسک زرده تخم مرغ و آبلیمو استفاده کنید.

روش استفاده از این ماسک صورت:

برای تهیه ماسک صورت 2 زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. مخلوط را روی پوست بمالید تا زمانیکه خشک شود. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست

12. ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست

ماسک سفیده تخم مرغ برای درمان منافذ سر سیاه بسیار موثر است. همچنین این ماسک چربی روی منافذ را برداشته و پوست را تمیز می‌کند.

روش استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ:

یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت خاک رس

13. ماسک صورت خاک رس

استفاده از ماسک صورت خاک رس به بهبود منافذ پوست کمک می‌کند. خاک رس می‌تواند ناخالصی‌های زیادی مانند چربی‌ها و روغن‌ها را به خود جذب کند. اگر به خاک رس دسترسی دارید حتماً از این ماسک صورت استفاده کنید.

روش استفاده از ماسک خاک رس:

برای تهیه این ماسک صورت، 2 قاشق غذاخوری خاک رس را با مقداری آب و گلاب قاطی کنید. ماسک آماده شده را روی پوست بمالید و 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورتتان را با آب خنک شستشو دهید..

برای استفاده از این ماسک‌های صورت، به نکات زیر توجه کنید

  • اگر پوست حساس دارید، قبل از استفاده از هر ماسک صورت مقداری را روی پوست خود تست کنید.
  • قبل از زدن ماسک بهتر است صورت خود را بشویید.
  • حتما قبل از زدن ماسک روی پوست‌تان، دستان خود را بشویید.
  • هنگام خشک کردن پوست‌تان، حوله را به آرامی روی پوست‌تان فشار دهید و هرگز حوله را روی پوست‌تان نکشید چرا که باعث می‌شود پوست‌تان تحریک و قرمز شود و به گسترش باکتری‌ها کمک کند.
  • اگر پوست‌تان بیش از حد چرب است هفته‌ای 2 الی 3 بار از این ماسک‌های صورت استفاده کنید.
کانال تلگرام زوم لایف
توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود