زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

14 ماسک مو برای ضخیم شدن موها

کلینیک زیبایی

14 ماسک مو برای ضخیم شدن موها

14 ماسک مو برای ضخیم شدن موها

داشتن موهای نازک و شکننده باعث بد حالت شدن موها و حتی کاهش اعتماد بنفس افراد می‌شود! برای ضخیم شدن موها چه کنیم؟ چطور موهای نازک را تقویت کنیم؟ برای افزایش ضخامت موها وپرپشت شدن آن‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از ماسک مو برای ضخیم شدن مو است.

کدام ماسک مو برای ضخیم شدن تار مو مناسب است؟ انواع ماسک موی حجم دهنده در بازار وجود دارد اما بهترین و سالم‌ترین گزینه استفاده از ماسک موی طبیعی و خانگی است. زیرا ماسک موی خانگی به تقویت ریشه، تغذیه مو و تقویت موهای آسیب دیده کمک می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و همچنین باعث ضخیم شدن مو می‌شود.

ماسک مو برای ضخیم شدن مو

14 ماسک موی خانگی برای ضخیم شدن مو

در ادامه تعدادی ماسک موی خانگی برای تقویت موهای نازک و پرپشت شدن موها معرفی کردیم. با زوم لایف همراه باشید:

1. ماسک شیر نارگیل برای ضخیم شدن موها

یک لیوان شیر نارگیل و 6 قاشق روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و هم بزنید. این مخلوط را به موهایتان بزنید و سر را ماساژ دهید و بعد از 15-10 دقیقه آبکشی کنید.

2. ماسک ساده آلوئه‌ورا برای ضخیم شدن مو

چند برگ آلوئه‌ورا را نصف کنید تا ژل آن بیرون بیاید و آن را روی موهایتان بزنید و ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس با آب ولرم بشویید. این روش را 1 یا 2 بار در هفته برای داشتن موهای سالم و ضخیم‌تر به کار برید.

3. ماسک ترکیبی آلوئه ورا، تخم مرغ و زیتون

استفاده از این ماسک مو برای افزایش ضخامت موی سر معجزه می‌کند. جهت ساخت این ماسک برای ضخیم شدن مو باید در کاسه ای 2 عدد زرده تخم مرغ و 5 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک دیگر مخلوط کنید، به تمام موهای خود را بمالید و موها را با این ماسک ماساژ دهید. سپس یک کلاه حمام بپوشید و بگذارید 30 دقیقه بماند، بعد موها را با آب سرد بشویید.

4. ماسک تخم‌مرغ و موز برای ضخیم شدن تار مو

این ماسک مو یک درمان خانگی معجزه‌گر برای رهایی از تمام مشکلات مربوط به موهاست و باعث ضخیم شدن موی سر می شود. برای ساخت این ماسک مو خانگی باید 1 عدد تخم مرغ، 1 موز له شده، 3 قاشق عسل، 3 قاشق شیر و 5 قاشق غذا خوری روغن زیتون را به خوبی در کاسه‌ای مخلوط کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام مواد تشکیل دهنده به خوبی مخلوط شده باشند.

حالا این ماسک را به آرامی روی پوست و مو بمالید، اجازه دهید تا ماسک یک ساعت بماند و سپس موها را به آرامی با شامپو بشویید. برای بهترین نتیجه باید این ترکیب را دو بار یا سه بار در یک هفته روی سرتان بگذارید.

5. ماسک ساده تخم‌مرغ برای تقویت موهای نازک

تخم‌مرغ را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس موها را با این مخلوط آغشته کنید و چند دقیقه بعد با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

6. ماسک موی شنبلیله برای تقویت فولیکول‌های مو

برای تقویت موهای نازک می‌توانید از ماسک دانه شنبلیله استفاده کنید. برای تهیه این ماسک مو 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را بردارید و در نصف فنجان آب خیس کنید تا یک شب بماند. صبح روز بعد، با استفاده از کمی آب، دانه‌های خیس شده را مخلوط کنید تا خمیر غلیظ و یکدستی به دست آید.

خمیر دانه شنبلیله را به موها و پوست سر خود بمالید و از ریشه تا نوک سر خود را شروع کنید و آن را حدود نیم ساعت نگه دارید. سپس موهای خود را با شامپو و آب معمولی بشویید. از این ماسک مو می‌توانید 1 بار در هفته استفاده کنید.

7. ماسک موی آووکادو

یک ماسک موی طبیعی و حجم‌دهنده با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون با نصف آووکادو له شده رسیده درست می‌شود. بگذارید این ماسک چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

8. ماسک دانه کتان پرپشت شدن مو

دانه کتان یک ماده طبیعی است که به واسطه اسیدهای چربی که در آن وجود دارد، به افزایش ضخامت مو کمک می‌کند. 3 قاشق غذاخوری دانه کتان را در یک کاسه آب بریزید و آن را 5 روز به حال خود بگذارید. سپس هر روز مقداری از آن را به موهای خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

9. ماسک موی حنا برای تقویت مو

حنا تازه را با کمی آب ترکیب کنید تا مخلوط نرمی بدست آید. مخلوط را روی موها و پوست از ریشه تا نوک بمالید. زمانی که پوست سر و مو به طور کامل در این مخلوط پوشش داده می‌شود، حدود 3 ساعت آن را روی مو بگذارید.

حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. اگر مرتب روی موهایتان حنا بگذارید، ریشه موهایتان هم تقویت می‌شود و موهایی قوی و پر خواهید داشت.

10. تقویت موها با ماسک موی روغن نارگیل

در کاسه‌ای روغن نارگیل را برای چند ثانیه گرم کنید .از انگشتان خود برای ماساژ دادن روغن به پوست سر استفاده کنید. پس از ماساژ دادن پوست سر حدود 15 دقیقه، روغن را به بقیه موهایتان بزنید تا حدود 30 دقیقه بماند و روغن‌ها را با شامپو بشویید و 2 تا 3 بار در هفته این کار را انجام دهید.

11. ماسک موی چای سبز برای پرپشت شدن موها

یک فنجان چای سبز درست کنید و بگذارید خنک شود. چای سبز را روی موها بریزید و پوست سر خود را در حالی که این کار را انجام می‌دهید، ماساژ دهید. دقت کنید که موهایتان کاملا از چای اشباع شده باشد. بگذارید یک ساعت بماند.

12. ماسک موی روغن زیتون برای ضخیم شدن مو

روغن را به اندازه‌ی دمای بدن گرم کنید. روغن گرم را روی پوست سر و مو ماساژ دهید بگذارید حدود 30 تا 45 دقیقه روی مو بماند روغن زیتون را با شامپو ملایم آبکشی کنید. برخی از افراد عسل را به روغن زیتون اضافه و برخی پیشنهاد می‌کنند که روغن زیتون را در طول شب با استفاده از کلاه حمام بپوشانند.

13. ماسک روغن کرچک و تخم مرغ برای تقویت مو

کاسه‌ای بردارید 2 عدد تخم مرغ را به خوبی بزنید 1 قاشق روغن کرچک را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید این ماسک را روی پوست و یا تارها بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس، موهایتان را با شامپو معمول آبکشی کنید و از استفاده از نرم کننده مو خودداری کنید.

14. ماسک پیاز و آلوئه ورا

استفاده از این ماسک مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت رشد مجدد مو می‌شود. آب پیاز یک ماده عالی برای رشد مو است که باعث تحریک پوست سر و فولیکول‌های مرده روی آن می‌شود. استفاده منظم از این ماسک طول و ضخامت شگفت انگیزی به موهای شما می‌بخشد. فقط مراقب باشید! آب پیاز قوی است و می‌تواند پوست شما را تحریک کند.

برای استفاده از این ماسک مو حدود ۳-۴ پیاز بزرگ بردارید و آن‌ها را درون مخلوط کن مخلوط پوره کنید. سپس آن را با صافی صاف کنید تا فقط آب آن باقی بماند. سپس به آب آن، ژل آلوئه ورا را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را  روی پوست سر خود ماساژ داده و این کار را روی موهای خود ادامه دهید تا موهای شما با مایع اشباع شود.

حدود یک ساعت روی موهای سرتان بگذارید و بعد کار را با شستشوی موهای خود را ادامه دهید. موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید و با نرم کننده مو شست وشو را ادامه دهید. می‌توانید یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

در ادامه بخوانید: 10 مکمل و قرص تقویت کننده مو

حرف پایانی

امیدواریم از این ماسک‌های مو برای افزایش ضخامت موی خودتان وپرپشت شدن آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید. اگر از ماسک دیگری برای ضخیم شدن مو استفاده می‌کنید، تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود