زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

افزایش ابتلا به بیماری دیابت در ایران

افزایش ابتلا به بیماری دیابت در ایران

افزایش ابتلا به بیماری دیابت در ایران

امروز مراجعه به دکتر دیابت بیش از پیش افزایش یافته و دلیل این موضوع نیز تعداد بالای افراد مبتلا به این بیماری است. دیابت از عارضه‌‌هایی به ‌شمار می‌آید که می‌تواند باعث بروز آسیب در اندام‌های مختلف شود و ازاین‌رو تشخیص و کنترل آن بسیار حائز اهمیت است.

آمار دیابت در سال‌های اخیر با رشد چشم‌گیری همراه بوده و این موضوع نگرانی جامعه پزشکی و مسئولین مربوط را به‌دنبال داشت. دیابت عارضه‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت؛ پس باید اطلاعات خود در این زمینه افزایش دهید تا با رعایت نکات مهم احتمال ابتلا به این بیماری را تا حدودی کم کنید. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اهمیت بررسی آمار مبتلایان دیابت در ایران

درحال‌حاضر می‌بینیم که دریافت نوبت بهترین دکتر دیابت در تهران به‌شدت رو به افزایش است. این موضوع به‌ طور قطع نشان می‌دهد آمار مبتلایان به این عارضه خطرناک تا چه حد رو‌ به رشد است. بررسی آمار این‌ بیماری برای هر فردی که به سلامت خود و نزدیکان اهمیت می‌دهد می‌تواند ضروری باشد.

در واقع زمانی که شما از این آمار اطلاع یابید و با عوارض دیابت نیز آشنا شوید نسبت به سلامت خود حساس‌تر خواهید شد. در این شرایط با توجه به راهکارهایی که دکتر دیابت ارائه داده می‌توانید پیشگیری‌های لازم را انجام دهید تا به این بیماری آزاردهنده مبتلا نشوید.

حال که با اهمیت بررسی آمار مرض قند آشنا شدیم بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با این آمار طی سال‌های گذشته و پیش‌بینی‌هایی که برای آینده در نظر گرفته‌اند نیز افزایش دهیم. قطعا اگر این اعداد به همین صورت افزایش پیدا کند شرایط سختی پیش رو خواهیم داشت.

آمار مبتلایان دیابت در ایران

آمار مبتلایان به دیابت در ایران چقدر است؟

طبق آماری که در سال‌های 2015 تا 2016 توسط درمانگاه‌های مختلف وابسته به دانشگاه‌ها بیان شد آمار ابتلا به دیابت نوع اول 11.4درصد، دیابت نوع دوم 85.5درصد و سایر انواع دیابت مانند بارداری 1.3درصد بود.

بسیاری از این بیماران با وجود استفاده از داروهای خوراکی و تزریق انسولین همواره با علائم بیماری همراه بودند. ضمن اینکه نرخ مبتلایان به مرض قند که با عارضه‌های خطرناک دیگر مانند فشار خون نیز درگیر هستند زیاد است.

همچنین باید گفت این عارضه باعث ابتلای بسیاری از افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز شد. به همین دلیل است که افراد پس از مشاهده اولین علائم باید خیلی زود با دکتر دیابت یا بهترین پزشکان شهر خود مشورت کنند.

اگر بخواهیم آمار این بیماری را به‌ طور دقیق‌تر بررسی کنیم باید گفت در سال 2011 حدود 11.4درصد از جمعیت بزرگسال ایران به دیابت مبتلا شدند که نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش داشت. این میزان یعنی حدود 4.5 میلیون نفر در آن زمان، بیمار مبتلا به قند خون داشتیم.

نکته‌ای که درخصوص بیماری Diabetes و میزان رشد آن مورد توجه قرار گرفته این است که تخمین زده می‌شود تا سال 2030 حدود 9.2 میلیون نفر مبتلا به مرض قند داشته باشیم. این آمار بسیار وحشتناک است و باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از آن ارائه شود.

چرا دیابت در ایران رو به افزایش است؟

بررسی آمار مبتلایان به دیابت در طول سال‌های مختلف این موضوع را به‌طور قطعی نشان می‌دهد که چگونه دیابت در ایران همواره رو به افزایش است. اما آنچه که اهمیت دارد بررسی دلیل افزایش این آمار و ارائه راهکارهایی مناسب برای کنترل آن است. بدون توجه به این‌ موضوع مهم قطعا کشور با معضلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش ابتلا به قند خون داشتن رژیم غذایی نامناسب است. در طول سال‌های اخیر مصرف غذاهای حاوی قند و فست‌فودها در بین افراد بسیار محبوب شده و این خود زمینه‌ساز بروز مشکلات بسیار زیاد مانند ابتلا به مرض قند شده است.

دکتر دیابت در رابطه با دیگر دلایل این بیماری به افزایش وزن نیز اشاره می‌کند. در واقع چاقی عامل بسیاری از بیماری‌ها به‌شمار می‌آید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مرض قند است.

ماشینی شدن سبک زندگی و عدم فعالیت مناسب نیز از دیگر عواملی به ‌شمار می‌آیند که چاقی و دیابت را به‌همراه دارند. این موارد از اساسی‌ترین دلایل ابتلا به مرض قند هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان تا حد زیادی جلوی افزایش آمار بیماری دیابت را گرفت.

چگونه می توان دیابت را درمان کرد؟

یکی از راه‌های درمان این بیماری پیدا کردن بهترین دکتر فوق تخصص دیابت در تهران است. در واقع باید پزشکی متخصص و کاملا حرفه‌ای پیدا کنید تا داروها و راهکارهای درمانی مناسبی به شما ارائه دهد و با استفاده از آن‌ها بتوانید خیلی راحت مرض قند را کنترل کنید.

در بیانی دیگر باید گفت بیماری دیابت درمان قطعی ندارد و تنها می‌توان از طریق فعالیت منظم، رژیم غذایی مناسب، تزریق انسولین یا مصرف داروهای مورد نیاز که توسط بهترین متخصصین تجویز می‌شوند آن را کنترل کرد.

دکتر متخصص دیابت تهران تمام علائم شما و نوع بیماری را بررسی می‌کند تا بتواند بهترین راهکار درمانی را ارائه دهد. این بررسی‌ها همچنین برای تشخیص عوارض دیابت بر سایر اندام‌های بدن اهمیت دارند.

بیماری دیابت در ایران

چرا کنترل دیابت و آمار آن مهم است؟

دکتر دیابت درخصوص عوارض این بیماری نکاتی را بیان کرده که همگی نشان از اهمیت کنترل و استفاده از راهکارهای درمانی دارند. در واقع شناخت عوارض مرض قند به ما کمک می‌کند تا خیلی زودتر برای درمان آن اقدام کنیم.

دیابت از بیماری‌های غیرواگیر است که آمار ابتلا و مرگ در آن به‌شدت رو به افزایش بوده و می‌تواند افرادی با سنین مختلف را درگیر کند. این عارضه همچنین سیستم ایمنی بدن را ضعیف خواهد کرد که نتیجه آن بروز بیماری‌های خطرناک و آسیب‌پذیری فرد در برابر آن‌ها است.

با بررسی آمار دیابت در ایران از طریق منابع معتبر می‌توانید نسبت به روند این بیماری در کشور و آسیب‌هایی که برای جامعه به‌همراه دارد اطلاعات خود را افزایش دهید و اهمیت کنترل آن را متوجه شوید.

جمع‌بندی

برای کنترل مرض قند بهتر است مراجعه به دکتر دیابت را در اولویت خود قرار دهید. چراکه این پزشک با تخصص بالای خود می‌تواند به کنترل عارضه و جلوگیری از بروز عوارض دیگر کمک کند. در واقع آمار دیابت در ایران همواره رو به افزایش است و به همین دلیل نیز پزشکان باید راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از این بیماری ارائه دهند.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود