زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

افزایش طول عمر با رعایت 12 نکته

افزایش طول عمر با رعایت 12 نکته

افزایش طول عمر با رعایت 12 نکته

احتمالاً همه ما دوست داریم که بیشتر عمر کنیم! اما امروزه با تغییر سبک زندگی، میانگین عمر افراد پایین آمده است. در این مطلب از زوم لایف، می خواهیم چند نکته را بررسی کنیم که با رعایت آنها می توانید بیشتر عمر کنید. البته نباید انتظار داشته باشید که فقط رعایت این نکات کافی است تا بیشتر عمر کنید! برای افزایش طول عمر و داشتن عمر طولانی نکات بسیاری وجود دارد که در این مطلب مهمترین آنها را بررسی کرده ایم.

یک مطالعه نشان داد که چهار رفتار بد مانند:

  • سیگار کشیدن
  • نوشیدن بیش از حد الکل
  • ورزش نکردن
  • نخوردن میوه ها و سبزی ها به اندازه کافی

می توانند خیلی زود عمر شما را پایان داده و در واقع چیزی حدود 12 سال از عمر شما کم کنند! خوشبختانه، شما می توانید چیزی را برای اصلاح این رویه و دیگر رفتارهای ناسالم انجام دهید. از 12 عادت زیر استفاده کنید تا بدن شما احساس جوانی کرده و بهتر به نظر برسد.

1. در غذا خوردن زیاده روی نکنید

اگر میخواید تا بیشتر عمر کنید، مقدار کمی غذا در داخل ظرف غذایتان ممکن است یک ایده خوب باشد. محققان دانشگاه سنت لوئیس تایید کرده اند که خوردن غذای کمتر به شما کمک می کند تا دیرتر پیر شوید، در مطالعه ای در سال 2008 آنها دریافتند که محدود کردن کالری باعث تولید کمتر تری گلیسیرید می شود، هورمون تیروئیدی که متابولیسم را کاهش می دهد و روند پیری را سرعت می بخشد.

2. به زندگی زناشویی اهمیت بدهید

داشتن رابطه جنسی رضایت بخش دو تا سه بار در هفته می تواند به مدت سه سال به زندگی شما اضافه کند. فعالیت زیاد  می تواند مقدار قابل توجه کالری را بسوزاند. گاهی به میزان 30 دقیقه دویدن .(کدام را انتخاب می کنید؟)

رابطه جنسی منظم همچنین می تواند فشار خون شما را پایین بیاورد، خوابتان را بهبود بخشیده، ایمنی شما را افزایش دهد و قلبتان را سالم تر نگاه دارد.

3. آفتاب بگیرید اما زیاده‌روی نكنید

اگر از نور خورشید دوری کنید، احتمالاً ابتلا به سرطان پوست کاهش می یابد و همچنین می تواند با جلوگیری از بروز چین و چروک صورت، شما را جوان کند. هرگز خیلی زود یا خیلی دیر نشده است که کرم ضد آفتاب را به برنامه مراقبت روزانه پوست خود اضافه کنید (به دنبال SPF 30 یا بالاتر باشید.) و فقط بر روی صورت خود تمرکز نکنید. نقاط آسیب دیده توسط نورخورشید و لکه هایی بر روی قفسه سینه و گردن شما باعث می شود که شما به نظر پیرتر به نظر برسید.

4. تلویزیون را خاموش کنید

وقت گذراندن زیاد جلوی تلوزیون می تواند عواقب جدی در سلامتی شما ایجاد کند. در واقع، یک مطالعه سال 2010 نشان داد افرادی که چهار ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون تماشا می کردند 46 درصد بیشتر از افرادی که کمتر از دو ساعت در روز تماشا می کردند در معرض قرار گرفتن هر بیماری می باشند.

حتی کمی کاهش زمان نیز می تواند کمک کند؛ هر ساعت اضافی که تلوزیون تماشا میکنید، خطر کلی مرگ را 11% و خطر مرگز از بیماری قلبی را 18% را افزایش می دهد.

معاشرت کنید

5. معاشرت کنید

تحقیقات نشان می دهد که بدون یک شبکه قوی از دوستان و خانواده، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید. تنهایی می تواند التهاب را ایجاد کند، و در افراد سالم دیگر می تواند به اندازه خطرناک بودن کلسترول بالا یا حتی سیگار کشیدن باشد. به نظر می رسد تنهایی بیشترین خطر را برای افراد سالخورده دارد که در معرض افسردگی نیز قرار دارند.

سیگار نکشید

6. سیگار نکشید

ترک سیگار شاید مهمترین چیزی است که می توانید برای سلامتی و طول عمر زندگی خود انجام دهید. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی بهداشت عمومی دریافت که زنانی که سیگار کشیدن را تا 35 سالگی ترک کردند، به زندگی خود تقریبا شش تا هشت سال اضافه می کنند.

"ترک عادت موجب مرض نیست". ترک سیگار می تواند روند بیماری را کاهش دهد و احتمال بقا را حتی در افراد سیگاری که آسیب جدی به ریه ها، مانند افرادی که مبتلا به سرطان ریه اولیه یا COPD شده اند را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: 10 دلیل برای ترک سیگار

7. غذاهای فرآوری شده نخورید

یافته های آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، نشان می دهد که هر بخشی از گوشت فرآوری شده 50 گرم، روزانه 18 درصد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)را افزایش می دهد. یافته های IARC همچنین گفت که مصرف گوشت قرمز ممکن است با سرطان های کولون، پروستات و پانکراس ارتباط داشته باشد.

تناسب اندام

8. روی تناسب اندام خود حساس باشید

تمرین روزانه نزدیک ترین چیزیست که ما به عنوان معجون چشمه جوانی داریم. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که ورزش منظم با شدت بالا (مانند دویدن) می تواند به 4 سال زندگی شما اضافه کند، که تعجب آور نیست، با توجه به تأثیرات مثبت آن در قلب، ذهن و سوخت و ساز بدن شما. حتی ورزش متوسط یک پیاده روی سریع، 30 دقیقه ای برای هر روز، می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

9. به اندازه کافی بخوابید

زمان خواب با طول عمر رابطه مستقیم دارد. اگر می خواهید بیشتر عمر کنید باید به اندازه کافی بخوابید. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می گویند: افرادی که خواب خوب شبانه‌ دارند، در مقایسه با دیگران از طول عمر بیشتری برخوردارند.

10. میوه و سبزیجات مصرف کنید

دریافت کمتر از سه بار میوه و سبزی در روز باعث کاهش سلامت بدن شما می شود. تغذیه ای پر از فیبر و ویتامین ها، میوه ها و سبزیجات می توانند 76٪ خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند و حتی ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز نقش داشته باشند. همچنین، افزایش سوخت و ساز و افزایش گردش خون آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات می تواند چین و چروک را از بین ببرد.

11. اضطراب و استرس را از خود دور کنید

حتماً شما هم مثل من افرادی را دیده اید که بخاطر اضطراب و استرس زیادی که تحمیل می کنند، پیرتر به نظر می رسند و به هیچ وجه به فکر سلامت خودشان نیستند. اگر شما هم می خواهید از زندگی لذت ببرید، یکی دیگر از کارها این است که اضطراب و استرس را از خود دور کنید.

12. به دیگران كمک كنید

افرادی كه به‌طور داوطلبانه به دیگران كمک می‌كنند و در فعالیت‌های خیرخواهانه شركت دارند، عمر طولانی‌تری دارند. كمک به دیگران به‌شدت احساس آرامش را در انسان تقویت می‌كند و باعث كاهش استرس در او می‌شود.

کلام آخر ...

شاید این 12 نکته از دید شما مهم نباشد، اما یکی از مهمترین نکات برای داشتن طول عمر بیشتر است. اگر شما نکته ای در ذهن دارید، خوشحال می شویم که در نظرات برایمان ارسال کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
×

ما با محدودکردن حق استفاده از اینترنت مخالفیم، شما چطور؟ مخالفت می‌کنم