زوم لایف؛ برای زندگی بهتر

چگونه صبح زود بیدار شویم؟ (تکنیک‌های سحرخیز شدن)

ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (50)
  1. Az در 12 دی 1399 - 15:09
    ممنون منم دارم تمرین میکنم چون واقعا سحرخیزی بهم کمک میکنه به کارهای روزانم برسم و ساعات بیشتری درس بخونم
    پاسخ
  2. vali در 1 آذر 1399 - 10:18
    اقا شما بعضی از برنامه های موبایل مث اینستا و تلگرام رو بزارید کنار قشنگ خوابتون اوکی میشه
    پاسخ
  3. صفا در 7 آبان 1399 - 23:07
    سلام
    من از حدود تابستون پارسال شب ها ساعت1 میرم تا بخوابم ولی حدود 2 ساعت طول میکشه تا کاملا به خواب برم و میبینم ساعت 3 صبحه و فرداش ساعت 12 یا 1 بیدار میشم و خیلی اذیت کننده اس باید چی کار کنم؟
    پاسخ
  4. ناشناس در 29 مهر 1399 - 08:38
    من واقعا نمیتونم چیکار کنم تروخدا کمکم کنید
    پاسخ
  5. فاطیما در 28 مهر 1399 - 00:17
    ب نظر من انسان بااراده تراز اون چیزیه ک فکرشو میکنیم و بهتره انرژی منفی رودور کنیم و از همین امشب شروع کنیم ب تمرین سحر خیز بودن
    بااینکه ب شخصه برام سخته و صب ها ب زور ساعت 9و نیم پا میشم اما تابستون 11 12 پا میشدم و کم کم کردمش 9 و خاستم بگم این حرفتون واقعا صحیحه ک مرحله ب مرحله باید طی کرد من از امشب استارت میزنم ساعت 8 بیدار شم ممنون از راهنمایی تون
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 28 مهر 1399 - 00:37

      خواستن، توانستن است. برای شما آرزوی موفقیت دارم :)

      پاسخ
  6. آکم در 20 مهر 1399 - 17:27
    برام اثر نکرد شب ساعت ۱۰ خوابیدم ساعت ۱۲ظهر بیدار شدم میشه راهنمایم کنید✨✨✨لطف کنید جوابمو بدید
    پاسخ
    1. امین در 22 آبان 1399 - 15:19
      سلام منم همینطور بودم, دلیل اصلیش بی هدفیه, سعی کنید یه هدف دنبال کنید اینجوری برای بیدار شدن انگیزه دارید
      پاسخ
    2. Alien در 25 دی 1399 - 00:26
      هدف نداری بگیر بخواب 😁
      پاسخ
  7. پوریا در 26 شهریور 1399 - 02:49
    ممنون واقعا مطلب خوبی بود امیدوارم همه دوستان موفق باشند.
    پاسخ
  8. سینا در 9 شهریور 1399 - 02:11
    سلام عزیزان

    یه راه میگم فقط اگه جواب داد که میده! دعام کنید...

    صبح یه ساعت بزارید بالا سرتون گوشی باشه بهتره بعد که توی ساعت مد نظرتون بیدار شدید و احتمالا دارید میزنید روی وقفه ساعت گوشی که دوباره بخوابید!! همون موقع یه هندزفری که از شب اماده کردید بزارید گوشتون...و آهنگ خاص خودتونو پلی کنید...حالا آهنگ خاص چیه ؟؟!...آهنگی که با شنیدنش روح به جسمتون برگرده...دیگه اینکه این موسیقی یا صدا چی می‌تونه باشه برای هر کس فرق می‌کنه...فقط حتما با هندزفری و صدا بالا باشه که به مغز آدم رسوخ کنه...مثلا من خودم با صدای شادمهر کلا زنده میشم ...حالا هر کسی فرق می‌کنه...صدای خاص خودتونو پیدا کنید...
    موفق باشید دوستای گلم⁦❤️⁩
    پاسخ
    1. آبنبات چوبی در 22 مهر 1399 - 19:08
      مرسی دوست من.🙏ایده ی خوبیه.👍دعات کردم
      پاسخ
  9. السا در 4 شهریور 1399 - 05:28
    من نمیدونم باید چیکار کنم چون که من از ساعت ۱۲ شب که سرمو رو بالشت میزارم که بخوابم ولی هر کاری میکنم نمیتونم بخوابم بعدشم که ساعت رو نگاه میکنم میبینم صبح شده و بعدشم که میخوابم بعد به زور ساعت ۷ بعد ظهر بیدار میشم نمیدونم باید چیکار کنم از اون خواهش میکنم کمکم کنید دیگه خسته شدم از این طرز خواب خسته☹☹☹☹
    پاسخ
    1. touka در 4 شهریور 1399 - 13:38
      منم همینم😂😐
      پاسخ
    2. محسن در 25 مهر 1399 - 17:34
      سلام ، راهی که من چند ساله ازش استفاده میکنم و به نظرم راه خوبیه این هست که به یک حالت بخوابید و هیچ تکانی نخورید[معمولا هنگام خواب دست و پا آدم به خارش میافته یا دوست دارید تغییر حالت بدهید ولی مقاومت کنید].از نظر من هر کاری سختی خودش را دارد حتی خوابیدن.
      پاسخ
    3. امیرمهدی در 7 دی 1399 - 18:34
      من یه راهکاری بلدم برای زود خوابیدن که برای من در مدت یک الی دو دقیقه تاثیر میذاره و من میتونم بخوابم
      قبل از خواب وقتی که در تخت قرار گرفتین سعی کنین چشماتونو روی هم بزارین و به مدت 8 ثانیه دم کنید سپس 4 ثانیه نفس خودتون رو نگه دارید و به مدت 7 ثانیه بازدم کنید
      این کار باعث میشه ضربان قلب شما کند بشه و سریعتر به حواب برید
      پاسخ
  10. diana در 28 مرداد 1399 - 23:32
    وای من چند روزه الارم پنج صبح میزارم ولی هربار ک بیدار میشم بیخیال میشمو و میخوابم دست خودمم نیست دلم میخواد پرانرژی باشم اما بدتر از فرط خواب انگار بیهوش میشم و ظهر ساعتای یک بیدار میشم خیلی ناراضیم شبا هم ساعتای دوازده یک فوقش میخوابم قبلا بیدار میشدم ولی الان اصلا نمیتونم :(
    پاسخ
  11. فریا در 23 مرداد 1399 - 14:57
    و ممنون بابت مطالب خوبتون
    پاسخ
  12. فریا در 23 مرداد 1399 - 14:56
    سلام من ۱۴ سالمه شب ها حداقل ساعت ۳ نصفه شب می‌خوابم و صبح ها هم ساعت ۱ ظهر بلند میشم این واقعا سخته . من دیشب مطلب شما. رو خوندم و امروز از ساعت ۱۱ و ربع شروع کردم و واقعا کسل بودم و حوصله هیچی نداشتم میشه به من کمک کنید ممنون میشم
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 23 مرداد 1399 - 22:04

      سلام، برای اینکه در طول روز بی حوصله نباشید، باید کارهایی رو انجام بدید که بهش علاقه دارید، ببینید چه کارهای نکرده‌ای دارید به اونها برسید، به علایق خودتون اهمیت بدید. در روزهای اول کمی سخت میگذره اما باید برنامه های متنوعی برای خودتون در نظر بگیرید تا بی حوصلگی از بین بره

      پاسخ
      1. ستاره در 4 آذر 1399 - 20:22
        من که مدرسه دارم متنفر از اینکه صبح زود انلاین باشم حضوری بزنم.باید چیکار کنم؟راستی ۹ سالمه😊
        پاسخ
    2. ستاره در 4 آذر 1399 - 20:19
      ۱۴ سالته مدرسه نداری عزیزم؟؟؟
      پاسخ
  13. فاطمه در 21 مرداد 1399 - 22:44
    سلام
    من 12 سالمه
    ساعت 12 میخوابم 9 بیدار میشم عایا این خواب مفیده؟
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 22 مرداد 1399 - 08:06

      سلام، مفید بودن خواب به دلایل مختلفی بستگی داره. خوابیدن از 12 شب تا 9 صبح با توجه به شرایط سنی شما، مناسبه اما اگه بتونید زودتر بخوابید (10 یا 11) و صبح زودتر بیدار بشید (6 یا 7) برای سلامت بدن بسیار مفیده.

      پاسخ
  14. مازیار در 13 مرداد 1399 - 06:24
    سلام،از سال ۸۵ عادت به شب بیدار ماندن دارم،بعد از گزشت این چندسال همش از کارهایه مهم خودم عقب ماندم،الانم دوستدارم صبح بیدارشم،شبم بخابم ولی هر راهی را امتحان کردم نشد،لطفا منو راهنمایی کنید این عادت مزخرفو کنار بزارم،ساعت خوابم خیلی زیاده،۹صبح میخوابم تا ۶غروب
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 13 مرداد 1399 - 13:36

      سلام، شما انتخاب می‌کنید که روز بعد رو چطور شروع کنید، اینکه بعد از اینهمه سال نتونستید این عادت ناسالم رو ترک کنید، چطور باید با یک راهنمایی این عادت رو تغییر بدید؟

      شما باید سبک زندگی رو تغییر بدید، شاید نیاز باشه چند روزی محل زندگی رو عوض کنید، مثلاً با رعایت موارد بهداشتی به سفر برید تا برنامه خوابتون تنظیم بشه. اگر امکان سفر ندارید، سعی کنید به آرامی ساعت خواب رو اصلاح کنید.

      در نهایت اگر به نتیجه‌ای نرسیدید به شدت پیشنهاد می‌کنم که به مشاور مراجعه کنید تا این عادت بصورت ریشه‌ای برطرف بشه.

      پاسخ
    2. عباس در 8 دی 1399 - 13:56
      تو دیگه سحرخیزی😂
      پاسخ
  15. ماهور در 25 اردیبهشت 1399 - 06:20
    من که واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چند شبی میشد که خوابم تنظیم شده ولی الان دوباره تا 8 صبح خوابم نمیبره و بعدش که میخوابم 5 عصر از خواب بیدار میشم روشی هم که باهاش خوابم تنظیم شد این بود که از موقعی که بیدار شدم بیدار میموندم نا 6 عصر فردا صبحش بعد اون موقه میخوابیدم و 7 صبح بیدار میشدم اینجوری خوابم تنظیم شد اما بازم بهم ریخته الان لطفا کمک کنید.
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 25 اردیبهشت 1399 - 18:53

      سلام، برای به خواب رفتن باید از نظرذهنی و جسمی آماده باشد. ممکن است به دلیل فشار ذهنی و از این دست مسائل به بی خوابی دچار شوید. برای بررسی دقیق‌تر این مشکل و تنظیم شدن خواب شبانه به شما پیشنهاد می‌کنم تا از تجربیات یک روانشناس استفاده کنید.

      پاسخ
    2. محمد در 21 دی 1399 - 08:29
      بنظرم شما آرامشتون رو از دست دادید
      نماز خوندن و حتی گناه نکردن تاثیر بسزایی روی خواب داره
      کسی که گناه کرده شب ها برای خوابیدن خیلی ذهنش درگیره
      پاسخ
      1. مجید حسین زاده
        مجید حسین زاده در 21 دی 1399 - 11:43

        بله آرامش می‌تونه تاثیر داشته باشه اما ادامه‌ی توضیح شما ارتباطی با بی‌خوابی یا بدخوابی نداره!

        پاسخ