زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

کشاورزان بخوانند: راهکار افزایش ماندگاری محصولات چیست؟

کشاورزان بخوانند: راهکار افزایش ماندگاری محصولات چیست؟

کشاورزان بخوانند: راهکار افزایش ماندگاری محصولات چیست؟

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های موجود در حوزه کشاورزی این است که چه کارهایی باید کرد تا با همان میزان کشت، محصولات بیشتری را برداشت کرد. جواب این سوال بسیار طولانی و مفصل است اما شاید بتوان گفت که یکی از اصلی‌ترین موارد دخیل در این امر استفاده از کود و کمپوست‌ها است. در این مقاله قصد داریم که این دو مورد را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه کود چیست و ورمی کمپوست در کجا به کار برده می‌شود.

راهکارهای مهم ولی کم‌هزینه برای افزایش برداشت محصول

افزایش برداشت محصولات با کود و ورمی کمپوست

به نقل از خبرگزاری قرآن، یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در کشاورزی موفق شناخت کودها می‌باشد. کسانی که می خواهند در حوزه تغذیه گیاهی کار کنند باید در وهله اول کود را از لحاظ کیفیت و کارایی بشناسند تا بتوانند برنامه غذایی درست را ببندند. گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگر برای داشتن زندگی سالم و سرحال، به تغذیه و جذب عناصر غذایی نیاز دارند. آبیاری منظم به تنهایی نمی‌تواند مواد مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند و به همین دلیل باید کود و مواد تغذیه کننده را برای این موجودات سبز به کار برد.

کود و تاثیر آن در کشاورزی

به هر ماده‌ی آلی یا معدنی، طبیعی یا مصنوعی گفته می‌شود که یک یا چند عنصر شیمیایی مورد نیاز برای رشد گیاه را تامین می‌کنند. کود شیمیایی برای جایگزینی مواد مغذی ضروری برای رشد گیاه در خاک پس از درو و کاشت آن‌ها اعمال می‌شود. کودهای شیمیایی معمولا از طریق آب‌های سطحی و شست‌وشوی زمین‌های کشاورزی وارد منابع آب می‌شوند. پس نیازمند مدیریت و کنترل می‌باشند و کشاورزان باید به این موضوع دقت داشته باشند.

برخی از انواع کود عبارت‌اند از:

  • کودهای نیتروژن
  • کودهای فسفر
  • کودهای پتاسیم
  • کودهای گوگرد
  • کودهای کلسیم و منیزیم

کود سولوپتاس:

سولو پتاس یا همان سولفات پتاسیم محلول در آب محصول منحصر بفرد شرکت TESSENDERLO بلژیک است. این کود پرکاربردترین و بی‌ضررترین کودهای شیمیایی و غیر آلی می‌باشد که بهترین منبع تامین کننده‌ی پتاسیم در مراحل پایانی رشد و نیز در طول فصل رشد در تمام محصولات کشاورزی است. قیمت کود سولوپتاس به نسبت فوایدی که برای محصولات دارد مناسب است.

ورمی کمپوست:

کمپوست کردن در واقع به عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاه‌هان، حیوانات یا زباله‌های شهری همچنین لجن فاضلاب گفته می‌شود که خود این کار تحت شرایط خاص و با بهره گیری از روش‌های مختلف انجام می‌شود. کمپوست کودی است که از بازیافت مواد ارگانیک (مواد زائدی که از گیاهان و حیوانات برجای می‌مانند) به دست می‌آید.

فواید کمپوست عبارت‌اند از:

  • بهبود ساختار خاک
  • میزان مواد مغذی را افزایش می‌دهد
  • میزان استفاده از آب را کاهش می‌دهد
  • از بیماری‌های گیاهان جلوگیری می‌کند

کمپوست را که قبلا برای شما تعریف کردیم. ورمی یک نوع کرم خاکی است. اگر این دو را ترکیب کنیم به این مورد می‌رسیم که نوعی کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد. کرم‌ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود در آن و آمیختن آن‌ها با آنزیم‌های موجود در بدن خود، خاک را تازه کرده و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند.

استفاده در کود و کمپوست اگر به درستی انجام بگیرد هم می‌تواند از خسارات مختلف محصولات جلوگیری کند و هم می‌تواند بهره‌وری را بسیار افزایش دهد.

اگر شما نیز می‌خواهید با این روش‌ها میزان محصول خود را افزایش دهید می‌توانید برای اصلاع از قیمت ورمی کمپوست و همچنین خرید انواع کود به سایت سناپالیز مراجعه کنید.

سناپالیز به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و فروش محصولات مختلف در این حوزه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به صورت آنلاین کود و دیگر محصولات را به صورت آنلاین خریداری کرده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

ممنون که تا آخر این مقاله نیز همراه ما بودید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود