زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چک لیست بارداری سالم

چک لیست بارداری سالم

چک لیست بارداری سالم

یکی از موارد مهم و ضروری برای کنترل در دوران بارداری چک لیست بارداری میباشد.نکات زیر  از بخش بارداری مجله اینترنتی وبگردون ارائه شده است. که بهتر است حتما در طول بارداری رعایت شود تا بارداری سالمی داشته باشید.

چک لیست بارداری

تحرک داشته باشید!

قبل از شروع به انتخاب نام و نقاشی مهد کودک، به این فکر کنید که چگونه بدن و زندگی خود را برای زندگی فرزند کوچک و شاد خود آماده کنید. همچنین زودتر به تناسب اندام برسید (حتی اگر دور کمرتان مدتی ناپدید شود) تا بارداری و زایمان راحت تر شود. هر روز 30 دقیقه ورزش کنید که این امر باعث می شود قلب شما در بیشتر پمپاژ کند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا راه های بسیار خوبی برای تمرین هستند. یا به کلاس ورزش قبل از زایمان بپیوندید.

درست برای یک نفر غذا بخورید!

به زودی هوس بستنی و ترشی می کنید. بهتر است، تمرکز خود را روی خوب غذا خوردن بگذارید. شما به مقدار زیادی پروتئین، آهن، کلسیم و اسید فولیک احتیاج دارید. میوه، آجیل، سبزیجات، سبزیجات برگ دار، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب ذخیره کنید. مصرف چیپس، محصولات پخته، نوشابه و سایر غذاهای بدون ارزش با کالری خالی را کاهش دهید. برای سهولت کار از همسر خود بخواهید به رژیم شما بپیوندد.

اسید فولیک مصرف کنید!

این به جلوگیری از نقایص جدی هنگام تولد که ممکن است قبل از اطلاع از بارداری رخ دهد، کمک می کند. این ویتامین B را در بسیاری از غذاها، از جمله سبزیجات برگ دار، مرکبات و لوبیا پیدا خواهید کرد، اما اکثر زنان برای دریافت مقدار کافی به قرص نیاز دارند.

با مصرف روزانه ویتامین شروع کنید. هنگامی که قصد بارداری دارید، روزانه به 400 میکروگرم اسید فولیک، مقدار مورد نیاز در اکثر مولتی ویتامین ها نیاز دارید.

مراقب وزن خود باشید!

لاغری بیش از حد می تواند بارداری را سخت تر کند. سنگینی بیش از حد نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند: شانس دیابت و فشار خون را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث افزایش طول عمر کار شود – و قطعا شما چنین چیزی را نمی خواهید! حتما با پزشک خود در مورد وزن مناسب برای شما صحبت کنید.

چکاپ دوره ای

آیا می خواهید برنامه های خود را به اشتراک بگذارید؟ با پزشک خود شروع کنید. چند ماه قبل از شروع تلاش برای باردار شدن به آنها مراجعه کنید. پرسیدن در مورد:

  • آزمایشات یا واکسن های مورد نیاز
  • ویتامین های دوران بارداری
  • نحوه مدیریت یا کنترل هرگونه شرایط سلامتی که دارید
  • داروهایی که می توانید و نمی توانید در دوران بارداری مصرف کنید

مشاوره ژنتیک

هیچ گوی کریستالی وجود ندارد که به شما بگوید کودک شما از چه کسانی ارث ژنتیکی خواهد گرفت. اما اگر سابقه خانوادگی یا قومیت شما در معرض خطر بالای بچه دار شدن با اختلال ژنتیکی باشد، ممکن است پزشک آزمایشات پیش از بارداری را توصیه کند. یک آزمایش خون ساده یا بزاق می تواند مشخص کند که آیا شما دارای ژن های فیبروز کیستیک، سندرم X شکننده، بیماری تای ساکس یا بیماری سلول داسی شکل هستید یا خیر .

به دندانپزشک خود مراجعه کنید!

اگر معمولا اهل نخ دندان نیستید، اکنون وقت آن است که این کار را به یک عادت تبدیل کنید. این برای نوزاد شما و همچنین لبخند زیبای شما مفید است. بارداری احتمال بیماری لثه را افزایش می دهد، مشکلی که ممکن است زایمان زودرس را نیز افزایش دهد. بنابراین دندان های خود را تمیز و بررسی کنید و روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و با دهانشویه ضد عفونی کننده بشویید.

مصرف کافئین را کاهش دهید!

برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که در حین بارداری و در دوران بارداری روزانه بیش از 200 میلی گرم کافئین دریافت نکنید. یعنی حدود یک فنجان قهوه 12 اونسی یا چهار فنجان چای 8 اونسی. به نوشیدنی های بدون کافئین بروید یا به جای آن شیر گرم و ادویه دار امتحان کنید.

اگر نمی توانید صبح بدون دم کردن قهوه به کار خود ادامه دهید، کافیست یک عدد فنجان کوچک بنوشید و همیشه آن را کوچک نگه دارید.

ترک سیگار

سیگار کشیدن در میان دیگر اشکالاتی که دارد می تواند بارداری را برای شما سخت کند. روشن شدن در دوران بارداری می تواند احتمال بروز مشکلاتی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سقط جنین را افزایش دهد. همچنین نوزاد شما را در معرض سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار می دهد.

از شریک خود نیز بخواهید ترک کند. دود دست دوم نیز خطرناک است. و ممکن است به باروری مردان آسیب برساند.

مصرف الکل را متوقف کنید!

از آنجایی که دقیقاً نمی دانید چه موقع باردار می شوید، همین حالا نوشیدنی های بزرگسال خود را رها کنید. نوشیدن مشروبات الکلی در دوران بارداری احتمال نقایص مادرزادی و مشکلات یادگیری را افزایش می دهد. الکل نیز گاهی اوقات بارداری را دشوار می کند.

اگر معلوم شد که قبل از آنکه بدانید انتظار دارید آبجو یا یک لیوان شراب خورده اید، نگران نباشید. یک نوشیدنی احتمالاً خوب است. اما از آنجا که پزشکان نمی دانند چه میزان الکل باعث ایجاد مشکل می شود، آن را بی خطر مصرف کنید و به طور کامل از مشروب پرهیز کنید.

بودجه برای کودک

نوزادان به چیزهای زیادی احتیاج دارند. آنها حدود 8000 پوشک را قبل از آموزش تحت آموزش قرار می دهند! شما به لباس، صندلی ماشین و کالسکه و شاید شیر خشک و بطری نیاز دارید. لیستی از وسایل تهیه کنید و از همین حالا به جستجو بپردازید. به خاطر داشته باشید، هزینه های شما همچنین شامل ویزیت پزشک و احتمالاً مراقبت از کودک خواهد بود.

به مزایای خود توجه کنید!

اگر کار می کنید، به کارهایی که می خواهید بعد از بچه دار شدن انجام دهید، توجه کنید. برخی از شرکت ها پس از زایمان شما تعطیلات پرداختی ارائه می دهند. دیگران تعطیلات بدون حقوق را ارائه می دهند. همچنین ممکن است بتوانید از روزهای بیمار یا زمان تعطیلات قبل از بازگشت استفاده کنید.

برنامه سلامت خود را نیز بررسی کنید تا ببینید کدام پزشکان و بیمارستان ها را تحت پوشش قرار می دهد.

برای “بابامون” برنامه ریزی کنید!

اکنون زمان فرار بزرگسالان است. چه در یک رستوران شیک و چه در یک ساحل آرامش بخش، به تنهایی یا با شریک زندگی خود به جایی بروید که نمی خواهید بچه بگیرید. این یک فرصت خوب برای زمان های “من” یا “ما” (شما و همسرتان) قبل از این است که شما خیلی درگیر فرزند خود شوید، و بر پدر و مادر بودن تمرکز کرده اید.

حیوان خانگی خود را آماده کنید!

اگر سگ یا گربه دارید باید توجه کنید که بسیار ریزش مو دارند. و این امر میتواند موجب حساسیت  یک نوزاد شده و منجر به ناله های او شود. حتما به ریزش موی سگ و گربه یا حیوان خانگی خود توجه داشته باشید. و تا حد امکان آن را برطرف نمایید. وسایل کودک، از جمله لوسیون و پوشک را به خانه بیاورید تا بتوانند به بوها عادت کنند. همچنین قوانین جدیدی مانند دور ماندن از مبلمان یا خارج از مهد کودک را تعیین  و حیوانتان را آماده کنید. لباس بچه ها را قرض بگیرید و با عروسک تظاهر کنید تا حیوان خانگی شما به اشتراک گذاری توجه شما عادت کند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود