زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تزریق ژل برای جوانسازی پوست: مزایا، عوارض و برندهای معروف آن

تزریق ژل برای جوانسازی پوست: مزایا، عوارض و برندهای معروف آن

تزریق ژل برای جوانسازی پوست: مزایا، عوارض و برندهای معروف آن

باز کردن چین و چروک و هموارتر کردن خطوط ریز روی صورت با تزریق ژل انجام می شود و برای این کار می توان از انواع مختلف ژل‌ها استفاده کرد. پزشک معمولا از تزریق ژل در نواحی اطراف چشمان، بینی و دهان استفاده می کند. بعد از مشاهده سریع نتایج آن، می توان انتظار داشت که این نتایج تا سالها در بیمار باقی بماند.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل یک نوع روش درمان زیبایی بدون جراحی است که به هموار شدن چین و چروک و خطوط ریز و بازیابی حجم از دست رفته صورت منجر می‌شود. متخصص پوست برای دستیابی به نتایج مد نظرتان از تزریق این ماده به زیر پوست استفاده می‌کند. افراد برای بهبود ظاهر قسمت‌های مختلف صورت یا به امید داشتن یک ظاهر جوان تر تحت تزریق ژل قرار می گیرند. کل این روش درمانی کمتر از نیم ساعت طول می کشد و دوره ریکاوری بعد از آن هم بسیار کوتاه است. نتایج اولیه تزریق ژل را بلافاصله می بینید و این نتایج با توجه به نوع ژل مصرفی و محل تزریق، تا ماه‌ها یا سال‌ها باقی خواهند ماند.

گزینه های مختلفی برای درمان زیبایی به کمک تزریق ژل وجود دارد که می توانید در جلسه مشاوره درباره آنها با پزشکتان صحبت کنید. امکان بروز خطرات و عوارض جانبی مثل عفونت، خونریزی یا کبودی در هر روش درمان زیبایی وجود دارد، ولی در روش های کم تهاجم مانند تزریق ژل این احتمال کمتر است. هزینه روشهای درمانی زیبایی مثل تزریق ژل، به صورت کلی تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی گیرد.

مزایای تزریق ژل

مزایای تزریق ژل چیست؟

بسیاری از بیماران می توانند بلافاصله شاهد نتایج این روش درمانی سرپایی باشند که انجامش کمتر از یک ساعت طول می کشد. با توجه به ماهیت بدون جراحی این روش درمانی، می توان توقع داشت که به دوره ریکاوری طولانی مدتی هم نیازی نیست.

یکی از پارامترهای موثر بر ماندگاری نتایج تزریق ژل، برند استفاده شده است و این مقدار می تواند از چند ماه تا حتی چند سال هم متغیر باشد (ماندگاری بعضی از ژل ها بیش از دو سال است). معمولا هزینه تزریق ژل در مقایسه با گزینه های دیگر پایین تر است.

چرا از تزریق ژل استفاده می شود؟

کلاژن یک ماده مهم در کل بدن (پوست، عضلات، استخوان ها و بافت های پیوندی) محسوب می شود و سطح این ماده با افزایش سن کاهش می یابد. کاهش مقدار کلاژن پوست باعث می شود تا کشسانی و حجم پوست کاهش یابد و نازک تر شدن، شل شدن و آویزان شدن از نشانه های آن خواهد بود. شاید به دلایل زیر تصمیم به تزریق ژل بگیرید:

  • حجم دهی به پوست آویزان
  • متقارن کردن بخش ها و ویژگی های مختلف صورت
  • بزرگتر کردن لب ها و گونه ها
  • هموارتر کردن چین و چروک و خطوط صورت

بعضی از داروهای تجویز شده برای درمان مشکلاتی مثل ایدز می تواند به نازک شدن پوست صورتتان منجر شود. بخشی از بیماران برای بازیابی حجم از دست رفته صورتشان بعد از مصرف این داروها تصمیم به تزریق ژل می گیرند.

بهترین برندها برای تزریق ژل

انواع ژل های استفاده شده در تزریق ژل و بهترین برندهای آن کدام هستند؟

ژل های مختلفی وحود دارد و علاوه بر ژل های در دسترسی که در آن از مواد مصنوعی و همچنین طبیعی ساخته شده در بدنتان استفاده شده، می توان از چربی بدن خودتان هم برای این منظور استفاده کرد. پزشکان به این روش، پیوند چربی خود فرد می گویند و در آن بخشی از چربی گرفته شده از بدن بیمار به صورت او تزریق می شود.

اما از انواع ژل در دسترسی که می توان در تزریق ژل استفاده کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیالورونیک اسید (HA) که یک اسید طبیعی در پوست انسان به شمار می رود و در حجم دهی به پوست و آبرسانی به آن موثر است، اما تولید هیالورونیک اسید با افزایش سن متوقف می شود. نتایج ناشی از تزریق HA به پوست از شش ماه تا یک سال باقی می ماند و از جمله برندهای معروف ژل HA می توان به رستیلان، جوودروم و پروفایلو اشاره کرد.
  • کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (CaHA) که این ژل حاوی مواد موجود در استخوان است. پزشک معمولا از ژل CaHA (که از موارد معروف آن می توان به Radiesse اشاره کرد) برای چین و چروک عمیق تر استفاده می کند و نتایج ناشی از تزریق این ژل معمولا تا یک سال باقی میماند.
  • جوانساز پوست (biorevitalize) یک ماده تزریقی منحصر به فرد و جذب شدنی حاوی هیالورونیک اسید به شکل سدیم هیالورونات است. ژل های برند جالپرو که یک جوانساز محسوب می شوند جزو این دسته می‌باشند که به رساندن مواد مغذی و جوانسازی طبیعی پوست کمک می کنند. این ژل زیبایی حاوی آمینواسید، گلیسین، ال-لوسین، ال-پرولین و ال-لیزین است که رشد سلولهای پوست را تقویت نموده و ظاهری سالم و جوان به بیماران می دهد.
  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) ماده ای است که به بدنتان در کلاژن سازی کمک می کند. متخصصان معمولا از پلی ال لاکتیک اسید (که از انواع آن می توان به برند Sculptra اشاره کرد) برای هموارتر کردن چروک عمیق صورت استفاده می کنند و نتایج آن هم دو سال یا بیشتر باقی می ماند.

پزشکتان ابتدا همه گزینه های ممکن برای تزریق ژل را در نظر می گیرند و برای پیدا کردن بهترین گزینه با شما صحبت خواهند کرد. همچنین باید درباره انتظارات و نتایج مد نظرتان با پزشک صحبت کنید تا احتمال بروز ناامیدی ناشی از نتایج به دست آمده از بین برود.

مراحل تزریق ژل

فرایند اجرای تزریق ژل

انجام تزریق ژل در مطب پزشک هم ممکن است، اما بعضی از بیماران ترجیح می دهند که در یک مرکز خدمات درمانی تحت این روش درمانی قرار بگیرند. پزشکتان در ابتدا پوست محل درمان را تمیز می کند و یک لوسیون یا کرم بی حس کننده بر روی آن می مالد. ماده بیحس کننده باعث می شود که دردی در طول این فرایند احساس نکنید.

سپس پزشک مقدار کمی ژل را به کمک یک سوزن بسیار ریز به زیر پوستتان تزریق می کند؛ اکثر افراد دردی در حین تزریق حس نمی کنند. ژل در چند مرحله به نقاط مختلف تزریق می شود و کل این فرایند ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

مشکلات و خطرات تزریق ژل چیست؟

مشکلات جدی ناشی از تزریق ژل به ندرت رخ می دهد و عوارض جانبی آن هم اگر رخ دهد، موقتی خواهد بود، اما این درمان هم مثل هر روش دیگری می تواند خطراتی داشته باشد. از جمله مشکلات احتمالی تزریق ژل عبارتست از:

  • ظاهر نامتقارن
  • خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم
  • آسیب دیدگی پوستی که می تواند جای زخم را ایجاد کند
  • عفونتی که شاید در موارد شدید به نکروز (بافت مردگی) پوستی منجر شود.
  • ناهمواری و ظاهر موجدار پوست
  • بیحسی
  • نقاط برآمده شبیه به آکنه
  • جوش و خارش

بروز مشکلات بینایی در بین موارد نادری از افرادی که تحت تزریق ژل قرار گرفته اند، گزارش شده است. ترکیب مشکلت بینایی و ضعف، سوزش و درد یک طرف بدن، نیاز فوری به مراقبت های پزشکی را ایجاد می کند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود