زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

9 درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

کلینیک زیبایی

9 درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

9 درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح چه کار کنیم؟ بسیاری از خانم‌ها و آقایان بعد از اصلاح صورت، با جوش‌های ناخوشایندی روبه‌رو می‌شوند. اگر شما هم جز این افراد هستید و از جوش زدن‌های بعد از اصلاح صورت با تیغ، نخ یا اپیلاسیون خسته شدید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با زوم لایف همراه باشید. در این مطلب درباره روش های جلوگیری و درمان جوش بعد از اصلاح توضیح دادیم.

چرا بعد از اصلاح صورت، جوش می‌زنیم؟

جوش زدن بعد از اصلاح دلایل مختلفی دارد مانند تمیز نبودن تیغ، حساس بودن پوست شما به نخ، مشکلات پوستی و... که در مطلب جداگانه‌ای با عنوان علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت به‌طور کامل توضیح دادیم. در ادامه درباره روش‌های خانگی از بین بردن این جوش‌ها بخوانید.

از بین بردن جوش های بعد از اصلاح صورت

از بین بردن جوش های بعد از اصلاح صورت

در ادامه چند روش خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح با شمع، نخ و تیغ معرفی کردیم. استفاده از این روش‌ها علاوه بر از بین بردن این جوش‌ها و التهاب باعث تقویت پوست نیز می‌شوند.

استفاده از این روش‌های خانگی، عوارض جانبی ندارد اما ممکن است با پوست شما سازگار نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقداری از محلول را روی پوست خود تست کنید، در صورت سازگار بودن از آن روش استفاده کنید.

1. آلوئه‌ورا برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

آلوئه‌ورا برای پوست صورت بسیار مفید است و از آن می‌توانید برای رفع جوش صورت بعد از اصلاح استفاده کنید. از آلوئه‌ورا چند روز به‌صورت متوالی استفاده کنید تا نتیجه آن را روی پوست خود ببینید.

2. سرکه سیب برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

سرکه سیب PH پوست را تنظیم می‌کند و از همین طریق می‌توانید جوش‌های زیرپوستی را از بین ببرد. برای استفاده از سرکه سیب می‌توانید آن را با مقداری آب ترکیب کنید و برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به مدت 10 دقیقه روی پوست بمالید. برای مشاهده نتیجه باید چند روز متوالی از آن استفاده کنید.

3. روغن نارگیل برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

استفاده از روغن نارگیل به دلیل داشتن مزیت‌هایی چون دارا بودن و حتی آنتی اکسیدان های قوی می‌توانید به طور جدی در درمان جوش‌های صورت بعد از اصلاح موثر باشد.

4. کمپرس یخ برای جوش بعد از اصلاح

یکی از بهترین درمان‌های سریع جوش کمپرس یخ است. از یخ می‌توانید برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است استفاده کنید. قراردادن یخ روی پوست به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را وادار به منقبض شدن می‌کند. انقباض غدد چربی سبب می‌شود چربی اضافه و میکروب‌های درون آن غدد بیرون آیند.
برای تسکین التهاب با یخ، ابتدا یخ را در تکه پارچه‌ای تمیز قرار دهید و بر روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید. این عمل را با فاصله چند دقیقه‌ای چندین بار تکرار کنید.

درمان جوش بعد از اصلاح با بند

5. خمیردندان برای درمان جوش بعد از اصلاح

خمیر دندان‌های سفید هم برای درمان جوش بعد از اصلاح با بند بسیار کاربردی هستند. اگر بلافاصله بعد از گذاشتن یخ از خمیر دندان استفاده کنید سریعترین اثر بخشی را خواهد داشت. توجه داشته باشید که حتما از خمیر دندان سفید رنگ و غیره سفید کننده استفاده کنید.
ابتدا قبل از آنکه جوش به صورت کامل بر روی صورتتان نمایان شود مقدار اندکی خمیر دندان را بر روی محل بروز جوش بمالید و اجازه دهید حین خواب بر روی محل جوش بماند. پس از آنکه بیدار شدید صورت خود را با آب سرد بشویید. می‌توانید این کار را در روز نیز به دفعات تکرار کنید. توجه کنید برای اثر بخشی کافی خمیر دندان باید حداقل ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما قرار داشته باشد.

6. عسل برای درمان جوش بعد از اصلاح

عسل برای درمان جوش صورت پس از اصلاح کاربرد دارد البته افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است از این روش استفاده نکنند. در استفاده از عسل روی پوست نباید زیاده‌روی کرد از قبل بهتر است مقداری از آن را بر روی پوست زده تا واکنش پوست خود را در مقابل آن ببینید بعد به راحتی ازآن استفاده نمایید.

7. روغن درخت چای برای جوش بعد از اصلاح

روغن درخت چای خواص ضد التهابی دارد و پوست را بخوبی ضد عفونی می‌کند. شاید افراد دارای پوست چرب در استفاده از آن به دلیل روغنی بودن دچار تردید شوند اما باید بدانید این روغن یکی از محدود روغن‌هایی‌ است که برای درمان جوش‌های پوست چرب توصیه می‌گردد پس می‌توانید بعد از تست آن برای درمان جوش صورت پس از اصلاح استفاده نمایید.

8. آبلیمو برای درمان جوش بعد از اصلاح صورت

آبلیمو خاصیت میکروب کشی دارد از این رو میکرو ارگانیسم‌های دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد، علاوه بر این خاصیت جمع کنندگی آبلیمو سبب می‌شود چربی‌های تجمع یافته در منافظ پوست بیرون رانده شوند. برای این کار کافی است یک گوش پاک کن را استریل کرده و سپس با آن آبلیمو را بر روی جوش بمالید.

9. ماسک صورت برای کاهش التهاب و درمان جوش

انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند که برای کاهش التهاب پوست صورت و درمان جوش بعد از اصلاح موثر هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

  • ماسک خیار: بعد از اصلاح صورت با بند یا روش‌های مختلف، برای این که از زدن جوش روی صورت جلوگیری کنید، می‌توانید یک عدد خیار را رنده کنید و آن را با تعدادی برگ نعنا مخلوط کرده و روی پوست صورت بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را آب‌کشی کنید.
  • ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ به خاطر پروتئین زیادی که دارد، علاوه بر از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح می‌تواند در سفت و سفید شدن پوست صورت نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

بعد از گذشت این مدت زمان پوست خود را با آب خنک شستشو دهید.

پیشگیری جوش بعد از اصلاح

چه کار کنیم تا بعد از اصلاح، جوش نزنیم؟

اکثر افراد پس از اصلاح صورت، جوش می‌زنند؛ اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان احتمال بروز جوش بعد از اصلاح را کاهش داد:

  • دوش آب گرم قبل از اصلاح می‌تواند موهای صورت را نرم و همچنین منافذ پوست را باز کرده و آماده اصلاح کند.
  • برای مردان بهتر است از خمیر های اصلاح مناسب استفاده کنند.
  • خانم‌ها قبل از اصلاح بهتر است حتی اگر دوش نگرفتند صورت خود را شسته و ضد عفونی کنند تا برای اصلاح آماده شود.
  • اگر روش شما برای اصلاح لیزر بوده باید قبل از انجام تمام موهای زائد خود را با تیغ از بین برده تا در هنگام انجام لیزر دچار مشکل نشوید.
  • اگر از تیغ برای اصلاح استفاده می‌کنید سعی کنید تیغ تازه که کند نیست را برای این کار مورد استفاده قرار دهید همچنین در جهت رویش موها بهترین جهت برای اصلاح با تیغ است.
  • 12 تا 24 ساعت اول پس از بند انداختن از لمس صورت با دست‌ها بپرهیزید، چرا که موجب برافروختگی و جوش می‌شود. به علاوه، فراموش نکنید که قسمتی را که می‌خواهید بند بیاندازید نباید لایه برداری شده باشد.
  • حداقل ۱۲ ساعت پس از بند انداختن از مصرف محصولات آرایشی معطر، پاک کننده‌ها و مرطوب کننده‌های اسیدی بپرهیزید.
  • تا 2 ساعت پس از بند انداختن از حمام گرفتن با دوش آب داغ بپرهیزید. ناحیه‌ی مورد نظر را می‌توانید با صابون‌های آنتی باکتریال بشویید.
  • اگر پوست حساسی دارید، از مرطوب کننده‌های مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. این مرطوب کننده‌ها تا حد زیادی درد را کاهش می‌دهند.
  • خانم‌ها هر دو هفته یک‌بار صورت خود را بند بیاندازید.
  • روش اصلاح صورت را عوض کنید، اگر شما به صورت طبیعی و ژنتیکی، موهایی ضخیم و سیاه، در ناحیه صورت خود دارید، باید از روشی استفاده کنید، که موهای زائد شما را نازک‌تر و کم‌تر کند، نه روشی که، به ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک کند.

سخن پایانی

برای خلاص شدن از شر جوش‌های بعد از اصلاح یا کاهش در کنار رعایت نکات گفته شده باید روش اصلاح خودتان را تغییر دهید، از وسایل تمیز استفاده کنید، بعد از اصلاح به صورت دست نزنید و همچنین صورت خود را مرطوب نگه دارید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود