زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

افزایش طول عمر با مصرف 8 مواد غذایی شدنی است

افزایش طول عمر با مصرف 8 مواد غذایی شدنی است

افزایش طول عمر با مصرف 8 مواد غذایی شدنی است

آیا شما هم بدنبال روش هایی برای افزایش طول عمر خود هستید؟ در حالی که هیچ یک از ما برای همیشه زندگی نخواهیم کرد، اما می توانیم با سبک زندگی مناسب و سالم چند سال اضافی را به زندگی خود اضافه کنیم.

افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و همچنین بهبود کیفیت زندگی خود، این 8 مواد غذایی را بشناسید.

1. میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات

تحقیقات نشان می دهد که کسانی که بیشتر میوه و سبزیجات می خورند، به دلیل مواد مغذی موجود در آنها، افزایش طول عمر خواهند داشت. در حالی که همه میوه ها و سبزی ها برای شما مناسب است، میوه و سبزیجات با رنگ روشن سود بیشتری دارند. زیرا رنگدانه های طبیعی که به آنها رنگ می دهند نیز می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

گفته می شود که طولانی ترین امید به زندگی در جهان و کسانی که نرخ پایین بیماری قلبی و سرطان دارند، دارای رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، به خصوص انواع سبز و زرد تیره هستند.

مردم ژاپن از رژیم اوکیناوایی به عنوان رژیم ضد پیری استفاده می کنند. آرشیپل اوکیناوا نام جزیره ای در ژاپن است که مردم آن طولانی ترین و با کیفیت ترین عمرها را دارند. راز افزایش طول عمر و سلامت این مردم مصرف مواد غذایی کم‌کالری مثل میوه و سبزیجات، غلات کامل، سبزیجات خشک و سویا، ادویه جات، گیاهان دارویی، چای سبز، ماهی زیاد، گوشت قرمز فوق العاده کم و به میزان بسیار کمی لبنیات، شکر، نمک و مواد غذایی صنعتی است.

2. شکلات تلخ

شکلات تلخ

خبر خوب برای دوستداران شکلات تلخ! شکلات تلخ می تواند به شما برای افزایش طول عمر کمک کند! دانه کاکائو با آنتی اکسیدان هایی که مطالعات نشان داده اند می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار مفید باشد.

ممکن است به همین دلیل باشد که جین لوییز کالمنت، که در مجموع 122 سال و 164 روز (پیرترین انسان روی زمین) بوده است، سلامتی خود را به مصرف شکلات معمول خود ارتباط داد. با این حال، قبل از انبار کردن شکلات، لازم به ذکر است که یک تیکه شکلات در روز برای افزایش سلامت شما کافی است. همچنین اطمینان حاصل کنید که شکلات بیش از 70 درصد از کاکائو مصرف می کنید که حاوی فلاونوئیدها و قند کمتر است.

3. ماهی

ماهی

مردم ژاپن دارای طولانی ترین عمر زندگی در جهان هستند. دلیل افزایش طول عمر مردم ژاپن ممکن است به دلیل رژیم سنتی خود که ماهی زیاد است، باشد. نه تنها انتخاب ماهی در برابر گوشت خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط با گوشت قرمز مانند بیماری های قلبی را کاهش می دهد بلکه ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خاویاری، ساردین ها و ماهی قزل آلا نیز به دلیل  مزایای سلامتی آنها مشهور هستند.

ماهی های چرب منبع خوبی برای ویتامین A و D هستند که برای سیستم ایمنی مناسب هستند. آنها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با خطر کاهش بیماری قلبی، آسیب مغزی و سکته مغزی ارتباط دارند. دانشمندان همچنین کشف کردند که DHA (اسید ایکوسانوئیک اسید) در ماهی کلیدی برای مبارزه با آلزایمر است،DHA روند پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و این عامل اصلی برای یک مغز سالم و در نهایت نیز یک سبک زندگی سالم است.

4. چای سبز

چای سبز

یکی دیگر از مواد غذایی افزایش طول عمر در رژیم غذایی ژاپن، چای سبز است. خواص چای سبز می تواند به به بهبود سلامت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول کمک کند. مطالعات حتی نشان داد که نوشیدن چای سبز (که غنی از فلاونوئیدهای تقویت کننده سلامتی است) می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

یافته های منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا (AMA) به نظر می رسد که از این این ادعاها پشتیبانی می کند، به دلیل این که در یک مطالعه ژاپنی بیش از 40،000 شرکت کننده در این زمینه نشان می دهد که کسانی که پنج یا بیشتر فنجان چای سبز را در روز نوشیدند، میزان مرگ و میر آنها 16 درصد کمتر از کسانی که یک فنجان را در طول 11 ساله نوشیدند.

5. روغن زیتون

روغن زیتون

بسیاری از ما از چربی ها و روغن ها دور مانده ایم تا به سلامتی و آرامش برسیم. با این حال، چربی های خالص "خوب" که در روغن زیتون یافت می شوند، برای سلامتی ضروری هستند.

مطالعات نشان داده اند که به طور مرتب مصرف روغن زیتون می تواند به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند زیرا این عنصر حاوی مواد مغذی زیادی است که به عنوان فنول های ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها شناخته می شوند.

روغن زیتون همچنین یک عنصر غذایی از رژیم مدیترانه ای است که مطالعات نشان می دهد می تواند منجر به افزایش طول عمر شما شود. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که این برنامه غذایی را دنبال می کنند، 20 درصد بیشتر از سایرین زندگی می کنند و میانگین تخمینی را حدود دو تا سه سال بالا می آورند.

6. سیر

خواص سیر

شواهد نشان می دهد که ترکیبات زیادی در سیر برای افزایش طول عمر وجود دارد، 10 مورد از خواص سیر برای مبارزه با سرطان کمک می کنند. سیر همچنین حاوی ترکیبات تقویت کننده ایمنی است که به کاهش مواد ایجاد کننده در سرطان کمک می کند.

به عنوان مثال، دیالیل سولفید، ترکیبی در سیر، به خاطر توانایی آن در تجزیه مواد سرطان زا در بدن شناخته شده است، که ممکن است به سرطان منجر شود. با توجه به تحقیقات، در افرادی که مرتب سیر مصرف می کنند، نسبت به کسانی که اصلا سیر مصرف نمی کنند یا کم مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان معده به نیم کاهش می باید.

7. زغال اخته

زغال اخته

زغال اخته یک میوه کوچک نجات دهنده ی زندگی است و برای افزایش طول عمر بسیار توصیه شده است. در واقع، مقدار کمی از زغال اخته پر از خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد باکتری و ایمنی بدن است و همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است.

هرچه مواد مغذی بیشتری در بدن ما وجود داشته باشد، محافظت بیشتر است. علاوه بر این، مواد شیمیایی موجود در میوه های قرمز و انواع توت ها به مبارزه با مولکول های ایجاد کننده سرطان کمک می کنند.

در تحقیقی که توسط دانشگاه کرنل (Cornell University)  یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا انجام شد، محققان عصاره های زغال اخته را بر روی سلول های سرطان پستان انسان آزمایش کردند و دریافتند که بیش از چهار ساعت، بسیاری از سلول های سرطانی سینه شروع به مردن کرده اند. بنابراین نه تنها طعم آنها شگفت انگیز، بلکه این جواهر های قرمز ماده ای قدرتمند در هر رژیمی هستند.

8. دانه قهوه

دانه قهوه

مطالعه ی دانشگاه اسکرانتون (University of Scranton) نشان داد که فلاونوئیدها موجود در قهوه می تواند از بیماریهای قلبی جلوگیری کند. استاد شیمی دانشگاه اسکرانتون، پروفسور Joe Vinson می گوید: "آنتی اکسیدان ها ارتش شما هستند تا از شما در برابر رادیکال های آزاد سمی محافظت کنند که از طریق تنفس اکسیژن و خوردن شکر وارد بدن می شوند و بیماری های مزمن را شروع می کنند."

آنتی اکسیدان های قهوه از بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد. بنابراین اگر شما مقدار زیادی از این نوشیدنی را مصرف کنید، بهتر است نوع بدون کافئین را انتخاب کنید که مقدار مشابه آنتی اکسیدانی را به عنوان قهوه معمولی ارائه می دهد.

مواد غذایی زیادی هستند که می توانند به شما در افزایش طول عمر کمک کنند، اما سعی کردیم که بهترین آنها را در این مطلب به شما معرفی کنیم.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (2)
  1. رضا در 1 دی 1397 - 16:43

    عالی و کاربردی ممنون

    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 1 دی 1397 - 16:57
      خواهش میکنم، لطف دارید
      پاسخ